Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Može lako da se desi da odbiju ako je polomljen nosač.

Ja sam se svadjao oko polomljene osovine točkića, koja je očigledno slabo napravljena a oni tvrde da je mehanički kvar

Teško je dokazati

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
@milos88paviljon
Na osnovu mog ličnog iskustva prgnoziram da će Redragon gamepad poslati u ovlašćeni servis - Computerland. I da će tamo najverovatnije biti popravljen. Javi da li se moja prognoza pokazala kao tačna :smash:
 
Kupio sam monitor samsung 27' u gigatronu i nakon godinu dana i 8 meseci je na reklamaciji. Zvali me iz servisa i rekli da mora da se zameni celi monitor, kazu ostaje samo ram sve ide novo i ja rekao ok, a sta cemo sa garancijom lad se to zameni? A on meni pa kao garncija vazi samo do februara! Reko ali vi meni menjate celi ekran a ostaje samo ram ne menjate mi dugme ili kabl, a on meni kao Samsing priznaje samo 6 meseci od kupovine i nas to ne zanima vidite sa gigatronom. U gigatronu rekli da mi isto vazi samo do tad garancija. E sad ko meni garantuje da taj ekran nece da poradi jos 5 meseci i u martu se opet pokvari?? Jel imap jos neko ovakvo iskustvo i sta mi je najbolje ciniti? Hvala


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Klasican primer baronisanja kada osoba ne zna svoja prava. Ako imas racun, odes lepo u gigatron i kazes im da ne pristajes na tu zamenu ekrana, vec zahtevas da ti daju nov monitor. Oni ako ti kazu da Samsung prihvata garanciju samo 6 meseci od datuma kopovine, ti lepo pred njima okrenes trzisnu inspekciju i kazes im da ponove to sto su tebi rekli ili mozes da im trazis da ti napismeno to daju i lupe pecat na tu izjavu, pa ces ti sa tom izjavom odmah otici kod svog advokata i podici tuzbu za pokusaj obmane i nepostovanje zakona o zastiti potrosaca.

Inace, nema tu Samsung nikakve veze sa tim. Ako si kupio u Gigatronu, oni su duzni da ti kao fizickom licu rese garanciju, a po zakonu, garancija je 2 godine ukoliko posedujes fiskalni racun.
 
Poslednja izmena:
Pa zar ovde niste pričali da je u prvih 6 meseci zamena, zato što se smatra da je nesaobrqznost fabricka a posle toga ide popravka?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
I šta ako oni kažu da neće?
Pitam, jer sam imao sličan slučaj, neće niko ništa da da napismeno, a tek ne očekuj da će neko da priča u telefon tržišnoj inspekciji.
Ovde je došlo dotle da svi znaju da zakona nema za bogate i bahate tako da ako nisi spreman na tužbu ili da dovučeš medije sve su manje šanse da ostvariš neka prava..ja nisam uspeo
 
Drug mi je advokat tako da im ide tuzba sigurno, samo sutra idem prvo, gigatron, zastita potrosaca pa trzisna inspekcija. I da se klupko odmotava jer oni samo prebacuju loptu jedni sa drugih. Serviser na samsung i gigatron a gigatron na samsung i servis i tako u krug.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Da li moraju ili ne moraju da ti daju novi monitor ne znam. Ali znam da na taj deo (ekran) ili ceo monitor moraš da dobiješ garanciju od dve godine. To se smatra bitnim oporavkom s obzirom da je ekran veći deo monitora i nova garancija mora da teče.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Pa zar ovde niste pričali da je u prvih 6 meseci zamena, zato što se smatra da je nesaobrqznost fabricka a posle toga ide popravka?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
U prvih 6 meseci kupac može da bira hoće li nov monitor, povrat novaca ili popravku. Nakon 6 meseci od kupovine popravka se podrazumeva ukoliko je moguća. Ako bi mu se monitor još jednom pokvario do isteka garancije tad bi mogao da traži nov monitor.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Ukoliko je veci deo, trebalo bi da ide nova garancija. Nije kao da mu menjaju postolje, menjaju bukvalno ceo ekran i na nov ekran bi trbalo da ide nova garancija.
 
Ali znam da na taj deo (ekran) ili ceo monitor moraš da dobiješ garanciju od dve godine. To se smatra bitnim oporavkom s obzirom da je ekran veći deo monitora i nova garancija mora da teče.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Isto to sam ja i pitao, tj trazio da ako ja dam saglasnost da oni poprave tj zamene celi ekran kao sto su rekli da mora da se zameni da hocu i garanciju na taj deo od 2 godine jer to nije dugme neko ceo ekran! Na sta sam dobio odgovor da je to nemoguce! Cak nece ni da daju ni za vreme koje je monitor na servisu!



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
U zakonu o zaštiti potrošača se to navodi eksplicitno. Nadji taj član i pozovi se na njega.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Moraš da ih ubediš da ne blefiraš i da ćeš stvarno da ih tužiš.
Ako te shvate ozbiljno, okrenuće ploču.
Ovako se ponašaju kao i prema svakom drugom kupcu koji dođe da reklamira nešto.
 
Ako jos neko bude imao slican problem moze da se pozove na clan 503 zakona o obligacijma, gde on takodje stiti potrosaca pored zakona o zastiti potrosaca, gde jasno stoji da je prodavac duzan da produzi garanciju od 2 godine kada je rec o vecoj zameni na uredjaju. Samo sto u ovom slucaju najverovatnije morace da ide privatna tuzba da biste ostvarili svoja prava jer inspekcija nije nadlezna u ovom slucaju.
3cb2bfb399609e4455785afeb1197885.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Ne verujem da ćeš imati potrebu za tužbom. Pitanje - da li si nosio monitor direktno u servis ili u Gigatron pa su oni slali?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Iskreno se nadam da nece biti potrebe, ali sam veoma spreman i da je pustim jer ja svakako necu platiti sudske troskove :)

Prvo u gigatron pa su oni slali.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Poslednja izmena:
Ok, to je bolja varijanta. Zato što zakon definiše da se uredjaj predaje prodavcu.

Samo nadji član zakona u ZZP i cimaj ih. Ako treba uključi tržišnu. Ali traži njihov odgovor na mail ili u papiru.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
 
Taj clan zakona nema u ZZP vec samo u Obligacionom pravu (clan 503), i kada se to spomene prodavcu da mora da se produzi garancija na zamenski uredjaj tj deo, oni gledaju bledo jer svi gledaju samo ZZP a niko ne gleda Obligacije.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Garancija nije saobraznost

Zakon o zaštiti potrošača objašnjava saobraznost. Saobraznost posmatrajte kao skup svojstava koje roba ima i koje mora da ima u trajanju od 2 godine od kupovine. Period važenja saobraznosti se ne produžava za trajanje popravke.

Zakon o obigacionim odnosima objašnjava garanciju. Nije obavezno davati garanciju, ali ako je data, onda se prodavac mora pridržavati iste. Kada postoji garancija, onda može da se primenjuje ZOO.

S obzirom da se saobraznost i garancija preklapaju tokom prve dve godine, potrošač može esencijalno da bira po kom osnovu izjavljuje reklamaciju.
 
Uzeo telefon u logic shopu prošlog novembra, garancija njihova, od godinu dana, mi je istekla pre 12 dana, a ekran menjan u garantnom roku 2 puta ponovo crkava. Prodavnica kaže da ne mogu oni ništa ako je garancija istekla. Da li je to zaista tako? Mogu li da se pozovem na saobraznost koja je dve godine? Fiskalni račun nemam, imam samo onaj njihov papir sa pečatom.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Da li je neko uspeo da istera svoje tako, konkretno sa njima (ako ima takvih ovde)? Verujem da će uraditi sve samo da ne prihvate odgovornost, tako da se pripremim, da znam šta mi je činiti. Šta reći tamo, pretiti inspekcijama?
 
Vrlo jednostavno: Sve što se legalno proda i dobije se fiskalni račun, ima saobraznost od 2 godine.
Prodajom proizvoda prodavac se obavezuje da će sve što "ruši" saobraznost proizvoda rešiti bez nadoknade, o svom trošku.

E sad, ti nemaš fiskalni, a to je direktan dokaz da si legalno kupio kod njih.
Imaš taj papir sa pečatom koji oni mogu da negiraju i da tvrde da on nema veze sa telefonom, osim ako na papiru ne pišu svi podaci aparata (serijski broj, IMEI,...), datum prodaje i ono na šta se obavezuju.
 
Da, na papiru piše model, IMEI kao i članovi zakona o saobraznosti 50-53.
 
Eto. čak su i sami napisali na koje se članove zakona pozivaju.
Samo ih na to podseti.
Ako neće, moraćeš da ih zaplašiš sa tužbom i advokatom.
 
E, pa i to me je interosovalo. Je l' im pretim nekim institucijama, tržišnom inspekcijom, poreskom? Jel za to neko nadležan, ili ako dođe do pretnji sve ide privatno?
 
Oni posluju potpuno u crnoj zoni bez plaćanja pdv-a i ostalih dadžbina drzavi. Ne verujem da im pretnje inspekcijom nesto znače, jer je ocigledno je da imaju debele veze.
 
Poslednja izmena:
Znam ja to, u suštini. Zato sve ovo i pitam, da vidim da li je iko imao slična iskustva, pa da čujem info iz prve ruke, jer ne znam da li i koliko me zakon štiti, ako me i štiti uopšte u ovakvim situacijama i vredi li se cimati sa *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau*ma.
 
Poslednja izmena:
Da li zna neko da li ovi zakoni pokrivaju Elipticni Trenazer? Dobio sam samo fiskalni racun uz kupovinu. Pukla mi je plasticna "pedala" sto je cest problem sa takvom vrstom uredjaja. Kada sam kupovao, bas sam pitao vlasnika radnje koji mi je rekao da u tom slucaju resavaju problem u sto kracem roku, medjutim sada se vadi na covid kao razlog nestasice delova.

Masinu sam kupio ~7 meseci pre nastanka kvara. U tom momentu niko nije slao nista za zajecar jer je bio vrhunac covid panike pa sam kupio najskuplju masinu koju sam mogao naci u Zajecaru. Prijavio sam kvar u radnji 3.11. oni su me zamolili da pozovem gazdu koji je i serviser i da sa njim se dogovorim. U dogovoru sa njim sam mu poslao slike stete i 5.11. sam razmontirao ostecenu plasticnu pedalu sa masine i odneo u radnju. Nema povratnu informaciju kada ce deo da dodje, kaze da sve iz uvoza kasni zbog covid-a.

Ima li neko savet sta da preduzmem? Koliko bi bio najduzi rok za cekanje i sta ako se probije, postoji li sansa da dobijem novac nazad?
 
Ljudi, mozda upadam, ali ajde pomoc.
Hocu da narucim online. Znam da sada ide onaj ugovor na daljinu i to. Mene buni racun i garancija. Trazeci postove u ovoj temi, vidim da neki salju, neki ne salju i slicno.
Fora je sto proizvod ima 5g garanciju. Zvao sam call centar i kazu mi dobijas fiskalni isecak. Ja im kazem da mi je fiskalni dovoljan za 2 godine, a za vise mora garantni. Oni me i dalje ubedjuju da je isecak dovoljan, ali da se proveriti i da ce mi javiti.
Ne znam kako ide sad s online narucivanjem i ugovorom na daljinu? Da li mi je samo fiskalni zaista dovoljan za 2+ godine?
PS: u pitanju je ctshop (comtrade, xls)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno