Vlada>>>
Slavan
- Učlanjen(a)
- 29.06.2007
- Poruke
- 2,438
- Poena
- 425
Moja oprema
- CPU & Cooler
- AMD RYZEN™ 9 7900
- Matična ploča
- ASUS TUF GAMING B850-PLUS WIFI
- RAM
- 64GB KINGSTON FURY BEAST DDR5 5600 MHZ
- GPU
- AMD RADEON RX 7700 XT SAPPHIRE PULSE
- Kućište
- FRACTAL DESIGN DEFINE R5
- Monitor
- LG 27GN850-B ULTRAGEAR™ QHD NANO IPS
- Pristup internetu
- Optički internet
Nekako mi se čini da bi bilo prikladnije kada je reč o novim tehnologijama, da imamo zasebne teme gde će biti moguće na nešto pregledniji i konkretniji način prikazati i ispratiti sve ono što se dešava na tom planu. To i jeste razlog zbog čega sam se odlučio da pokrenem ovu temu tim pre što i sam koristim ovu tehnologiju pa cenim da će biti zgodnije i svakako bolje da sve ono što ima veze sa ovim enginom kačimo ovde, odnosno da u okviru ove teme pokušamo da pokrijemo sve ono što se dešava vezano za igre koje ga koriste.
Takođe ukoliko ima onih koji koriste ovu tehnologiju predlažem da se jave i opišu svoja iskustva koja imaju u radu. Cenim da možemo samo da imamo koristi ukoliko budemo razmenjivali lična iskustva na ovom planu. S tim u vezi odmah bih istakao i nekoliko svojih zapažanja koja će nadam se možda pomoći onima koji se dvoume oko dostupnih engina ili će pak olakšati pojedinačno gledano nekakav početak.
Što se mene tiče od svih mašina koje su trenutno dostupne nekako mi je baš Unreal 4 najviše legao. Cenim da je to tako zbog toga što su ljudi iz Epica imali najkonkretniju ideju kako da svoju tehnologiju približe umetnicima. Esencijalna stvar ovde je čini se da se moderna tehnologija i način rukovanja maksimalno uproste i prilagode prvenstveno potrebama kreativnih ljudi što je po meni zbilja jedini pravi pristup i to iz više razloga. Ne bih sad da ulazim preterano u ovaj deo jer će nas on svakako udaljiti od osnovne teme, pa ću jednostavno dodati da je Unity takođe solidan po ovom pitanju međutim meni svakako manje prijemčiv za rad, dok je recimo Cry engine najrigidnije i najneintuitivnije rešen, pa ga ja lično prevenstveno zbog toga nikome ne bih preporučio. Evidentno je međutim da svaki od gore navedenih engina ima svakako i svoje adute tj prednosti u odnosu na konkurenciju, pa je čini mi se besmisleno da ulazimo u crevca odmah u startu i favorizujemo ovaj ili bilo koji drugi iz ovog ili onog razloga. Jednostavno svako može imati neki potpuno validan motiv zbog čega će izabrati određeni engine u kome će raditi na svom projektu, tako da bi polemika po ovom pitanju čini se bila potpuno besmislena. To mi svakako nije cilj niti namera, ali smatram da je potrebno ukazati na određene elemente komparativno gledano i to pre svega kako bi ovaj deo bio što jasniji upravo zbog nečijeg lakšeg individualnog opredeljenja.
Dakle reklo bi se da su ljudi iz Epica zbilja pronašli dobitnu kombinaciju, odnosno pravi balans između preglednosti, intuitivnog manevrisanja i kompleksnih elemenata gde faktor vreme itakako igra bitnu ulogu. A sve to kako bi maksimalno olakšali i zapravo učinili krajnje prijemčivimim rad i način funkcionisanja unutar scenografije ili mapa. S te strane gledano reklo bi se da je Unreal svakako razumljiviji i zgodniji za rukovanje u odnosu na svoju konkurenciju. Neko će se možda zapitati čemu ovolika priča oko takvih stvari, međutim ako imamo u vidu da je kreiranje video igara izuzetno komplikovan i složen proces, onda je jasno koliko je bitno da imamo komfor u radu, tj savršeno jasan i pregeldan intefejs, te fleksibilan i intuitivan način manevrisanja unutar engina ili u okviru određenih deonica koje ga sačinjavaju a koje u značajnoj meri mogu da utiču na vreme koje je neophodno za izradu.
