Šta je novo?

Benchmark GOTY 2011: Najbolji RPG

Benchmark GOTY 2011: Najbolji RPG?

  • The Witcher 2: Assassins of Kings

    Glasovi: 14 11.3%
  • Bastion

    Glasovi: 1 0.8%
  • Dark Souls

    Glasovi: 5 4.0%
  • Dragon Age II

    Glasovi: 2 1.6%
  • The Elder Scrolls V: Skyrim

    Glasovi: 77 62.1%
  • Deus Ex: Human Revolution

    Glasovi: 25 20.2%

  • Ukupno glasača
    124
  • Anketa je zatvorena .
Ma sve je to lepo kad ti imas 12-13 godina...Ljudi nemaju zelju da se zatvore u kucu i da im jedina preokupacija u zivotu bude igrica da bi postali "veterani" u njoj...Vecina populacije su "kežual" igraci koji hoce da se zabave a ne da zive igru...

Skyrime je dobra igra, mozes da se zabavis sasvim lepo i sto je najvaznije mozes da je igras koliko ti hoces - mozes da je predjes za par sati a mozes ida je igras nedeljama, a da je igra godine jeste...i one godine konkurenciju nema...

Pa ono , mnogi pod zabavom smatraju odlazak u diskać i ločenje kao da sutra ne postoji. Ja sam više karting-paintball-bilijar kinda guy , i za mene je to mnogo bolji vid zabave nego cupkanje uz Šemsu na bilo kom splavu :p

Da bi igrao PvP u DS i bio dobar u tome stvarno treba vežbe , to nema šta , ali daleko od neke žestoke posvećenosti. Skyrim , po meni odlična igra , jednostavno nije bila izazovna ni u jednom trenutku.

Jednostavno u svakom trenutku se možeš izlečiti , bilo to u svojoj kolibici , bilo to u sred borbe sa 2 zmaja , jednostavno pritiskom ESC vi zaustavljate vreme i sa bukvalno smrtne postelje vi se vraćate u borbu kao napaljeni Hulk ... Magije kao da nisu magije, mislim da oduzimaju health i staminu (neke) , ali uglavnom nema nekih propratnih efekata ...
Isto nisam bas ni dijalozima i mogućnostima oduševljen... osim što je gomila njih took-ovala the arrow in the knee :d
Odeš kod nekog bitnog NPC-a i ponudi ti nekoliko opcija (i sačuvam u tom trenutku) odaberem prvu recimo i vidim kako se dalje stvari odvijaju... A posle se vratim na taj save, odaberem neku drugu opciju i sve je skoro potpuno isto osim što NPC na istoj randevu lokaciji izgovori drukčiji text.

Ali zato sistem levelovanja i unapređivanja rula! najbolje urađeno gađanje lukom i strelama u nekom RPG-u , raznovrsnost opreme za svaku po(h)valu :d ...

Igra je vrlo mainstream...
Zato sam i čestitao unapred Skyrimu na pobedi na prethodnoj strani. :)
 
Poslednja izmena:
Zbog toga su igre sve vise i vise retardirane, bas zbog tih "casual" igraca.:smoke:

Sve je relativno, pa i ovo sto pisemo u ovoj temi...sve zavisi sa koje pozicije posmatras stvar ili pojavu...Ako npr imas 25-30 i vise godina i igre su ti kako ti kazes retaridare onda bi trebao prepoznati da je vreme da batalis igre, da "pustis" nove narastaje da se igraju,a ti sa drustvom poneki PES/FIFU uz ladno pivce...
A da li su tebi ranije igre bile "teske i pametne" zato sto si bio mladji i neiskusniji, a sad su ti retardirane jer si ih presao na desetine i stariji si i zanimaju te i neke druge stvari pored igranja(mozda ovo nije tvoj slucaj), relano nije ni bitno...Evo @Markomaniax ne voli Šemsu ali voli bilijar i karting, ako su ti igre retardirane probaj njegov recept...ja ti preporucujem i pecanje mada je sad zima...
 
Poslednja izmena:
PJednostavno u svakom trenutku se možeš izlečiti , bilo to u svojoj kolibici , bilo to u sred borbe sa 2 zmaja , jednostavno pritiskom ESC vi zaustavljate vreme i sa bukvalno smrtne postelje vi se vraćate u borbu kao napaljeni Hulk ...

Vidis to je razlika izmedju malih igara i velikih. To se nece promeniti do nekog veceg moda a pitanje da li ce i tada. Dok je u Terraria u kojoj si isto mogao da pijes bocice kad hoces u nekoliko verzija igre to izmenjeno u jednom patchu pa sada dobijes regeneration sickness koji traje 60 sekundi, kao u MMORPG igrama. Stvarno mi nije jasno zasto u vecini akcionih single RPGa mozes da se lecis do sutra bocicama i magijama...
 
Sve je relativno, pa i ovo sto pisemo u ovoj temi...sve zavisi sa koje pozicije posmatras stvar ili pojavu...Ako npr imas 25-30 i vise godina i igre su ti kako ti kazes retaridare onda bi trebao prepoznati da je vreme da batalis igre, da "pustis" nove narastaje da se igraju,a ti sa drustvom poneki PES/FIFU uz ladno pivce...
A da li su tebi ranije igre bile "teske i pametne" zato sto si bio mladji i neiskusniji, a sad su ti retardirane jer si ih presao na desetine i stariji si i zanimaju te i neke druge stvari pored igranja(mozda ovo nije tvoj slucaj), relano nije ni bitno...Evo @Markomaniax ne voli Šemsu ali voli bilijar i karting, ako su ti igre retardirane probaj njegov recept...ja ti preporucujem i pecanje mada je sad zima...

Jesu bile su mi teske, sigurno nije bilo lako ni nekom od 30 ili 15 godina da predje Baldur's Gate ili Grim Fandanga. Teske su i danas kada ih igram a ne onda kada su se prvi put pojavile. Ranije igre nisu imale kvest markere i slicna pomagala, nego si morao da citas tekst i da na osnovu toga provalis kako da zavrsis neki zadatak. Danas bi se pogubili kada ne bi bilo tih stelica i putokaza.

Sto se tice hobija koje mi predlazes, nije losa ta ideja za paintball, to jos nisam probao a vrlo rado bih, pecanje upraznjavam redovno, a "igrice" ne bih bataljivao jer te retardirane izbjegavam, samo igram goli kvalitet. :D
 
Poslednja izmena:
Ranije igre nisu imale kvest markere i slicna pomagala, nego si morao da citas tekst i da na osnovu toga provalis kako da zavrsis neki zadatak. Danas bi se pogubili kada ne bi bilo tih stelica i putokaza.

:Klanjanje

Evo @Markomaniax ne voli Šemsu ali voli bilijar i karting, ako su ti igre retardirane probaj njegov recept...ja ti preporucujem i pecanje mada je sad zima...

Osecam da sam ovde pogodio u zivac sto se Shemse tice :d
A nisam rekao da su retardirane , vec da bi mogli da igre prave malo vise oldschool (gde je ulog u igri) . U Skyrimu , em imas quicksave kad hoces em imas ESC kad hoces. Jednostavno te developeri stavise u ulogu boga , iako si recimo tek krenuo sa igrom :p
No kako G@W rece , modding scena je cuda pravila za elder`s scroll-ove..
 
Ako vam fali izazova probajte spellforce na master tezini. Ja sam pre nekoliko meseci krenuo ponovo platinum verziju, Order of Dawn prosao nekako bez obilazenja neprijatelja, ali uz par vracanja po nekoliko sati... Aryn kampanju sam vec morao da obilazim grupice kripova i da se vracam posle... Danas sam krenuo phoenix i ko zna sta me ceka... tu nema potova.
 
Quest markeri nisu problem, igre i treba da budu što "udobnije", ali ne trebaju uvek da se koriste. Ako vam neko detaljno opiše lokaciju nečega, onda je ok da ih ima, to ima smisla. Ako treba da nađeš nešto, šta unapred ne znaš gde je i niko ti nije rekao gde se nalazi, onda ne treba da ga bude. Mislim da je u Witcheru 2 tako odrađeno, to mi se svidelo.
 
Ne slazem se, ne volim "udobne" igre. Volim realisticne igre.

Sva ta upustva, tutorijali, kvest markeri, pokazivaci, inventari, achievmenti, sve mi to smeta u igrma no trpim ***a. Te stvari mi odvlace paznju i negativno uticu na mene jer kad vidim te olaksice ja jednostavno iskljucim mozak dok se igram sto ima los uticaj ukoliko neki deo igre zahteva da se malo promisli. Takodje igra gubi na imerziji zbog toga jer onda jednostavno preskacem dijaloge, nabadam odgovore (u igrama poput Mass Effect i ne moras da pratis razgovor da bi pogodio sta treba da radis) i na kraju krajeva mnogo manje uzivam nego sto bi uzivao da toga nema i da sam primoran da malo ukljucim mozak dok igram igricu.

Vecina ljudi je takva, oni retki koji sami sebi objasne kako zele da igraju igru i ne obaziru se na podsticaje koje je postavio dizajner igre, oni najvise uzivaju u igrama. Na primer onaj decko sto igra kao miroljubivi Khajiit monk ili onaj sto pesnici kroz celu igru.

Njima ne smetaju ni budjavi kvestovi ni cinjenica da je igra dungeon crawler, oni jednostavno uzivaju igrajuci igru po pravilima koja su sami postavili i na taj nacin izvlace najvise iz sandbox igre kakva je Skyrim.

Mi ostali se igramo powerlvlinga i minmaxinga i zato nam sve smeta.

Tako da, olaksice koje su tu da bi manje inteligentni mogli bez problema da savladaju igru zapravo deluju negativno na iskusne igrace sa malo mozga u glavi.

Na ove moje stavove neki ljudi kazu da su bezveze jer oni jelte igraju igrice da bi bili heroji, zele instant gratifikaciju i sta ti ja znam. Meni je to iskreno bezveze razlog, ja igram igru dok mi je zabavna, nemam potrebu da budem supermen u svakoj igri a pogotovo ne da mi se to servira na srebrnom posluzavniku.

Ljudi koji streme tome imaju neke ozbiljne komplekse i frustracije, drago mi je da nisam takav.
 
Poslednja izmena:
Uključivanje mozga oko toga u koju kuću tačno treba da uđem, i nije neko uključivanje mozga. Igra ne treba da bude teška tako što ti otežava da nađeš neku lokaciju. Ako za sam quest nije bitno traganje za nečim, onda i ne treba da se traga. Recimo, treba da dođeš do neke krčme u velikom gradu, dobio si detaljna uputstva. Da li da svaki čas kad nisam siguran otvaram journal i da gledam gde da idem? Ako uopšte i piše u journalu sve to, ako ne, da se vraćam do lika, da ga pitam pa da zapišem na neki papir kako da stignem tamo... Mene to ne zabavlja. Ne mora svaka moguća stvar u igri da se maksimalno oteža, posebno ako i nema smisla da u igri predstavlja ikakav izazov. Recimo, kad sam prvi put igrao F2, imao sam veliki problem da završim ovaj quest, jer nisam video onu zelenu površinu za ulazak u Old Town. Čisto sumnjam da je onaj ko je pisao taj quest mislio da taj deo grada treba da bude sakriven, i da to treba da bude najteži deo sa tim zadatkom, ali eto, meni je uspeo da promakne. Što je moglo da se izbegne.

(u igrama poput Mass Effect i ne moras da pratis razgovor da bi pogodio sta treba da radis)
Ne mislim da uopšte treba da "pogađaš" šta treba da se radi, to treba uvek da bude jasno. Čak iako ja nisam pratio razgovor, ili sam odavno preuzeo quest, i treba da mi piše detaljno u journalu šta da radim.

Tako da, olaksice koje su tu da bi manje inteligentni mogli bez problema da savladaju igru zapravo deluju negativno na iskusne igrace sa malo mozga u glavi.
Quest markeri (ako se koriste kao u W2), nisu nikakav dodatak za manje inteligentne, nego su tu da bi igrač gubio manje vremena na nebitne stvari, u ovom slučaju - na traženje određene lokacije, koju uopšte i ne treba da traži. Traženje pravih vrata, među više istih, sigurno nije ono što mi nedostaje kad igram igre.
Drugo, ta priča o tome kako si ti više inteligentan jer ne voliš quest markere je, u nedostatku boljeg izraza, - :vomit:

Negde sam pročitao predlog da quest markeri i to koliko precizno određuju lokaciju, zavise od skilla, što mi je zvučalo vrlo interesantno.
 
Quest markeri (ako se koriste kao u W2), nisu nikakav dodatak za manje inteligentne, nego su tu da bi igrač gubio manje vremena na nebitne stvari, u ovom slučaju - na traženje određene lokacije, koju uopšte i ne treba da traži. Traženje pravih vrata, među više istih, sigurno nije ono što mi nedostaje kad igram igre.

Ali na taj način možeš da propustiš dosta toga. Fasttravel je jedna od najglupljih stvari u TES serijalu (od Morrowinda na ovamo), u Mor-u sam vremenom počeo da se osećam kao domaći jer polako naučiš lokacije, regije. Zapamtiš specifične stvari, čudno drvo, stenu, pećinu, vodopad itd... Uživiš se u svet jednom rečju. sve to mnogo nedostaje starim RPG-ovcima :)
 
Tako da, olaksice koje su tu da bi manje inteligentni mogli bez problema da savladaju igru zapravo deluju negativno na iskusne igrace sa malo mozga u glavi.

IMO, te olaksice su tu zato sto je devovima tako bilo najjednostavnije da naprave, a za istu platu.
Da je ulozeno truda i zelje da se ponudi pravi rpg ugodjaj onda bi ga mogli igrati svi, i zavisno svojim kapacitetima ili zelji resavati probleme i graditi igru i svog lika u njoj.
Ako postoji kvest u kom treba da izvucem coveka iz zatvora, onda se ostave vise opcija za resavanje i svaki nacin da nosi odredjenu tezinu i posledice.
Npr:
1.)mogu da platim cuvaru 100 dukata,
2.) mogu da ga ucenim ako saznam nesto iz njegovog zivota (npr. da vara zenu) uz neke posledice,
3.) mogu da ja spavam sa njegovom zenom i tako dobijem kljuc:D.... posledice
4.) da prokopam tunel ili razvalim resetke,
5.) postanem i sam strazar ili neko bitan uz posledice,
6.) da ga odzeparim....
itd. masti na volju pisaca rpg-a...
...svaki od ovih nacina moze biti mali kvest za sebe i pruzati jaci ugodjaj i imerziju. To po meni pravi velicinu igre, a ne samo prostranstvo sveta i trckaranje po livadama i proplancima.

Tako mogu svi da igraju, i inteligentni i neinteligentni i tako izgleda pravi RPG(torment, gothic 1,2, arcanum, fallout 1,2.... ) A ovako izgledaju kvestovi u avanturama.
 
Poslednja izmena:
To je ok primer, tu konkretno quest marker, naravno, nema smisla. I to mi je nedostajalo u Skyrimu - questovi se rešavaju na jedan način, i to skoro uvek borbom. Kad sam video Speech skill, mislio sam da će da se koristi da bih miroljubivo rešavao questove. Izgleda da uglavnom služi za bolje cene u shopovima.

Fasttravel je jedna od najglupljih stvari u TES serijalu (od Morrowinda na ovamo), u Mor-u sam vremenom počeo da se osećam kao domaći jer polako naučiš lokacije, regije. Zapamtiš specifične stvari, čudno drvo, stenu, pećinu, vodopad itd... Uživiš se u svet jednom rečju. sve to mnogo nedostaje starim RPG-ovcima :)
Fasttravel je samo opcija, stvarno bih još više poludeo da sam u Skyrimu svuda morao da idem peške.
 
Fasttravel je samo opcija, stvarno bih još više poludeo da sam u Skyrimu svuda morao da idem peške.

Pa ne moraš baš svuda peške, imaš kao u Morrowindu prevoz od grada do grada (u MRW siltstrider, u SKY konjsku zapregu).

Što se tiče putovanja do malo zabačenih mesta to takođe ne bi bio veliki problem kada bi postojali maunti koji nisu ultra tromi konji sa severa i kada bi bilo levitacije kao što je bilo u MRW i prethodnim ES igrama.

Ceo sistem ograničavanja magija koji je trebao da balansira igru i onemogući super junake posle trećine igre je jedan veliki fejl. Em je ES izgubio svoju osobenost potpuno slobodnog razvoja lika em je opet moguće praviti game breaking karaktere u ranoj fazi igre. Izem ti balans. Trebali su malo da promisle i problemu priđu na drugi način a ne da kopiraju smoreni i toliko puta viđeni sistem u ostalim c-rpgovima...

Sve što su postigli ovim novim sistemom perkova, napredovanja i magija jeste gubitak raznovrsnosti i nedostatak nekih magija koje su postojale u ranijim ES igrama. I dalje je moguće imati swiss knife charove...
 
Da, da, u pravu si, zaboravio sam prevoz. Kad se to uzme u obzir, fasttravel jeste glup.
 
Iskreno ove godine zlatna RPG trojka je
Witcher 2
Deus Ex : HR
Skyrim
jedina igra koja skoro da nema mana je Deus Ex HR, Witcher 2 je odaje osecaj da je nedovrsen, Skyrim ima dosta propusta a vise je avantura nego pravi RPG, ali ipak hype ga drzi, u sustini sve 3 igre su dosta razliciti tipovi RPG-ova.
 
Poslednja izmena:
Ma ima Deus mnogo mana...samo zavisi kako se kome svidja neka igra, pa po tome rangira i "pljuje" ostale...meni deus ex ima nekih izrazitih mana koje su mi ravne katastrofi...skyrime isto, a witcher nije relano opravdao tj dostigao slavu prvog dela...
 
Jeste tako, ali kad se takve igre pojave posle par "sušnih" godina, u zube im se ne gleda, realno :)
 
Nazad
Vrh Dno