Šta je novo?

[SpaceSim] X Rebirth

takvi su posebno ljuti što nisu dobili x4, iako im to niko nije ni obećao. ima i drugačijih mišljenja, pročitaj malo i pozitivne kritike.

ovo je jedna od takvih igara, ili je vole, ili je mrze. pritom, ne vidim čemu takav h8 kad igra ionako još nije gotova, a realno, ali realno, već sada pruža mnogo više od ijedne slične.
 
igra je odlična, na žalost prepuna bagova, ali kao što su do sada svaki put uspevali da svoje igre očiste od bagova, očistiće i ovu. dizajnerske odluke su stvar dizajnera, i ti možeš da želiš da igraš neku od plitkih igara i da se ne udubljuješ u ovu - to je tvoje pravo, ali karakterisati x rebirth pojmom "đubre" govori o tome koliko se ZAISTA nisi naigrao svemirskih igara.

Klasični Ad Hominem napadi usled nesposobnosti da se prihvati kritika i da se nešto objektivno oceni.

ne vidim čemu takav h8 kad igra ionako još nije gotova
Ne znam šta za tebe ova reč znači, ali igra jeste izdata , znači nije alfa, beta, early acess ili nešto drugo. To što je izdata nedovršena je druga stvar. Ali se u svakom slučaju sada ocenjuje. Nećemo je ocenjivati na osnovu toga kakva će biti posle 100 pačeva i 200 modova.


a realno, ali realno, već sada pruža mnogo više od ijedne slične.

castle-speechless.gif
 
Ne mogu da tvrdim kakva je ova igra jer je nisam probao, mada iz onoga sto sam video ima dosta stvari koje mi se ne svidjaju.

X igre zaista ne vredi pazariti nove, tek posle xy patcheva su igrive. Tako je oduvek. To nikako nije dobro, pogotovo u danasnje vreme, ali sta je tu je, ili se naviknes na to ili zaboravis na serijal. Zato nikad, ali nikad necu egosoftu dati punu cenu za igru, jer to ne zasluzuju, a s druge strane, ako post release support bude kao i do sada, zasluzuju da im udelim bar nesto :p
 
2insomnium: što bi rek'o rambo - urbano samo urbano! eh da te sada vidi babo


molim da se ubuduće u polemiku sa mnom ne upuštaju ovi što nemaju argumente nego animacije, i bar da su dogurali do dangerous u eliti. ostaci šivanskih brodova su prednost ;)
ostali (gej) stop!
 
Poslednja izmena:
Volim argumentovanu diskusiju vise od svega. Ono razmena misljenja s postovanjem i ostalo...
 
slažem se.
iskuckam par kilobajta zašto mislim da je igra ok i dobijem kao odgovor "igra je đubre". ma idi.
 
molim da se ubuduće u polemiku sa mnom ne upuštaju ovi što nemaju argumente nego animacije ;)

Izvinjavam se, ponekad me teške budalaštine ostavljaju bez reči :). Vratiću se kada pređem sve (insert game here), jer dok to ne učinim očigledno ne smem ni reč da kažem o (insert a game you like here).

Logic 101

Još samo da nema ogromnog broja kritičara i igrača koji su daleko veći stručnjaci od mene i tebe zajedno, i koji takođe ovu igru nazivaju teškim đubretom. Ali to je 100% zato što nisu prešli elite :lupko:
 
Poslednja izmena:
Izvinjavam se, ponekad me teške budalaštine ostavljaju bez reči :). Vratiću se kada pređem sve (insert game here), jer dok to ne učinim očigledno ne smem ni reč da kažem o (insert a game you like here).
Logic 101
Još samo da nema ogromnog broja kritičara i igrača koji su daleko veći stručnjaci od mene i tebe zajedno, i koji takođe ovu igru nazivaju teškim đubretom. Ali to je 100% zato što nisu prešli elite :lupko:
pusti ti njih tamo po inostranim forumima. imaće oni svoje hard core old school gamere koji će im bosti prst u oko. daj ti svoje argumente za budalasto mišljenje kojim se busaš u grudi, i prekini da se kriješ iza mnoštva.

napisah ti sasvim jasno zašto smatram da je igra ne dobra, nego odlična, čak i revolucionarna. sad da vidimo težinu tvojih argumenata.

ili je ona, biće, srazmerna težini _ošnic_? (upiši m i a)

pih.
 
Katastrofalna glasovna gluma, glomazan kokpit koji svojim elementima ne opravdava veličinu, nefunkcionalna mapa, identične (traljavo sastavljane) stanice, užasni modeli likova, ogroman broj ponavljanja istih modela ljudi, bagovanje likova tokom razgovora, nedostatak radara, džojstici ne rade kako treba ili ne rade uopšte (dok za divno čudo x360 džojpedi rade savršeno), nemogućnost bindovanja pojedinih tastera, elementi hud-a koji nestaju, izrazito loša optimizacija, bagovi koji sprečavaju napredovanje u kampanji, loš dizajn menija, nedostatak drugih brodova za upravljanje, katastrofalan AI pathfinding, repetitivne mini igre, nepotrebno dodavanje koraka u svakoj radnji zbog iluzije kompleksnosti i realizma, spora i neefikasna trgovina
(koja takođe zavisi od pomenutog pathfindinga), nedostatak objašnjena pojedinih koncepata u igri, užasno kretanje broda i neprecizne kontrole (barem na m+k), loš interfejs, input lag, nelogično ponašanje likova, infantilni dijalozi itd

Pravo remek delo.

Ne znam samo zašto povezuješ validnost argumenata sa mo****ama umesto sa npr. intelektom, ali dobro, nemamo afinitet prema onome što nam je strano.
 
Katastrofalna glasovna gluma, glomazan kokpit koji svojim elementima ne opravdava veličinu, nefunkcionalna mapa, identične (traljavo sastavljane) stanice, užasni modeli likova, ogroman broj ponavljanja istih modela ljudi,
šminka, te kao takvo TOTALNO nebitno. uzgred, vidi se da nisi odmakao dalje od prve zone jer bi znao da stanice nisu baš identično sastavljane.

bagovanje likova tokom razgovora, nedostatak radara, džojstici ne rade kako treba ili ne rade uopšte (dok za divno čudo x360 džojpedi rade savršeno), nemogućnost bindovanja pojedinih tastera, elementi hud-a koji nestaju, izrazito loša optimizacija, bagovi koji sprečavaju napredovanje u kampanji,
kao što rekosmo, igra je puna bagova. zbog toga se možeš ljutiti i duriti i igrati deer hunter-a, ili progutati i igrati onako kako možeš. nije istina da se ne mogu podesiti kontrole na džojsticima. nije jednostavno, ali može :)
insistiranje na kampanji u momentu kada znamo da je igra još uvek puna bagova, a pri tom nam je na raspolaganju potpuno funkcionalan sandbox, govori mnogo toga o osobi koja to radi, ali malo toga lepog.

loš dizajn menija, nedostatak drugih brodova za upravljanje, katastrofalan AI pathfinding, repetitivne mini igre, nepotrebno dodavanje koraka u svakoj radnji zbog iluzije kompleksnosti i realizma,

omiljeni deo.
prvo - zašto samo jedan brod, i što baš te veličine?
ovde moram da se složim sa tim da je bedno voziti samo jedan brod, ali opet, kad pogledaš istoriju igara gde se može voziti i do stotinak različitih vozila opet se sve svede na par letelica koje menjamo po potrebi. ti brodići, opet, praktično nikad nisu kapitalci jer se vuku presporo, niti sitni lovci jer se u njima lako gine.
realno, uvek biramo te neke "korvete". han solo pristup nam daje odgovarajući kapacitet i vatrenu moć, a da nismo preterano usporeni i samim tim totalno ograničeni na defanzivu.
ovde smo dobili baš takav brod. moguće ga je budžiti i dograđivati i time mu značajno promeniti karakteristike. slažem se, bolje bi bilo da smo dobili tri ili trideset tri maksimalno budžabilna broda, ali i u eliti sam vozio jedan pa mi je bila bolja od frontiera u kome sam vozio sto trideset jedan.
opet, kome je do vožnje lovca, može slobodno da se zabavi plejadom dronića. čak se i jednom vrstom projektila može sasvim lepo upravljati i pogađati sa baš veeeelikih daljina. kome je do korišćenja kapitalca, tj. njihovih kapaciteta i mogućnosti, u ovoj igri je našao raj. ne mogu se voziti, ali to mi nimalo ne nedostaje.

ostala dizajnerska rešenja kojima je obogaćen gameplay, te korisnički interfejs koji je prilagođen gamepadu je opet nešto što prihvatiš kad sedneš da igraš dobru igru. ne sećam se da mi je smetalo kad sam igrao jade empire, ili recimo mass effect (a još je moralo mišem i tastaturom), ili naprimer skyrim. gta igraš tastaturom? zašto bih sada pravio problem oko toga?
dodavanje (nepotrebnih) koraka u radnjama je nešto nisam primetio, pre sam primetio raščlanjivanje kompleksnijih akcija. da l je moglo bolje? verovatno, ali ni ovako nije loše.

spora i neefikasna trgovina (koja takođe zavisi od pomenutog pathfindinga), nedostatak objašnjena pojedinih koncepata u igri, užasno kretanje broda i neprecizne kontrole (barem na m+k), loš interfejs, input lag, nelogično ponašanje likova, infantilni dijalozi itd
spora i neefikasna trgovina je nešto što bih molio da obrazložiš i navedeš primer bilo koje druge igre gde je trgovina bolja i realističnija.
nedostatak objašnjenja koncepata u igri je ono što razdvaja angry birdovce poput tebe od svemirskih vučina kao što je moja šteneća malenkost.

užasno kretanje broda i neprecizne kontrole su najveći biser ovoga što si napisao.
na m+k je kontrola sasvim preslikano nalik na freelancer, uz dodatak roll kontrole. brod se kreće onako kako je ubudžen. dok ne kupiš bolji pogon, vući ćeš se kao milijaš.
istina je da bih ja radije video freespaceII-oliki metod upravljanja pre nego ovaj freelancer-oliki, ali pretpostavka i jeste da će m+k koristiti gušteri, te je takva kontrola maksimalno uprošćena.
džombe igraju svojim džojsticima, a preporučeno je da se koristi gamepad pretposlednje generacije konzola. kada igraš džojstikom ili kontrolerom, i isključiš autoroll i collision avoidance, kontrola je potpuna, da ne kažem - savršena. navedi mi samo jednu igru gde je kontrola bila bolja.

Ne znam samo zašto povezuješ validnost argumenata sa mo****ama umesto sa npr. intelektom, ali dobro, nemamo afinitet prema onome što nam je strano.
vrlo jednostavno:
sa jedne strane nije potreban nikakav intelekt da bi se uniformno stalo u red ignorant pljuvača, koji prostipaju jedne te iste floskule i kriju se iza brojnosti, a sa druge potrebno je ipak hrabrosti da ne staneš.
 
šminka, te kao takvo TOTALNO nebitno. uzgred, vidi se da nisi odmakao dalje od prve zone jer bi znao da stanice nisu baš identično sastavljane.

TEBI je nebitno, i to je ok. Ali ako je neki element u uključen u igru onda ga treba i oceniti, a u ovoj igri to većini kvari doživljaj. A pre nego što se zakačiš za skrivanje iza većine, ovo spominjem jer je razvojnom timu ipak cilj da napravi nešto što će se većini (svojih fanova) svideti.

insistiranje na kampanji u momentu kada znamo da je igra još uvek puna bagova, a pri tom nam je na raspolaganju potpuno funkcionalan sandbox, govori mnogo toga o osobi koja to radi, ali malo toga lepog.

Apsolutno si u pravu. Zamisli samo, dali su 50e, stoka bezobrazna, i još očekuju kampanju koju nije preplavljena bagovima ili još gore, koju barem mogu da završe. Ma razmažena derišta.

omiljeni deo.
prvo - zašto samo jedan brod, i što baš te veličine?
ovde moram da se složim sa tim da je bedno voziti samo jedan brod, ali opet, kad pogledaš istoriju igara gde se može voziti i do stotinak različitih vozila opet se sve svede na par letelica koje menjamo po potrebi. ti brodići, opet, praktično nikad nisu kapitalci jer se vuku presporo, niti sitni lovci jer se u njima lako gine.
realno, uvek biramo te neke "korvete". han solo pristup nam daje odgovarajući kapacitet i vatrenu moć, a da nismo preterano usporeni i samim tim totalno ograničeni na defanzivu.
ovde smo dobili baš takav brod. moguće ga je budžiti i dograđivati i time mu značajno promeniti karakteristike. slažem se, bolje bi bilo da smo dobili tri ili trideset tri maksimalno budžabilna broda, ali i u eliti sam vozio jedan pa mi je bila bolja od frontiera u kome sam vozio sto trideset jedan.
opet, kome je do vožnje lovca, može slobodno da se zabavi plejadom dronića. čak se i jednom vrstom projektila može sasvim lepo upravljati i pogađati sa baš veeeelikih daljina. kome je do korišćenja kapitalca, tj. njihovih kapaciteta i mogućnosti, u ovoj igri je našao raj. ne mogu se voziti, ali to mi nimalo ne nedostaje.

Sve bi to bilo lepo da smo do jednog broda došli tako što je razvojni tim detaljno istestirao sve moguće opcije i na kraju došao do zaključka da je to najbolje rešenje. Ali ne znam koji ozbiljan igrač može da pogleda stanje ostatka igre i konstatuje da se baš to i dogodilo.

spora i neefikasna trgovina je nešto što bih molio da obrazložiš i navedeš primer bilo koje druge igre gde je trgovina bolja i realističnija.
nedostatak objašnjenja koncepata u igri je ono što razdvaja angry birdovce poput tebe od svemirskih vučina kao što je moja šteneća malenkost.

Vreme koje je potrebno za svaku trgovinu je smešno. Razvojni tim je očigledno ovo dizajnirao uz pomoć jednačine Slow&Realistic = immersion = profit, ali kao što smo videli, ogromna većina igrača ovakvu trgovinu smatra dosadnom obavezom koja je zadovoljavajuća koliko i vađenje zuba bez anestezije.

a ovo

nedostatak objašnjenja koncepata u igri je ono što razdvaja angry birdovce poput tebe od svemirskih vučina kao što je moja šteneća malenkost.

svođenje bilo kakve kritike na neiskustvo, casual gaming mentalitet ili nešto treće je poprilično jadno. Ukoliko imaš argument, iznesi ga, a komentara tipa "Ako ti se ne sviđa taj film, idi gledaj Transformerse" se mani, ne priliče jednoj "svemirskoj vučini"

Na kraju će ispasti da su fanovi ovog serijala uglavnom casual igrači :S: , sigurno je otud tolika pljuvačina


na m+k je kontrola sasvim preslikano nalik na freelancer, uz dodatak roll kontrole. brod se kreće onako kako je ubudžen. dok ne kupiš bolji pogon, vući ćeš se kao milijaš.
istina je da bih ja radije video freespaceII-oliki metod upravljanja pre nego ovaj freelancer-oliki, ali pretpostavka i jeste da će m+k koristiti gušteri, te je takva kontrola maksimalno uprošćena.
džombe igraju svojim džojsticima, a preporučeno je da se koristi gamepad pretposlednje generacije konzola. kada igraš džojstikom ili kontrolerom, i isključiš autoroll i collision avoidance, kontrola je potpuna, da ne kažem - savršena. navedi mi samo jednu igru gde je kontrola bila bolja.

Opet pretpostavka da je razvojni tim detaljno testirao, proveravao i razmišljao o svim mogućim rešenjima, a da se ne radi o nesposobnosti, nedostatku vremena ili nečem sličnom. Oko toga se jednostavno nećemo složiti.

Dodaću samo da je svaki iole ozbiljan razvojni tim dužan da maksimalno optimizuje kontrole za m+k ukoliko pravi pc igru, pa makar se radilo i o žanrovima gde je gamepad bolje rešenje.

vrlo jednostavno:
sa jedne strane nije potreban nikakav intelekt da bi se uniformno stalo u red ignorant pljuvača, koji prostipaju jedne te iste floskule i kriju se iza brojnosti, a sa druge potrebno je ipak hrabrosti da ne staneš.

Hrabrost i tvrdoglavost nisu isto. Odbacivanje kritika ad hominem napadima, kao da su iste nekako upućene nama je pomalo detinjasto, a svrstavanje svih kritičara u ignorante i kukavice - naivno.
 
takva šminka - modeli npc-ova, enterijeri, teksture enterijera, glasovna gluma i sve što je vezano za opcione sadržaje, je nebitna i stojim iza toga. pogotovo ako imamo u vidu da je igra u svemiru, čak i sa svime isključenim, lod, distanca i efekti na 0, opet znatno lepša i ima mnogo više šta da se vidi nego u bilo kojoj sličnoj igri do sada. mnogo je bitnije za svemisku simulaciju kako izgleda kad negde letiš nego kako izgleda kada kreneš da šetaš, što je inače manje / više opcioni deo igre.

ne radi se o razmaženosti korisnika nego o nedostatku zdravog razuma kod njih. poštovani korisniče - igraj šta možeš i strpi se. ovo bar nije imalo kako da te iznenadi. ne od egosofta. ne posle toliko godina.

trgovinu evidentno uopšte nisi shvatio. jednom prilikom sam za manje od pola sata udvostručio kapital, sve što je bilo potrebno je da nađem zaista prepuno skladište, i one kojima fali baš puno toga. trgovina niti je spora, niti je besmislena, a načina da se utiče na cene je onoliko. ne vidim kako može biti dosadnija od programiranja broda da negde ode i kupi te programiranja da negde ode i proda, stavljanja svega toga u loop i uključivanja seta ubrzanja?
tvoja primedba o trgovini je pogrešna. opet pozivam, navedi bilo koju igru koja ima smisleniju i bolje izbalansiranu trgovinu i u kojoj tako precizno i realno utičeš na cene svojim angažovanjem.

dalje svoje primedbe zasnivaš, prema sopstvenom priznanju na pretpostavci da razvojni tim nikako nije detaljno testirao, proveravao i razmišljao o svim mogućim rešenjima, već da se radi o nesposobnosti, nedostatku vremena ili nečem sličnom. igru razvija ekipa koja se prilično dokazala na tom polju. poslednjih desetak godina su praktično neprikosnoveni. na razvoju ove igre rade već sedam godina. dok su kris roberts i dejvid brabern ladili šta su ladili i merkali neku novu priliku da se okupaju u starom blatu, ego soft je izdavao svemirske igre.
možda nisu bile najzanimljivije, možda je fajt bio bedan, ali i pored toga, oni su i dalje pravili igre i izdavali ih. ovo je njihov najhrabriji i najrevolucionarniji proizvod, i najmanje je dosadan od svih, a fajt svakako ima potencijala.

jasno je da se x rebirth mnogima neće dopasti, ali ljudi širite glasine koje jednostavno nisu tačne i pljujete po igri koju praktično niste ni probali (osim te nesrećne kampanje).

igra je daleko od savršenog, i ja lično imam gomiletine zamerki i na ponašanje i na izvođenje. ALI, igra je tu i može se igrati a nudi svašta nešto što dosadašnje nisu nudile. neke od novosti su ponavljam - revolucionarne.

ako si tako ozbiljan kao što si načitan i odmeren kad se neko suprotstavi ehu kojim odzvanjaš, potrudi se da malo provališ igru koju si tako slatko pljucnuo. upravo i to vreme potrebno da SHVATIM koncepte na kojima igra počiva me je immersovalo mnogo više u igru nego tekstura i vijorenje šala babe koja prodaje drogu u spavaonici upravne zgrade metalfaba 1 u darned hot air-u.

ne omalovažavam ja tebe, nego tvoj pristup. želiš kampanju koja će te za ruku voditi kroz igru. želiš pristojan tutorijal. želiš da glasove u igru daju sigurni viver i vinona rajder. drago mi je zbog tebe, želim i ja, ali to nije nešto što se očekuje od egosoft-a, a u krajnju ruku, nije ni toliko bitno kao što mi je bitno da već nakon druge obrnute ture u kristalnom zamku neće da mi daju pun brod ispod 27 po toni.

to je suština. oni koji se bune su ili totalno izgubljeni a bez želje da sami malo "prodžaraju kroz igru", ili iskusni x univerzum tajkun programeri kojima je uskraćen omiljueni način (nazovi) igranja. to je, dragi moj, ne samo relativna, nego i trivijalna većina i ne mogu da verujem da želiš da joj pripadaš.

potrudi se.
 
ne radi se o razmaženosti korisnika nego o nedostatku zdravog razuma kod njih. poštovani korisniče - igraj šta možeš i strpi se. ovo bar nije imalo kako da te iznenadi. ne od egosofta. ne posle toliko godina.

Upravo ovo je najveći problem. Prevelikom broju ljudi je prihvatljivo da se igre izdaju u ovakvom stanju. Da se radi o istoj situaciji s bilo kojim drugim proizvodom, ljudi koji su ga napravili bi ostali bez posla. Ali svako "meh", "šta da se radi", "nije tako strašno" "popraviće se to kad-tad" sa obaveznom kupovinom, je poruka izdavačima i razvojnim timovima da je ovakva poslova praksa u redu i da je ok izdavati igre u sve gorem i gorem stanju. Srećom, ovog puta su preterali, što se po rekacijama i da videti. A da li je to dovoljno uticalo na prodaju da se nešto promeni, videćemo.

