Šta je novo?

Najbolje Glide 3D igre

Super hik

Cenjen
Učlanjen(a)
06.10.2010
Poruke
102
Poena
169
Posto mnogi na ovom podforumu kukaju za ovim standardom zanima me koje su po njima najbolje 3D igre koje ga podrzavaju koje mi mogu preporuciti ? Naravno pozeljno je da u temi postavljate i linkove sa kojih se mogu skinuti. (Nepropagiram pirateriju vec mislim na igre ciji pojedini nivoi su besplatni pa se mogu legalno skinuti kao i o one koje su u međuvremenu u celini postale besplatne).
 
Poslednja izmena:
Toplo ti preporucujem ako budes testirao glide u Quake 2, da ubacis 3dfx MiniGL drajver u njega. Razlika u fps je jako, jako velika! :) Nije ga tesko naci na internetu i lako se instalira. Samo zamena jednog fajla u quake 2 folderu.
 
Pandemonium 1 i 2.
 
Barage,NFS3,Battlezone,Pandemonium
 
Myth fallen lords, forsaken, ultim@te race pro, motorhead (zaista sjajna igra)
 
jao ultim@te race pro i motorhead !!! :D

btw. Wipeout !
 
Poslednja izmena:
NFS 2SE - 4, Fifa 98-2001, NBA 98-2001(2?), Turok, Descent 3... ima toga
 
driver,dethkarz,ignition,mdk,powerslide,rollcage :)
 
Čudi me da niko ne pominje Diablo 2, s obzirom da ta igra ima armiju fanova. Takođe jedna od onih igara koje je bila milina gledati u glajdu ako je suditi po raznim utiscima (i manje problema po pitanju stabilnosti, ako se dobro sećam).
 
eh, da! diablo 2 izgleda fenomenalno u glide.
 
eh, da! diablo 2 izgleda fenomenalno u glide.

Koliko god ja voleo glide i bio 3dfx fan i kolekcionar, ova recenica jednostavno ne stoji. Ne mesajte D2 u Glide igre - u glidu izgleda grozno u odnosu na D3D verziju. A narocito grozno kad se ukljuci 4xFSAA na V5 - tekst postaje blurovan i zamoran za oci.

A Unreal tournament '99 je vec prava glide igra :) Kao i Rollcage i deathkarz.
 
ja zato nisam ni hteo da pomenem diablo2, jer je 2d, iako sam veliki fan igre. ja sam ga doduše igrao u glide modu kad je izašao, i izgledao mi je lepo tada, a igrao sam ga i skorije, pre par godina u d3d i nisam video neku drastičnu razliku, doduše prošlo je mnogo godina, a i nove d3d kartice imaju mnogo bolji prikaz nego stare. sumnjam da je na nv tnt diablo 2 izgledao isto kao na voodoo3 u ono vreme... jeste bila kvalitetnija slika na 3dfx kartama
 
Poslednja izmena:
Hm, čudno. Jeste tačno da je bio više 2d igra, ali meni je izgledao super u glajdu (takođe trebalo im je nekoliko pečeva dok su bili doveli D3D u red, ako se dobro sećam). Evo i npr. jedne relativno skorije teme u kojoj su sličnog mišljenja:

http://hardforum.com/showthread.php?t=1325135

Malo čudno da se neko cima sa emulatorom ako je D3D toliko bolji.

Što se tiče FSAA, jeste cela slika je bila dosta blurovana ako se upali. Sećam se da mi je baš bio dobro došao onaj taster iz drajvera za vizuelno gašenje FSAA tokom igre, s obzirom da je udar na performanse i onako bio nikakav :)
 
ja nisam nikad poredio, ali znam da mi je d2 bio lep u glajdu i znam da mi je i posle bio lep u d3d, ali sam na v3 glide igrao krajem 1999-e, a u d3d 2006-e, a do tad se mogo promenilo :)

tad smo tu igru igrali ja i još 2 ortaka, od kojih je jedan igrao isto na v3, a ovaj drugi je valjda imao tnt, ali mislim da je kod njega radio softverski rendering jer je bila vidno ružnija slika nego kod nas dvojice. bili smo klinci tad nismo ni znali šta i kako da podesimo. meni je igra sama izabrala glide prilikom onog testa kad se prvi put pokreće. sećam se dobro toga jer je ekran trepnuo i bio crn, a ja se uplašio da nisam nešto pokvario :d pa sam zato pročitao šta piše. znam sam dva puta instalirao igru, kod mene i kod tog druga što je isto imao v3 i oba puta je bilo isto to trepkanje
 
Deus EX 1, Undying - obe podrzavaju glide - pravljene su na Unreal engineu. Pogurajte 24-bitnu paletu tj 3dfx-ovu "22-bitnu" ;) u podesavanjima svojih voodoo-a 3 (ponosni sam vlasnik jednog PCI primerka V3 2000 sa SGRAM memorijom :)) radi najboljeg moguceg kvaliteta slike.
 
Deus EX 1, Undying - obe podrzavaju glide - pravljene su na Unreal engineu. Pogurajte 24-bitnu paletu tj 3dfx-ovu "22-bitnu" ;) u podesavanjima svojih voodoo-a 3 (ponosni sam vlasnik jednog PCI primerka V3 2000 sa SGRAM memorijom :)) radi najboljeg moguceg kvaliteta slike.

Ajde molim te pokreni igre u okacina nam kako izgledaju u glide modu :)
 
Sećam se Need For Speeda III i njegovog odlično odrađenog neba. U glajdu (15-bitna paleta) gradijenti su bili drastično kvalitetniji nego u Direct3D-u, gde je izgledalo kao u 256 boja max :\
 
...
Malo čudno da se neko cima sa emulatorom ako je D3D toliko bolji.

Što se tiče FSAA, jeste cela slika je bila dosta blurovana ako se upali. Sećam se da mi je baš bio dobro došao onaj taster iz drajvera za vizuelno gašenje FSAA tokom igre, s obzirom da je udar na performanse i onako bio nikakav :)
FSAA 4x nije ni bio namenjen novim igrama, ili bar ne V5 5500. V5 6000 je druga prica. FSAA se koristi za stare igre koje rade u 640x480, namenjene za V1 i V2. Najmiliji primer mi je Might&Magic serijal (7, 8, 9) - razlika sa upaljenim i iskljucenim FSAA je ogromna. Osim toga, FSAA radi prelepo u NFS2:SE (gotovo za neverovati kakva slika + kad dodate 3D cvike...), NFS3 i NFS4:HS. Sa druge strane u igrama tipa quake/unreal nikad nisam primetio razliku.

Inace, sto se stabilnosti Diabla 2 u glide modu tice: alt+tab crashuje igru. Probajte kakve god hocete drajvere, Win98 ili WinXP isto je. Taj ko se cima toliko sa emulatorom je ocigledno samo nostalgican ali ne i praktican. Imam V5 5500 i na njemu igram D2 na bnetu - ali u D3D-u.
 
imam neki osecaj da darko testira glide na lcd ekranu.
 
FSAA 4x nije ni bio namenjen novim igrama, ili bar ne V5 5500. V5 6000 je druga prica. FSAA se koristi za stare igre koje rade u 640x480, namenjene za V1 i V2. Najmiliji primer mi je Might&Magic serijal (7, 8, 9) - razlika sa upaljenim i iskljucenim FSAA je ogromna. Osim toga, FSAA radi prelepo u NFS2:SE (gotovo za neverovati kakva slika + kad dodate 3D cvike...), NFS3 i NFS4:HS. Sa druge strane u igrama tipa quake/unreal nikad nisam primetio razliku.

Inace, sto se stabilnosti Diabla 2 u glide modu tice: alt+tab crashuje igru. Probajte kakve god hocete drajvere, Win98 ili WinXP isto je. Taj ko se cima toliko sa emulatorom je ocigledno samo nostalgican ali ne i praktican. Imam V5 5500 i na njemu igram D2 na bnetu - ali u D3D-u.

Moje iskustvo se donekle razlikuje :)

Ja sam u to vreme testirao FSAA na gomili igara u pokretu. Donekle mislim da me je, na prvi pogled malo bitan demo taster bindovan u drajvera, a uz pomoć koga je AA mogao vizuelno da se pali i gasi u svakom momentu tokom igre, i navukao na AA uopšte sve do danas. Prostim pritiskom na taj taster (za D3D sam bio stavio na "numpad /", a za OGL/Glajd "numlock") ja sam mogao u svakom momentu da vidim koliko gubim na kvalitetu slike bez FSAA. Taj vizuelni prikaz sam bio testirao u zaista bezbroj situacija u velikom broju igara. Moj zaključak je bio taj da nije bilo apsolutno ni jedne igre u kojoj je FSAA bio nebitan. Jedino je razlika postojala u stepenu bitnosti. Najmanje bitan mi je delovao u brzim, polumračnim FPS igrama ala Quake 3 ili Unreal Torunament. Dosta bitan je bio u FPS/TPS igrama s "čistijom" grafikom i sporijim tempom poput Half-Life i njegovih iteracije ala Counter-Strike, zatim pomenuti Deus Ex, C&C Renegade, Max Payne, Tomb Raider (koji god) i sl. Absloutno najbitniji je bio u simulacijama letenja i trkačkim simulacijama ala Lock On, Need for Speed (koji god), Rollcage, svemirskim ala Wing Commander Prophecy ili FreeSpace, zatim strategijama poput Battlezone, Emperor: Battle for Dune, Ground Control itd. i najzad 3d avanturama poput The Longest Journey (zbog FSAA u ovoj igri su 2d likovi u pozadini, izgledali krzavije od 3d likova, valjda su hteli da ti 2d likovi ne odudaraju od krzavih 3d likova, ali nikome nije bilo palo na pamet da bi jednog dana nekakav AA mogao da drastično poboljša 3d likove :)), Syberia ili Secret of the Monkey Island 4. Što se tiče performansi, 4xFSAA davao je upotrebljive performanse do rezolucije 800x600 (zaključno sa njom) po cenu 32bitnog moda. Pritom je bio upotrebljiv i tokom 2001. godine, a ne samo za stare igre. Ostao je recimo upotrebljiv u apsolutno svim igrama na U/UT endžinu, a tih igara nije bilo malo (Undying, Deus Ex, Deep Space 9, Rune, itd.). 2xFSAA je radio znatno brže, pa je mogao bez frke da tera sve igre u 1024x768 (više rezolucije nisam imao ni potrebe ni želju da testiram), dok god mi je Vudu5 bio primarna grafička karta (to će reći do polovine 2002. godine kada su po prvi put, dve i kusur godina stari 3dfx-ovi drajveri "bacili peškir u ring"). Na 15'' monitoru, 800x600 sa 4xFSAA je u svim igrama bio vizuelni vrh, i što se mene tiče tu nema nikakve diskusije. Na 17'' monitoru već je i varijanta 1024x768 sa 2xFSAA, imala svoje čari, ali sam ipak i dalje terao 800x600 sa 4xFSAA, jer vizuelno ipak i dalje mi je bio lepši mod (pogotovu kad mu se još odvrne LODBias na -2.00 u drajverima). Recimo Counter Strike koji sam dosta igrao tokom 2001. godine na serveru kod nas, i kad sam prešao na 17'' monitor i dalje ništa nisam bio menjao. 800x600, 4xFSAA, LODBias -2.00, bez premca :)

Što se tiče teze da stare igre izgledaju bolje na današnjem hardveru, ona može biti samo delimično tačna. Naime, to bi se možda moglo reći za sve igre koje imaju ugrađen 32-bitni mod. Međutim do 2000, veliki broj igara uopšte nije ima mogućnost paljenja 32-bitnog moda, jer je sav hardver na tržištu i onako bio preslab za to. Tada je napravljen jedan tehnološki raskorak koji nikad nije bio prevaziđen, a s obzirom da je 16-bitni mod odavno otišao u zaborav, verovatno ni neće biti. Sve igre koje nemaju podršku za 32-bitni mod, će uvek sveukupno vizuelno izgledati najbolje na Vudu kartama, zbog vuduovog specifičnog načina obrade 16-bitnog moda (već pomenuti 22-bitni mod). Pre par godina, na Vudu 5 i Radeonu 3870, testirao sam bio igru Shogo (D3D igra), koja je jedna od tih igara bez 32-bitnog moda. Tačno je bilo kako sam očekivao. Radeon je igru terao bez frke u velikim rezolucijama sa maksimalnim AAom i AFom, dok je vudu umeo da zapne tu i tamo u 1024x768 sa 2xFSAA i Lodom na -2, ali je zato sveukupni kvalitet slike bio dosta bolji na Vuduu. Naročito se to videlo u prelivima.

Što se tiče "alt-tab problema", koliko se ja sećam to nije bio samo problem u glajdu. Vudu je uvek kuburio sa tim minimizovanjem i igranjem u prozoru. Ja bar nikad nisam bio načist šta će me snađe ako probam da minimizujem igru. Meni je Diablo 2 u glajdu ostao u sećanju kao neuništiva kombinacija. Čelična stabilnost, ni jedan jedini pad (a igrao sam ga u ozloglašenom Vindouzu milenijum :))

EDIT: Da ne bude zabune, ovaj pasus u vezi 22-bitnog moda, nije tebi upućen Darko. Rekao bih da se ovde negde provukla teza o tome da stare igre izgledaju bolje na današnjem hardveru.
 
Poslednja izmena:
imam neki osecaj da darko testira glide na lcd ekranu.

Lose osecas, a i ne citas. :) Koristim Sun Microsystems (Sony Trinitron) 21" CRT, a prevideo si stereo naocare koje sam gore spomenuo (5:4 3D LCD monitor koji radi na V5 5500 - tesko, zar ne?) ;-)

@Stef koliko ja vidim, jedino nam se iskustva razlikuju u D2, sve ostalo stoji. Jedino sto je 2xFSAA bzvz ako mene pitas, no ajd... I daj sad ako te ne mrzi nabudzi neki 3dfx i istestiraj D2 Glide/D3D ponovo, cisto da osvezis pamcenje pa da se razumemo kompletno ;-)

EDIT: i...jos nesto - sta znaci celicna stabilnost? Cega? D2? Ne znam zasto je kod tebe padao D2 u D3D modu (pretpostavljam da jeste cim tvrdis da je glide celican :p ), ali meni D2 nikad, ali nikad u D3D modu nije pukao. A u glideu jeste i naveo sam primer kad. Probaj :) Koliko znam Glide i ne radi windowed, zar ne? Alt+tab sa druge strane uglavnom radi, recimo UT'99 ili M&M 7 (to povremeno igram pa znam).
 
Poslednja izmena:
I dan danas se secam koliko je Counter Strike 0.6 beta bolje izgledala u Glide-u nego u D3D modu... mada nesecam se koja je d3d bila u pitanju... :D
 
Pa HL engine je radjen prvenstveno za Glide ;)
 
koliko ja vidim, jedino nam se iskustva razlikuju u D2, sve ostalo stoji.

Ma nema neslaganja oko Diabla dva :) Ne iznosim ja sad suprotstavljen stav, jer uostalom nisam igru ni probao u D3D. Ne tvrdim da nisi u pravu, samo prenosim moj opšti utisak iz davnina i gore sam izrazio čuđenje da bi se neko cimao s glajd emulatorom ako je d3d očigledno bolji, a pritom mi ovako na prvi pogled ne izgleda da je uzrok tome nostalgija. A i taj link sam slučajno iskopao kad sam hteo da vidim da li je Diablo podržavao normalan glajd ili ne, s obzirom da mi je bilo čudno da se ne spominje. Mrzi me da sad utvrđujem šta je istina :) Inače, kad pominjem čeličnu stabilnost, ne insinuiram da tako nije i u D3D-u. Naprotiv, stabilnost je bila zaštitni znak osnovnih Vudu kartica, u svim API-jima. Stabilnost u kontekstu ove igre pominjem samo zato što se sećam da je važila za dosta bagovitu igru, što ja nisam bio osetio bukvalno ni jedanput, i zbog jedne lične anegdote baš sa tom igrom. Radilo se o tome da mi se jednom prilikom operativni sistem bio zbingovao u pozadini tokom igre, na način na koji bi obično morao da grubo resetujem sistem, al je igra radila i dalje ko sat. Tada mi je prozujala misao kroz glavu -- pobogu, ova igra je neuništiva! Ne sećam se doduše da li to beše sa Vudu 2 ili sa Vudu 5, jer sam Diablo 2 igrao tačno na prelazu između te dve karte, tako da sam poglavlje 1 i 2 igrao na vudu2, a poglavlje 3 i 4 na vudu5. Nisam hteo ovu anegdotu da pričam jer se ne sećam dobro svih detalja.

Jedino sto je 2xFSAA bzvz ako mene pitas, no ajd...

Eh nemoj tako za 2xFSAA. Jeste da je i meni silazak sa četiri na dva, bilo ko "s konja na magarca" ali tu je bio uvek prisutan neumoljivi demo taster da me otrezni realnošću, na šta bi tek ličilo bez x2 :)

Koliko znam Glide i ne radi windowed, zar ne? Alt+tab sa druge strane uglavnom radi, recimo UT'99 ili M&M 7 (to povremeno igram pa znam).

Što se tiče U/UT-a, u tim igrama minimazacija i upošte igranje u prozoru su dobro radili ako se ne varam, i to u Glajdu (sećam se da sam nešto čačkao s vremena na vreme po naprednim grafičkim podešavanjima, a meni koji se pojavi uvek prebaci igru u prozor). Jedino... nešto mi pada napamet da ga možda u prozoru nije prebacivao automaski u softverski mod, ali ne bih rekao da je tako bilo tj. mislim da je to bio glajd koji je dobro radio u prozoru. Podrobnijim ispitivanjem minimizovanja i rada u prozoru nikad se nisam bavio. Mrzeo sam i samu pomisao da neku igru recimo moram da igram u prozoru (kao npr. Earthworm Jim Win95 ili ako se dobro sećam The Lost Vikings 2 u win95), pa kad sam čuo da vudu karte to generalno onemogućavaju u 3d modu, to je za mene bio sam još jedan veliki plus, u vreme i pre nego što sam bio nabavio svoju prvu vudu kartu (rekoh tada, e konačno da neko doaka budalama, sklonim da mrtvi ladni prave igre bez podrške za full screen mod :))

Pa HL engine je radjen prvenstveno za Glide ;)

Otkud bre to? Half-Life je bio OpenGL/D3D igra. Tačno, bili su tu neki 3dfx miniGl-ovi, ali... nigde nikad nisam video baš Glajd.
 
Otkud bre to? Half-Life je bio OpenGL/D3D igra. Tačno, bili su tu neki 3dfx miniGl-ovi, ali... nigde nikad nisam video baš Glajd.

Malo sam se zabagovao :) HL jeste bio OpenGL/D3D igra, ali je vecinu korena vukla iz quake engine-a ;) zato je i ako se ne varam bolje radila na voodo karticama :)
 
Vrh Dno