Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Sa tim nece ocistiti prasinu u socivu.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Posto se prica o servisu-prodavnici, zanima me vase misljenje sta uraditi u ovoj situaciji.
U pitanju je telefon, Samsung K Zoom, koji je kupljen u G******. Telefon je potpuno ispravan, medjutim u kameri ima prasine, koja je vidljiva kada se slika nebo, i trebalo bi da se ocisti.
Medjutim, na dosta foruma, ljudi se zale da posle ciscenja u ovlascenim servisima, kamera nece da fokusira, slike su preeksponirane itd.
Posto ste se dotakli te teme, sta mislite da bi bilo pametnije uraditi? Ako telefon odnesem u prodavnicu verovatno ce proci mesec dana dok ga ne ociste. Sta ako nesto zeznu u servisu, kome onda da se obratim?

Lupi telefon (sa strane, nemoj prejako) o ruku i prašina će možda spasti na jednu stranu. Ako to ne pomogne, stavi telefon u torbicu (ja sam ovo radio sa foto aparatom) i bajsem vozi traktorskim putevima preko njiva. :d Spala je prašina u neki ugao i više se nije pojavljivala.
 
Sve sam probao, medjutim nece da se pomeri...i to je samo jedna tackica.
 
Probao si i da voziš preko njiva sa telefonom u torbici na ramu bajsa? :D
 
Posle takve voznje kupujes nove tockove za bicikl i placas fizioteraoeuta da ti vrati kicmu na mesto.
 
Da li ste znali da je Vaše pravo da zamenite robu koja se pokvari u prvih 6 meseci od kupovine samo mrtvo slovo na papiru?
13667717_663078603846843_1836063052678119443_o.jpg

Da li je neko od forumaša imao ovakva iskustva u praksi? Npr pokvari Vam se aparat i trgovac odbija da ga zameni već ga samovoljno pošalje u servis i popravi.
 
Pazi, trgovac MORA uredjaj da posalje u servis kako bi servis utvrdio da li je ili nije uredjaj ispravan, i za to ima rok od 8 dana da odgovori na reklamaciju. Ne moze prodavac na licu mesta da zameni uredjaj samo na osnovu toga sto kupac tvrdi da je neispravan. E onda ti mozes izricito da zahtevas da neces popravku, vec iskljucivo nov uredjaj, ako serviser kaze da je neispravan.

A taj trgovac koji se pravi pametan pa nece da zameni uredjaj za nov, uvek mozes da pokrenes tuzbu protiv njega, pa ce em da zameni za nov, em ce da plati sudske troskove.
 
Bas danas mi javili iz emmezete da mi je popravljen tv koji je crko posle 4 meseca. A naglaseno je bilo da ne zelim da se popravlja.
 
Bas danas mi javili iz emmezete da mi je popravljen tv koji je crko posle 4 meseca. A naglaseno je bilo da ne zelim da se popravlja.

Pa ako nista nisi potpisao da popravljaju, reci im da zelis da ti daju novi tv a ne taj popravljeni i da su duzni to da urade po zakonu ako nece izblefiraj bar sa tuzbom, javi sta si uradio?
 
To je klasična provera kako ne bi morali da daju nov tv. Kao sredili software a možda su zamenili i ceo ekran. Ti to ne možeš da znaš. Svime se služe samo da ne bi morali da daju nov uređaj.
 
^ tacno tako :)
Tv sam preuzeo, za sada radi. Vratili ga osmog dana i to nisam nosio direktno u servis.
Btw, ne znam samo kakav to sw ima dumb televizor, pa da se maltene od prvog dana povremeno gasi, a na kraju se ugasi i ne moze da se upali 10-ak min..
 
Ni meni to ne lici na SW kvar...Ali kako da znas sad..
 
Sad sta je tu je, da se borim protiv vetrenjaca necu, ali cu na prvu ponovnu naznaku kvara da se vratim i zahtevam nov ili da doplatim za nesto drugo. Tv je Philips, dakle nije neki voxfox..
 
Pazi, trgovac MORA uredjaj da posalje u servis kako bi servis utvrdio da li je ili nije uredjaj ispravan, i za to ima rok od 8 dana da odgovori na reklamaciju. Ne moze prodavac na licu mesta da zameni uredjaj samo na osnovu toga sto kupac tvrdi da je neispravan. E onda ti mozes izricito da zahtevas da neces popravku, vec iskljucivo nov uredjaj, ako serviser kaze da je neispravan.

A taj trgovac koji se pravi pametan pa nece da zameni uredjaj za nov, uvek mozes da pokrenes tuzbu protiv njega, pa ce em da zameni za nov, em ce da plati sudske troskove.

Slažem se, servis je stručan da utvrdi kvar ali ne i da automatski popravi uređaj što je situacija u 99% slučajeva. Naravno da trgovci nisu stručni za proveru uređaja, zato me i nervira kada Papović, i ostali iz udruženja potrošača i ministarstva trgovine svesno lažući potrošače prodajući im te priče. Onda zahtevaš zamenu i nikom ništa, preveslaju te jer nema kazne.

Da li znaš koliko trgovaca je do sada izgubilo na sudu na osnovu stavke koju si naveo? Za sada 0 po mojim informicajama, a veruj mi udruženja potrošača bi objavila u javnost da postoji neki slučaj u kojem jesu.
Sud ti je kao kockanje, pogotovu u Srbiji gde sud na potrošačke sporove gleda kao na glupost koja ima samo oduzima vreme.

Bas danas mi javili iz emmezete da mi je popravljen tv koji je crko posle 4 meseca. A naglaseno je bilo da ne zelim da se popravlja.
Emmenceta je užasna što se tiče reklamacija. SKoro sam radio prilog o gospođi kojoj su odbili reklamaciju jer su naveli da je njena garnitura namenjena za sedenje a ne ležanje bez obzira što je na rasklapanje. Nažalost prilog nije na netu zbog nekih tehničkih problema.

Elem, to radi većina nepoštenih trgovaca i servisa, navedu da je SW kvar a zapravo ti zamene pola TV-a. A to rade jer znaju da će manje od 1% potrošača da angažuje veštaka elektro struke koji će utvrditi da su lemljene i budžene ploče i da je izveštaj o SW kvaru lažan.

Ako budeš imao i dalje problema sa TV-om javi mi se slobodno na PM.
 
Odbili su mi reklamaciju u Gigatronu za pozadinsko probijanje na LG LED TV-u. Njihov servis kaže da "nema kvara". Još su me i lagali da su slali tv u ovlašćeni servis, što nije tačno, jer servis i ujedno uvoznik o kome oni govore (easy computers) uopšte nema servis za televizore, a kamoli da su ovlašćeni. Zovem Gigatron, zovem servis, upućuju me jedni na druge, a većinu vremena me ignorišu.

Trenutno drugar advokat piše upozorenje o tužbi sa troškovnikom, koje će im poslati. Radi se o ekstremnom probijanju svetla, trebalo bi da se može dobiti, pa ćemo verovatno ići na sud, jer me advokat ništa ne košta.
 
Čekaj ti hoćeš da kažeš da ne postoji ovlašćeni servis za LG televizore u Srbiji?
Po kojoj logici oni ne bi poslali tv u ovlašćeni servis nego ni na svoju ruku rekli da je tv ispravan i da nema probijanja ppzadinskog osvetljenja?
 
Da li znaš koliko trgovaca je do sada izgubilo na sudu na osnovu stavke koju si naveo? Za sada 0 po mojim informicajama, a veruj mi udruženja potrošača bi objavila u javnost da postoji neki slučaj u kojem jesu.
Sud ti je kao kockanje, pogotovu u Srbiji gde sud na potrošačke sporove gleda kao na glupost koja ima samo oduzima vreme.

Jeste sud kockanje, I to ne samo kod nas nego svuda, ali nije bas da ne mozes da ostvaris svoja prava. Drugarica je dobila na sudu Winwin prosle godine, radilo se o Lenovo telefonu, neki top model koji je bio tada. Naime telefon od pocetka bio falican (ne znam tacno sta bese, vise mana je imao), dva puta su ga slali na servis I vracali ga nazad nepopravljenog. Posto su odbili da joj zamene za nov, ona je trazila da joj vrate pare nisu hteli ni to. Na kraju presavila tabak, tuzila ih, dobila spor gde su joj isplatili nazad pare plus zateznu kamatu, plus sve troskove od vestaka do sudskih taksi pa do nagrade advokatu.

Trenutno drugar advokat piše upozorenje o tužbi sa troškovnikom, koje će im poslati. Radi se o ekstremnom probijanju svetla, trebalo bi da se može dobiti, pa ćemo verovatno ići na sud, jer me advokat ništa ne košta.

Srecno. Moj ti je savet da ako ikako mozes nabavis specifikaciju proizvodjaca, da ne bude posle da oni pokusaju da predstave kako je to pozadinsko probijanje 'u granicama koje je odredio proizvodjac'.
 
Čekaj ti hoćeš da kažeš da ne postoji ovlašćeni servis za LG televizore u Srbiji?
Po kojoj logici oni ne bi poslali tv u ovlašćeni servis nego ni na svoju ruku rekli da je tv ispravan i da nema probijanja ppzadinskog osvetljenja?
Не кажем то, можда нисам добро објаснио.
Када сам питао Гигатрон сервис у који овлашћени сервис су слали, рекли су у easy computers, који је по њиховим речима овлашћен за ЛГ.
Када сам позвао easy computers, рекли су да они уопште немају сервис за телевизоре.
Звао сам овлашћени ЛГ сервис Игнис у Радничкој, они кажу да уопште не сарађују ни са Гигатроном, ни са easy computers и да ТВ са датим серијским није долазио код њих.
Закључак: Гигатрон сервис лаже да шаље телевизоре у овлашћени ЛГ сервис. Када сам их суочио са овим, само до ћутали, нису имали оправдање.

Хоће у Игнису да приме ТВ, јер важи међународна гаранција, али не знам хоће ли га и поправљати. Међутим, нећу то још да радим, јер желим да одерем кожу Гигатрону.

Послато са Нексус 5х уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Мала похвала. Ђак спорт. Пукле јапанке ridders мом клинцу после месец дана ношења. Поднео рекламацију, после два дана звали да су одобрили. После два дана курир донео на кућну адресу нове папуче.

Извините за рекламу, али одрадили су посао крајње професионално!
 
pa zar to nije normalno :)
trebao si da ih pohvalis ovde da su ti uz te japanke poslali i neki poklon izvinjenja :D
 
U ovoj zemlji to nije normalno na zalost. A i zasto bi mu poslali poklon ako su mu u tako brzom vremenskom roku resili reklamaciju?

Nije mi jasno zasto bi trgovac trebao da se izvini potrosacu ako je neka roba felericna ili je otkazala tokom koriscenja? Nisu je oni pravili, oni je samo prodaju. Dovoljno je da uvazi reklamaciju po mom razmisljanju.
 
Poslednja izmena:
Meni da bude potpuno iskren to zvuci kao naucna fantastika. Sve mi se raspalo i pocepalo i nikada mi nije palo na pamet da ulazem reklamaciju nego sam to prihvatao kao "normalno" podrazumevajuci nedokazivost mehanickog ne-ostecenja i uzasan kvalitet robe na domacem trzistu.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
 
pa zar to nije normalno :)
trebao si da ih pohvalis ovde da su ti uz te japanke poslali i neki poklon izvinjenja :D


Илке свуда те има :p
Овај пут су ми послали у оригинал кутији. :D
Треба похвалити сваку фирму која ради по закону и у корист купаца у ово наше време. Зар не?
Заиста су ме пријатно изненадили!
 
Super si prošao, pretpostavljam da su već imali pritužbi tog tipa pa su zato tako brzo odreagovali. Kod svih prodavaca gde su reklamacije izjavljivali ljudi iz moje okoline, procedura je bila da se šalje u Jugoinspekt ili sličnu instituciju, koja onda daje mišljenje da li je reklamacija opravdana. To se ne može za dva dana završiti, dakle sami su procenili da treba da je usvoje.
 
Илке свуда те има :p
Овај пут су ми послали у оригинал кутији. :D
Треба похвалити сваку фирму која ради по закону и у корист купаца у ово наше време. Зар не?
Заиста су ме пријатно изненадили!
pa ne citam ja samo wot temu :)
nazalost u takvoj drzavi zivimo. gde nas iznenadjuju normalne stvari
 
Nazad
Vrh Dno