Ok, trgovina nije spora, biće da smo i ja i svi ostali pogrešili. Ovde nam jedino ostaje da merimo tačno vreme koje je potrebno za kupovinu/prodaju, pa neka svako pojedinačno odluči da li je to predugo. Ali mislim da ocene kritičara i publike govore dovoljno o utiscima većine.

Ekipa koja radi na igri se dokazala tako što je pravila igre koje su, ispod prašine bagova i mana, dragulji od igara. Par pačeva, po koji mod i eto nezaboravnog iskustva. Nažalost, ovog puta su debelo pogrešili u proceni koliko "prašine" je prosečan fan spreman da proguta, pogotovu ako se ispod nje umesto dragulja krije bezvredno kamenje. A koliko se sa time slažemo ti ili ja nije ni najmanje važno, ogromna većina smatra da je "ekipa" podbacila i da su neki elemetni igre toliko loše dizajnirani da se ne mogu ispraviti pačevima.
Čuo sam više puta koliko dugo su radili na igri, ali sam bio ubeđen da je u pitanju greška – nisam mogao da poverujem da nakon takvog razvojnog perioda neko može da izda ovakvu igru. To jednostavno nije u redu. I dok igrači ne počnu to da govore svojim postupcima (novčanicima), ovakvo ponašanje će se samo nastaviti.
 
kad zagrebemo ispod agrumenata koji su klimavi opet je suština tvog stava da "ogromna većina" tako misli.
ogromna većina je proglasila deer hunter-a boljom igrom od battle zone-a, ogromna većina pristaje na assassin creed-ove, simsove, angry birdse, klonirane mmo-ove i slična ******. ogromna većina to plaća i prepričava kao da je u pitanju nešto dobro. ogromnom većinom vešto manipulišu školovani psiholozi, a i oni neškolovani, sa samo malo talenta.

odgovorno tvrdim da ogromna većina nema pojma (pljuc na sve babušnice i crne trave u kojima svaka vlast ima 99 posto podrške na izborima), i možeš da kažeš kako sam al hamnei :) i da se ponašam klinački i bilo šta, ali i ti i ja znamo da sam u pravu.

suštinski nisi izneo ništa što bi neumitno govorilo da je ispod prašine od bagova i mana zaista bezvredno kamenje. sve tvoje primedbe govore da igri nisi posvetio ni 15 minuta. nisi naveo koje to igre imaju bolju trgovinu ili bolje upravljanje brodom. kad god dođemo do toga ti se zaklanjaš sa: "ocene kritičara i velike većine igrača nešto govore".
govore - da većinu igača danas čine retardirane individue (često i još ne)odrasle na bušovim govorima, gmo hrani, paranoji od rusa, mtv-ju i ostalim sranjima . individue koje ne umeju da prepoznaju kvalitet čak i kad bi im kvalitet stajao na noćnom ormariću.

predstavljaš odjek jednog velikog hejtovanja, "zato što je to moderno" i zato što vidiš da i ostali poput tebe to rade. jaki ste u mnoštvu, galamite glasno, ali i pored toga, ljudima koji se igraju taman onoliko dugo koliko ti verovatno umeš da stojiš uspravno, takvo horsko lajanje deluje presmešno.
bolje bi bilo da se maneš forumskog topic-a koji zagađuješ jer je jasno da se ovom igrom nisi ni igrao.

ima toliko drugih tema gde niko ne narušava harmoniju vašeg horskog "piju-pi".

uostalom, ni ja nisam vama došao u angry birds temu da vas smaram kako je igra ******, iako zaista jeste ******.
 
mmike brate koji si ti fanboy...
 
nisam igrao ovu vrstu igre do sad, voleo sam freelancer, ne znam da li je to nesto slicno ali zahvaljujuci mmike-u i njegovom opisu stavljam na skidanje da probam...

ujedno da li je igrivo, zanima me samo single player ili da sacekam jos neke zakrpe...vidim da ima problema sa igrivoscu?
 
Poslednja izmena:
Druze, meni se svideo The Last Remnant. Ogromna vecina se nije slagala sa mnom. I znas sta... nije me preterano interesovalo niti sam trosio nekoliko strana foruma da nekog ubedim u to. Svako ima pravo na svoje misljenje, tako da ispostuj tudje kao sto i tvoje treba da se ispostuje i ne zahtevaj od drugih da se sloze s tobom po svaku cenu.

I samo jedna stvar, onaj ko je odrastao u paranoji od rusa i na Busovim govorima u isto vreme bi morao da bude cetrdesetogodisnji tinejdzer ;)
 
konačno smo počeli o igri :) napredak!

kartelusm - taj četrdesetogodišnji tupan kad živi u americi bar pomalo ima opravdanje za svoje stanje svesti, ovaj odavde nema. nije problem što je tinejdžer, odnosno nije tinejdžer, problem je što ga zadovoljavaju dosadne igre koje jednom pređe i to je to.
znaš #onokad :) posle dvadeset - trideset godina u nekom emulatoru pokreneš neku sjajnu igru iz prethodnog veka (recimo elite, prvi xcom, colonization, master of orion II, seadogs, tehncu...) i skontaš kako igra, i pored toga kako izgleda, nudi toliko mnogo toga.
e oni ne znaju, jer su i tada igrali spiru, super frog-a, jungle strike i slično. sad kad igraš takve igre bude nekako nostalgično ali smešno. ne igraš ih duže od 1o minuta. mnogi od nas nisu ni onomad mogli da ih igraju duže od 1o minuta.


exste - ima problema sa igrivošću, ali ne toliko ako paziš šta radiš i često snimaš poziciju. mnogo je veći problem šta raditi kad se nađeš u kokpitu, i u tom smislu daću ti preporuku da obićeš roguey's x rebirth sajt - ima nekakav guide, mapa i što je daleko korisnije, lista instalacija po tipovima i lokacijama.
moj savet je da se prvih sat - dva posvetiš long range skeniranju the big empty-ja u sektoru u kome počinjemo igru. gotovo svaki od tih kružića je škrinjica koja se pomoću jednog preciznog hica otvara i stavlja vam na raspolaganje svoj sadržaj (samo pređeš preko toga šta je ostalo, i pokupio si). sve što pokupiš možeš da prodaš na obližnjem plutarch exchange-u. obrati pažnju na oznake koje su iznad sletnih zona, govore kakva se otprilike ekipa skuplja na njima i šta tamo možeš da radiš. čišćenjem the big empty-ja možeš da sakupiš onoliko kredita koliko ti treba da se ubudžiš i kreneš u neki posao.
rudarenje ne preporučujem jer brodovi još uvek hoće da zaglave kad nisi sa njima, a i puno više može para da se napravi u tzv indireknoj trgovini. dakle, preporuka je da prikupiš bar dvadesetak miliona i ubudžiš se, kupiš u shadey wault-u rahanna kapitalac prilagođen za trgovinu onim čime želiš da trguješ, opremiš ga cargolifter dronovima (ovo je jako bitno) na darned hot air-u i spreman si :)
 
kad zagrebemo ispod agrumenata koji su klimavi opet je suština tvog stava da "ogromna većina" tako misli.

Smeo si s uma da se reč većina ovde odnosi na fanove ovog serijala i ovog žanra, a ne na mainstream casual gejmere, mada mi je izvrtanje činjenica i pogrešno tumačenje izjava dosta zabavno, tako da sa tim slobodno nastavi.

Suština tvog stava je tvrdoglavo odbijanje da se razumeju drugačiji ukusi, stavovi i očekivanja, i automatsko odbacivanje SVAKE kritike i SVAKOG drugačijeg mišljenja kao pogrešnog, glupog, smešnog. Ne znam odakle ti ideja da tvoje mišljenje ima veću težinu i značaj od bilo kog drugog igrača. Da, da, znam, zato što su većina retardi. Takvo viđenje je infantilno i potpuno naivno. Ti si autoritet jer si igrao elite, a ostali koji si igrali i to i mnogo više, paaa...oni su i dalje glupi. Samo se tvoje mišljene računa, a bilo koje drugo ne, jer su svi oni budale. Nema jačeg argumenta u raspravi od "Tvoje mišljenje je nevažno zato što si glup". Razmisli malo o ovom tvom stavu, mene bi ovo bilo zabrinjavajuće. Onda barem nećeš morati da pribegavaš komentarima tipa „kome se ne sviđa nek ide sa teme”, kao i svako drugo dete na forumu, kada mu zli cika dila omiljenu iglicu.
 
Poslednja izmena:
Ajde, mmike jeste fanboj Egosofta i to stoji ali zašto ti daviš temu meni stvarno nije jasno. Niti si igrao Rebirth, niti te taj žanr zanima. Dosadno ti u životu pa smaraš benchforumaše?
 
Niti si igrao Rebirth, niti te taj žanr zanima. Dosadno ti u životu pa smaraš benchforumaše?
Oh, snap, provaljen sam. Mora da me je odstustvo na Star Citizen temi odalo. Ili si se možda pronašao u mojoj poslednjoj rečenici?
Either way, imam pravo da raspravljam o čemu god hoću, ako vam se kritika ne sviđa, ne odgovarajte. Simple as that.
 
imaš pravo, nego nemaš argumenata.
pardon, zaboravio sam... "više nas je" je odličan argument. tako su mi govorili i oni što su išli na cecu i acu lukasa.

moja "automatika" se poziva na primere i na konkretne stvari ali to nema nikakve težine pošto ste vi glasniji, je l? i nikako da daš primere gde su primenjena bolja rešenja od ovih što si ih ovde napljuvao. da ne spominjem da si potegao kako ste igrali više takvih igara. ne znam samo od koga ste igrali više takvih igara, pošto od mene svakako niste, ali ae.

realno, ti se ponašaš kao infantilni smešni klinac koji nema pojma o čemu priča, ali je čuo da stariji tako pričaju, pa se trti da iznese opšte prihvaćen stav. drago mi je da si se bar u tome našao.

p.s. ne da nisam fanboy egosofta, nego totalno suprotno, ali poštujem to što rade nešto svih ovih godina, i poštujem to što su izašli sa nekim novim kvalitetnim rešenjima. nova rešenja su toliko potrebna i svemirskim simulacijama (gde se praktično ništa osim šminke ne menja već 30 godina) a i ovakvim specifičnim hibridima upravljačkih simulacija (čiji sam takođe fan) i svemirskih igara. svaka im čast, iako su čobani koji nemaju snage (novca/koncentracije) da naprave valjano beta testiranje nego to rade sami kupci umesto njih.
 
da ne spominjem da si potegao kako ste igrali više takvih igara. ne znam samo od koga ste igrali više takvih igara, pošto od mene svakako niste, ali ae.

Ovo je već moja greška i tu se izvinjavam – iz nekog razloga sam pretpostavio da umeš da čitaš i tumačiš proste rečenice ali izgleda da sam se prevario. Ili to, ili namerno izmišljaš zbog nedostatka argumenata. Koje god da je, slobodno citiraj deo posta gde sam ja rekao sam igrao više igara od bilo koga.

Tvoji argumenti nemaju nikavu težinu jer se svode na lično mišljenje i ukus, koje iz nekog razloga smatraš objektivnim stanjem stvari. Ovde se objektivno mogu sagledati samo tehnički aspekti igre, sve ostalo zavisi od ukusa i očekivanja igrača. Zato tvoje mišljenje nije nimalo važnije od bilo čijeg drugog.

Primere boljih rešenja ne navodim iz dva razloga: 1. Jer sam svestan kakvoj se osobi obraćam (često se susrećem sa sličnim mentalitetom kada razgovaram sa duboko religioznom osobom) i 2. Jer su nepotrebni.
A ako ti ni ovo nije jasno, pojasniću. Ako kažem da Freespace 2, pa i Descent imaju bolje kretanje, ti ćeš tu tvrdnju odbaciti npr. zato što je po tebi netačna. Ako kažem da je glasovna gluma bolja u M.E., reći ćeš da je glasovna gluma nevažna (gde opet zaboravljaš da je to samo tvoj ukus), a ako je zamerka da je trgovina spora valjda ne treba da navodim bilo koju drugu igru u kojoj se ista brže obavlja??!

Na kraju bih samo još pohvalio tvoj igrački staž, duži od bukvalno svakog drugog (ma koliko lažna i smešna ta izjava bila.) Prava je šteta što sa godinama ne dolazi i mentalna zrelost.
 
Poslednja izmena:
Ti si autoritet jer si igrao elite, a ostali koji si igrali i to i mnogo više, paaa...oni su i dalje glupi.

na koje si to ostale tačno mislio?

možda bih se za freespace II model upravljanja i složio, ali tamo nema baš nikakvih trastera za strafe, a to realno pravi razliku. i descent je, kao i freespace II, odlična igra ali nije ni približno sličnog žanra i kapaciteta. mogao si da izvučeš recimo minerwars kao primer za takav način upravljanja, ali sumnjam da si tu igru primetio.
ali ja sam primetio da si spomenuo igre u kojima upravljaš jako, jako malim brodićima? kako možeš da očekuješ od srazmerno veće korvete da se ponaša iole slično?

Primere boljih rešenja ne navodim iz dva razloga: 1. Jer sam svestan kakvoj se osobi obraćam (često se susrećem sa sličnim mentalitetom kada razgovaram sa duboko religioznom osobom) i 2. Jer su nepotrebni.
ovo je konkretno primer "svi ste vi retardirani" logike, ali neću o tome. baviću se time što primera nema. nema ih zbog dva razloga: 1) ti uopšte ne igraš svemirske igre pa se ne razumeš 2) ti uopšte ne igraš trgovačke igre i upravljačke simulacije pa se ne razumeš.
bar jedna od ove moje dve izjave je tačna, kladim se u džojstik (onaj pravi, s mikroprekidačima).

spomenuo si mass effect koji realno nema veze ni sa jednom drugom spomenutom igrom, osim što se dešava "u svemiru" (šta god to značilo). mogao si tako da spomeneš i recimo gta ili skyrim, zato što su to sandbox igre. i to si ga spomenuo kao argument za "što bolja šminka, bolja je igra" logiku.

ne radi se ovde o ukusu, nego o tome čime se naše male sive ćelije zadovoljavaju i šta ih nervira.
tvoje očigledno nerviraju tehnički nedostaci, a u koncepte ne bi same da se udubljuju, dok mene tehničke karakteristike ne zanimaju dok mi nešto ne secka (da, priznajem, igram xrebirth sa svime isključenim iako sam novu mašinu kupio letos), a koncepti su jedino što može da me zainteresuje.

sad ti je valjda jasno da svođenje TVOJE kritike na neiskustvo, casual gaming mentalitet ili nešto treće nije poprilično jadno, nego na žalost, veoma precizno identifikovanje osobe sa kojom upustio u polemiku.

i konačno, igre koje spominješ kao primere nepogrešivo govore da retko igraš sandbox igre, a trgovačke još ređe. pitanje je da l uopšte znaš šta su upravljačke simulacije.
pa najveća snaga x igara je upravo u toj kombinaciji sandboxa sa detaljnim trgovački modelom koji menja cene realnije nego i u jednoj drugoj igri i stvaranja i menadžerisanja flote brodova i pratećih instalacija.

kako ti sebi daješ obraza da moje mišljenje proglašavaš subjektivnim i nerealnim kad se tvoje zasniva na prepričavanju tuđeg?

Na kraju bih samo još pohvalio tvoj igrački staž, duži od bukvalno svakog drugog (ma koliko lažna i smešna ta izjava bila.) Prava je šteta što sa godinama ne dolazi i mentalna zrelost.
na žalost, prva ovakva igra je izišla tek 1984-e godine, a tada sam već uveliko sedeo za spektrumom. što se svemirskih saandboxova tiče, bojim se da od toga ne može duže.
 
Poslednja izmena:
na koje si to ostale tačno mislio?

Na igrače čije se mišljenje podudara s mojim, a koji imaju igračko iskustvo jednako tvom.

možda bih se za freespace II model upravljanja i složio, ali tamo nema baš nikakvih trastera za strafe, a to realno pravi razliku. i descent je, kao i freespace II, odlična igra ali nije ni približno sličnog žanra i kapaciteta. mogao si da izvučeš recimo minerwars kao primer za takav način upravljanja, ali sumnjam da si tu igru primetio.
ali ja sam primetio da si spomenuo igre u kojima upravljaš jako, jako malim brodićima? kako možeš da očekuješ od srazmerno veće korvete da se ponaša iole slično?

Navedene igre su primeri kontrola koje reaguju odlično, glatko, precizno i zadovoljavajuće, što tražim u svakoj sličnoj igri bez obzira na pod-žarn igre ili veličinu broda.

ovo je konkretno primer "svi ste vi retardirani" logike, ali neću o tome.

Bolje nemoj, jer izgleda opet nisi shvatio šta sam rekao. Ti si jedan primer određene vrste osobe, niti je to množina/većina, niti sam te nazvao retardiranim. Ne znam samo zašto bi se protivio toj logici (iako je kod mene nema), kad već imaš toliki afinitet prema njoj?

1) ti uopšte ne igraš svemirske igre pa se ne razumeš 2) ti uopšte ne igraš trgovačke igre i upravljačke simulacije pa se ne razumeš.

Aha, ok. Sada ću ja pretpostaviti da ti uopšte ne igraš igre koje sadrže glasovnu glumu jer si negativno okarakterisao taj element. Zvuči nelogično i glupo, zar ne? Ovakve vrste pretpostavki bez ikakvih osnova, iako zabavne (angry brids me je naročito nasmejao), polako postaju dosadne. Upravljačke simulacije ne igram isto kao što ne igram fps igre, rpg, point & klick ili bilo koju drugu vrstu igara – otvoren sam svakom iskustvu bez obzira na žanr ili pod-žanr, dok god je kvalitetno, dakle neću tražiti igru jer spada u neki žanr (ako to znači da uopšte ne igram neki žanr, nek je tako), već me zanimaju drugi kriterijumi. Svakako sam igrao i prelazio igre koje spadaju u ovaj žanr, a ako ćeš da nastaviš sa uverenjem da to što si odigrao više ovakvih igri od mene automatski čini tvoje tvrdnje validnim, samo napred.

spomenuo si mass effect koji realno nema veze ni sa jednom drugom spomenutom igrom, osim što se dešava "u svemiru" (šta god to značilo). mogao si tako da spomeneš i recimo gta ili skyrim, zato što su to sandbox igre. i to si ga spomenuo kao argument za "što bolja šminka, bolja je igra" logiku.

Mass Effect sam spomenuo kao jasan primer dobre glasovne glume i kao element koji se direktno i van konteksta može uporediti, s obzirom da je i u Rebirthu poprilično prisutan, što zbog razgovora sa NPC-ovima, što zbog saputnice koja ne zaklapa, a pao mi je na pamet jer obe igre imaju jako sličan sistem dijaloga. Dakle ne zato što je “u svemiru” (što, uzgred, znači da radnja igre/gameplay nije ograničena na jedno nebesko telo). Odbacivanje glasovne glume kao površnog i nevažnog elementa dok se glorifikuje grafika i vizuelni doživljaj neću ni komentarisati.

sad ti je valjda jasno da svođenje TVOJE kritike na neiskustvo, casual gaming mentalitet ili nešto treće nije poprilično jadno, nego na žalost, veoma precizno identifikovanje osobe sa kojom upustio u polemiku.

Ovo je već jasno menjanje prethodno izrečenog. Mogu i ja tako, ali ako ćemo se te igre igrati, raspravljaćemo do sledeće nove godine.

Za prepričavanje ćeš morati da pojasniš na šta misliš, ukoliko si mislio na Rebirth, nisam igrao više od nekoliko sati niti sam to tvrdio. Veliki broj nedostataka u kratkom vremenskom roku me je ipak naterao da ga ostavim za mnogo kasnije.
 
Poslednja izmena:
Ovo je jedan od uobičajenih razloga zbog čega nemam nerava da komentarišem ovde previše bilo šta, a još manje da odgovaram na tupave kontra tvrdnje izvasnim pojedincima. Ušao sam ovde u nadi da ću pročitati nešto o ovoj igri i tuđim iskustvima, ali avaj, sve što ovde čovek može videti je besciljno prepucavanje mmike-a i Insomnium X-a, koje se proteže na nekoliko strana unazad.

Ako vas baš zanima šta neko treći misli o ovome, imate svoj odgovor. Obojica ste debelo promašili, jer lično smatram da sve što je potrebno da uradite, je da iznesete vaše mišljenje i tu da se zaustavite. Zbilja mislim da nema potrebe da bilo ko ide ma i pedalj dalje od toga. Ako će vam biti za utehu obojica ste u pravu i u krivu.

mmike je lepo primetio neke bitne stvari koje se vezuju za sam koncept ove igre, dok je s druge strane Insomnium X ukazao na sve one traljavosti zbog kojih ova igra nikada neće biti ono što bi realno mogla da bude. I to je to, nema dalje… Sve ostalo je spuštanje na lični nivo a to je nešto što verujem da zbilja nikoga ovde previše ne zanima. Iako mi kao posmatraču komentari Insomnium X-a zvuče razumnije, bez pretenzija da se stavljam ovde na bilo čiju stranu, ne odobravam ovo…

Nadam se da ćete nešto obojica izvući i poneti za sebe iz ovog mog krajnje dobronamernog komentara i uzgred, ne znam dal će ovo nešto da vam vredi, al sad ipak dajte nešto malo o ovoj igri za promenu… ;)
 
+1
 
Ako smo preterali sa polemikom, ja se izvinjavam, što se mene tiče neću više širiti priču.

Što se igre tiče, svima koji bi da se upuste u igranje u skorije vreme preporučujem da bace pogled na
http://www.nexusmods.com/xrebirth
Izašlo je više zanimljvih i korisnih modova.
 
Nazad
Vrh Dno