marko_n
Slavan
- Učlanjen(a)
- 28.02.2006
- Poruke
- 2,313
- Poena
- 380
A te fore, kupio sam, pa mi se sada ne svidja, to može da zaboravi.
Čekaj bre, kako može da ti se ne sviđa, nešto što si SAM birao, gledao, pipao, izabrao .... ? I sada ti se NE SVIĐA? Ma nije valjda ....
Ne odgovara mi? Eto čovek kaže gore da vratio slušalice jer mu ne odgovaraju. Kako ti ne odgovaraju? Jesi li sam gledao, birao, okretao u rukama? Ima svojekarakteristike, koje, pretpostavljam, su naznačene na kutuji? Jesi li zano ŠTA kupuješ i za koje pare? Kako onda ne odgovaraju?
Vidiš u tome je problem, što je kupac čak i "offline" često prinuđen da kupi ono što mu je neophodno, a da pri tom ne može robu da isproba jer većina prodavnica nema nekakav showroom gde su primerci pojedinih proizvoda izloženi i mogu da se opipaju i isprobaju. Po zakonu valjda ono što se kupi offline prodavac mora na licu mesta da isproba i demonstrira ispravnost i rad uređaja. U prodavnici obuće normalno je da probaš patike ili cipele, nećeš ih kupiti samo na osnovu broja, dok je u IT prodavnicama "normalno" da iskeširaš 10-30x veću sumu od cene jednih patika i da proizvod odneseš u kutiji - bez probe.
Kako je čovek mogao da zna u prodavnici kakav zvuk imaju slušalice? Kupiš, odneseš da isprobaš kod kuće, zvuk katastrofalan, a na specifikaciji sve "ultra dolby surround 3D full HD".
Ono gde se slažem je da trgovci tu nisu krivi previše, moj stav je da su najviše krivi proizvođači koji uvaljuju sve i svašta. Ima dobre robe, ali ima i jako puno robe koje je neupotrebljiva i/ili sa primetnim nedostacima, iako se može smatrati ispravnom. Bilo bi dobro da zakon reguliše da se sve vraćeno od robe prosleđuje nazad proizvođaču, pa će sledeći put da razmisli da li će proizvoditi headset na kojem mikrofon služi za ukras, a leva sluška se čuje glasnije od desne. Eto, zamisli ti obrunutu situaciju i blagoteleći pogled prodavca kad kupac krene da mu objašnjava da se leva sluška čuje glasnije, što možda 80% ljudi ne bi primetilo, ali eto tom kupcu to smeta. Ima takvih primera jako mnogo.
Par ljudi je pomenulo da su vratili laptop zbog preteranog zagrevanja. Ko je tu kriv? Po mom mišljenju opet proizvođač koji uštedeo na nekim stvarima, kako bi izbacio "konkurentan" proizvod, a na kraju samo zadao glavobolju i kupcima i prodavcima.
Lično nikada nisam i ne bih vratio proizvod koji sam "slučajno" kupio, pa mi sad eto ne treba, ali jesam vraćao i vraćaću proizvode koji imaju manje ili više skrivene nedostatke. Žao mi je što će to ići preko leđa trgovca, a trebalo bi na štetu proizvođača, ali dok mi zakon to dozvoljava radiću tako i neće me mnogo gristi savest. Na kraju krajeva i trgovci bi pametnijim odabirom asortimana mogli da minimuziju sebi probleme. Kad vidim šta domaće IT prodavnice drže po cenovnicima, zaista nisam siguran šta time žele da postignu jer gomila tih artikala izgledaju kao problemi u najavi.
Poslednja izmena: