Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

I ne, ne gube se nikakva prava ako se uredjaj odnese direktno u ovlasceni servis, jer to nije uvoznik i ne reklamiram kod njih, nego servis.

Jesam, zato sam i pitao.
Ili da pitam koja prava ne gubiš ako odneseš direktno u ovašćeni servis?
 
Jesam, zato sam i pitao.

Mislim da je na ovo boldovano mislio - uzme iz ovlascenog servisa potvrdu da je uredjaj neispravan, i onda Emmi ne moze da "kupuje" vreme sa pricama o slanju u servis...

U Emmiju, bolja je opcija nositi u servis po izjavu o nesaobraznosti pa onda u maloprodaju. U vecini slucajeva mora serviser da te vidi, samouverenog, punog znanja o hardveru i ZZP, sa sve dokazom snimljenim na smartphonu u rukama...

A kod nas je tako sve cesce...
 
Napisao sam ako nisi zadovoljan rešenjem servisa na koji zakon ćeš se pozvati?

ZZP definiše prava i obaveze između potrošača i trgovca.

Odredbe ovog zakona se primenjuju na odnose potrošača i trgovaca, koji su predmet ovog zakona, osim u slučaju postojanja posebnih odredbi sa istim ciljem kojima se uređuju predmetni odnosi koji obezbeđuju viši nivo zaštite u skladu sa posebnim propisima ili zakonima.

zato sam uvek za opciju da se proizvod reklamira kod trgovca, onda imaš sva prava iz ZZP pa marak i čekao 30 dana.

Naravno da se neka reklamacija može uspešno i brže rešiti i u servisu, ali potrošač u tom slučaju nema zaštitu ZZP.
 
Poslednja izmena:
Ne trazi on resenje reklamacije od servisa, vec samo da konstatuju da je uredjaj neispravan.
 
Servis može da konstatuje da je uređaj neispravan i da ponudi popravku, i kaže nemožemo da vam zamenimo za novi možemo da ga popravimo. Svoje pravo da biraš da li da se uređaj popravi ili da zahtevaš zamenu za novi ne možeš zakonski da ostvariš u servisu pošto ta mogućnost iz ZZP ne obavezuje servis nego trgovca.

Ne tvrdim da nećeš uspeti da rešiš problem i u servisu, samo onda zavisiš od dobre volje (i prakse) servisa a ne zakonskih odredbi.

Naravno svako nosi neispravan uređaj gde želi, samo sam hteo da napomenem da u servisu je teško ostvariti svoja zakonska prava iz ZZP pošto se taj zakon ne odnosi na servis nego na trgovca.
 
Servis moze da ti izda potvrdu o neispravnosti sa kojom ces otici kod prodavca i zahtevati razduzenje ili zamenu, ukoliko odmah napomenes da ti samo to treba od njih. Nakon toga ides u prodavnicu i ostvarujes svoja prava po ZZP. Nema nikakvog problema, samo si ti odradio deo posla mesto radnje i skoro sigurno skratio vreme resavanja reklamacije.

U svakom slucaju se slazem da je najcistije da se nosi u radnju gde je kupljeno pa da se oni dalje bakcu sa servisima...
 
Poslednja izmena:
Servis moze da ti izda potvrdu o neispravnosti sa kojom ces otici kod prodavca i zahtevati razduzenje ili zamenu, ukoliko odmah napomenes da ti samo to treba od njih. Nakon toga ides u prodavnicu i ostvarujes svoja prava po ZZP. Nema nikakvog problema, samo si ti odradio deo posla mesto radnje i skoro sigurno skratio vreme resavanja reklamacije./QUOTE]

Servis može ali ne mora da izda potvrdu o neispravnosti i to uglavnom zavisi, osim od dobre volje servisa, od ugovora između uvoznika, ovlašćenog servisa i prodavca.

Najčešće servisi izađu u susret kupcu ali dešava se i da kupac sa takvim zahtevom, ode iz servisa bez potvde.
 
Servis može da konstatuje da je uređaj neispravan i da ponudi popravku, i kaže nemožemo da vam zamenimo za novi možemo da ga popravimo. Svoje pravo da biraš da li da se uređaj popravi ili da zahtevaš zamenu za novi ne možeš zakonski da ostvariš u servisu pošto ta mogućnost iz ZZP ne obavezuje servis nego trgovca.

Ne tvrdim da nećeš uspeti da rešiš problem i u servisu, samo onda zavisiš od dobre volje (i prakse) servisa a ne zakonskih odredbi.

Naravno svako nosi neispravan uređaj gde želi, samo sam hteo da napomenem da u servisu je teško ostvariti svoja zakonska prava iz ZZP pošto se taj zakon ne odnosi na servis nego na trgovca.

Prvo se pozove servis, kaze se sta je problem i oni te sami pozovu. Odneses im i pricas i na pultu i sa likom koji ce da testira, objasnis sve, prilozis dokaz u radu ako je moguce (artefakti snimljeni telefonom npr). Uvek su mi javili u roku od par dana, iste nedelje, ili prvi ponedeljak. Kada jave odes po uredjaj i papir da je uredjaj nesaobrazan, i onda nosis u maloprodaju oba i zahtevas sta ti se zahteva. Ortaka su poslali direktno u servis, on je odneo i onda je servis bio na vezi sa reklamacijama/maloprodajom, a ortak isto sa njima, i legle su pare za 4 dana. Jednostavno je mnogo veca verovatnoca da objektivno pregledaju i odluce, a i brze je kao sto kazu ljudi. A voleo bih da mi se desi da me upute direktno na servis pa kasnije da mi oduzmu neka prava....


Imam problem sa vracanjem ploce, u emmi-ju sam kupio maticnu plocu i kad sam je doneo kuci i otpakovao, primetio sam pozadi da je jedan pin radjen, lem nije cist kao ostali vec je ivica krzava i ima sitne kapljice kalaja i ima neka sasusena prljavstina oko tog mesta, odmah sutradan sam vratio u radnju i trazio novac nazad ali su odbili. Rekao sam da osnovano sumnjam da je ploca popravljana i da nije nov proizvod kako sam i platio pa zato imam pravo na povracaj novca. Naterali su me da se napravi reklamacija i sad se ne javljaju, kad zovem radnju niko se ne javlja.
Kad sam narucio plocu bilo mi je malo sumnjivo sto su mi prvo rekli da ce narucena ploca da stigne za 3 do 4 dana a onda me zovu sutradan pre podne i javljaju da je vec stigla.
Sta raditi dalje, sad mogu da odugovlace koliko hoce, platio sam i ostavili su me bez robe. Da li ima neka stavka u zakonu na koju mogu da se pozovem i da zahtevam vracanje novca?

Evo ovo je perfektan primer gde bi odlazak direktnou servis resio dosta problema a i skratio vreme. Druze ako se lemovi vide da su fabricki takvi, a opet u 24h sto bi tako nesto samostalno napravio, u servisu bi odmah izdali da je ploca falicna ili bi eventualno uzeli da je testiraju zbog nekog protokola ili stagod, i to bi trajalo maksimum par dana. Dodjes pricas sa serviserom, vidi da nisi *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* koji bi kapljao kalaj po ploci prvi dan kad je donese kuci, takodje vide da nisi *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* kog bi vozali za pare ili neku od beskraj APP varijanti, izda se potvrda i to je to. U ovom slucaju posto zelis zamenu, dobio bi zamenu za max 3 dana.


Inace kucista, ploce, grafe bez stikera na kutijama se pregledaju na licu mesta, traje minut.
 
Poslednja izmena:
Kupljena masina za susenje vesa u Tehnomaniji online, stigla u subotu i cim sam poceo da otvaram, pomerim zastitni stiropor i otvore se vrata gde je filter toplotne pumpe i ne mogu da se zatvore. Ne funkcionise sistem za zatvaranje, stoje tako otvorena(slika)...
Danas nazovem sluzbu za reklamacije, upute me da posaljem email sa opisom kvara na info@nepo. Sve ja lepo uradim, snimim i video i posaljem, od Nepo-a stize potvrdni email da je primljeno itd., popodne stigne jos jedan email o promeni statusa reklamacije, odem na sajt i tamo u podacima o reklamaciji pise: "Korisnik zahteva rešenje reklamacije:* Popravka", a ja se uopste nisam izjasnio da hocu popravku...
Nazovem Nepo da se informisem i oni kazu da to nije kvar tehnicke prirode vec estetske i da ce se oni obratiti ovlascenom servisu za popravku i da kod takvih stvari ne moze zamena, koju ja inace i hocu...:zgran:

Sta mi je ciniti?!
 

Prilozi

  • IMG_20181022_114218.jpg
    IMG_20181022_114218.jpg
    584 KB · Pregleda: 192
Pa jel šta slomljeno ili kako?
Daj slikaj to da se vidi u čemu je problem?
Koja je to mašina?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Proveri da li filter na vratima stoji u ležištu, pre svega.
Drugo, kvar je banalan i rešava se lako, nema potrebe da menjaš mašinu zbog toga, pre svega zbog procedure koja traje.
Treće, kakav Nepo, zovi Gorenje servis, rešavaju reklamaciju za dan- dva

Sent from my x2 using Tapatalk
 
To su ona tupava vrata. Kad ih zatvoriš, moraš ih gurnuti ka gore da zabrave...

Via mi8
 
@bakara
Nista nije polomljeno, u pitanju je Gorenje masina za susenje.

@nuk
Da, vrata filtera stoje kako treba, nesto je do mehanizma ili do vrata ovih sto su otvorena.
*mjau**mjau**mjau*, ja bih za svoj novac da sve bude kako treba...

Iz Tehnomanije su me uputili na Nepo, jer je to procedura prilikom reklamacije uredjaja kupljenih na daljinu...

@bmibmc
Ovde se samo gurne pravo, ali taj mehanizam ne funkcionise kako treba, ne drzi vrata zatvorena, "cvakne", ali se odmah otvori...:)
 
Poslednja izmena:
Mislim da tehnomanija radi po principu, ako prođe prođe. Jer u poslednjih godinu dana čuo sam dosta žalbi na belu tehniku u smislu blagih oštećenja, ulubljenja i nekih sitnica kao kod kolege iznad.
E sad, masa ljudi pređe preko toga, jednostavno ne želi da se cima, kao, ne utiče na rad. Sa druge strane, ta "blago" oštećena tehnika se negde prodaje po sniženoj ceni baš zbog tih nedostataka.
 
Kupljena masina za susenje vesa u Tehnomaniji online, stigla u subotu i cim sam poceo da otvaram, pomerim zastitni stiropor i otvore se vrata gde je filter toplotne pumpe i ne mogu da se zatvore. Ne funkcionise sistem za zatvaranje, stoje tako otvorena(slika)...
Danas nazovem sluzbu za reklamacije, upute me da posaljem email sa opisom kvara na info@nepo. Sve ja lepo uradim, snimim i video i posaljem, od Nepo-a stize potvrdni email da je primljeno itd., popodne stigne jos jedan email o promeni statusa reklamacije, odem na sajt i tamo u podacima o reklamaciji pise: "Korisnik zahteva rešenje reklamacije:*Popravka", a ja se uopste nisam izjasnio da hocu popravku...
Nazovem Nepo da se informisem i oni kazu da to nije kvar tehnicke prirode vec estetske i da ce se oni obratiti ovlascenom servisu za popravku i da kod takvih stvari ne moze zamena, koju ja inace i hocu...:zgran:

Sta mi je ciniti?!

Nazovi ti lepo sutra Gorenje servis cisto da vidis sta ce ti reci, lepo ispricas gde si kupio i u cemu je problem, mozda posalju odmah nekog da ti to sredi, razumem da zelis nesto sto kupis da je novo i u funkciji i tu nema sta dalje da s eraspravlja, nazovi i njih kada dodje serviser iz Gorenja ako odmah otkloni kvar trazi od Tehnomanije umanjenje cene jer su poslali neispravan uredjaj.
Meni su poslali tus kabinu malo izgrebanu, ali ta strana ide uz zid svakako se ne bi videlo al nisam platio ostecen uredjaj, nazvao sam ih pred kuririma i trazi ili da smanje cenu il mogu ovi odmah da im vrate, smanjili su cenu.
Uzeo ves masinu Gorenje, posle prvog pranja pocelo malo da kaplje kod fioke, nazvao Gorenje, dosao odmah sutradan serviser i zamenio fioku, nije mi se isplatilo vremenski da se cimam oko reklamacije kad je banalna stvar.
Zato ti i kazem nazovi Gorenje pa mozda ti majstor to namesti za par minuta. Ustedis vreme i zivce.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Da moze da se namesti, ja bih to uradio, ali ne moze... Treba da se zamene ona vrata, koja ne mogu da se zatvore, a mozda cak i poklopac filtera toplotne pumpe, jer se na njemu nalazi mehanizam za zatvaranje. Mislim da bi pre zamenio masinu komplet, nego te delove, jer je nov model, pa ih verovatno nema na stanju, ako naravno ne odgovara od nekog ranijeg. Te masine jos uvek nema ni u Gorenje radnjama...
A, verovatno cu sutra kontaktirati i Gorenje servis, mada su i ovi iz Nepo rekli da ce oni to uraditi i poslati nekog da popravi...
 
Nepo je nadaleko poznat kako brzo resava reklamaciju, bolje po smrt da ih posaljes ima da se nazivis.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Da li moze pomoc u vezi sledeceg problema, jer moram danas da resim a nisam nasao konkretne odgovore i prvi put radim ovo.
Procitao sam da imam pravo da vratim robu koju sam narucio daljinskim putem bez obrazlozenja i da je rok 14 dana.
Da li mogu da popunim ovaj obrazac http://potrosackisavetnik.com/!stari_sajt/Dokumenta/Obrazac za raskid ugovora.pdf
i da ga posaljem emailom prodavcu, da li je to dovoljno?
Sta ide dalje da li prodavac i dalje ima rok 14 dana da odugovlaci?
Na koji nacin mi vraca novac, da li mogu da trazim da mi vrati u cash-u?
 
Jesi je primio "daljinskim putem" ili u lokalu? I da li si platio kesom?

Nisam siguran da li se to salje mailom ili se samo zove njihov kurir ili random kurir da pokupi predmet pa predas zajedno sa predmetom.

U svakom slucaju prvo oni moraju pregledati ispravnost i stanje toga sto si vratio pa tek onda pare, uvek ima rok i uvek odugovlaci :D.

Nisam siguran za kes jer obicno nude uplatu na racun, ali verovatno ovi sto imaju svoje kurire (WW) salju po njima, a ne vidim sto ne bi razduzili ljude u jednom od lokala..
 
Ja juče bio u Tehnomanija da kupim neki usisivač i baš pitao za to vraćanje.
Kaže mora proizvod da bude nekorišćen i sa kompletnom ambalažom.
Sad baš kako usisivač da bude nekorišćen nije mi jasno.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Predlozi im kad probas da vratis neka izdaju pismenu izjavu da odbijaju uredjaj jer je koriscen.
 
Da li moze pomoc u vezi sledeceg problema, jer moram danas da resim a nisam nasao konkretne odgovore i prvi put radim ovo.
Procitao sam da imam pravo da vratim robu koju sam narucio daljinskim putem bez obrazlozenja i da je rok 14 dana.
Da li mogu da popunim ovaj obrazac http://potrosackisavetnik.com/!stari_sajt/Dokumenta/Obrazac za raskid ugovora.pdf
i da ga posaljem emailom prodavcu, da li je to dovoljno?
Sta ide dalje da li prodavac i dalje ima rok 14 dana da odugovlaci?
Na koji nacin mi vraca novac, da li mogu da trazim da mi vrati u cash-u?

sa malim zakašnjenjem,
može taj obrazac koji si naveo, može slanje mailom, samo neznam kako ćeš ga popuniti, sa obzirom da je pdf. Sigurnije je preporučenim pismom da imaš dokaz da si poslao na njihovu adresu i datum.
Prodavac može da odugovlači 14 dana ali se obično jave za dan dva.
ne možeš tražiti povrat novca u kešu, po zakonu oni tebi vraćaju novac na isti način na koji si ti platio, sve drugo nije po zakonu, ali mi bi bili švica da se pridržavamo zakona, a nismo, tako da zaključi sam.
 
Kako treba da izgleda ovlašćenje (overeno kod notara) kada se kupuje telefon skinut sa mreže kako bi omogućio podizanje telefona sa servisa ili zamenu za nov ukoliko se pri kvaru više ne može popraviti?
 
Занима ме коме да се жалим и да ли је ико имао искуства шта даље у борби са најгорим сервисом на свету, Беграм сервисом?
Након што три пута нису успели да ми замене екран на телефону како ваља, заменили су ми телефон за нов. Сада се и на новом покварио екран, они не пристају на замену за други телефон већ ми дозвољавају једино да поправе уређај
 
O ovima ne zelim vise da trosim reci.
Mozes da posaljes mail organizaciji za zastitu potrosaca jer se nov uredjaj ne servisira u prvih 6 meseci ako ti to ne zelis licno, moj ti je savet da ih prijavis i inspekciji. Jer stokku treba prijavljivati svim mogucim sluzbama i sto vise.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Прошло је шест месеци *mjau**mjau**mjau*
Пријавићу их инспекцији сигурно, тренутно чекам да ми дају написмено када су ме обавестили о исходу рекламације пошто су пробили законски рок од 8 дана па да одем са тим и поднесем пријаву.
Чак ми пада на памет и да их пустим да опет мењају екран, пошто сам 100 посто сигуран да не знају то да ураде. Стварно не знам како су они идаље овлашћени сервис за било шта
 
Proslo 6 meseci od kupovine prvog ili od zamene za novi? Jer po zakonu krece nova garancija za nov uredjaj, samo moras imati neki dokument koji dokazuje da je zamena izvrsena i kada.

I koji je telefon u pitanju da ga izbegavamo? :D
 
Proslo 6 meseci od kupovine prvog ili od zamene za novi? Jer po zakonu krece nova garancija za nov uredjaj, samo moras imati neki dokument koji dokazuje da je zamena izvrsena i kada.

I koji je telefon u pitanju da ga izbegavamo? :D
Прошло шест месеци од замене уређаја :/
Џаба будали причати који телефон заобилазити, причали су ми годинама о ХТЦ телефонима и Беграм сервису, не ја нисам веровао док нисам осетио на својој кожи. Једини разлог зашто сам избегавао ХТЦ телефоне је био тај сервис, на крају преломим и узмем ХТЦ 10тку и ево сада проблем за проблемом. Није ми уопште јасно како ти преваранти идаље раде и на коју фору су овлашћени сервис за било шта

Послато са Mi A2 уз помоћ Тапатока
 
To ni meni nije jasno, dovoljno je da otvoris njihovu face stranicu, cudi me kako ih neko nije digo u vazduh.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
 
Nazad
Vrh Dno