Šta je novo?

Online fraud transaction - potreban savet

sikivela

Slavan
Učlanjen(a)
17.04.2006
Poruke
246
Poena
319
Pre oko pola sata dobijem sms da mi je sa Visa Elektron kartice skinuto $112.xx. WTF :mad:
(Placanje visa...iznos.... Mesto ENTROPAY UK, INTERNET, GB). U roku od 1min sam pozvao call centar i blokirao sve kartice koje imam :(
Ocigledno mi je neko online skinuo podatke sa kartice a koristio sam je samo za par stvari (ne racunajuci paypal), poslednji put u FEB13 za booking.com.

Jel ima neko neki savet kako postupiti sutra ujutru kad okrenem banku? Da li je neko imao slicnu situaciju? Da li da se oprostim sa parama ili ako nije proknjizeno moze nesto da se uradi?

Ja cu svakako da javim sta sam uradio, a vi samo paypal da vas glava ne boli...

Pozz
 
Poslednja izmena:
odes u banku i kazes da nisi autorizovao transakciju i trazis da ti se vrati novac
 
A ako to ne upali, a verovatno nece, mozes da vidis podatke o transakciji i da se eventalno zalis nadleznom servisu. Moguce je i da je neko iz hotela koji si rezervisao, u tom slucaju se prvo obrati njima i booking-u, a zatim i mastercard-u direktno.

Nazalost, tvoja banka tu ima malo sta da uradi direktno, mogu samo da se zale u tvoje ime. Pare nisu kod njih da ti ih mogu vratiti.
 
Kako su onda mene prevarili vise puta, dobijem uplalu i posle nekog vremena vracena uplata, placeno kradjenom karticom i ja ga ispusim za novac
 
Da li ti je ta rezervacija jos aktivna?

jesi li siguran da ti nije samo hotel reservisao sredstva? To rade gotovo uvek. Ja sam rezervisao smestaj pre 2 nedelje i u roku od nedlju dana su mi tri puta chekirali karticu (rezervisu iznos pa vide da li ce proci i onda ne povuku novac nego samo istekne rok i transakcija nestane)

Proveri na booking koliki je iznos koji ti uzima hotel u slucaju da se ne pojavis. Ako je to taj iznos, onda te niko nije prevario vec si dzabe blokirao sve kartice, a oni su samo hteli da se osiguraju i da te provere. Plus jos ako pokusaju proveru ponovo i ne uspe, onda ce ti i otkazati rezervaciju.
 
Kako su onda mene prevarili vise puta, dobijem uplalu i posle nekog vremena vracena uplata, placeno kradjenom karticom i ja ga ispusim za novac

Za to se ide kod mastercard-a, a ne kod banke. Ako se ne varam. Tako su meni rekli u intezi kada su mi skinuli pare za neki servis koji sam otkazao a oni kao zaboravili pa mi naplatili i iducu godinu. Banka nije mogla ni da zaustavi transakciju koja je tek bila rezervisana.
 
ma ne verujem da je to. JA sam bio u hotelu u februaru i karticu su provukli jer je ono kao bila samo rezervacija sredstava, a placa se na licu mesta prilikom chek-outa...
 
u pitanju je VISA, ali sta oni mogu da urade sa transakcijom sto banka ne moze?? kapiram da neko ima sve podatke (i onaj trocifreni broj sa zadnje strane)
booking.com sam pominjao jer je to jedan od 2-3 sajta na kome sam ukucavao podatke
 
Poslednja izmena:
Kakav hotel vidite valjda da je Entropay servis?
E sad da li je sam covek koristio Entropay karticu je drugo :)

Zali se banci naravno. Na njima je da pokazu da jesi kriv tako.
 
I ja sam imao prošle godine sličan problem, maznuli su mi u roku par minuta 500e sa kreditne kartice. Samo su dolazili sms-ovi o autorizacijama, dok sam dobio nekog u Komercijalnoj banci ko može da blokira karticu već su napravili oko 500e štete.
Kako nisi sam napravio transakciju treba da odeš do neke ekspoziture, i da napišeš pisanu žalbu. Zakonski, banka je dužna da ti vrati novac preko 150e štete, znači preko te sume te štiti zakon, problem je što si sa štetom do 15.000 din na milosti banke, mogu da ti vrate pare, ali nisu u zakonskoj obavezi. Na žalost kartice nemaju praktično nikakvu zaštitu, svako može da ih pelješi preko neta, a zakon je dao suviše mogućnosti bankama, da same odlučuju da li će vratiti pare (ako je šteta do 15.000 dinara, što je tvoj slučaj). U principu, ja kao korisnik platne kartice neću da razmišljam o parama na kartici, pare su kod banke, kartica je nihova, i oni bi trebalo da su dužni da brinu o tome. Nažalost zakon im daje priličnu slobodu procenjivanja... Ja sam čekao oko 3,5 meseca dok sam konačno uspeo da dobijem novac nazad, i zatvorim račun. Na kraju su mi vratili sve pare. Pošto se sve odužilo više nego što sam bio spreman da čekam, žalio sam se i Narodnoj banci. Ako misliš da tvoja banka radi nešto protivzakonito, ili što ne stoji u ugovoru, možeš se žaliti na [email protected] . Pre nego što se upustiš u celu priču obavezno pročitaj i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_korisnika_finansijskih_usluga.html posebno član 38. Naoružaj se informacijama i strpljenjem.
Srećno!
 
Zakonski, banka je dužna da ti vrati novac preko 150e štete, znači preko te sume te štiti zakon, problem je što si sa štetom do 15.000 din na milosti banke, mogu da ti vrate pare, ali nisu u zakonskoj obavezi.

kad ti maznu manje od 150e, prvo sam ispuniš kvotu, pa tek odna prijaviš krađu, greota da propadne :d
 
ahahahahaha smite bas si bre :D
 
Odma sledeceg jutra su mi rekli da popunim neku formu za zalbe i posaljem na odgovarajucu adresu kako bi mogli da ispitaju slucaj. Za to im treba neko vreme tako da moram da cekam. KAzu treablo bi da mogu da vrate pare jer sam reagovao odma ali videcemo...
Naravno nove kartice su u izradi.

hvala na savetima. Ova zalba NBS-u mi ostaje ako moja banka (unicredit) ne resi problem
 
Meni su neki likovi iz uk poručivali u jednom danu pice, video igrice itd dok nisu dosli do limita koji je tad iznosio oko 600 evra. Kartica je bila hypo biznis i nisam imao aktiviranu sms notifikaciju, tek sam provalio posle pet dana. U banci su tražili da popunim neke formulare i da podnesem prijavu protiv nn lica u mup.

Novac mi nije naplaćen.
 
vecina domacih banaka (koliko ja znam), nema online fraud prevenciju (zato sto to jos uvek nije obavezno) .. kartica jeste izdata od banke, ali pre svega pripada korisniku, i zato treba biti vrlo pazljiv kod online placanja - najvise fraud-a ubedljivo potice od phising-a

pre nego se zalite NBS, treba se zaliti svojoj banci, pa ako ste nezadovoljni njihovim odgovorom, onda je najbolje presaviti tabak, sve odstampati i odneti u NBS u Nemanjinoj na pisarnicu ..
 
Banka je vlasnik kartice. Zato moze bankomat da je proguta, da je (kao u filmovima) preseku itd. Na mojoj cak i pise da je vlasnistvo RFB

Neki dan ja u banci i tamo pamflet za osiguranje kartice. Zapitah se kome treba, kad ono...
 
Banka jeste vlasnik kartice, ali si ti kao korisnik odgovoran za koriscenje iste.

Pozdrav
 
Kako sam ja odgovoran ako su nekom prodavcu provalili u bazu i pokrali brojeve?
Kada bi se taj rizik preneo na korisnika kartice, mogli bi da se pozdrave sa elektronskim placanjem.

Ne znam sta biva ako si zrtva phishinga? Ima li neko info o tome? Da li se tu nadoknadjuje steta?

BTW. ako sam dobro shvatio sluzbenicu u banci, ja placanjem 40din za virtuon upravo placam osiguranje od gubitka i zloupotrebe. Kako placam nesto i za debitnu, pretpostavljam da sam i tu pokriven. Neko ima vise informacija?
 
Zakon je dozvolio bankama veliku slobodu u ovom slučaju, tek preko 15.000 dinara štete, i za štete koje nastaju posle prijave zloupotrebe (a koje ne mogu da se dese, jer se kartica odmah blokira) je banka u zakonskoj obavezi da ti vrati pare. Do tog iznosa mogu da vrate, ali nisu u obavezi.
Kartice sa druge strane imaju očajnu zaštitu, dovoljno je da se vizuelno snimi broj kartice, i CVV i može da se pelješi preko neta. I banke, i VISA su se lepo ogradili od svega, i maksimalno su prebacili odgovornost na korisnike.
 
Aj jos jednom nam objasni da mrzis banke, zakon o bankama i kartice, nismo shvatili prvi put :D
 
Pitao čovek za više informacija, i ja sam mu ponovio da je to jedina zvanična "zaštita", ma u pravu si verovatno, mrzim banke...
 
Ne znam sta biva ako si zrtva phishinga? Ima li neko info o tome? Da li se tu nadoknadjuje steta?

Zamisli kad bi banka isplacivala svaku gresku koju klijent napravi? Phishing je iskljuciva krivica klijenta, i sam snosi svu stetu.
Ne znam da li postoji ovo do 150E u drugim drzavama, nesto mi govori da je to neki "domaci" recept.
 
Ostaje misterija da li mi je banka licno nadoknadila sredstva ili su pare uspeli da vrate sa entropaya. Bilo kako bilo ja sam zadovoljan a kartice se menjaju.
I da, ne koristite kartice na netu (osim paypala) na kojima imate "malo" vise love.

Poštovani...

Povodom prigovora koji ste uputili dana 5. juna 2013. godine obaveštavamo Vas da je Banka uvažila Vaš zahtev i izvršila nadoknadu iznosa transakcije nastale zloupotrebom Vaše platne kartice.
Na ovaj način je refundiran iznos transakcije nastale 4.6.2013. godine na Intrenet sajtu Entropay, UK u ukupnom iznosu od 88.23 EUR.

Ujedno bismo želeli da Vam skrenemo pažnju da korišćenje kartice na Internetu nosi sa sobom povećan rizik od kopiranja podataka, te Vas molimo da budete obazrivi prilikom ovakvih vrsta plaćanja kao i da pratite Vaše transakcije putem usluge SMS Card Alarma.

Nadamo se da smo izašli u susret Vašim očekivanjima kao i da ćemo nastaviti uspešnu saradnju i ubuduće.

S poštovanjem,
 
Zamisli kad bi banka isplacivala svaku gresku koju klijent napravi? Phishing je iskljuciva krivica klijenta, i sam snosi svu stetu.
Ne znam da li postoji ovo do 150E u drugim drzavama, nesto mi govori da je to neki "domaci" recept.

Ima li neki dokument, nesto?

Ja sam nasao par clanaka iz 2006.-te koji pominju da bi banke mogle da se operu od rizika. Nista vise...
 
Nazad
Vrh Dno