Šta je novo?

Пријемни за средње школе?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Kada sam procitao vase komentare pomislio sam da je to klasicno "kad sam ja bio mlad bilo je teze", ali sad kad sam pogledao test, ovo je stvarno kao za prijemni za Lazu :D

+1 , ovo nije smesno ovo je strasno, kakav upis srednje ovo je za mini maturu nakon 4. osnovne! jos kako su pricali bice zadataka kojih nije bilo u zbirkama do sad, i bogami bili su skroz u pravu :d, 14. pitanje mora da je formulisao mirko cvetkovic, i nece moci da ga ponove do godine je ce dinar da ode u plm...
 
Bolje bi bilo da pre nego sto napisete kako ste "pokidali prijemni za srednju skolu pre 10 godina" razmislite zasto je danas ovakav prijemni. Ukoliko ucenici nisu imali identicne zadatke za pripremu, kao sto je bio slucaj prethodnih godina, onda je ovo sasvim OK prijemni. Ono sto se uci u osnovnoj su najelimentarnije stvari iz matematike koje svaka punoletna osoba i treba da smatra za zdrav razum. I super je sto zahteva malo mozgovanja, a ne samo ucenja napamet. Sta biste vi stavili na taj prijemni?
Sistem osnovnoj i srednjoskolskog obrazovanja nam je ocajan, jedna velika papazijanija, tako da je u odnosu na to prica o prijemnom krajnje nebitna. Mi i dalje pricamo o trivijalnim stvarima, dok se sustina preskace. Kod srednjih skola imas dve mogucnosti - ili da odes u neku tehnicku/strucnu skolu i da kad je zavrsis znas manje nego kad si je upisao, ili da upises gimnaziju i da dobijes ogromno nefunkcionalno znanje koje mozes da iskoristis samo u kvizovima i nigde drugde. I rezultat toga su PISA testovi gde smo na dnu liste svaki put.
 
Poslednja izmena:
Ovo je sramota... šta drugo reći.
:wall:

@Switch
Mene bi bio blam da kažem da je ovo "sasvim OK prijemni". Ozbiljno ti kažem. Nemoj to da kažeš u nekom normalnom društvu, izblamiraćeš se.
Pa minimum 80% ovih pitanja normalno dete mora da zna nakon 4. razreda, a ne nakon 8.

Da ponovim još jednom: sramota!
 
Poslednja izmena:
Pre 11 godina su možda bili malo teži zadaci, ne sećam se više. Znam samo da sam pokidao :D

Da nisi možda moje godište +/- koja godina (1984)? Pitam ovako da neko ne pretvori pitanje u nesto drugo :d

Elem, ako iskopam moje sveske iz matematike iz perioda 1996/98, ima da se smejem. Ovo nije matematika, ovo je zezanje. Ne kažem da sad treba da rade integrale i ostale stvari, ali imaju na YOUTUBE-u celu zbirku URAĐENU!

Ja sam se spremao godinu dana i na kraju me bombardovanje *****alo!!!!


Bolje bi bilo da pre nego sto napisete kako ste "pokidali prijemni za srednju skolu pre 10 godina" razmislite zasto je danas ovakav prijemni. Ukoliko ucenici nisu imali identicne zadatke za pripremu, kao sto je bio slucaj prethodnih godina, onda je ovo sasvim OK prijemni. Ono sto se uci u osnovnoj su najelimentarnije stvari iz matematike koje svaka punoletna osoba i treba da smatra za zdrav razum. I super je sto zahteva malo mozgovanja, a ne samo ucenja napamet. Sta biste vi stavili na taj prijemni?
Sistem osnovnoj i srednjoskolskog obrazovanja nam je ocajan, jedna velika papazijanija, tako da je u odnosu na to prica o prijemnom krajnje nebitna. Mi i dalje pricamo o trivijalnim stvarima, dok se sustina preskace. Kod srednjih skola imas dve mogucnosti - ili da odes u neku tehnicku/strucnu skolu i da kad je zavrsis znas manje nego kad si je upisao, ili da upises gimnaziju i da dobijes ogromno nefunkcionalno znanje koje mozes da iskoristis samo u kvizovima i nigde drugde. I rezultat toga su PISA testovi gde smo na dnu liste svaki put.

E ja bih zbog ovoga i PISA rezultata nekog obesio da visi za neki deo tela!

