Зависи колико често те "ситнице" наручујеш и који је обим пријема пошиљки у току месеца и колико тих ситница има у пакету. Што се тиче плаћања жалбе то је законски регулисано,назив документа је "
Закон о републичким административним таксама", што се тиче жалби можеш да покушаш или тражиш објашњење тј. мишљење надлежне царинарнице о твом проблему, а какав ће исход бити тек можеш сазнати на следећем пријему пошиљке и цариника, као и временске прогнозе, породичних проблема и томе слично...
И једна јако битна ставка: Царина је један велики рулет, сутра можеш наручити телефон од 500еур и да прође без икаквих дажбина, следећи пакет могу да те одеру са свим порезима и слично. И још нешто (а писао сам о томе) могу да те цимају кроз разне законске и подзаконске акте ако желе да иду до краја (атести, сертификати, фитофармација, инспекција, санитарна) мислим то је баналан пример али само кажем колико далеко могу да оду ако се баш заинате.
Отварање пошиљки које дођу у Србију ради "Пошта Србије", а не царина. Пошта (особа која ради на пакетима) даје на увид царинику пристиглу пошиљку, а који даље пише извештај и процењује да ли треба или не, да иде на даљи поступак, после пошта лепо то затвори, прелепи своју траку и наплати своје трошкове.
Ако те баш занима шта се све наплаћује у Републици Србији, документ "
Тарифе републичких административних такси", имаш 73 странице....