Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nista. Nemas pravo na zamenu robe sa "ne svidja mi se" razlogom, to vazi samo za online kupovinu prvih 14 dana od kupovine. Mozes da ih izbegavas ubuduce, jer su nekorektni.
 
ali cini mi se da ima nesto u prvih 8 dana, tako sam nesto nacuo?
 
Nema. To je isključivo politika firme. Kao što reče Jericho, možeš samo da ih ubuduće izbegavaš.
 
Znaci sve zavisi od njihove dobre volje tj poslovne politike, da li je uvek bilo tako? Dobro, videcu sutra kako ce se ponasati.
 
Evo i ja da se javim sa novostima.Iz servisa su javili da je plazma otišla u večna lovišta. Tačnije riknula neka cb ili ct ploča, a nisu u mogućnosti da nabave rezervni deo,iako su ovlašćeni servis. Takođe, bez tog dela ne mogu da provere da li je i panel odsvirao svoje,te je moj zadatak da što pre pokupim lešinu iz servisa.Ok, ja već digao ruke, gledam šta novo mogu da kupim,sa što manje funkcija=keša ,a što više garancije.No pročitam u garantnom listu da je garancija 2 godine za uređaj, a da se proizvođač obavezuje na podršku za delove u trajanju od 7 godina od proizvodnje dotičnog modela.Nadjem neki besplatni broj za podršku, nazovem, javi se čovek sa tečnim srpskim, ali jako čudan naglasak, jedva se razumesmo_Objasnim stvar,on reče da mu je žao i da pošaljem mail sa tačnom oznakom dela koji je umro na adresu njihovih inženjera, pa će oni videti da li nešto može da se uradi.Na moju opasku da je podrška za model 7 godina, on mi odgovori da je to po starom zakonu,a da po novom nemaju tu obavezu ?!?Ništa,okrenem informativno tržišnu inspekciju da pitam da li imam neke šanse za oporavak ljubljenog mi tv-a, na šta mi odgovoriše da sve potanko pošaljem njima mailom, a oni će mi u roku od 60 dana odgovoriti.Show must go on !
A znate kog proizvođača izbacujem iz filtera pri potrazi za novim TV-om :)


Savršena priča za prilog za TV emisiju na kojoj radim, ako hoćeš javi se na PM, mislim da možemo da ti pomognemo. Prema Zakonu su dužni ako nemaju rezervni deo da ti izdaju novi uređaj ili vrate novac. Tržišna inspekcija će ti odgovoriti bla bla bla, niste strana u sporu, nema prekršaja bla bla bla, evo vam telefona udruženja potrošača.

Apsolutno je nevažno koliko iznosi rok za obezbeđivanje rezervnih delova jer se računaju uslovi koji su ti dostavljeni kada si sklapao ugovor to jest kupovao robu, a oni su obavezujući i novi zakoni se ne mogu primenjivati retroaktivno. Čak i ta odredba o delovima u roku od 7 godina nije definisana zakonom već naredbom iz doba SFRJ što je krajnje komplikovana pravna zavrzlama.
 
Poslednja izmena:
Skoro sam dobio novu plocu kao zamenu za pokvarenu. U KimTec-u su mi dali servisnu izdatnicu sa pecatom na kome stoji datum 22.10.2015 a u opisu radova stoji ZAMENA. Receno mi je da je izadtnica nova garancija a kad sam ih pitao pa koliko traje rekli su mi koliko pise na deklaraciji plocu a tamo pise 3godine dana (Asus je u pitanju).

Jel to okej? Mislim na izdatnicu kao garanciju?
 
Poslednja izmena:
Недавно су ми у сервису поправљали телефон који је у гарантном року. Замењена је плоча на којој је нешто било цркло и тако је квар отклоњен. Међутим, када сам преузимао телефон, нисам добро погледао шта узимам, тек касније видим да је жабица од задњег поклопца сломљена, тако да постоји зазор између предњег и задњег дела и да је дисплеј у једном углу некако оштећен, па има видног пробијања светла. Такође и огреботина на задњем поклопцу које раније није било.

Позовем продавницу у којој сам купио и кажем да ја нисам задовољан поправком, јер је телефон оштећен, тражили су ми да однесем директно у сервис да погледају, тамо ми је речено да сам телефон предао у таквом стању и да они ништа нису оштетили, те да то што ја наводим "није ништа страшно и не утиче на рад телефона". Запретио сам инспекцијом и НОПС-ом, али читајући коментаре по нету, видим да ћу тешко било шта доказати. Имам слике пре и после, не види се баш најбоље разлика, сликано је другим телефоном који има лошу камеру.

Шта ми је најпаметније чинити? Немам пуно времена и живаца да се ангажујем око овога, поготово ако је исход изгледно неповољан.
 
Sam si sebi odgovorio poslednjim pasusom.
 
Ja bih bio glasan i neprijatan i u drustvu nekog krupnog ako sam nisi.
 
A ja bih te poslao na farmu, velikog brata ili parove sa tim zajedno i pojeo kljuch.
 
Не могу да се пеглам са њима на тај начин, мислио сам нешто легалним путевима да урадим.
Највише ми је криво што сам испао овца и што сам немоћан да остварим своја потрошачка права.
Не умем да се свађам и да будем безобразан, а овакви ликови су сигурно навикли на такве ситуације, сумњам да би то помогло.
 
Ma po tim servisima radi stoka priucena neuka,i sad krivicu svaljuju na tebe,mislim da nemas mnogo sansi da dokazes kakav si telefon odneo,nauk za sve pre odlaska u servis slika se telefon i trazi se potvrda o stanju predatog uredjaja
 
Nazalost zivimo u takvom vremenu gde se pomenute stvari svakodnevno desavaju i na to niko ne obraca paznju, veoma su male sanse da postoji servis koji ce izaci u susret i resiti novonastali problem sa ljubaznoscu i mozda eventualnim izvinjenjima, vecina njih prosto ne zeli da se maltretira i trosi svoje vreme nego radi po principu "sklepaj to na brzinu pa da idemo dalje".. Zbog toga i propadamo i kao drzava i kao drustvo.
 
Mozda glupo pitanje, ali me zanima odgovor. Jel postoji garancija na sijalice? Najobicnije sijalice za lampe, lustere i slicno. To nisu velike pare, ne znam ni posto je sijalica 50-60 dinara, ali se svaki put osecam kao ***** kada stavim sijalicu i ona pregori posle 2 dana. Evo prekjuce sam stavio jednu sijalicu i danas je vec pregorela. Imam sigurno 20-tka sijalica koje mi stoje u rezervi jer nijedna ne traje duze od mesec dana, plafon. Kapiram ja sve, to je napravljeno tako danas, da sto krace traje, ali to je njihov problem ne moj. Mene zanima da li postoji ikakva garancija na taj proizvod?
 
Mozda glupo pitanje, ali me zanima odgovor. Jel postoji garancija na sijalice? Najobicnije sijalice za lampe, lustere i slicno. To nisu velike pare, ne znam ni posto je sijalica 50-60 dinara, ali se svaki put osecam kao ***** kada stavim sijalicu i ona pregori posle 2 dana. Evo prekjuce sam stavio jednu sijalicu i danas je vec pregorela. Imam sigurno 20-tka sijalica koje mi stoje u rezervi jer nijedna ne traje duze od mesec dana, plafon. Kapiram ja sve, to je napravljeno tako danas, da sto krace traje, ali to je njihov problem ne moj. Mene zanima da li postoji ikakva garancija na taj proizvod?
Pa ostavi se tih prokletinja, 12W LED zamenjuje 100W običnu i traje godinama. Za cenu 4-5 promena običnih ima da se kupi LED. Za poslednjih 2 -3 godine od kada sam zamenio sve sijalice, nijedna LED nije crkla.
 
Pa ostavi se tih prokletinja, 12W LED zamenjuje 100W običnu i traje godinama. Za cenu 4-5 promena običnih ima da se kupi LED. Za poslednjih 2 -3 godine od kada sam zamenio sve sijalice, nijedna LED nije crkla.

Ne volim belu svetlost nikako. :D Ali moracu da predjem na nove tehnologije izgleda.
 
Pa ostavi se tih prokletinja, 12W LED zamenjuje 100W običnu i traje godinama. Za cenu 4-5 promena običnih ima da se kupi LED. Za poslednjih 2 -3 godine od kada sam zamenio sve sijalice, nijedna LED nije crkla.

mojoj majci je jedna LED explodirala, spalila celu instalaciju, razvodnu kutiju, sve do osiguraca, imala je srece sto nije izgoreo stan...
nije kineska, kupljena u radnji u NS koja se bavi ozbiljno rasvetom, naravno ona to nije isla da reklamira
 
Nema, jer se smatraju potrošnom robom.

Kada sam kupovao štedljivu sijalicu, prodavac mi rekao sačuvaj račun imaš garanciju 6 meseci. Mislim kako će on znati da je to ta a neka druga koja je kupljena pre godinu dana? Nema logike ali eto daju garanciju 6 meseci.
 
Kada sam kupovao štedljivu sijalicu, prodavac mi rekao sačuvaj račun imaš garanciju 6 meseci. Mislim kako će on znati da je to ta a neka druga koja je kupljena pre godinu dana? Nema logike ali eto daju garanciju 6 meseci.
Pa isto kao i sve druge "garancije" ovde, poljubiš ga na pravo mesto pa ti da drugu !!
 
Nema, jer se smatraju potrošnom robom.
Ne postoji "potrošna roba". Postoji roba čija je priroda da se upotrebom troši i potroši u relativno kratkom roku, ili izgubi svojstvo (hrana, lekovi,...). Motorno gorivo je primer takve robe.

Svaka roba se troši (amortizuje): zgrada, tastatura, put, sijalica... ali joj to nije način korišćenja. Zato i postoji 2 godine minimalnog roka (koji nisu pimenljivi na robu čija je priroda gore navedena) tokom kojeg roba mora da funkcioniše. Ili, u slučaju sijalice, broj sati koliko prosečno radi. Kao i kod harddiska.
 
Poslednja izmena:
U prevodu, ti smatraš da garancija na sijalicu treba da iznosi koliko je njen proizvođač naveo broj radnih sati? Znači, ako je proizvođač naveo 30.000 sati, ona ima garanciju od barem 3.5 godine?


Zato i postoji 2 godine minimalnog roka (koji nisu pimenljivi na robu čija je priroda gore navedena) tokom kojeg roba mora da funkcioniše.

Tu spadaju i toneri za štampače, baterije za uređaje i slično. Na takve artikle isto ne važi ta minimalna garancija. Nije potrošna roba samo nešto što se jede/pije. :)
 
Poslednja izmena:
Ok, Nick, izvinjavam se ako nisam dobro razumeo tvoj post.
 
Sijalica nije potrošna roba. Ako je proizvođač naveo da je radni vek 30.000 sati svakako mora da bude obuhvaćena zakonskim pravom na reklamaciju od 2 godine.
 
Lepo je napisao da taj zakonski rok od 2 godine moze da bude ogranicen/skracen samo specificnim svojstvima proizvoda, a pod tim se podrazumeva ili potrosnja upotrebom, ili gubljenje specificnih svojstava proizvoda koji su kao takvi navedeni u opisu proizvoda (broj sati rada, broj ciklusa punjenja baterije...).
 
Nazad
Vrh Dno