Druga stvar se odnosi na rad sa materijalima gde je UE4 zbilja maestralan. Mislim da neću pogrešiti ako kažem da ovaj engine ima ubedljivo najflesibilnije rešen ovaj deo, a koji je opet i pored svoje kompleksnosti zapravo krajnje jednostavan za rukovanje i to pre svega zbog Blueprints Visual Scriptinga koji pokreće sam engine i koji je zaista sjajan dodatak i prava stvar za ljude (poput mene) koje klasično programiranje savršeno ne zanima. Zahvaljujući ovakvom rešenju, svako može da uradi (čitaj: isprogramira) potpuno samostalno bez ikakvog predznanja i bez ičije pomoći puno toga u raznim oblastima što je zapravo genijalna stvar. U drugim enginima ovde ste limitirani što znači da bi za svaku sitnicu morao da uskače neki programer da vam pomogne. Rad na animaticima takođe super rešen i relativno jednostavan za pravljenje. Bez mnogo muke i truda gotovo svako može da animira nešto. Odnedavno UE4 ima pridodat Movie Sequencer pa je sada praktično moguće napraviti kompletan film direktno iz engina bez dodatne portrebe za bilo kojim drugim parčetom softvera iz ove oblasti. Nisam imao prilike da petljam sa zvukom ali na osnovu svega ostalog što sam video rekao bih da je i ovo polje gotovo sasvim sigurno pokriveno više nego odlično. Tu je i VR tehnologija i konačno činjenica da radi na svim dostupnim platformama.
Dakle ako je neko zainteresovan i želi da nauči nešto iz ove oblasti, UE4 je reklo bi se više nego dobar izbor, a ako se neko pita i kako on funkcioniše... pa za to mislim da će biti najbolje da pogleda nekoliko video prezentacija i osnovnih tutorijala iz kojih se to najbolje može videti.
Što se samog učenja tiče, za to zbilja ima dosta primera na Epic-ovom youtube kanalu pa ga zbog toga toplo preopručujem svim početnicima. Prvenstveno treba pogledati tutorijal koji pojašnjava izgradnju mapa, zatim tutorijal koji pojašnjava šta je to Blueprints Visual Scripting i kako on funkcioniše i konačno kako se radi sa materijalima. To će biti sasvim dovoljno svakome za početak da uradi dosta toga zanimljivog. A sve ovo i više od toga je moguće savladati za nešto više od nekoliko dana što znači da vam učenje neće oduzeti čak ni previše vremena. Meni lično je ovaj deo bio više nego zabavan, premda moram priznati da je u tome dosta pomogao i sam Zak Parrish koji na jedan izuzetno šarmantan način vodi svoje tutorijale. Nažalost odnedavno su koliko vidim povučeni gotovo svi njegovi pređašnji tutorijali i to prevashodno jer su ih zamenili novijim na kojima je radio izvesni Wes Bunn (ako se ne varam), koji su OK ali bez doze humora i svežine koju je Zak imao u svojim tutorijalima.
Takođe ukoliko ima onih koji koriste ovu tehnologiju predlažem da se jave i opišu svoja iskustva koja imaju u radu. Cenim da možemo samo da imamo koristi ukoliko budemo razmenjivali lična iskustva na ovom planu. S tim u vezi odmah bih istakao i nekoliko svojih zapažanja koja će nadam se možda pomoći onima koji se dvoume oko dostupnih engina ili će pak olakšati pojedinačno gledano nekakav početak.
Što se mene tiče od svih mašina koje su trenutno dostupne nekako mi je baš Unreal 4 najviše legao. Cenim da je to tako zbog toga što su ljudi iz Epica imali najkonkretniju ideju kako da svoju tehnologiju približe umetnicima. Esencijalna stvar ovde je čini se da se moderna tehnologija i način rukovanja maksimalno uproste i prilagode prvenstveno potrebama kreativnih ljudi što je po meni zbilja jedini pravi pristup i to iz više razloga. Ne bih sad da ulazim preterano u ovaj deo jer će nas on svakako udaljiti od osnovne teme, pa ću jednostavno dodati da je Unity takođe solidan po ovom pitanju međutim meni svakako manje prijemčiv za rad, dok je recimo Cry engine najrigidnije i najneintuitivnije rešen, pa ga ja lično prevenstveno zbog toga nikome ne bih preporučio. Evidentno je međutim da svaki od gore navedenih engina ima svakako i svoje adute tj prednosti u odnosu na konkurenciju, pa je čini mi se besmisleno da ulazimo u crevca odmah u startu i favorizujemo ovaj ili bilo koji drugi iz ovog ili onog razloga. Jednostavno svako može imati neki potpuno validan motiv zbog čega će izabrati određeni engine u kome će raditi na svom projektu, tako da bi polemika po ovom pitanju čini se bila potpuno besmislena. To mi svakako nije cilj niti namera, ali smatram da je potrebno ukazati na određene elemente komparativno gledano i to pre svega kako bi ovaj deo bio što jasniji upravo zbog nečijeg lakšeg individualnog opredeljenja.
Dakle reklo bi se da su ljudi iz Epica zbilja pronašli dobitnu kombinaciju, odnosno pravi balans između preglednosti, intuitivnog manevrisanja i kompleksnih elemenata gde faktor vreme itakako igra bitnu ulogu. A sve to kako bi maksimalno olakšali i zapravo učinili krajnje prijemčivimim rad i način funkcionisanja unutar scenografije ili mapa. S te strane gledano reklo bi se da je Unreal svakako razumljiviji i zgodniji za rukovanje u odnosu na svoju konkurenciju. Neko će se možda zapitati čemu ovolika priča oko takvih stvari, međutim ako imamo u vidu da je kreiranje video igara izuzetno komplikovan i složen proces, onda je jasno koliko je bitno da imamo komfor u radu, tj savršeno jasan i pregeldan intefejs, te fleksibilan i intuitivan način manevrisanja unutar engina ili u okviru određenih deonica koje ga sačinjavaju a koje u značajnoj meri mogu da utiču na vreme koje je neophodno za izradu.
Druga stvar se odnosi na rad sa materijalima gde je UE4 zbilja maestralan. Mislim da neću pogrešiti ako kažem da ovaj engine ima ubedljivo najflesibilnije rešen ovaj deo, a koji je opet i pored svoje kompleksnosti zapravo krajnje jednostavan za rukovanje i to pre svega zbog Blueprints Visual Scriptinga koji pokreće sam engine i koji je zaista sjajan dodatak i prava stvar za ljude (poput mene) koje klasično programiranje savršeno ne zanima. Zahvaljujući ovakvom rešenju, svako može da uradi (čitaj: isprogramira) potpuno samostalno bez ikakvog predznanja i bez ičije pomoći puno toga u raznim oblastima što je zapravo genijalna stvar. U drugim enginima ovde ste limitirani što znači da bi za svaku sitnicu morao da uskače neki programer da vam pomogne. Rad na animaticima takođe super rešen i relativno jednostavan za pravljenje. Bez mnogo muke i truda gotovo svako može da animira nešto. Odnedavno UE4 ima pridodat Movie Sequencer pa je sada praktično moguće napraviti kompletan film direktno iz engina bez dodatne portrebe za bilo kojim drugim parčetom softvera iz ove oblasti. Nisam imao prilike da petljam sa zvukom ali na osnovu svega ostalog što sam video rekao bih da je i ovo polje gotovo sasvim sigurno pokriveno više nego odlično. Tu je i VR tehnologija i konačno činjenica da radi na svim dostupnim platformama.
Dakle ako je neko zainteresovan i želi da nauči nešto iz ove oblasti, UE4 je reklo bi se više nego dobar izbor, a ako se neko pita i kako on funkcioniše... pa za to mislim da će biti najbolje da pogleda nekoliko video prezentacija i osnovnih tutorijala iz kojih se to najbolje može videti.
Što se samog učenja tiče, za to zbilja ima dosta primera na Epic-ovom youtube kanalu pa ga zbog toga toplo preopručujem svim početnicima. Prvenstveno treba pogledati tutorijal koji pojašnjava izgradnju mapa, zatim tutorijal koji pojašnjava šta je to Blueprints Visual Scripting i kako on funkcioniše i konačno kako se radi sa materijalima. To će biti sasvim dovoljno svakome za početak da uradi dosta toga zanimljivog. A sve ovo i više od toga je moguće savladati za nešto više od nekoliko dana što znači da vam učenje neće oduzeti čak ni previše vremena. Meni lično je ovaj deo bio više nego zabavan, premda moram priznati da je u tome dosta pomogao i sam Zak Parrish koji na jedan izuzetno šarmantan način vodi svoje tutorijale. Nažalost odnedavno su koliko vidim povučeni gotovo svi njegovi pređašnji tutorijali i to prevashodno jer su ih zamenili novijim na kojima je radio izvesni Wes Bunn (ako se ne varam), koji su OK ali bez doze humora i svežine koju je Zak imao u svojim tutorijalima.
Poslednja izmena: