Šta je novo?

Industrija igara

@nex999

Odlican "behind the scenes" za HZD. Nisam znao da je na projektu radio jedan od pisaca za Fallout: New Vegas, kao ni da je endzin uzeo Kodzima za Death Stranding... Sto znaci da ce PS4 ipak moci da ga pogura (odnosno da ce izaci i za PS4-rke) :)
 
Poslednja izmena:
Hajmo probati drugacije, sa videom!



Svaka mu je na mjestu!
 
Jesi li ti igrao/probao horizon ili ti se mišljenje baziran na tuđim mišljenjima yt reviewovima ili pak yt gameplayu?
Da znamo na čemu smo sa tobom kao sagovornikom...
 
Poslednja izmena:
Ajd zavrsimo vec...Okacio je klip ili neciji citat, (po koji put) neki random lik kaze to sto kaze i dovidjenja...Liku se nije svideo zvuk (sa cim se slazem uglavnom), UI (stagod, ilustrovao je nekom slikom iz tutorial ekrana ili cega vec), nije nista novo donela (oookej, zavisi od ocekivanja) i prica (iako je preskocio sve cutscene). No dobro, znamo sta je namena ovakvih klipova (a ceo kanal mu je zatrpan blic naslovima "...SUCKS!" ali mu clickbait strategija nesto slabo ide).
 
Poslednja izmena:
Jesi li ti igrao/probao horizon ili ti se mišljenje baziran na tuđim mišljenjima yt reviewovima ili pak yt gameplayu?
Da znamo na čemu smo sa tobom kao sagovornikom...

Ne cemu STE sa mnom kao sagovornikom!? Ja sam na ovom forumu vec 13 godina, so figure it out.

Naravno da sam igru igrao. Nemam konzolu-e, ali imaju ljudi oko mene, prijatelji, poznanici.

Igra je mix danasnjih naslova tipa Primal, AC, TR, sa apsolutno nula inovativnosti. Tu imamo kontradikcije, los writing/voice acting/animacije, onaj glupi FC 3 crafting sistem: nabavi drugaciji materijal samo da bi povecao kapacitet nosenja? Je li stvarno torba mora biti od drugog materijala, a radi povecanja kapaciteta?
Naravno tu je obavezno focus i tagging, dva najgluplja elementa oko kojih se nazalost danasnje igre dizajniraju. Igra je jednostavno apsolutni plagijat svega i svacega, a radili su je 6 godina sa Sonijem kao podrskom.
Apsolutno ne vidim niti jedan razlog za hype!

Ljudi su se razlogom smijali ME Andromedi, animacijama i losem voice actingu. Lo and behold!

 
ako mene pitaš to je 12 godina nadmenih i ne preterano kvalitetnih postova, tako da, ako i nisu to ispratili, svakako nisu ništa bitno propustili.


no, krenimo redom:

> igra je mix današnjih naslova...
možeš li nas, o preiskusni starče :))) počastiti preporukom tih originalnih i inventivnih igara koje ne liče na ostale današnje naslove, a da nisu u pitanju igre koje imaju manje od 1000 rivjuova na steam-u

>nabavi drugaciji materijal samo da bi povecao kapacitet nosenja? Je li stvarno torba mora biti od drugog materijala, a radi povecanja kapaciteta?
meni zvuči logično. u pitanju je način balansa i ukoliko su materijali pametno raspoređeni po mapi (odnosno životinje / biljke od kojih se prave) to sasvim dobro zvuči. imaš li bolji predlog, ali da se UKLAPA u ostatak gameplay mehanike i žanr kome igra pripada

>Tu imamo kontradikcije, los writing/voice acting/animacije, onaj glupi FC 3 crafting sistem: nabavi drugaciji materijal samo da bi povecao kapacitet nosenja?
ne bi bilo loše da pogledaš šta zapravo znači ta reč koju si iskoristio na početku rečenice, a kad to skapiraš i da počneš smisleno da je koristiš


i za kraj te final touch rečenice koje ne predstavljaju ništa osim ličnog (dakle nebitnog) stava. kakva jeftina glupost.
 
Ja s tobom ne ulazim u raspravu. Princip.

So no comment.
 
ti si čovek bez principa, i to smo odavno ustanovili.

sad su ti samo zafalili argumenti i to dvoje ne treba da mešamo.
 
Poslednja izmena:
ako mene pitaš to je 12 godina nadmenih i ne preterano kvalitetnih postova, tako da, ako i nisu to ispratili, svakako nisu ništa bitno propustili.


no, krenimo redom:

> igra je mix današnjih naslova...
možeš li nas, o preiskusni starče :))) počastiti preporukom tih originalnih i inventivnih igara koje ne liče na ostale današnje naslove, a da nisu u pitanju igre koje imaju manje od 1000 rivjuova na steam-u

>nabavi drugaciji materijal samo da bi povecao kapacitet nosenja? Je li stvarno torba mora biti od drugog materijala, a radi povecanja kapaciteta?
meni zvuči logično. u pitanju je način balansa i ukoliko su materijali pametno raspoređeni po mapi (odnosno životinje / biljke od kojih se prave) to sasvim dobro zvuči. imaš li bolji predlog, ali da se UKLAPA u ostatak gameplay mehanike i žanr kome igra pripada

>Tu imamo kontradikcije, los writing/voice acting/animacije, onaj glupi FC 3 crafting sistem: nabavi drugaciji materijal samo da bi povecao kapacitet nosenja?
ne bi bilo loše da pogledaš šta zapravo znači ta reč koju si iskoristio na početku rečenice, a kad to skapiraš i da počneš smisleno da je koristiš


i za kraj te final touch rečenice koje ne predstavljaju ništa osim ličnog (dakle nebitnog) stava. kakva jeftina glupost.

+1
Slazem se sa ovim. I kao eventualnu kritiku bih dodao 2 stvari:

Grind faktor koji se tice sakupljanje resursa - mada se zanemari.
I sistem borbi - koji je takodje "grindy" tj moze biti repetativan iako nudi vise (stealth) pristupa -> koji se mogu zanemariti i moze prakticno da se svede na koriscenje dodge/focusa u borbama.

Iako nisam jos presao igru (jer moram ponovo iz pocetka zbog prelaska na digitalnu verziju) - prica i sam svet je ono sto su na mene ostavili najjaci utisak. Igra svakako nije RPG ali je definitivno jedna od najboljih u protekloj godini i medju "must play" naslovima za PS. Nisu ponovo izmisljali toplu vodu vec su vec postojece elemente upeglali odlicno. I to pre svega studio koji je do sada radio na FPS naslovima za konzolu.
 
grind je rak rana velike većine žanrova (dotle je stiglo, majku mu). grind povlači repetitivnost, a to se u singleplay igrama oseti mnogo više nego u multiplay only naslovima.

očekujem da neko od indie developera u narednih desetak godina smisli nešto pametnije od "ubij 100 rajskih ptica da bi napravio pola leve kožice za donji deo torbe", jer odosmo dođavola :(
 
Upravo zato je TW3 odličan, ne oslanja se na te grind fest filler kvestove, za razliku od Bethesda smeća, Bioware smeća (od DA:I, pa na dalje), pa i svake Ubisoft (tower base) open world igre, a tu negde se uklapaju i HZD i MGSV...
 
Poslednja izmena:
Uh kad se samo setim Mass Effect 1 i onog pretraživanja planeta :(
 
Upravo zato je TW3 odličan, ne oslanja se na te grind fest filler kvestove, za razliku od Bethesda smeća, Bioware smeća (od DA:I, pa na dalje), pa i svake Ubisoft (tower base) open world igre, a tu negde se uklapaju i HZD i MGSV...

here we go again... samo da spomenem zeldu u makar malo negativnom kontekstu i bices trigerovan... :D
 
Poslednja izmena:
glavna si faca kad kažeš da je nešto đubre. to je kao da si obukao starac&rama hat of ignorance - dobijaš plus 30 na intelligence i zovu te da budeš deveoper najboljeg dev tima u postojanju.
 
^ al ne moze ni to svako... Ide samo uz naglasavanje staza na forumu i kako su njegovi postovi najkvalitetniji ovde... ;)

Ne znam zasto se prica o grindu kada je svaka igra u vecoj ili manjoj meri ima... Cak neke od najboljih igara odlikuje grind (i backtracking - Souls-like igre, Diablo... cak svi stari rts naslovi u pocetnim segmentima). Sve igre pate od toga ako se juri neki in-game upgrade.Cak bih kod Witchera 3 okarakterisao "contracts" i drljanje Gwenta kao grind, ali eto oprasta se...because CDPR i Witcher 3...
Sve je samo pitanje koliko isti smeta tj koliko je dobro ugradjen/uvijen u gameplay i pricu (odnosno druge mehanizme i igra dobra kao celina)- jer se u svakom slucaju primeti i postoji, ali koliko je neko spreman da ga proguta je individualno...

Ali nekome neke stvari bodu oci i terace vodu na svoju vodenicu cisto da bio razlicit od drugih...
 
Poslednja izmena:
grind kao grind se ne vidi toliko u multiplay only naslovima zato što je svaki put situacija drugačija i postoji ta pvp tenzija koja čini da grind ne bude dosadan. u singleplay only naslovima nema te tenzije, npc-ovi su manje više provaljivi, i grind veoma brzo postane repetitivan.

nije li to dosadno?
 
^ al ne moze ni to svako... Ide samo uz naglasavanje staza na forumu i kako su njegovi postovi najkvalitetniji ovde... ;)

Ne znam zasto se prica o grindu kada je svaka igra u vecoj ili manjoj meri ima... Cak neke od najboljih igara odlikuje grind (i backtracking - Souls-like igre, Diablo... cak svi stari rts naslovi u pocetnim segmentima). Sve igre pate od toga ako se juri neki in-game upgrade.Cak bih kod Witchera 3 okarakterisao "contracts" i drljanje Gwenta kao grind, ali eto oprasta se...because CDPR i Witcher 3...
Sve je samo pitanje koliko isti smeta tj koliko je dobro ugradjen/uvijen u gameplay i pricu (odnosno druge mehanizme i igra dobra kao celina)- jer se u svakom slucaju primeti i postoji, ali koliko je neko spreman da ga proguta je individualno...

Ali nekome neke stvari bodu oci i terace vodu na svoju vodenicu cisto da bio razlicit od drugih...

Prvo ti sa mnom si razmijenio tek par postova, kao i otprilike jedna druga osoba ovdje. Tako da nisi u poziciji da govoris o kvalitetu mojih postova. I nigdje nisam rekao da su moji postovi najkvalitetniji.
Cinjenica da sam dugo godina bio moderator ovdje govori nesto. Mada ponasao sam se prvenstveno kao clan foruma, pa tek onda moderator. To je nekima bilo malo teze za kontemplirati.
I moj focus ovdje je taj HZD hajperski video, a ne blacenje tebe ili bilo kog drugog.

Grind uopce nisam spomenu u postovima niti mi je to bio cilj. Ali eto i tu je Witcher 3 napravio najbolji posao, i tu je grind stvar izbora. Koncentrisi se na main quest, malo side questova, i imat ces 50+ sati. To nema niti jedna igra. Jos to je samo jedan prolaz, jedno grananje.

FC 3 te tjera da nadjes neki poseban materijal da bi napravio bolji novcanik, a da bi mogao staviti vise love unutra!? Isto tako te HZD tjera da nadjes posebne materijale da bi napravio bolji quiver i da bi povecao kapacitet sa 10 na cak 15!? Koliko to nema smisla je nepotrebo komentarisati.

Inace ta ideja da neki balavaci od 20 godina su super mudri/jaki/sveznajuci protagonisti je toliki klise i nevjerovatna glupost. A mnoge danasnje igre pate od toga, pa tako i HZD.
Recimo, Geralt je iskusni Witcher, ubija monstere. To je njegov posao i specijalnost, plus pravljenje napitaka. Kada mu treba nesto drugo za napraviti on lijepo nadje materijale i nosi kod majstora za crafting, smithing, itd. Nosi to kod ljudi koji godinama rade taj posao. I to je imersivno, logicno.

To je taj copy/paste Ubishit i ostalih danasnjih igara. Samo natrpaj igru nekim filler glupostima, nema veze ima li smisla. ***, ispada da su ovi iz CDPR-a budale sto se uopce trude!
Guerrilla ja stvarala novi IP, i imali su priliku napraviti nesto drugacije. Mogli su kopirati Witcher 3 ili neki drugi dobar open world RPG. Mjesto toga su napravili limunadu sa gomilom gluposti. Na Zapadu nista novo!
 
Eto pričaš neistine... Nažalost je tvoj post obrisan ali direktan citat iz jednog dela bi bio "... I onako su moji postovi najkvalitetniji ovde...". A i nex999 te je već uhvatio kako izvrces istinu pa si posle promenio ploču...
To što se tiče busanja u grudi stažom na forumu, da si dev I kako si bio mod dovoljno govori o tvom egu. Nisam naišao na nekog da ima pozitivno mišljenje o tebi (što kroz pm što ovako javno) a i činjenica da ti je skinut status takođe govori nešto...
O crafting sistemu o kojem pričaš u TW3 i HZD je razlika što nosiš kod smitha da ti odradi apgrejd dok kod ovog sam odradis, sakupljanje materijala je neophodno (+planovi u Witcheru) - i sta je tu sporno što ti razbija imerziju?
Takodje ako samo odrađuje main quest imaš oko 40h gameplaya u HZD-u - potvrđeno mi je lično od 3 prijatelja koji su je odigrali do kraja...
I koja je više poenta upoređivanje 2 igre koje si različitog žanra, ciljane za različitu publiku sa različitim konceptualnim idejama iza njih? Samo da bi ti mogao da pljuješ po jednoj i veličaš drugu?
Šta god da ti se kaže i dalje ćeš da pričaš jedno te isto I žali bože naših postova i utrošenog vremena...
Kao što mi je predloženo od modova "ignoriši ga... " jer ćeš u suprotnom samo da tracis vreme
 
Poslednja izmena:
^ al ne moze ni to svako... Ide samo uz naglasavanje staza na forumu i kako su njegovi postovi najkvalitetniji ovde... ;)
Prvo ti sa mnom si razmijenio tek par postova, kao i otprilike jedna druga osoba ovdje. Tako da nisi u poziciji da govoris o kvalitetu mojih postova. I nigdje nisam rekao da su moji postovi najkvalitetniji.
Cinjenica da sam dugo godina bio moderator ovdje govori nesto. Mada ponasao sam se prvenstveno kao clan foruma, pa tek onda moderator. To je nekima bilo malo teze za kontemplirati.

svi smo u poziciji da komentiramo postove jedni drugih jer ih očigledno čitamo. to što je yojinbo (sa kojim se btw uglavnom oko 90% toga ne slažem, ali koji mi baš nikada nije jahao po kičmi kao ti) napisao gore ti si upravo potvrdio svojim uvodnim rečenicama.

činjenica da si ovde godinama bio moderator, gledana kroz prizmu toga da sada nisi, a i bazirano na ličnim iskustvima koje smo imali sa tobom, govori da se baš nikako nisi ponašao kao običan član foruma, niti to radiš sada. niko od nas nenadmenih korisnika ne koristi "nisi u poziciji da me komentarišeš", niti se iko busa sa svojih 13 godina staža (12, 15, 120...) kada mu dokažu da priča besmislice.

niko se ni ne postavlja sa "sa tobom ne raspavljam", jer bi nas to diskreditovalo kao očigledno nesposobne za normalnu komunikaciju, ali tebi to nije frka jer ti negde duboko u sebi zaista veruješ da si bolji od nas. drago mi je zbog tebe, ali bojim se da tvoj način komunikacije govori da si u opasnoj stisci sopstvenog ega i da te njegova selektivna percepcija stalno navodi na pogrešne interpretacije stvarnosti.

što se grinda tiče, JA sam ga spomenuo (nećeš verovati, ali ne mora sve da se vrti oko tebe) a tvoje rečenice tipa "Koliko to nema smisla je nepotrebo komentarisati." su samo još jedan način da se izvučeš iz rasprave kad ti ponestane argumenata.

ili nismo kompetentni u odnosu na tebe, ili ne raspravljaš sa nama iz principa, ili je nepotrebno komentarisati... zašto uopšte pričaš sa bilo kim drugim osim sa samim sobom? verovatno zato što ni tebi ne prija ton kojim se služiš.

nađi ženu/babu/devojku, učini nam uslugu i zabavi se. nije sve u samoobmanama o sopstvenoj veličini. ima puno više života u biti fin nego u biti mnogo važan.
 
Nadji ti malo kulture kad pises postove ovde. Hvala.
 
FC 3 te tjera da nadjes neki poseban materijal da bi napravio bolji novcanik, a da bi mogao staviti vise love unutra!?


Ja sam zbog ovakvih stvari batalio tu igru. Možeš da kupiš oružje, a ne možeš torbe i novčanike, nego treba da se zamajavaš jureći životinje po livadama. Težak *****izam.
 
Eto pričaš neistine... Nažalost je tvoj post obrisan ali direktan citat iz jednog dela bi bio "... I onako su moji postovi najkvalitetniji ovde...". A i nex999 te je već uhvatio kako izvrces istinu pa si posle promenio ploču...
To što se tiče busanja u grudi stažom na forumu, da si dev I kako si bio mod dovoljno govori o tvom egu. Nisam naišao na nekog da ima pozitivno mišljenje o tebi (što kroz pm što ovako javno) a i činjenica da ti je skinut status takođe govori nešto...
O crafting sistemu o kojem pričaš u TW3 i HZD je razlika što nosiš kod smitha da ti odradi apgrejd dok kod ovog sam odradis, sakupljanje materijala je neophodno (+planovi u Witcheru) - i sta je tu sporno što ti razbija imerziju?
Takodje ako samo odrađuje main quest imaš oko 40h gameplaya u HZD-u - potvrđeno mi je lično od 3 prijatelja koji su je odigrali do kraja...
I koja je više poenta upoređivanje 2 igre koje si različitog žanra, ciljane za različitu publiku sa različitim konceptualnim idejama iza njih? Samo da bi ti mogao da pljuješ po jednoj i veličaš drugu?
Šta god da ti se kaže i dalje ćeš da pričaš jedno te isto I žali bože naših postova i utrošenog vremena...
Kao što mi je predloženo od modova "ignoriši ga... " jer ćeš u suprotnom samo da tracis vreme

To nije tacno, ja sam rekao da moji postovi spadaju u najkvalitetnije ovdje, a mislim na postove tehnicke prirode. To je cisto stvar iskustva i mog rada sa raznim alatima, enginima, itd.
Ako ti mislis da to nije tako, molim izvoli pa dokazi. I apsolutno nigdje nisam izvrtao nekakvu istinu, niti me je nex u necemu "uhvatio"?

O mom stazu, moderisanju, ti ne znas nista. Nisi u poziciji da pises o tome. Ako mislis da sam nesto pogresno uradio, pa zbog toga nisam vise moderator, varas se.
I nema tu nikakvog busanja. Neces ti nikad izabrati problematicnu osobu za moderatora.

Pa objasnio sam u cemu je problem sa craftingom, i da je u pitanju FC 3 rip off. Procitaj bolje.

Mozes imati 40 sati gameplaya samo ako si 10 sati hodao okolo i razgledao. Evo i ovdje potvrdjeno: http://twinfinite.net/2017/02/horizon-zero-dawn-how-long-how-many-quests/
Ali tu nema grananja, izbora/poslijedica, i to nije ni blizu W3 kvalitetu niti duzini.

Cijelo vrijeme napominjem da se W3 i HZD ne mogu porediti, i da je to upravo problem. Zato cemu hype?

Ces me ignorisati? Cool! Nista ne gubim!
 
znači ako se igra ne može porediti sa w3 sa kojom je ti ne porediš (osim što kažeš da nije ni blizu w3 ni po kvalitetu niti dužini), nije zaslužila hype?

da li si realan???
 
Smarate... Ali smarate za medalju.

stdUF24.jpg
 
najbolje blatiti starca i njegove postove

dobrano se srozao ovaj forum
 
Preterujete ljudi.
Ja sam prvi hejtovao Horizon. Nisam mogao da verujem koliko je sve glupavo tokom prvih nekoliko sati igre, a onda je sve doslo na svoje mesto i igra je zaista dobra (nije bas remek delo doduse).
Ne vidim sta je problem ako postoji video o pravljenju igre. Realno gledano, igra je ispala dosta bolje nego sto smo ocekivali.
 
^ +1

U tome i jeste cela poenta price ovde -> uzeci u obzir sta je Guerilla radio pre Horizona i koliko su iskustva imali, igra je odlicna i definitivno jedna od najboljih naslova protekle godine.

I uopste ne vidim poentu poredjenja sa trecom iteracijom sage o Vescu.
 
Poslednja izmena od urednika:
Nazad
Vrh Dno