Ovo je žalosno! Zamisli da odem jednog dana kod nekog doktora koji je sa ovim upisao medicinsku, pa taj neće znati koliko imam kostiju u telu :d
 
Ovo je žalosno! Zamisli da odem jednog dana kod nekog doktora koji je sa ovim upisao medicinsku, pa taj neće znati koliko imam kostiju u telu :d

Ma idi, bez trigonometrije, logaritama i ostale duboke racunice ne mozes ni lekar opste prakse da budes...

Inace ti nisi ni polagao prijemni 99-te tako da nemoj sad da pricas... :D
 
Obrisao sam svoju poruku da ne odemo u offtopic raspravu, al' si bio brz sa odgovorom.

Onotpic:
Idiocracy here we come

edit:
@Gdin_M, sorry necu vise :D
 
Poslednja izmena:
Obrisah i ja, ali, idiokratija posred nas i jeste i bice vec ooodavno, samo je malo sofisticiranija pa se malo drugacije gleda na nju... :D

edit: opet si modifikovao poruku, pa te pratim... :D
 
Poslednja izmena:
Sve je u skolstvu smesno, od osnovne, preko prijemnih, srednje skole do katastrofalnih fakulteta i visokih skola. Ali ako, mozda zatreba nekome nekada broj stanovnika Svazilenda i BDP Barbadosa... Na primeru meni nekog bliskog - u poljoprivrednoj skoli se mnogo vise uce jednacine sa tri nepoznate, grafik funkcije i pomenuto u prethodnoj recenici nego izvorni predmeti poljoprivredne struke.
 
Bolje bi bilo da pre nego sto napisete kako ste "pokidali prijemni za srednju skolu pre 10 godina" razmislite zasto je danas ovakav prijemni. Ukoliko ucenici nisu imali identicne zadatke za pripremu, kao sto je bio slucaj prethodnih godina, onda je ovo sasvim OK prijemni. Ono sto se uci u osnovnoj su najelimentarnije stvari iz matematike koje svaka punoletna osoba i treba da smatra za zdrav razum. I super je sto zahteva malo mozgovanja, a ne samo ucenja napamet. Sta biste vi stavili na taj prijemni?
Sistem osnovnoj i srednjoskolskog obrazovanja nam je ocajan, jedna velika papazijanija, tako da je u odnosu na to prica o prijemnom krajnje nebitna. Mi i dalje pricamo o trivijalnim stvarima, dok se sustina preskace. Kod srednjih skola imas dve mogucnosti - ili da odes u neku tehnicku/strucnu skolu i da kad je zavrsis znas manje nego kad si je upisao, ili da upises gimnaziju i da dobijes ogromno nefunkcionalno znanje koje mozes da iskoristis samo u kvizovima i nigde drugde. I rezultat toga su PISA testovi gde smo na dnu liste svaki put.


da ima nepotrebnih stvari i svega, ima...da je zastarelo sve, jeste....ali nemojte zaboraviti da ucenjem i vezbanjem tih nepotrebnih "teskih stvari" se jacaju vijuge i ostrina uma...
(dobro, ovo se odnosi na one koji vezbaju i uce,a ovi ostali, njima je sve jedno da li su rodjeni '84. ili 2001. i da li je test imbecilski poput ovog ili je tezi kao lani)
 
ali zadatak pod brojem 10... ljudi pa ovo je sramota

10zad.png
 
Ima istine u onome sto G@W kaze, informacije su sada dostupne svima, tako da sta god se ucilo u toj skoli relativno i nije bitno. Dezinformacija je bilo i u udzbenicima i u wikipediji tako da je relativno svejdno odakle neko skuplja to znanje... I da, znanje i informacije trebaju da budu ne privilegija nego pravo.
 
Ja sam upisivao srednju 2004. godine i bogami bili su zadaci osetno tezi. Nisu Bog zna koliko tezi, ali malo i bilo ih je vise. Od ovih 20 mozda su 2 nekako dostojna da se nazovu zadaci. Za ostale nisu potrebni ni obrasci niti sta drugo, samo trunka zdravog razuma, tek onoliko da se dobije lekarsko uverenje. Ivan90BGD je u pravu, bilo je tu i konstrukcija, deljenja uglova, slicnosti trouglova, a nista od toga nisam video ovde.

I nije problem u dostupnosti informacija. Ne moze se graditi nauka na osnovu wikipedie i history kanala gde je sve sazvakano, banalizovano i napakovano da lepo stane izmedju dve reklame. Bar ce neko do te dece zeleti da se bavi nekom istinskom naukom. Matematika nema veze sa dostupnoscu informacija, jer se stvarno lako moze naci bilo sta o njoj, ali je licno zalaganje potrebno za napredak malo vece od skrolovanja sajta ili gledanja u TV.
 
Poslednja izmena:
I nije problem u dostupnosti informacija. Ne moze se graditi nauka na osnovu wikipedie i history kanala gde je sve sazvakano, banalizovano i napakovano da lepo stane izmedju dve reklame. Bar ce neko do te dece zeleti da se bavi nekom istinskom naukom. Matematika nema veze sa dostupnoscu informacija, jer se stvarno lako moze naci bilo sta o njoj, ali je licno zalaganje potrebno za napredak malo vece od skrolovanja sajta ili gledanja u TV.

Naravno da je dostupnost informacija najbitnija. Pitaj samo ostale starije kako je bilo nekad pre 20 godina kada ti nesto zatreba a ti nemas nigde nista o tome da procitas ili saznas. Sada na dva klika si od gomile linkova sa potencijalnim informacijama. Zato je i tuzno kada u ovako razvijenom informatickom drustvu i dalje neke najbanalnije stvari haraju i ljudi ostanu zatucani vise nego pre WW2...
A za ovo i saznavanje nauke, pa dobro, neko ce zeleti da se bavi nekom istinskom naukom, ali naravno, kada ga drapnu jedno preko 1000 evra skolarinu da bi mu profesor citao iz svoje skripte koju je prepisao od ostalih strucnjaka, zapitas se da li je diploma bitnija ili znanje? Zato kazem znanje i informacija kao pravo a ne privilegija, ko zeli da uci naucice, ko ne zeli nikada i nece. Zato u neku ruku tu decu i treba pustiti da upisu sta zele pa mozda tamo nesto i saznaju ili se razocaraju...
 
Ok, slazem se, lose sam se izrazio, potreban je izvor da bi se uopste pocelo sa radom :). Ovaj moj opis je bio blago idealizovan, to sto se tice predavaca i fakulteta si u pravu.

Ali opet mora da postoji neki test ili bar neko rangiranje ucenika. Ako bi u jednoj skoli, nebitan profil i smer, u nekom odeljenju stavio ucenike raznih kvaliteta, svi ce poceti da teze nekom mediokritetu, sto je stetnije za one ambiciozne. Objektivno, srednja skola je vec neki period kada je moguce izdiferencirati ucenike. Uzmi u obzir specijalna odeljenja. Verovatno je najgori (po ocenama) ucenik bilo kog od tih odeljenja bolji u bilo kojoj oblasti koja se radi u srednjoj skoli od srednje-dobrog ucenika obicnog odeljenja obicne gimnazije. I to cak ne pricam napamet :) .
 
Bavljenje naukom i obrazovne institucije u ovoj zemlji nemaju mnogo veze jedno s drugim. Oni koji zaista žele da se bave naukom oni sami svoje znanje grade i idu mnogo dalje od onoga što je predviđeno nastavnim planom i programom. Nažalost, danas ovo važi i za fakultete o srednjim školama da ne govorimo.

U srednjoj školi se niko ne bavi naukom, u nekima se ljudi obučavaju za određen posao (za koji radna mesta u ovoj zemlji više ne postoje) a u nekima se uči opšte znanje posle koga tek sledi bavljenje naukom, ukoliko taj pojedinac uloži mnogo truda i rada u to.

Uostalom ja se ne bavim naukom niti ću se ikada baviti, opšte znanje koje je svim ljudima potrebno se sasvim lako može pokupiti iz tih banalizovanih i napakovanih izvora. Smatram da svaki čovek treba da je upućen u većinu stvari, bar na nekom osnovnom nivou. To se lakše dobija putem interneta nego u gimnazijama. Takođe Wikipedia je izvor na stranom jeziku što može biti jako korisno ako je to neko opšte znanje potrebno prezentovati van okvira našeg govornog područja. Da budem iskren, draži mi je ono znanje o opštim temama na engleskom jeziku nego nešto što su naši prevodili.

Kako god, silno sablažnjavanje nad ovim prijemnim i nema puno smisla kada na fakultetima imamo ispite koji se polažu u formi elektronskog testa gde je moguće od četiri ponuđena odgovora odabrati dva, tako što ako pogrešimo prvi put program nam skrene pažnju na to i onda imamo odnos 1:33 da pogodimo rezultat. Sa takvim šansama stvarno nema smisla učiti tu materiju kada će većina položiti i da nema predstavu o čemu se radi. To što deca od 14 godina rade test zdravog razuma koji im omogućava da upišu srednju školu od koje gotovo da neće imati nikakve koristi (u eri privatnih i olakšanih fakulteta niko ne zapošljava četvrti stepen) je smešna stvar u odnosu na cirkus koji imamo na fakultetima.
 
Straaašno... Svega tri ozbiljna zadatka i dva za mlađe od 4 godine...
 
a o cemu je ova tema?
 
O tome kako smo mi mnogo pametniji od ovih novih generacija. Bar većina tako misli, ja ne. Današnji klinci bar znaju da barataju kompjuterom, matematiku će naučiti ako im u životu bude trebala.
 
Kako god, silno sablažnjavanje nad ovim prijemnim i nema puno smisla kada na fakultetima imamo ispite koji se polažu u formi elektronskog testa gde je moguće od četiri ponuđena odgovora odabrati dva, tako što ako pogrešimo prvi put program nam skrene pažnju na to i onda imamo odnos 1:33 da pogodimo rezultat.

Na kom fakultetu to ima?
 
Ekonomski fakultet BU. Koji tačno ispit je u pitanju ne mogu sada da ti kažem, morao bih da pitam mlađu sestru. Ali i pored toga ekonomski je jedan od retkih državnih fakulteta koji je zadržao neki nivo. Ovaj EFTovac što se puva može to da okači mačku o rep. Taj fakultet danas nije ni senka onoga što je nekada bio. Još malo pa će stići FON kako su krenuli :D
 
Pre 10god kad sam upisivao srednju, secam se odlicno, kao da je juce bilo, isao sam na pripreme 3 meseca u trecu gimnaziju. Kad se setim kakvih je sve zadataka bilo, pa prelazi one zbirke od po 400 i kusur zadataka, iznova i iznova... Ovo je smešno, počeli smo ko glupi Amerikanci, da zaglupljujemo decu...
 
O tome kako smo mi mnogo pametniji od ovih novih generacija. Bar većina tako misli, ja ne. Današnji klinci bar znaju da barataju kompjuterom, matematiku će naučiti ako im u životu bude trebala.

Znaju da barataju kompjuterom xD
mislis znaju da upale fejsbuk i winamp da puste muziku, eventualno neki film..? da, sa time ce daleko dogurati u zivotu..pogotovu sto se time sticu radne navike..koje baj d vej nisu uospte bitne ni za sta u zivotu..
i tako dalje...
ni 2 % logike u tom tvoj razmisljanju ;)
 
Pre 10god kad sam upisivao srednju, secam se odlicno, kao da je juce bilo, isao sam na pripreme 3 meseca u trecu gimnaziju. Kad se setim kakvih je sve zadataka bilo, pa prelazi one zbirke od po 400 i kusur zadataka, iznova i iznova... Ovo je smešno, počeli smo ko glupi Amerikanci, da zaglupljujemo decu...

Upravo to...Ja sam 91` i nama su uveliko profesori govorili da od nas vec nema nista..tek ovi sto dolaze..dno
 
O tome kako smo mi mnogo pametniji od ovih novih generacija. Bar većina tako misli, ja ne. Današnji klinci bar znaju da barataju kompjuterom, matematiku će naučiti ako im u životu bude trebala.

Ako se budemo vodili principom da cemo nauciti kada zatreba, bice kasno. To vazi od nekog momenta kada je prosto nemoguce drzati stvari u glavi i kada nastupa ono "znam gde ima, pogledacu", ali jednog dana ce i tablica mnozenja da upadne u tu grupu.

Nije dobro predstavljati klincima (cuj mene, k'o da imam 60 godina) neke objektivno lake stvari kao teske i reci im "obrni wikipediju" jer ce jednog dana imati mnogo komplikovanije zadatke cime god se bavili i morace da prelaze svaku glupost iz pocetka, jer se nisu setili ranije i tek ce onda da gube vreme. Ja to pricam jer sam i ja tako mislio kada sam bio mladji, opekao sam se na nekim stvarima u srednjoj skoli (pa i osnovnoj skoli) jos i sada ispastam :) .

Ne znam da li imas priliku, ali voleo bih da mozes da prodjes kroz neko odeljenje osnovne ili srednje skole ili jednostavno da budes u kontaktu sa nekom grupom vecom grupom dece, ne samo par njih, nisam siguran da bi nastavio da imas misljenje koje imas.

Povremeno drzim privatne casove informatike, programiranja, cega vec. Ljudi, suze mi izbijaju na oci. Prilicno sam strpljiv kada objasnjavam nesto, ali verujte da bih ponekad sat i po vremena sa nekim ucenikom menjao za 24h rada u asembleru :D . A obicno se dovuku roditelji (neverovatno kako uvek idu roditelji sa njima) i kada se dohvate neke price situacija je skroz ista kao se one karikature sa prosle stranice.
 
Poslednja izmena:
Nije bilo 400 zadataka garant. Možda oko 280 ali nije bilo 400. Ja sam polagao godinu ranije (1985. godište) i sad me je ovaj ETFovac podsetio na prijemni. Uglavnom su bili zadaci koje spominje u komentarima, s tim što su oni koji kaže da su ok bili od 1-8 zadatka. Sam sam spremao zbirku i imao 19 od mogućih 20 iz matematike a nikad nisam bio dobar iz matematike (imao sam pet u osnovnoj ali to može svako).

Glavna stvar koje se sećam vezano za taj pa i svaki drugi prijemni jeste stres. Jedina stvar koju sam ikada gotivio kod Šešelja jeste bilo njegovo zalaganje za ukidanje prijemnog. Decu treba pustiti da završe srednju školu kako tako. Na fakultetu treba praviti selekciju. Mada i tu valja ukinuti prijemni. Samo treba uvesti ograničenja broja ponavljanja godine pre isključenja sa fakulteta. Bolonja je glupost a Gašo Knežević je pokrenuo ceo taj proces.
 
Još malo pa će stići FON kako su krenuli :D

A kako su to krenuli molim te?

Edit: Da ukinu prijemni i za faks? Pa kako bi se drzala predavanja onda od toliko velikog broja ljudi? Kako bi se odlucilo ko ce na budzet a ko nece? Prijemni postoji sa razlogom.
 
Poslednja izmena:
@G@W

Bolonja jeste glupost, a prijemni naravno da treba da postoje, i to višestruko teži nego sada. Neko razdvajanje mora da postoji.

Nego, kad već pomenu te klince koji "znaju da koriste kompjutere"... Ko je stvorio te kompjutere? Sigurno nisu neki nepismeni ljudi, koji su bili mnogo gluplji i slabije obrazovani od današnjih klinaca. Misliš li da su listali enciklopedije (nisu imali Wiki) da bi napravili kompjutere? Ili su koristili veliko sistemsko znanje koje su stekli školovanjem? Misliš da im znanje matematike nije koristilo?

Baš me ineresuje na kom faksu studiraš ili si studirao (ako si studirao)?
 
Povremeno drzim privatne casove informatike, programiranja, cega vec. Ljudi, suze mi izbijaju na oci. Prilicno sam strpljiv kada objasnjavam nesto, ali verujte da bih ponekad sat i po vremena sa nekim ucenikom menjao za 24h rada u asembleru :D . A obicno se dovuku roditelji (neverovatno kako uvek idu roditelji sa njima) i kada se dohvate neke price situacija je skroz ista kao se one karikature sa prosle stranice.

Dobro da si to pomenuo. Ja ne držim časove obično ali danas sam objašnjavao jednom dečku od 18 godina informatiku tj. Pascal i programiranje u istom. Dečko je sportista i nema baš puno vremena za školu, kada je došao nije znao ništa (mislim da nije nikada ranije slušao ništa o programiranju). Posle tri sata je ukapirao zadatke koji se rade u školi, bistar dečko. Iskren da budem iako sam imao peticu iz Inf u gimnaziji nisam se naročito interesovao za programiranje u istoj. Pascal na faksu nisam radio tako da sam se lomio oko jedne tako jednostavne stvari kakva je sintaksa. Elem učio ja njega koji nisam profi niti sam radio u Pascalu bilo šta u poslednjih 8 godina a na kraju dečko već počeo da kapira kako funkcioniše programiranje u Pascalu.

Matematiku jeste teško učiti od nule u kasnijem dobu ali je izvodljivo.

A to što kažete za radne navike možete mačku o rep da okačite. Ja sam studirao FON što znači neobavezno studiranje, radne navike nikada nisam imao, volim da spavam do podne ali eto sada radim i vrlo sam predan i efikasan. Sve se može kada se hoće i kada se mora, uopšte nema potrebe za desetogodišnjim treningom. Od najveće lenčuge možete za dve nedelje napraviti vrednog čoveka ako znate kako.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno