Šta je novo?

Industrija igara

U kom tirazu su otisle te igre?
Cini mi se da je svaki Advance Wars isao u 300-500k primeraka, Fire Emblem je imao slicnu prodaju, dok je FFT negde oko 700k.
Naravno, ta njegova nova igra bi bez problema mogla da izadje i za ipod/iphone, ali onda ne bi mogao da je prodaje za vise od 5-10$ :).
 
http://kara.allthingsd.com/20101206/ign-and-gamestop-combine-online-content-and-media-sites/

IGN Entertainment, the online gaming content site and largely offline games retailer GameStop are integrating their online media and retail offerings, in an effort to target video gamers from discovery to purchase.

The partnership is an unusual effort, given content and retail are not often so explicitly combined.

As part of the deal, said the companies:

* IGN will be creating branded media advertising products on GameStop.com, and will its sales representative online. Consumer advertisers will be able to buy branded ads on the retail site.

* IGN content will appear on GameStop.com, with all kinds of cross-linking, and there will be copious buttons for e-commerce on IGN.com

* GameStop will be buying its ads on IGN.com.

* The traffic of both GameStop and IGN will be combined. Currently, GameStop has 7.2 million monthly uniques worldwide and IGN’s video game content has 28.9 million.

IGN, which is profitable, has been pushing hard to grow its branded advertising recently, as well as its traffic.

And, over the summer, it introduced IGN Social, adding social elements, such as gamers talking with each other, to its content offerings.

(Full disclosure: IGN is a division of News Corp., which also owns Dow Jones, which owns this site.)

http://www.eurogamer.net/articles/2010-12-02-ubisoft-assaults-jacko-ds-pirates
Ubisoft has instituted a novel measure to combat freeloaders looking to pirate the DS version of Michael Jackson: The Experience: it's figured out a way to make hacked ROMs play a vuvuzela chorus over the classic Jacko tunes.
Tiny Cartridge spotted a YouTube clip that shows a pirated version of the game rendered unplayable by the obnoxious buzz of the South African horn. Not only that, but crucial on-screen prompts aren't displayed either.

:D
 
Poslednja izmena:
The third World of Warcraft expansion, Cataclysm, is the world's fastest-selling PC game.

In 24 hours Cataclysm sold 3.3 million copies worldwide, on Mac and PC.
 
Navike konzolnih usa gejmera :

660x_ne1.jpg

660x_ne2.jpg

660x_ne3.jpg
 
Nek se hebu i oni i Xbox i Windows 8 gaming. Dabogda propali. Ne može to tako, siluješ nekoga godinama a onda kažeš izvini, ajmo ponovo da budemo dobri.
 
Barem su uvideli grešku, nadam se.
 
I "Games For Windows LIVE" je, svojevremeno, trebao da napravi veliki povratak, pa smo videli kako je prosao...
 
PC gejming needs reboot.

Win8 DX12

We're totally rebooted.
 
Nezadvovoljni smo sto MS ne "gura" PC gaming. Recimo da oni nestanu i postanu nebitni u toj sferi, ko bi ga onda gurao, a da to nije sposoban da radi i danas? Sta bi se promenilo?

Ko bi njihovim nestankom trebalo da stane iza cele price, a da to ne moze vec danas? Recimo da directx postane nebitan i da moze da razvija ko hoce, kako hoce i za sta hoce. Kako sve to resava ovo sto se danas zamera MS-u, da ne staje dovoljno iza PC gejminga?

Ono sto hocu da kazem je da svi podrazumevaju da je MS problem, a ja nisam siguran da je tako. Problem je mnogo dublji. Izbrisite MS, pa razmislite sta bi dalje moglo da se desava. Bas me interesuje sta bi se pokrenulo, sto vec danas ne moze da se pokrene, pa nek MS bude kakav hoce.

Ko bi gurao Linux gaming, Mac gaming (o ovome ne zelim ni da razmisljam :)), koji-god-OS-gaming?

Mozda je na kraju ipak najveca mana ono sto je istovremeno i najveca prednost - priroda platforme. To sto je ona na osnovama na kakvim je je konacno doslo na naplatu i to nijedan "MS" ne moze ni da uspori, ni ubrza.


Pitanje je i da li uopste zelimo "gazdu" koji stoji iza pc gaminga, a njegovo nepostojanje takodje stvara probleme. Situacija je zamrsena :)

Jedino sto ima kakvog-takvog smisla je da nvidia, amd, intel i ostala druzina pocnu da se zalazu na pravi nacin. Ne vidim sta bi drugo moglo da ucini sutuaciju drugacijom od ove danas, sem, naravno, Windows-a 8 i relaunch-a PC gaminga :)

Cak mi padaju na pamet i crne misli kao sto je to da bi bilo cak i losije da se MS 100% okrene xbox-u, i tad kad ne bi imao bas nikakav interes u windows verziji, mozda ne bi imali ni mnoge od ovih multiplatform igara koje danas postoje. Mozda bi ostali samo na casual i browser based varijantama u buducnosti. Ne znam sta da mislim...
 
Poslednja izmena:
Novi win, novi DX... A ta man sam razmislio da ucinim cika Biliju i ukradem Sedmicu. Bolje se ipak drzati XP i DX9. Za sve ove godine se nije pojavila ni jedna full DX10 ili 11 igra (ne da zahteva iskljucivo njih, nego da njih stvarno koristi u fullu kada ih koristi) a oni bi vec DX12.
 
I "Games For Windows LIVE" je, svojevremeno, trebao da napravi veliki povratak, pa smo videli kako je prosao...

GFW inicijativa je skroz ok, cilj joj je bio da poveća vidljivost PC naslova u prodavnicama itd. Ono što je prošlo užasno je GFWL. Pokušali su da naplate ono što je oduvek bilo besplatno na PC-u. To je jedan od razloga zašto je GeoW prošao loše na PC-u, izašao je u vreme kada se GFWL online plaćao. Mogli su malo više da poguraju Tray and Play feature, to bilo zaista korisno, ali šta je tu je.

Ko bi njihovim nestankom trebalo da stane iza cele price, a da to ne moze vec danas? Recimo da directx postane nebitan i da moze da razvija ko hoce, kako hoce i za sta hoce.

Pa najviše što bilo ko može mogu da urade jeste da uradi je da da radi marketing/promociju PC gaming-a na sve strane, po retail radnjama itd., što je Microsoft i radio u početku GFW programa. Postojao je i GFW podcast, koji je bio jedan od najboljih gaming podcasta. Videćemo šta če biti iz Activision-ove inicijative o "TV-friendly" PC-evima. Ono što po mom mišljenju niko ne može da uradi je da nekom third-party plati veliku sumu novca da radi "AAA" igre eksluzivno za PC zbog otvorene prirode platforme, što je predpostavljam na šta ljudi misle da kada misle da je PC gaming u padu; to bilo jedino moguče da je PC samo još jedna konzola. Microsoft je imao vrhunske in-house PC timove i njih se se otarasili jer se u dotičnom trenutku nisu uklapali u buduće planove kompanije. PC/computer gaming iz mnogih razloga ne može da konkuriše konzolama u mainstreamu, što je kao što smo zaključili u drugoj temi i dobro i loše u isto vreme, zavisi iz kog ugla se gleda.

Edit: sad vidoh tvoj edit. :)


U drugim vestima: Rockstar Leeds working on Nex Generation PC game?

According to a new job opening on Rockstar's job site, Rockstar Leeds is looking for a PC graphics programmer who can "Work within a team of skilled developers on a Next Generation PC game". Typically, the porting of a Rockstar title to the PC has fallen on the same studio who did the game, however recently Rockstar Toronto took on the task of porting GTAIV and later EFLC to the PC so it still leaves the question of if this will be just a port (Redemption anyone?) or an entirely new game. With titles such as Chinatown Wars and Vice City Stories which have blown our collective minds with how much power they were able to pump out of their respective portable platforms, it'll be awesome to see what the brilliant team at Leeds can do on some powerful PCs. This doesn't mean Toronto is out of the PC game yet as they are looking for a graphics programmer with DirectX 10/11 programming experience. What ever these two studios are working on, it's good news for PC gamers who have felt shafted by many game developers and publishers lately.
 
Poslednja izmena:
Jadni mi i industrija sto pravi igre,decembar mesec, 2010 godina, Ja nemam sta igrati,a nekad u ovo vreme nisi znao sta da igras :S::mad:
 
o "TV-friendly" PC-evima

TV-friendly pc je prakticno konzola, koga je briga sta je unutra. Takav pc brise sve prednosti klasicnog pc-a koje postoje, tako da ta opcija nema sta da trazi pored klasicnih konzola.


A sto se tice Rockstar-a, mislim da pogresno tumace vest i posao koji se nudi, next-generation game je danas postao termin za igru ove generacije, znaci jednu od standardnih igara, sa naglaskom na to da nije u pitanju browser based igra ili igra za mobilni telefon. Gotovo sigurno je u pitanju neki port, sem ako su se odlucili da po prvi put urade neki MMO :)
 
Poslednja izmena:
TV-friendly pc je prakticno konzola, koga je briga sta je unutra. Takav pc brise sve prednosti klasicnog pc-a koje postoje, tako da ta opcija nema sta da trazi pored klasicnih konzola.

Za njih (Activision) je bitno da imaju dosta veću kontrolu i ne moraju da plaćaju rojaltije MS-u/Sony-u. Za PC je bitno, ako bi progurali takav koncept, što bi se pare od toga išle u PC "kofu". Smanjilo bi konstatno vikanje "money is on consoles".

Jadni mi i industrija sto pravi igre,decembar mesec, 2010 godina, Ja nemam sta igrati,a nekad u ovo vreme nisi znao sta da igras :S::mad:

Možda je problem u tebi :). Dosta igara je odloženo i raštrkano tokom sledeće godine, što je dobro, ovako bi radili protiv sebe stvarajući veliku konkurenciju izdajući sve pred/tokom sezona praznika.
 
Poslednja izmena:
Pa novac i jeste na konzolama :D.
 
Cak mi padaju na pamet i crne misli kao sto je to da bi bilo cak i losije da se MS 100% okrene xbox-u, i tad kad ne bi imao bas nikakav interes u windows verziji, mozda ne bi imali ni mnoge od ovih multiplatform igara koje danas postoje. Mozda bi ostali samo na casual i browser based varijantama u buducnosti. Ne znam sta da mislim...

Pa, u poslednje tri godine i jesu bili okrenuti 100% Xbox-u. Ne mogu oni da određuju za koju će sistem neko razvijati (osim naravno ako ih im ne plate :)). Izdavači i developeri, u zavisnosti od toga kakav tip igre žele da rade, idu tamo gde su korisnici za njihove igre. Igre su multiplatform zbog budžeta. E sad, sve je počelo od trenutka kada je MS izbacio Xbox. Kao što kaže čovek u ovom članku, ostali izdavači su gledali u Microsoft-ovom pravcu kojim putem da krenu tamo negde oko 2006. su počeli da govore PC je mrtav itd. Kiritikovani su od strane Valve-a i Blizzarda dosta puta. E sad, da MS nije izbacio Xbox u ovom obliku, situacija bi bila prilično drugačija i verovatno ne bismo vodili sad ovaj razgovor.

Rahul Sood je naš čovek. :)


Pa novac i jeste na konzolama :D.

Verovatno ti je drago zbog toga, zar ne? ;)
Nije to teško uz stotine miliona dolara u marketing, gaming "novinare" (Bonus Round 412: Best Studios of 2010 - "Geoff: "Can Blizzard really be developer of the year when they only develop for PC?") itd. Amiga i C64 su bili glavni razlozi zašto console gaming nije bio toliko popularan u Evropi koliko u USA. Evropa je oduvek bila jako tržište igranja na kompjuterima.

EU: C64/Spectrum/Amstrad/MSX -> Amiga/ST/PC -> PSX/N64
US: NES/SMS -> SNES/MegaDrive-> PSX/N64
 
Poslednja izmena:
Ono što je prošlo užasno je GFWL. Pokušali su da naplate ono što je oduvek bilo besplatno na PC-u. To je jedan od razloga zašto je GeoW prošao loše na PC-u, izašao je u vreme kada se GFWL online plaćao.

Neki ocigledno i dalje ne uce na greskama, vec ce posle opet da kukaju na pirateriju, a ima i ljudi koji to i vole. :zgran:

GFWL adds a lot of replay value for me with Achievements (I still play my Gears Of War on PC which I bought over 3 years ago now mainly because of the achievements) so I welcome the confirmation which has come from a 3rd party!

http://forums.epicgames.com/showthread.php?p=27832835
 
Poslednja izmena:
PAmiga i C64 su bili glavni razlozi zašto console gaming nije bio toliko popularan u Evropi koliko u USA. Evropa je oduvek bila jako tržište igranja na kompjuterima.

EU: C64/Spectrum/Amstrad/MSX -> Amiga/ST/PC -> PSX/N64
US: NES/SMS -> SNES/MegaDrive-> PSX/N64


Pitam se kakvo je danas stanje po tom pitanju u Evropi. Skoro je nemoguce izmeriti/ispitati.
 
Poslednja izmena:
Naravno da je Bulletstorm GFWL igra. To je tipični predstavnik GFWL igara.
 
Pitam se kakvo je danas stanje po tom pitanju u Evropi. Skoro je nemoguce izmeriti/istpitati.

Imamo ove informacije za sada.
http://news.bigdownload.com/2010/05...s-represent-16-percent-of-total-us-game-reve/
http://www.newzoo.com/press/GamesMarketReport_FREE_030510.pdf
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=23508948&postcount=169


Plus Skandinavske zemlje. Verovatno zato najbolji CS timovi dolaze odande. :)

Naravno da je Bulletstorm GFWL igra. To je tipični predstavnik GFWL igara.

Microsoft i Epic su zajedno "u krevetu". Ništa čudno.
 
Poslednja izmena:
Treba samo pogledati koliko koja zemlja ima razvojnih studija i izdavača.

UK - Sony studiji, PC razvojni timovi davno propali, dominira PS3 (svaki Englez sa kojim sam pričao ima PS3)
Francuska - bili poznati po P&C avanturama, danas mislim da nema ni jedan bitan francuski dev da razvija za PC
Nemačka - gomila izdavača i raz. studija što rezultira činjenicom da je svaki Nemac sa kojim sam komunicirao preko neta hardcore PC igrač i dobar deo ne podnosi konzole
Španija - nikad nisu imali puno razvojnih timova ali danas su katastrofa po tom pitanju
Poljska - jaki razvojni timovi i CD Projekt, najveći izdavač i distributer na području istočne Evrope, GoG
Švedska - situacija slična kao u Nemačkoj po pitanju igrača, Paradox Interactive, izdavač PC only naslova koji su izuzetno popularni među Skandinavcima, GamersGate
Holandija - solidno jaka zajednica PC igrača, većina MMO frikovi
Ukrajina + Rusija - gomila izdavača i razvojnih studija, situacija kao u Nemačkoj
 
svaki Englez sa kojim sam pričao ima PS3

Ne bi se reklo po prodaji. Situacija je slična kao i u US, gde se bolje prodaje 360.


UK - Creative Assembly, Splash Damage, Goldhawk Interactive, Mode 7 (Frozen Synapse), Introversion Software (Steam ih je spasio od zatvaranja), rade na Subversion-u, jednoj od najambicioznijih igara trenutno
Švedska - DICE
Francuska - Nadeo, sledeće godine izbacuje Trackmania-u 2 (i Mania Planet), koja je će biti jedna od najboljih PC igara sledeće godine.
US - Valve, Blizzard, Tripwire, UWE
Kanada - Relic Entertainment, Kerberos Productions, Ironclad Games. Dosta gaming kompanija ima prostorije u Kanadi, jer vlada daje subvencije za njihovo otvaranje. Ubisoft je verovatno najveća.


Baš me zanima reakcija Finaca kada je MS povukao Alan Wake sa PC-a. Remedy je oformljen od pojedinih članova Future Crew C64/PC demo grupe.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno