Šta je novo?

Dragon Age 2

Ovo si lepo rekao.
Prave igre ko Lady Gaga pesme :bottle:

+1 ...

Na to se sveo moderan gaming... To mi na poslu zovemo, fast development. Iskoristi sto vise mozes gotovih/starijih stvari i doradi ih da mogu da koriste novoj svrsi, ako moze, super.
Ja radim kao Application Developer u jednoj od najvecih kompanija u Srbiji i tako je kod mene na poslu a sumnjam da se razlikuje u velikim Gaming kompanijama. Mada, ipak je ovde u pitanju BioWare, oni su odgovorni za nekolicinu najboljih igara svih vremena po mom ukusu tako da im ne sudimo prerano... Uz Valve i Blizzard naravno. :type:
 
Da li neko mozda zna u koliko primeraka se prodala pc, a u koliko konzolna verzija DA?
 
Teško da se negde mogu naći pouzdane informacije, DA je bio i na akciji na Steamu, a Valve krije tačne brojeve ko zmija noge...
 
Kako to misliš "nema rezona"? Potpuno je nebitno kako to izgleda iz moje ili tvoje perspektive. Biznis (a PC gejming to jeste) razmišlja na drugačiji način. "OK, sad imamo iskustvo, znamo koliko je potrebno da se uradi ovakva igra...e ali ajde sad imamo egzaktan i kraći rok, možemo možda nešto da izbacimo...da, ovo nam je suvišno...e, to ćemo da pojednostavimo, imali smo dosta pritužbi...šta, nemamo budžet za sve? Kreši timove X, Y i Z...imamo ime od prethodnog nastavka, možemo trilogiju da izbacimo sa sve krš delovima 2 i 3, nebitno...e onaj menadžer mi sedi na glavi, hoće da napravimo da se može samo ići napred, kaže da frustrira ljude kada naiđu na problematičan deo pa moraju da se vrate, daj da izmenimo to..."

Očas posla nastane igra sa skroz drugačijim doživljajem.

scenario koji si naveo je stavrno katastrofican mada nije nemoguce.
"rezon" je "ne menjaj konja koji pobedjuje". Imaju formulu uspeha iz prvog dela i samo banalan pristup moze upropastiti nastavak sto je, slozicete se, ipak manje verovatna solucija...toga ima samo u domacim firmama:d
Videli ste kako je odradjen ME2 a ne zboravite da je DAO prodavanija igra od ME2...biznis je to kako si spomenuo i zato ne verujem da ce drasticno promeniti formulu uspeha. Ako skenjaju nastavak za mene ce biti veliko iznenadjenje...
Izdavaci ipak nisu tolike budale...
Pogledajte nastavke uspesnih igara iz bliske proslosti (bez poredjenja nastavka koji su dosli nakon vise od 5 godina jer je u medjuvremenu tehnologija, trziste i afiniteti napredovali pa je poredjenje nesuvislo)> COD 1-5 ; ME2; HL EP 1,2,3; L4D 1,2; Tropico 1-3; GTA... ne mogu se setiti hit igre ciji je nastavak u roku od dve godine od nastanka orgnala ispao drasticno razlicit i pri tome doziveo debakl. Svi su se uglavnom drzali pobednickog recepta...COD je najocigledniji primer instant produkcije po modelu koji si naveo pa opet nije skenjan mada u takvom tipu igre nema puno sta da se skenja ali AC i AC2 je mnogo bolji primer ali i nadolazeci The Witcher 2 i Crisys 2 koliko vidim nece biti drasticno izmenjene vec ce zadrzati orginalni smek samo ce pokupiti aktuelne trendove i to je to...
 
Poslednja izmena:
scenario koji si naveo je stavrno katastrofican mada nije nemoguce.
"rezon" je "ne menjaj konja koji pobedjuje". Imaju formulu uspeha iz prvog dela i samo banalan pristup moze upropastiti nastavak sto je, slozicete se, ipak manje verovatna solucija...toga ima samo u domacim firmama:d
Videli ste kako je odradjen ME2 a ne zboravite da je DAO prodavanija igra od ME2...biznis je to kako si spomenuo i zato ne verujem da ce drasticno promeniti formulu uspeha. Ako skenjaju nastavak za mene ce biti veliko iznenadjenje...
Izdavaci ipak nisu tolike budale...
Pogledajte nastavke uspesnih igara iz bliske proslosti (bez poredjenja nastavka koji su dosli nakon vise od 5 godina jer je u medjuvremenu tehnologija, trziste i afiniteti napredovali pa je poredjenje nesuvislo)> COD 1-5 ; ME2; HL EP 1,2,3; L4D 1,2; Tropico 1-3; GTA... ne mogu se setiti hit igre ciji je nastavak u roku od dve godine od nastanka orgnala ispao drasticno razlicit i pri tome doziveo debakl. Svi su se uglavnom drzali pobednickog recepta...COD je najocigledniji primer instant produkcije po modelu koji si naveo pa opet nije skenjan mada u takvom tipu igre nema puno sta da se skenja ali AC i AC2 je mnogo bolji primer ali i nadolazeci The Witcher 2 i Crisys 2 koliko vidim nece biti drasticno izmenjene vec ce zadrzati orginalni smek samo ce pokupiti aktuelne trendove i to je to...

Odmah da ti navedem najbanalniji mogući razlog - hipotetički, naravno. Dragon Age je doneo toliko i toliko profita. Dođe novi CEO, koji želi da nabudži sebi rejting, naredi da se za njegovog prvog mandata izdaju još dva komada, koji jednostavno moraju da se zbrzaju i ne mogu biti na nivou keca, ali uzmu još 1,5-2,2 puta toliko para zajedno. On srećan, deoničari srećni, kompaniji pristiže keš.

Opet, ne znači da je tako i da će tako biti, samo navodim da scenariji koji vode ka tome ne samo da nisu nemogući, već nisu ni toliko nerealni. A što se tiče "ne menjaj konja koji pobeđuje" pristupa, pristup u savremenim korporativnim okruženjima (većini) je da se cedi suva drenovina, dok ne iskapa šta može, koliko god može, pre ikakvog koraka napred.
 
Odmah da ti navedem najbanalniji mogući razlog - hipotetički, naravno. Dragon Age je doneo toliko i toliko profita. Dođe novi CEO, koji želi da nabudži sebi rejting, naredi da se za njegovog prvog mandata izdaju još dva komada, koji jednostavno moraju da se zbrzaju i ne mogu biti na nivou keca, ali uzmu još 1,5-2,2 puta toliko para zajedno. On srećan, deoničari srećni, kompaniji pristiže keš.

tako nesto moze samo Sojic da napravi ali on ima karijeru u Srbiji pa je malo verovatno da ce da ide u EA :d

evo ovaj hand-on potvrdjuje da ce biti manje vise sve isto>gameplay isti, vise stilizovani likovi, dijalozi standardni od glupana preko zloce do heroja da bi igru zavoleli i ostali amerikanci kojima je prvi deo bio suvise zamrsen, dodat je i wow efekat da i oni imogu da se zabvljaju, pa ces sada orge da skenjavas na spektakularniji nacin .
oduzmi-dodaj igra ce biti vise nabijena dinamikom cinematicima sa boljom stilizacijom i spektakularnijin scenama sve isto kao i kada je me2 nasledio me ali sa manje izmena u gameplayu kojih sudeci po ovome nece ni biti sto je odlicno.
 
Poslednja izmena:
Eto i malo dobrih vesti :)
 
ne vidim sta je tu dobro, pojednsotavili su ono sto je vec bilo jednsotavno... verovatno ce i biti pojednostavljen i sistem razvoja lika i to je to... dobijamo novi fable
 
Mozda je vreme da mi batalimo igre, jer ocigledno ce iz godine u godinu biti sve gore. Elem aj da izadje igra pa da vidimo na sta ce da lici, ali da me ne greje sunce to je tacno.secam da kad je posle prodaje Bioware-a jedan od onih doktora izjavio da EA nece uticati na razvoj igara i da su njima odresene ruke i da imaju potpunu kreativnu slobodu, ovakvim potezima ta izjava pada u vodu.
 
Za sve je kriv ME2 i globalna ocena preko 96, sad ce samo stampati sve zive igre na taj blueprint, pa cak im i onaj sw mmo podseca na taj fazon.

Ja sam izgleda jedan od retkih koji nije preterao bio odusevljen ME2, cak stavise, razocaran na ne iskorisceni potencijal i uproscenost mnogih elemeneta, a za cinematic dozivljaj me zabole, ako mi je do toga, odgledacu ponovo bsg ili babylon 5.
 
Za sve je kriv ME2 i globalna ocena preko 96, sad ce samo stampati sve zive igre na taj blueprint, pa cak im i onaj sw mmo podseca na taj fazon.

Ja sam izgleda jedan od retkih koji nije preterao bio odusevljen ME2, cak stavise, razocaran na ne iskorisceni potencijal i uproscenost mnogih elemeneta, a za cinematic dozivljaj me zabole, ako mi je do toga, odgledacu ponovo bsg ili babylon 5.

Nisi jedini, bilo je dosta razocaranih ovde :).
A i nesto mi se cini da njima ocena uopste nije bitna, vec broj prodatih kopija.
 
nema razloga za brigu sve dok ne diraju u gameplay a kao nece po onom hand-on-u.
vec vidim kako ce izgledati nova igra:
efekti ce biti koloricniji pa ce Mage da izvodi pravi mali spektakl pre nego sruci cast na spodobe, a armori uglancani, a suma zelenija ikada...podsecace po koloritu na neku hack and slash igru, Cinematicsi ce da budu u duhu ME2... i tako...seljana koju cu otrpeti jer u ovoj igri je taktika i budzenje uz pricu ipak 99% igre. To sto ce izgledati sarenije nece me smoriti...valjda:S:
 
Za sve je kriv ME2 i globalna ocena preko 96, sad ce samo stampati sve zive igre na taj blueprint, pa cak im i onaj sw mmo podseca na taj fazon.

Ja sam izgleda jedan od retkih koji nije preterao bio odusevljen ME2, cak stavise, razocaran na ne iskorisceni potencijal i uproscenost mnogih elemeneta, a za cinematic dozivljaj me zabole, ako mi je do toga, odgledacu ponovo bsg ili babylon 5.

Meni je cak i ME 1 bio preterano uproscen i pojednostavljen. Mozes misliti kako sam tek doziveo dvojku... :) Elem, ovo za sada poprilicno podseca upravo na ME u fantasy okruzenju. Samo cekam da za koji mesec objave kako su se odlucili za prebacivanje kamere u trece lice, zarad "bolje preglednosti"... :d

Apsolutno svaka novost vezana za DA nastavak mi sve vise i vise gadi igru i polako, ali sigurno, gubim zelju da je i probam. Lepo je neko primetio na prvoj strani da je originalni DA bio u procesu razvijanja jos od 2004, kad je PC jos uvek bio koliko/toliko main platforma za gaming, a fanovi ocekivali od naslova kompleksnost i kvalitet. Danas, cinjenica da se za x360 prodalo vise primeraka nego za PC u ocima developera moze da znaci samo jedno: konzolaska publika je "zainteresovanija" od one na PC-ju, uproscavaj sve, balansiraj gameplay za dzojstik, napravi igru sto je moguce linearnijom i izbaci taj polu prozivod u nekom rekordnom vremenskom periodu na trziste. Filipenko je sve lepo napisao u svom prethodnom postu; lak kes je ono sto developere najvise zanima ovih dana, a nama ostaje samo tuzni fakat da PC vise nije main platforma za razvoj igara i PC publika vise nije ciljna grupa kad je game developing u pitanju. Jos jedan kvazi crossover/RPG, 97-ice na IGN-u i Gamespotu, lova do krova i razvojna kuca je happy; ko je*e nas sto hocemo stare vrednosti u igrama. Verovatno klincima zvucimo kao metuzalemi, koji, poput starih filmskih kriticara, razocarano gundjaju o kvalitetu ispred kvantiteta, a ne shvataju da su se vremena promenila i da se na objekat rasprave (u ovom slucaju igre) vise ne gleda na isti nacin...

Izbor je, zapravo, veoma jednostavan - ili da prestanemo da se igramo, ili da se utopimo u masu. Moj potpis jasno govori koju stranu sam ja izabrao. :)
 
Za mene je i dalje jedan od najboljih RPG-ova NW1 sa dodacima.
Nadam se da će izbaciti 3 deo (naravno po AD&D pravilima, a ne kao DA).
 
Toliko sam cekao (jos od prvog trejlera na E3 sajmu dal 04 ili 05) prvi deo.Bio gotovo ubedjen da ce mi se svideti i posle 10-tak sati igranja nestala je sa mog HDD-a.Taman mislio da ci mi prekratiti neko vreme do TES V :d ali dzabe Bioware-u ocigledno ide samo akcijski RPG a.k.a ME 2 sad i DA 2.Nisu su to vise ljudi koji su pravili KOTOR bar po meni.Sledeca godina sto se tice RPG-a moze doneti jedan sigurno dobar i jedan potencijalno dobar naslov to je pre svega The Witcher 2 i Kingdoms of Amalur: Reckoning bar za mene :)
 
Za mene je i dalje jedan od najboljih RPG-ova NW1 sa dodacima.
Nadam se da će izbaciti 3 deo (naravno po AD&D pravilima, a ne kao DA).

Možemo samo da se nadamo, ali na žalost nema ništa od toga u skorijoj budućnosti. :(
 
Taman mislio da ci mi prekratiti neko vreme do TES V :d ali dzabe Bioware-u ocigledno ide samo akcijski RPG a.k.a ME 2 sad i DA 2.Nisu su to vise ljudi koji su pravili KOTOR bar po meni.

Pa i KOTOR Je akcioni RPG? Ima nesto malo logickih zavrzlami, ali nije to toliko izrazeno
 
pa zar i nije TES akcioni rpg? ne moze veca akcija od fps :)
 
KotOR akcioni RPG? Svašta može da se pročita...
 
to sto ima borbe ne znaci da je akcioni :) pod akcionim se podrazumeva da imas direktnu kontrolu u borbi pa je naglasen akcioni/arkadni momenat a ne takticki, a kotor ipak ima taktike koliko toliko :)
 
Slazem se sa G!!! :) Dobro stoji da je Oblivion akcioni,ali bar po meni ne u nekoj velikoj meri vise mi istrazujemo svet Tamrijela nego sto se pikamo sa protivnickim NPC-evima opet kazem bar po meni :)...pravi miks RPG-a i FPS-a je ne tako poznati,a vise nego solidan Dark Messiah of Might and Magic ;)
 
Problem Obliviona i jeste u tome što pokazuje samo deo Tamriel-a i to onaj najsmoreniji (koji su još dodatno učinili nezanimljivijim obilatim korišćenjem C&P). Ni sami gradovi koji su vrhunac originalnosti u Oblivionu nisu urađeni bog zna kako maštovito. Neki se jako malo razlikuju arhitekturalno ali to je valjda tako u Cyrodiil-u. Morrowind je daleko zanimljiviji jer svaki grad ima potpuno različitu arhitekturu.

DMoM&M nije RPG već srednjevekovni FPS.
 
to sto ima borbe ne znaci da je akcioni :) pod akcionim se podrazumeva da imas direktnu kontrolu u borbi pa je naglasen akcioni/arkadni momenat a ne takticki, a kotor ipak ima taktike koliko toliko :)

Vise taktike ima u DAO, sa mnogo vise opcija za svakog lika. Inace im je nacin borbe identican, sto sam i rekao kad je izasao DAO (da ima isti nacin upravljanja i borbe kao KOTOR)
 
Problem Obliviona i jeste u tome što pokazuje samo deo Tamriel-a i to onaj najsmoreniji (koji su još dodatno učinili nezanimljivijim obilatim korišćenjem C&P). Ni sami gradovi koji su vrhunac originalnosti u Oblivionu nisu urađeni bog zna kako maštovito. Neki se jako malo razlikuju arhitekturalno ali to je valjda tako u Cyrodiil-u. Morrowind je daleko zanimljiviji jer svaki grad ima potpuno različitu arhitekturu.

DMoM&M nije RPG već srednjevekovni FPS.

Ja Oblivion smatram za jednu od omiljenih igara.To sto lice gradovi,pecine itd. pa u to vreme sam ne samo ja nego i ljudi iz mog okruzenja smo ajd da kazem oprastali tu malu slicnost pre svega zbog ogromnog sveta.Nesto mora malo da lici.I stoji da stariji igraci kao npr. ti vise vole Morrowind dok se mi mladjarija kunemo u Oblivion :) Morrowind sam igrao na XBOX-u i nije mi nesto ostao u secanju znam da sam samo lako dolazio do jakih oruzija,oklopa za svog avatara.E problem je sto je Bethesda sa Oblivionom otisla u drugu krajnost treba dosta da se napati covek da bi dosao do pristojnog oruzija i slicno.Nadam se da ce se TES V pojaviti i ovo ispraviti trenutno mi to pada na pamet sto se tice Dark Messiah igre pa kako kome ;)
 
Poslednja izmena:
Vise taktike ima u DAO, sa mnogo vise opcija za svakog lika. Inace im je nacin borbe identican, sto sam i rekao kad je izasao DAO (da ima isti nacin upravljanja i borbe kao KOTOR)

ne vidim zasto se ne bih slozio i ko je tvrdio suprotno, ja sam dao samo primer


eto sad kao kad bih ja rekoa fallout 1&2 ima vise taktike od DAO :d
 
Nazad
Vrh Dno