Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ja završnu obradu bar na nivou koreanaca ili 500l, sedi pa vidi kako to jadno izgleda. Problem i jeste što je fabia bila bolja od pola, a superb veci of passata za iste pare, pa su se potrudili da to ne bude tako više.

U osnovnom stanju, Fabia 1 je oko 15 puta bolji auto od Fabia 2 .. ? Sve sve, pocev od dizajna, za uporediti:

dsc05600.jpg


Pa do udobnosti, kvaliteta, voznje


Prvi izgleda kao odlican kompakt, drugi izgleda kao copy-paste korejanci kojih je sve vise i svi isto izgledaju
 
Ako je istina ovo iz linkovanog teksta

Nije tema ali... taj sajt dnevno.hr je hrvatski evivalent srpskog Kurira. Naslovi su istom bojom obojeni, dok Kurir pise o moci Ruske vojske koja ce pokoriti svet (a pogotovo Ameriku), o istinama pravoslavlja itd. taj dnevno.hr pise o tome kako ce Ameri da obrisu Ruse sa mape, i objavljuju istine katolicanstva u vidu nakaradnih clanaka. Molio bih te da ih vise ne linkujes kao relevantan izvor bilo cega jer je to trovacki sajt poput Kurira u kojem je 90% netacnih informacija.
 
Nisam obracao paznju na poreklo sajta koji je objavio vest, vec na poreklo vesti. Imam rodbinu u Kragujevcu koji manje vise potvrdjuju sve iz teksta, sto obican covek i moze da zna.
 

Suludo, ovo bi bilo tacno da nema uvoza polovnjaka, tada bi se verovatno automobili jos vise cuvali, i kupovali novi bottom line-klot, inace pad cena je takav da recimo alfa romeo giulietta 170 2.0 jtd nova kosta oko 26k, dok ista takva stara oko 3 godine kosta ispod 10k. Iako je naravno i to previse, posto em ima novih automobila za te pare, em kod nas ljudi kupuju automobile oko 2.5k u proseku, ipak govori da je nekoga 1 godina voznje na sve troskove (gorivo, kasko, servis i registracija) kostala jos 5k. Pa koliko trebas da imas potrebe da imas novi model, ako to kosta vise nego da je svaki dan seo u taxi ili rent-a-car? Bukvalno 15e dnevno...

Statistika kaze da se najvise isplati kupiti auto oko 4-5 godina starosti, vec je ispod 40% od prvobitne vr. a opet mnogi cak jos uvek imaju garanciju, mnogi su cak i aktuelni modeli.

BTW opet benzin ide gore...
 
Danas je voziti auto u Srbiji luksuz, tako da ne vidim cemu plakanje u fazonu "skupo je odrzavanje, pljackaju nas i tako dalje".
Drugo, u vreme Jugoslavije, velika vecina gradjana je vozila Ficu i Stojadina. Mali broj je sebi dozvolio da vozi automobil strane proizvodnje. A uporedite standard gradjana tad, i sad. Tad je svaki drugi jugosloven mogao da uzme mecku da je hteo, ali nije hteo, nije mu to bilo bitno. Ribe su se lepile na nesto drugo, nije bilo toliko kompleksasa i teskih prica.
Kakav crni svaki drugi jugosloven mogao da vozi mečku!?
Carina na uvoz automobila je svojevremeno bila preko 100% na cenu vozila što je strane automobile činilo fantastično preskupim, na inače male plate ju radnika (u odnosu na zapad). Kod nas su se od stranih malo vozili uglavnom Renault (fabrika IMV iz Novog Mesta), Citroën (Cimos Koper), VW (TAS Sarajevo) i kasnije, od sedamdesetih, Opel preko IDA Kikinda koja je imala kompenzaciju za delove Opel motora. Samo su te marke imale cenu koju je nešto više ljudi moglo da su priušti.
Ono ostalih automobila što je uvoženo su kupovala što preduzeća, što funkcioneri i ljudi na nekim položajima ili nešto malo onih koji su imali veća primanja. Za ostale su tu zastava 750/850, 101, 128, jugo, Florida i to je to.
 
^^ Upravo tako. Mercedes, BMW, Audi, pa čak i skuplji Citroeni, Renaulti, Peugeoti... bili su samo misaona imenica za prosečnog Jugoslovena.

Pa Fabia 1 i Octavia 1/2 su napravili reputaciju kao "skoro VW" kvalitet, mnogo je losa prica da taj kvalitet sad opada. Ako konkretno koriste identicnu VW platformu, nek se potrude da bude bar 90% kvaliteta osnovnog modela te platforme a ne ovako. Ja nisam neki strasan review-er automobila ali Fabia Mk2 koju sam juce vozio nije ni blizu Polo Mk5 a trebalo bi da su skoro isti auti.

Ma kakvi isti. Ima tu puno razlika. Čak ni svi delovi nisu nabavljeni od istih dobavljača, niti su istog kvaliteta. Limarija nema jednaku zaštitu kao VW...

U osnovnom stanju, Fabia 1 je oko 15 puta bolji auto od Fabia 2 .. ? Sve sve, pocev od dizajna, za uporediti

Preterao si, ali i meni je bolji. Imao sam priliku da probam oba. Drugi je neuspeo pokušaj ozbiljnijeg automobila, a prvi uspešan pokušaj prosečnog automobila. To je trebalo i da ostane.
 
U osnovnom stanju, Fabia 1 je oko 15 puta bolji auto od Fabia 2 .. ? Sve sve, pocev od dizajna, za uporediti:

Pa do udobnosti, kvaliteta, voznje

Prvi izgleda kao odlican kompakt, drugi izgleda kao copy-paste korejanci kojih je sve vise i svi isto izgledaju

Dizajn prve generacije je klasican toster. Ako nisi vozio duze od 15 minuta, a ocito je da nisi jer pricas na prazno od pocetka teme, znao bi da je vec na 100 km/h prva generacija bila NESNOSNO bucna. Druga generacija je bolje zvucno izolovana, opet to ne bi znao da si je vozio nekih 10-20k km kao sto nisi.
Dizajn druge generacije je znacajno bolji, lepsa je na oko i ne izgleda kao petnaestominutni rad nekog dizajnera na salveti dok pije kafu. Istini za volju, kvalitet plastike druge generacije je tragikomican, ali to je VW pa se i ne ocekuje u toj klasi ne znam sta. Druga generacija je znacajno udobnija, ima vise prostora za vozaca (opet, ne bi znao jer nemas 2 metra i nisi je vozio duze od 10 minuta), motori su svakako zivahniji i mani potrosaci (kjonkretno, imao sam 1.2 motor i u prvoj i sada u drugoj generaciji).

Skoro da nema segmenta, bitnog segmenta, u kojem druga generacija Fabie nije bolja od prve, tako da, molim te, nemoj da lozis masu kad nisi dovoljno prakticno upoznat.
 
Statistika kaze da se najvise isplati kupiti auto oko 4-5 godina starosti, vec je ispod 40% od prvobitne vr. a opet mnogi cak jos uvek imaju garanciju, mnogi su cak i aktuelni modeli.

Objasni mi taj pojam garancije, molim te :) Garancija ne vazi za pokretne habajuce delove, dakle vazi za farbu i limariju iiiii to je manje-vise to. U teoriji, ona vazi za bog zna sta, u praksi je prica malo drugacija. Da, najvise se isplati auto star 3-5 godina, pod uslovom da je redovno odrzavan, da vlasnik nije bio shaban, da mi nije vadio dusu i da je sve po pravilima. U protivnom dzaba sto je star i 3 godine ako ti moras da pljusnes 1k EUR na plivajuci zamajac, recimo.
 
Objasni mi taj pojam garancije, molim te :) Garancija ne vazi za pokretne habajuce delove, dakle vazi za farbu i limariju iiiii to je manje-vise to. U teoriji, ona vazi za bog zna sta, u praksi je prica malo drugacija. Da, najvise se isplati auto star 3-5 godina, pod uslovom da je redovno odrzavan, da vlasnik nije bio shaban, da mi nije vadio dusu i da je sve po pravilima. U protivnom dzaba sto je star i 3 godine ako ti moras da pljusnes 1k EUR na plivajuci zamajac, recimo.

Ako kupis ovaj iz mog primera, opet si ustedeo mnogo, sta vise sta god da mu menjas ako si ustedeo skoro 2/3 novog, opet je jeftinije, a malo se da i proveriti pre kupovine.
 
Kutija -

prvo, Dizajn je copy-paste Swift. Ne izgleda kao na maramici u kaficu, al izgleda kao kompletno precrtani Swift. Na njega su nalepljene ove reflektivne uretanske boje i zbog toga je automatski lep, ali bi i Ciganova prikolica isto tako cajkala da je ofarbas tom bojom. Zapravo imas legacy automobile ofarbane u najnovije Urethane Metallic i dobija se slican wow efekat na kontenjerima

Buka na Fabia1 na 1.9SDI uopste nije takva, odnosno nesnosna a ja nisam pao sa marsa pa kad vozim auto da ga obrnem dva kruga ko deda i da ga parkiram. Primetna je buka, ali nije nesnosna. Po mom iskustvu (vozim podosta krseva) najveci efekat buke izazivaju losi nosaci motora koje vozaci menjaju iskljucivo po potrebi.

Plastika koju si spomenuo i sam, je iskreno najnizeg kvaliteta koju sam ikada video. Mozda nisam dovoljno izanalizirao auto ali je cinjenica da takva plastika ostavlja kriticno los utisak, gori od recimio konkurenta Kia Rio, gori i od ovih Euro Chevrolet-a za koje sam mislio da su najgora plastika. I onda ne mozes da das neki bolji sud o autu kad izgleda kao kineska igracka
 
Što se Fabia tiče, vozio se u obe par godina. Novi model bolji definitivno. Druga je bila 1.6 dizel, za prvu se ne sećam.
 
E kad smo kod plastike, nacuo sam price al me mrzelo da dublje istrazujem, da li je istina da postoje neke nove EU reglative po kojima svaki auto mora imati odredjeni % reciklirajucih materijala? Posto sam bio sokiran kada sam seo u novu S klasu sa nekim plastikama kojima tu jednostavno nije mesto, izgledaju kao korejanci. Isto poslednja generacija sedmice se dosta pohabala na odredjenim mestima u enterijeru?
Bejah sokiran pa mi neko kao rekao to za EU pa nisam pametan...
 
Skoro da nema segmenta, bitnog segmenta, u kojem druga generacija Fabie nije bolja od prve, tako da, molim te, nemoj da lozis masu kad nisi dovoljno prakticno upoznat.

Kvalitet izrade? Drugar dobije Fabiu II na test. Posle 6 meseci i pređenih desetak hiljada km, tepih ispod pedale gasa se pojeo do lima! Piano plastika kojom je obložena spoljna ivica rama vrata je popucala i na dosta mesta otpala. Za tih 10.000km auto je 2 puta išao na ozbiljan servis. Jedan od ta dva je bio zbog toga što se korpa kvačila raspala, a drugi je imao veze s motorom, ali se ne sećam kakve.

U toku celog testa Fabia je trošila kao da je formula 1. Čak ni na otvorenom putu, magistralnom, bez divljanja, nije spuštala potrošnju ispod 9 litara na 100km. U servisu su rekli da je to potpuno normalno i da je motor savršeno ispravan. EDIT: Propustio sam da napišem, motor je bio 1.6 16v.

Istini za volju, i Fabia I je umela da se samouništi u predelu kvačila, a presrećni vlasnici su imali problem da ostvare garanciju s objašnjenjem da su "sigurno divljački vozili".

U vožnji se Fabia II ističe očajno podešenim servom zbog kog konstantno imaš osećaj da voziš po ledu. U tom pogledu je Fabia I daleko bolja.

Izgled... meni se ne sviđa ni jedna ni druga, s tim što mi se dizajn škode generalno ne sviđa.
 
Poslednja izmena:
slazem se sa poslednje iznetim .. dok sam imao mk2 fabiu, kratko doduse, nit sam imao osecaja na gasu niti na volanu .. jedino je menjac bio bas bas dobar i lagan .. zadnje tri godine sam na mk1, i feedback je mnogo bolji .. a sto se tice mk1 i mk2 na istom motoru, nisam siguran da onaj 1.2 ima dosta bolji ucinak na mk2 koji mislim da je tezi itd .. ako ne racunamo TSI, vec ove obicne HTP

u svakom slucaju, opet bi vise voleo da ponovo imam mk2, meni je lep i mk1 i mk2, ali novije je novije i po meni su dobi izbori za kupovinu kao polovnjaci ako se nadju od pravog prvog vlasnika i da su ispod 100k presli
 
E kad smo kod plastike, nacuo sam price al me mrzelo da dublje istrazujem, da li je istina da postoje neke nove EU reglative po kojima svaki auto mora imati odredjeni % reciklirajucih materijala? Posto sam bio sokiran kada sam seo u novu S klasu sa nekim plastikama kojima tu jednostavno nije mesto, izgledaju kao korejanci. Isto poslednja generacija sedmice se dosta pohabala na odredjenim mestima u enterijeru?
Bejah sokiran pa mi neko kao rekao to za EU pa nisam pametan...

Nekad se koristio Polikarbonat koji moze da se primeti kvalitetom i na "osecaj" kao da je mekano a kompaktno, ako me neko razume, sva komercijalna kola do 1992-3 godine. Nisam siguran i davno sam se informisao o tome, poslednji komercijalni auto sa 100% polikarbonatom enterijera bi trebao da je Astra Classic to jes G. Danas se koristi kompozit ABS-a, Najlona i PVC-a, da li zbog potreba reciklaze ili jeftine mass proizvodnje potrosacu je da presudi. Preovladava PVC koji je po mojoj slobodnoj proceni sada vecinski deo svih maski enterijera modernih auta. Ima taj osecaj ko suplja lubenica kad ga malo cuknes.



Polikarbonat je materijal uglavnom koriscen (u jednoj od varijanti) za neprobojna stakla koja su zapravo plastika (pandurski stitovi, zastitne naocare, naocare za varenje) i skuplji je u izradi materijala od ostalih plastika jer zahteva odredjeni visoko-kontrolisani finish (kokpit okvir F22 raptora je Polikarbonat, primera radi)

ABS plastika se koristi za sve jeftino - lego kocke, plasticne igracke, sve plasticno komercijalno manje vise, u pitanju je najjeftinija injection molded plastika koja se topi izuzetno lako cak i na suncu

PVC svima poznata, izmedju ostalog sto je najjeftinija i najslabija plastika, je poprilicno nezdrava supstanca.


Na kraju krajeva, ostaje da se uporedi - plastika koriscena na recimo jednom Golf 2 (al sam zapeo, a? ) i plastika u bilo kom budget kompakt automobilu danas su nebo i zemlja razlika, sami procenite
 
Te Skode drze lepo cenu kao polovne ili mi se cini?

Drže cenu. Mi nekih 4-5 godina u firmi imamo dobar broj Fabia i Octavia, i odavno nismo bili zadovoljniji. Pre toga smo vozili Polo, Golf, i broj kvarova recimo Golf V/Octavia je neuporediv. Skode redovan servis, golfovi sve i svasta, verujete li da je na jednom golfu poslednji dan garancije pri brzini 50-60, prolupao motor, probili klipovi, samo se raspao. Ajde to je nesto sto se desi kapiram jednom u 300.000 primeraka, ali zamajac, brava elektronska non stop, elektronika... Skode, redovan servis, evo cetvrta godina i to je to.

I da dodam vozim vec neko vreme 1.6 TDI Mk2, i motorom sam vrlo zadovoljan, ove 1.2 ne bih komentarisao, ali to mi deluje slabo i za manji auto. I da najgori krs od motora koji sam vozio je Skodin 1.2 TDI, i to jos stavili u Roomstera majko mila...

Interesantna su mi potpuno razlicita iskustva ljudi sa istim modelima, sto samo dokazuje da je kontrola kvaliteta u nizoj, srednjoj klasi, nikakva i ako vam zapadne los primerak cao doviđenja...
 
Poslednja izmena:
jeste, iskustva su kao i uvek potpuno razlicita .. kod mene u firmi su isporucili auto srednje klase, i po preuzmanju su provalili da ne moze da se ubaci u rikverc, pa je auto odmah isao nazad na ne znam sta ... koja li je to bila kontrola kvaliteta, mada je sam auto dosta dobar i po gradu i po putu, kasnije bio.

sto se tice tih enterijer materijala, i ja sam gledajuci sluzbena kola skorije (peugeot, skoda, accord stari i novi), prilicno razocaran, imajuci u vidu klasu kojoj ta auta (treba da) pripadaju .. mislim da je honda malo i bolja a skoda i peugeot bas i nisu ..
 
Pežo posle 206 i 407 stavlja najgoru mogucu plastiketinu u svoje modele
 
Moja iskustva sa Fabiom I su manje vise pozitivna. Doduse bili su sluzbeni...
1. karavan 1.4 HTP 3 puta joj crkavala vodena pumpa, na kraju pomesala ulje i vodu i zavrsila karijeru. Nije mazena, cak naprotiv, presla oko 150k do smrti.
2. 1.9 sdi, bila na oko 40k, kad smo se zakucali direktno u juga na ibarskoj, od udara joj puklo zvono menjaca, mi izasli bez "ostecenja" (ni najmanjih). Troma, (sa klimom uzas), malo trosila, udobna, sedista podesiva po visini.
3. 1.9 sdi restyling, bila na oko 30k kad se zakucala u zid, iako naizgled lako havarisana, proglasena totalna steta. Vec na ovom restyling modelu se video losiji kvalitet plastike. Trosila je malo, troma, losa sedista, losa izolacija.
4. 1.9 tdi, 100ks, ozbiljno brza, za svoju klasu, oko 220-230 na autoputu, full oprema, nikada ni jedan kvar za oko 80k. Trosila drasticno vise od sdi-a, ali je isla "za sve pare". Udobna, solidna izolacija
 
Neka drzavna sluzba? :D
 
Chery dzip je jedini auto na sajmu automobila koji se bukvalno raspadao. Naravno, nasa prepametna vlast je to u jednom momentu kupila za svoje potrebe.
 
Ako laze oko 5%, nije ni blizu 200, a to sto si slikao je nasilnicka voznja. :d
 
Maks brzina auta daleko da zavisi samo od konjaze, mrtvo slovo na papiru.

cisto primera radi:

Evolution X 300 konja US verzija sa limitiranim maksimumom - 300 na sat

Audi S8 4.0 TFSI quattro sa 520 konjskih snaga, sa skinutim limitom jedva nesto malo ispod 300 na sat

Ocem da kazem da zavisi od mase i oblika auta, odnosa brzina, maksimalnog obrtaja motora, aerodinamike, velicine i profila gume, vetra, puta, itd.

Ako sam ja terao najslabiju verziju Stilo-a (59Kw/85KS) na novosadskom 180 kmh, sa opcijom da dodatno ubrzam, ne vidim sto mnogo laganija Fabia sa vise konjskih snaga i mocnijim motorom ne bi mogla da potera 220-230, uz napomenu da je to izazivanje samoubistva.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno