Šta je novo?

Dragon Age !

Naleteo sam na ovu informaciju. Ne znam da li je bila ranije.
Ovom izjavom se i potvrđuje sasvim logična stvar a to je ne postojanje multiplayer-a.

Iskreno, raduje me ova informacija. :) Mnoge danasnje igre su toliko skoncentrisane na multiplayer, da kampanja ili single player storyline uglavnom ostaju pod senkom on-line interakcije, ili su nedosvrseni (da ne kazem s*ebani ;)) U svakom slucaju lepa novost od Bioware-a.

Screenovi izgledaju zaista odlicno. Impresivna grafika, cak i sa tolikim zoom-om. Koliko sam skapirao, igrace se klasicno, izometrijski, uz mogucnost prebacivanja u trece lice, kad grafika bas i treba da zasija. Za sad, bar vizuelno, izgleda impresivnije od Mass Effecta.
 
Zato shto ovo ima sistem borbe pravog RPG-a, a ne onaj Gears of War Lite sistem. Nego kada bi neko lepo napravio RPG skoncentrisan na party kooperaciju ja mislim da bi bio pun pogodak, igrao bi tako neshto sa istim odushevljenjem kao i shto sam igrao Resident Evil Outbreak.
 
steta sto su skinovi fotoshopovani, kao i kod svih igara koje izbacuju shotke u tom fazonu

elem animacija po video snimcima je ocajna (borba u nwn1 deluje intezivnije)
kao i glasovi (masserect je bio kul)

znajuci bioware ne znam sta je drugo ostalo da moze ispasti dobro
 
Poslednja izmena:
Ma mislim da drugi likovi preuzmu chlanove party-a, kao u MMO-ima, samo sa mnogo boljom prichom i naracijom, kako bi se postigao onaj D&D shmek.
 
znajuci bioware ne znam sta je drugo ostalo da moze ispasti dobro

Scenario, storytelling, interakcija sa NPC-jevima, gomila izvrsnih izbora u toku igre koji debelo granaju storyline... U svim ovim stavkama je, svojevremeno, Baldur's Gate jeo tvoj Fallout za dorucak...

Bioware > Black Isle :p
 
Scenario, storytelling, interakcija sa NPC-jevima, gomila izvrsnih izbora u toku igre koji debelo granaju storyline... U svim ovim stavkama je, svojevremeno, Baldur's Gate jeo tvoj Fallout za dorucak...

Bioware > Black Isle :p

pazi sve sto si nabrojao postoji u biowareovim (haha :)) igrama, ali na toliko elementarnom nivou da se moze porediti sa jednim delicem ektoplazme kod amebe. sve je mnogo jednostavnije prostije, "u tri reci" sto bi se reklo...

najbolje da je interakcija sa npcevima u masserectu bio proboj u dizajnu rpg-ova :d
grananje priche, ne postoji :) to si se nesto zeznuo

black isle je radio i na balduru i radio je fallout, bioware sakuje nazalost, svakim danom sve vise

a fo je iznad baldura zbog postojanja nelinearnosti, i uticaja tvog izbora na tok igre...

pazi, gotivim ja baldura, uzivao sam u effectu kao u nekoj filmskoj igrici, ali mislim da je bioware izgubio moc i developere da razviju pravog duhovnog naslednika baldura... to ce biti nesto izmedju masseffecta i nwn-a... a to za mene nije nista dobro ako je jedan rpg u pitanju :)
 
pazi sve sto si nabrojao postoji u biowareovim (haha :)) igrama, ali na toliko elementarnom nivou da se moze porediti sa jednim delicem ektoplazme kod amebe. sve je mnogo jednostavnije prostije, "u tri reci" sto bi se reklo...

najbolje da je interakcija sa npcevima u masserectu bio proboj u dizajnu rpg-ova :d
grananje priche, ne postoji :) to si se nesto zeznuo

black isle je radio i na balduru i radio je fallout, bioware sakuje nazalost, svakim danom sve vise

a fo je iznad baldura zbog postojanja nelinearnosti, i uticaja tvog izbora na tok igre...

pazi, gotivim ja baldura, uzivao sam u effectu kao u nekoj filmskoj igrici, ali mislim da je bioware izgubio moc i developere da razviju pravog duhovnog naslednika baldura... to ce biti nesto izmedju masseffecta i nwn-a... a to za mene nije nista dobro ako je jedan rpg u pitanju :)

Slazem se. Jos jedna stvar koja iritira u novijim rpg igrama su osakaceni dijalozi kako bi igra mogla proci i na trzistu za decu od 10 godina. Witcher je posle toliko godina konacno predstavljao osvezenje sa svojim sochnim psovkama na svakom koraku.
Kako se uziveti u ulogu nekog evil charactera u igri kad ti je "Screw you, I will not help you" naj-evil opcija u dijalogu tokom cele igre :)
 
ne znam da li se neko seca kako je trebao sistem dijaloga da bude implementoran u mass effectu? kao fazon obecavali su da si mogao sa svojim opcijama u dijalogu da prekidash NPC-a u prichi, i tipa da se on onda naljuti na tebe. a kao ako ga forsirash sa pitanjima (ili ponavljash neko pitanje vishe puta) u zavisnosti od njegovog (njenog:)) raspolozenja prema tebi mozda bi izvukao neku korist , tipa otishli biste kod nje kuci, na palachinke :d dakle neka vrsta interaktivnog dijaloga, koja je naravno izbachena


druga stvar koja me nervira kod biowareovog koncepta, je da kad cinis dobro samo ce ti se dobrim vratiti, i obrnuto sto je krajnje monotono... nema ono fazona ucinis losu stvar pa spletom nekih okolnosti ispadnesh kul i dobrica, valjda im je to suvishe komplikovano, ali to bi bilo mnogo interesantnije
 
druga stvar koja me nervira kod biowareovog koncepta, je da kad cinis dobro samo ce ti se dobrim vratiti, i obrnuto sto je krajnje monotono... nema ono fazona ucinis losu stvar pa spletom nekih okolnosti ispadnesh kul i dobrica, valjda im je to suvishe komplikovano, ali to bi bilo mnogo interesantnije

I meni je to jos ranije padalo na pamet, krajnje je vreme da tako nesto krenu da implementiraju u igre, stvarno bi bio "dasak svezeg vazduha" :)
 
najbolje da je interakcija sa npcevima u masserectu bio proboj u dizajnu rpg-ova :d

Nisam ni mislio na Mass "Errect", vec upravo na Baldur's Gate I i II, koji po kompleksnosti i dubini price, kao i fantasticno odradjenim kompanjonima, koji su svaki prica za sebe, neuporedivo iznad onog sto je ponudjeno u Fallout-u. Iskreno, malo mi je nejasno da toliko moze da se velica igra bazirana na '50-ies pulp fictionu i comim book fazonima, no dobro, 100 ljudi, 100 cudi. :)

BTW, Black Isle nisu radili na razvijanju BG-a, samo su bili publisher. ;)

Uh... Mnogo si se zeznuo. Ovo nije tvoj ukus, ovo je neznanje

A ovo gore je vredjanje... Uzdri se od tih primitivnih komentara, molim te, ili idi na krstaricu, pa se tamo svadjaj do mile volje...

Vidim da ogromna vecina ljudi ovde ima problema da prihvati onu staru: freedom of choise. Ogroman broj "old school" RPG-jevaca se vezao za Black Isle kao za neprevazidjeni biser multimedijalne umetnosti, a realno stanje je da je ta kompanija napravila jednu briljantnu igru (Planescape Torment), jedan OK serijal (Fallout I i II), jedan teski krs serijal (Icewind Dale sa expanzijama) i jedno golo go*no od igre (Baldur's Gate: Dark Alliance za PS2), a posle toga su majkali. :D Dakle, kao sto vidimo, i Black Isle su posle Tormenta progresivno isli na dole, da bi se sa DA definitivno pokopali.

Sa druge strane, Bioware je izbacio gomilu odlicno odradjenih naslova (Kotor anyone? :)), a ako igra nije radjena u Infinity Engine-u, ne mora automatski da znaci da je sran*e. Ja mikad nisam upadao sebi u rec i otvoreno sam govorio da mi je u RPG-ju najbitnija prica i atmosfera. Ako igra ispunjava ove dve stavke, sve ostale propuste mogu da im progledam kroz prste. Postujem tudja misljenja i "old school" razmisljanje, koje je uglavnom i ispravno (pogotovo ako se uporedi sa modernim katastrofama tipa FO3), ali Fallout 1 fan base ovde na Benchu odlazi u takav zilotizam u zadnje vreme, da pocinjem da se brinem za neke clanove. :) Vreme prolazi, igre evouliraju (dal' na bolje il' na gore je dobro pitanje...), a vreme infinity engine based 2D izometrijskig RPG-jeva je proslo, a to je nesto s cim moramo da se pomirimo. ;) Ima oko 10-tak godina kako sam igrao te igre, i za mene u tom uzrastu (14 godina) to je bio vrhunac umetnosti i dragulj gaminga, ali pitanje je kako bih sada, iz ove perspektive i sa ovim iskustvom reagoovao na iste igre, kad bih ponovo krenuo da ih igram. Verovatno bih se ponovo odusevio, ali mnogo vise zbog nostalgije, nego zbog realnog pogleda na stvari. Pokusajte malo tako da razmisljate... ;)

P.S. Vidim ogroman broj ljudi poredi Witchera sa Planescape-om kao dostojnog naslednika, a neki i kao bolju igru... Da se razumemo, Witcher je fantastican, ali, porediti ga sa Planescape-om je zaista glupo... :) Osim brutalnog i realnog fantasy okruzenja, prepunog bolestina, seksa, nasilja, rasizma, korupcije, psovki itd... nisam primetio neku groundbreaking novinu u samoj igri. Linearna je, nema nikakvog izbora klasa/playstyle-a, a ni sami izbori u igri ne uticu mnogo na njen kraj. Po cemu je, pitam se, on toliko bolja igra od Mass "Errecta" i ostalih Bioware-ovih naslova?... :)
 
Poslednja izmena:
malo brkash chinjenice

black isle je bio divizija interplaya za razvoj igara
interplay je bio izdavach
neki od ljudi su zbog ugovora bili oko/nadgledali/uticali na baldur koji je primarno radjen od strane biowarea. a izdavach naravno vodi sve jer daje pare :)

BIS je prsko jer su glavonje u Interplayu postale pohlepne, zbog cega je i pukao rad na Balduru 3 i falloutu 3 i to sa engineom koji su sami razvili, mnogo troshkova, plus pre toga josh jedna otkazana igra TOR, mnogo ulaganja bez povratka novca, dakle chist finansijski promashaj od strane glavonja. Otkazati tri gotovo zavrsene igre je nesto najgore sto se moze desiti kompaniji u ovoj industriji.

U medjuvremenu je core development team napustio i osnovao troika games, otisli u bioware, ili osnovali obisidan. Ono malo jada sto je ostalo je radilo abominacije tipa fallouta za konzole i bladura za konzole kako bi IPLY ostao u zivotu

FO je klasik odmah pored tormenta i BG
posle baldura je krenula komericalizacija RPG-ova za shiroke mase, i pogledaj gde se stiglo

Dakle dok je IPLY tj BIS jos valjao izasli su Fallouti, Torment, Balduri
Bioware - NWN 1 (epic facepalm), KOTOR 1(da nije starwars teme bio bi njesra), jade empire (facepalm), ME (super igrica). Chinjenica je da od ove 4 igre sve su light popcorn rpg for noobs naslovi, koji su bili ciljani za celo gejmersko trzishte a ne zaniche deo iste, sto je okej i treba ceniti jer treba ostati u poslu po bilo koju cenu samo je gluo slusati priche kako je bioware danas hard core developer RPGova

i nisu fallouteri ziloti, vec je najglasniji komjuniti koji izrazava zelju za neholivudskim proizvodima (i celim principom proizvodnje elektronske zabave danas) i to josh sa RPG etiketom. Steta sto ono sto je FO zapoceo nije evoluiralo dalje samo zapakovano u bolje marketinshke trikova josh bolje pakovanje i sa golim sisicama na kutiji proizovda ;)

witcher je igretina za bilo koji biowareove naslov, a nemam vremena da objashnjavam jer i onako kucam ovaj post dok stojim u boksericama a devojka urla da krenemo vise, evo nek neko drugi nastavi :)
 
A ovo gore je vredjanje... Uzdri se od tih primitivnih komentara, molim te, ili idi na krstaricu, pa se tamo svadjaj do mile volje...

....
Ok, pre svega izvini što sam te uvredio, to mi nije bila namera. Jednostavno nisi bio u pravu:
Scenario, storytelling, interakcija sa NPC-jevima, gomila izvrsnih izbora u toku igre koji debelo granaju storyline... U svim ovim stavkama je, svojevremeno, Baldur's Gate jeo tvoj Fallout za dorucak...
Možda bolji scenario, kapiram da se nekome više sviđaju mačevi i zmajevi... Nije mi jasno odakle da počnem, po čemu je bg bolji od fallouta? Osim toga što izgleda lepše.

Za sve ostalo se slažemo (osim da je Torment bolji od Fallouta, meni je fallout malo bolji, ali ajde...). Bioware je odličan, kotor je posebno bio sjajan, mass effect je dobar i jedva čekam drugi deo. Da ne širim više priču

edit: I da, jedva čekam i Dragon Age. Biće dobra igra (ne bolja od fallouta :p )

edit2: Da se razumemo: Baldur's Gate je odlična igra, prvi ozbiljni rpg koji sam odigrao. Obožavam tu igru
 
Poslednja izmena:
BIS je prsko jer su glavonje u Interplayu postale pohlepne, zbog cega je i pukao rad na Balduru 3 i falloutu 3 i to sa engineom koji su sami razvili, mnogo troshkova, plus pre toga josh jedna otkazana igra TOR, mnogo ulaganja bez povratka novca, dakle chist finansijski promashaj od strane glavonja. Otkazati tri gotovo zavrsene igre je nesto najgore sto se moze desiti kompaniji u ovoj industriji.

Sa ovim se uglavnom slazem.

Dakle dok je IPLY tj BIS jos valjao izasli su Fallouti, Torment, Balduri
Bioware - NWN 1 (epic facepalm), KOTOR 1(da nije starwars teme bio bi njesra), jade empire (facepalm), ME (super igrica). Chinjenica je da od ove 4 igre sve su light popcorn rpg for noobs naslovi, koji su bili ciljani za celo gejmersko trzishte a ne zaniche deo iste, sto je okej i treba ceniti jer treba ostati u poslu po bilo koju cenu samo je gluo slusati priche kako je bioware danas hard core developer RPGova

Opet furas istu pricu... :) Vecina tvojih postova se svode na: "To je tako, jer ja kazem da je tako". Ok, a zbog cega? 'De da cujemo malo objasnjenja za promenu. Koje su, po tebi, osobine pravog RPG-a, i sta to sve igra treba da ima u sebi, da bi mogla da ponese slavnu titulu: RPG!? Jel treba da izgleda identicno kao FO, ili sta?... Molim za obrazlozenje. :)

Btw, komentar u vezi Kotora ti je epic fail; ta igra ima bolju pricu od svih 6 SW filmova zajedno... ;)

i nisu fallouteri ziloti, vec je najglasniji komjuniti koji izrazava zelju za neholivudskim proizvodima (i celim principom proizvodnje elektronske zabave danas) i to josh sa RPG etiketom. Steta sto ono sto je FO zapoceo nije evoluiralo dalje samo zapakovano u bolje marketinshke trikova josh bolje pakovanje i sa golim sisicama na kutiji proizovda ;)

Greska. Nije Fallout nista zapoceo. On je samo nadogradio ono sto su svojevremeno zapoceli Bard's Tale, Ultima i sl... i evoluirao na visi nivo u komleksniju i moderniju igru, bas kao sto su i Bard's Tale i drustvo bili evolucija u odnosu na good ol' pen'n'paper. ;) Isto tako je i ME evolucija u odnosu na FO, neuporedivo losija nego sto je to on svojevremeno bio, cinjenica, ali svejedno, evolucija... Veruj mi da je bilo hardcore geekova, koji su smatrali da je 8-bitni '80-ies interfejs "za sva vremena" i mrzeli su FO kad se pojavio i njegov comic book style dizajn. Tako sad Falloutovci preziru sve moderno sto se naziva RPG-jem, a za 10 godina Masseffectovci ce pljuvati neku tada fensy "RPG" igru... Poenta ovoga svega je da nema poente.... :d Opustite se i uzivajte u igrama, a kad zelite da vreme provodite na ozbiljan nacin, uhvatite i procitajte neku dobru knjigu.

A sto se tice 2D izometrijskog RPG-ja, ma kako on bio kvalitetan, dubok, inspirativan, epski cak... jednostavno nije mogao da opstane u 21. veku i tacka. :) Bolje ga ostavite u '90-im, da vam s vremena na vreme prouzrokuje nostalgiju i secanje na detinjstvo kad je sve bilo mnogo lakse i jednostavnije...

witcher je igretina za bilo koji biowareove naslov, a nemam vremena da objashnjavam jer i onako kucam ovaj post dok stojim u boksericama a devojka urla da krenemo vise, evo nek neko drugi nastavi :)

Opet ista prica... :) Aj' ako te ne bude mrzelo i ako budes imao vremena, posto smo ovde debelo zasli u off, baci mi na p.m. malo razjasnjenja oko ovakvih stavova, pls.
 
Poslednja izmena:
Možda bolji scenario, kapiram da se nekome više sviđaju mačevi i zmajevi... Nije mi jasno odakle da počnem, po čemu je bg bolji od fallouta? Osim toga što izgleda lepše.

Baldur's Gate I i II, koji po kompleksnosti i dubini price, kao i fantasticno odradjenim kompanjonima, koji su svaki prica za sebe, neuporedivo iznad onog sto je ponudjeno u Fallout-u.

;)

Mada, opet, ovde je dosta toga stvar ukusa. I jedna i druga igra su zaista kultne i obelezile su jedan vremenski period u gaming-u. Licno preferiram fantasy u odnosu na SF, pa sam verovatno zbog toga malo pristrastan.

U svemu ostalom se slazemo. :)
 
Znash sta, toliko sam zvakao za ove godine o svemu tome da mi je malo dosadilo, a i dovoljno sam smorio stare clanove istom zvakom, a da quotujem svakog developera svaki intervju da ti nalazim svaki source vise ne mogu jer nemam vise snage nit vremena :)


Nista nije tako zato sto ja tako kazem, vec je to raspravljano xy puta i razlagao sam zilion puta.
fo je takav kakav jeste jer ima najbolje odradjen sistem dijaloga IKADA u jednom crpgu (sumirajuci sve crpg koji su izlazili i pre a o ovim danas da ne pricam), ako to nisi provalio ne znam onda :) idi na nma tamo imash materijala koliko god hoces, idi na bilo koji RPG sajt forum ili slicno i videces...

FO nije izgled, *** ako nisi do sada ushao dublje u prichu ne znam kad ces verovatno neces nikad te ce moje rechi opet otici u beskraj cyber prostora i vremena (ne da ne mozes nego jednostavno ako se nisi udubio i istrazio ceo sistem kada si igrao igru ili neposredno posle toga neces najverovatnije ni sada) :). FO ima tako kompleksan sistem grananja dijaloga da je sa danashnje tacke gledista vise nego neprevazidjen. A to bi mogao skapirati ako si igrao FO vise od lupam tri puta, sa razicitim likovima, i trudio se da istrazis sto vise opcije u questovima i dijalozima. Pored samog nacina funkcionisanja izbora u dijalozima, bitno je to sto postoje posledice na tvoj izbor prilikom price sa NPCem, neke opcije dijaloga ne mozes birati dva puta, nekad dobijash nove opcije u zavisnosti od neke finese u tvom avataru (ma neke i najmanje, ne mislim samo na izbor SPECIAL atributa vec i na perkove i traitove), izbor zavisi od toga sta si radio negde u igri nesto, izbor zavisi da li si dobar ili los, izbor zavisi od prethodno predjenih sporednih i glavnih questova ciji je izbor apsolutno slobodan a opet su svi na neki neposredni nacin povezani (covece i dan danas se otkrivaju novi delovi u questovima i po koja opcija u dijalogu). Sve to ako pogledamo najnoviji Fallout naslov sa brojem 3 ima u veoma rudimentalnim tragovima, i odjednom svi kao padaju na kolena :) lol

Drugo u FO je gejmplej da istrazujes svet, borbu u glavnom i izbegavash i ona je totalno sporedna, nema je mnogo, uvek mozesh da je izbegnesh ili prichom ili jednostavno da pobegnes. Borbe ukljucuju mali broj protivnika ali zbog TB sistema koji je skoro savrseno povezan sa SPECIALom dobijas milion taktickih opcija. Danas je parola igrama ZIVIM DA BI SE FAJTAO!!1 ;)

Neke od caka koje su u FO funckionisale savrseno tek se sada stidljivo pojavljuju u ponekom light rpg naslovu. Tipa mogucnost zavrsetka igre na vise nacina, pricom izbeci fajt i sl, ali je to toliko siromashno i praktichno ne nagradjuje igracha nicim da on nastavi sa tim stilom igre. U stilu vishe cu dobiti EXPa ako koknem 4 orka nego da ih prichom obmanem.

Te priche da se svi loze na stari rpg samo zato sto je izometrijski i 2d je notorna glupost. Svako bi igrao u savremenom 3d engineu fallout sa starim vrednostima. ALi chinjenica je da ako developer zeli da razvije RPG igru ne moze da posveti najvishe resursa na okruzenje koje ce izgledati perverzno u First person izvodjenju. Jednostavno za sve ostalo ostaje malo vremena, malo novca, malo snage. A drugo sa uvodjenjem FP izvodjenja u rpg gubi se gotovo bilo kakav taktichki pristup borbi koja onda neminovno u nekom momentu igranja postaje dosadna i repetitivna i neizazovna (bilo koji side quest u NWN i Mass effect ima toga gomilu)

I evo mene opet ovde gundjam o prichama "during the war...." a rekao sam da necu :)

I da, i ja jedva cekam da izadje Dragnon Age, naravno. Na njega sam se lozio josh dok je bio samo najavljen, ali jednostavno su me razocharali previse puta do sada ;)
 
Poslednja izmena:
Nisam ni mislio na Mass "Errect", vec upravo na Baldur's Gate I i II, koji po kompleksnosti i dubini price, kao i fantasticno odradjenim kompanjonima, koji su svaki prica za sebe, neuporedivo iznad onog sto je ponudjeno u Fallout-u. Iskreno, malo mi je nejasno da toliko moze da se velica igra bazirana na '50-ies pulp fictionu i comim book fazonima, no dobro, 100 ljudi, 100 cudi. :)

BTW, Black Isle nisu radili na razvijanju BG-a, samo su bili publisher. ;)



A ovo gore je vredjanje... Uzdri se od tih primitivnih komentara, molim te, ili idi na krstaricu, pa se tamo svadjaj do mile volje...

Vidim da ogromna vecina ljudi ovde ima problema da prihvati onu staru: freedom of choise. Ogroman broj "old school" RPG-jevaca se vezao za Black Isle kao za neprevazidjeni biser multimedijalne umetnosti, a realno stanje je da je ta kompanija napravila jednu briljantnu igru (Planescape Torment), jedan OK serijal (Fallout I i II), jedan teski krs serijal (Icewind Dale sa expanzijama) i jedno golo go*no od igre (Baldur's Gate: Dark Alliance za PS2), a posle toga su majkali. :D Dakle, kao sto vidimo, i Black Isle su posle Tormenta progresivno isli na dole, da bi se sa DA definitivno pokopali.

Sa druge strane, Bioware je izbacio gomilu odlicno odradjenih naslova (Kotor anyone? :)), a ako igra nije radjena u Infinity Engine-u, ne mora automatski da znaci da je sran*e. Ja mikad nisam upadao sebi u rec i otvoreno sam govorio da mi je u RPG-ju najbitnija prica i atmosfera. Ako igra ispunjava ove dve stavke, sve ostale propuste mogu da im progledam kroz prste. Postujem tudja misljenja i "old school" razmisljanje, koje je uglavnom i ispravno (pogotovo ako se uporedi sa modernim katastrofama tipa FO3), ali Fallout 1 fan base ovde na Benchu odlazi u takav zilotizam u zadnje vreme, da pocinjem da se brinem za neke clanove. :) Vreme prolazi, igre evouliraju (dal' na bolje il' na gore je dobro pitanje...), a vreme infinity engine based 2D izometrijskig RPG-jeva je proslo, a to je nesto s cim moramo da se pomirimo. ;) Ima oko 10-tak godina kako sam igrao te igre, i za mene u tom uzrastu (14 godina) to je bio vrhunac umetnosti i dragulj gaminga, ali pitanje je kako bih sada, iz ove perspektive i sa ovim iskustvom reagoovao na iste igre, kad bih ponovo krenuo da ih igram. Verovatno bih se ponovo odusevio, ali mnogo vise zbog nostalgije, nego zbog realnog pogleda na stvari. Pokusajte malo tako da razmisljate... ;)

P.S. Vidim ogroman broj ljudi poredi Witchera sa Planescape-om kao dostojnog naslednika, a neki i kao bolju igru... Da se razumemo, Witcher je fantastican, ali, porediti ga sa Planescape-om je zaista glupo... :) Osim brutalnog i realnog fantasy okruzenja, prepunog bolestina, seksa, nasilja, rasizma, korupcije, psovki itd... nisam primetio neku groundbreaking novinu u samoj igri. Linearna je, nema nikakvog izbora klasa/playstyle-a, a ni sami izbori u igri ne uticu mnogo na njen kraj. Po cemu je, pitam se, on toliko bolja igra od Mass "Errecta" i ostalih Bioware-ovih naslova?... :)
1)A sada je ovo tako zato shto ti tako kazesh, meni se lichno svidjao Icewind Dale
2)Kazesh na jednom mestu da ti je najvaznija atmosfera i pricha, a ovamo pljujesh FO3, choveche, ako se ti ne uzivish u igru kada je igrash sa FPS kamerom, ja stvarno ne znam shta tebi treba da se uzivish u igru. Takodje ne mogu da razumem kako moze da ti se vishe svidja onaj linearni Mass Effect od FO3.
 
2)Kazesh na jednom mestu da ti je najvaznija atmosfera i pricha, a ovamo pljujesh FO3, choveche, ako se ti ne uzivish u igru kada je igrash sa FPS kamerom, ja stvarno ne znam shta tebi treba da se uzivish u igru. Takodje ne mogu da razumem kako moze da ti se vishe svidja onaj linearni Mass Effect od FO3.

Kakve veze ima FPS kamera sa uzivljavanjem u igru?
 
Pa meni je uvek lakshe da se uzivim u igru i u lika u TPS/FPS kameri nego u izometrijskoj kameri, ne znam za vas.
 
Poshto vidim da se vodi rasprava o kameri u RPG-ima ne mogu da izdrzim da ne dam svoje skorasnje zapazanje (iako je donekle off-topic). Igrao sam onaj Doom RPG koji je igra sa nikakvom grafikom i potpuno uproscenim hack&slash sistemom. Medjtim igra me je drzala sat i po vremena bez pauze. Fallout 3 toliko dugo u jednom cugu ne mogu da igram ni uz pretnju oruzjem. Razlog sto je to tako jeste sto je igra pitka i nenametljiva izometrijska kamera je samo doprinela utisku koji je ta igra ostavila na mene a to je: 100% igrivo.

Tako da moram reci da bi Fallout3 uz sve mane koje ima ipak bio bolja igra da je pogled izometrijski i da je borba drugacije izvedena (takticka). Bar bi taj aspekt igre bio zanimljiv.

Nisam ranije bio pristalica izometrijske kamere i volim da su igre koje igram uradjene iz prvog lica (kao ES-ovi) medjutim cinjenica je da vecina razvojnih timova nije u stanju da napravi dobru TP/FP kameru i da zbog toga sama igrivost bude loshija nego sto bi trebalo. Zamislite da igrate Diablo 2 iz prvog lica, na sta bi to licilo. Izometrijska kamera je napreglednija i samim tim ipak najbolja za RPG igre.

Jedina situacija kada je FP kamera bolje resenje jeste kada igra donosi nesto novo u grafickom smislu kao sto je doneo Oblivion pa se vredi pomuciti da bi se videla sva raskosh grafike. FO3 je omanuo u tom pogledu jer za vreme kada se pojavio uopste nije bio graficki impresivan i nije bilo potrebe za FP kamerom. Nece ni Dragon Age biti graficki bog zna sta i bolje bi bilo da ne eksperimentishu nego da fiksiraju kameru.

Ako me je nesto nerviralo u Dragonsangu (josh jedan party based RPG) to je bila kamera. Lepo je kada mozes kameru slobodno da pozicionirash da bi video neki detalj ili scenu iz odredjenog ugla. Ali na svaki takav momenat ide 20 situacija gde proklinjesh igru jer je kamera odlutala od borbe koja se vodi u tom trenutku na neko drvo pored.
 
Da se malo vratimo na temu.
Dakle evo jedne od izjava Greg Zeschuk a tiče se DLC.

"With Dragon Age, our DLC strategy is doing it in maybe a year and-a-half or two years, planning exactly when you're going to do it and how you're going to do it," he said. "Some of our fans would really like us to extend the world, so it's going to be something that will make the world even bigger and more interesting. It's not going to wreck it or break it."
 
[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6SuJ5T9sfAA&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6SuJ5T9sfAA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]

Krv, seckanje i par mass effect "skakljivih" scena:D
 
Poslednja izmena:
Kad su u prvim najavama pomenuli "dark fantasy", izricito su naglasili da im je glavna inspiracija bio Martinov "Songs of Ice and Fire" serijal, a ovo gore podseca na moderni holivudski akcioni film. Ovaj trailer debelo NE-obecava... :trust:
 
Poslednja izmena:
Meni ovo lici na Need for Speed trailer samo sa zmajevima:D
 
Poslednja izmena:
Meni ovo lici na Need for Speed trailer samo sa zmajevima:D

Pa s obzirom da su EA vecinski vlasnici Bioware-a, ne bi me cudilo da uskoro dobijemo nesto tipa NFS - Fantasy racing! :d Mogli bi za ideju da iskoriste mountove iz WoW-a i ubace kojeg "famous" fantasy charactera, tipa Drizta Do'Urdena i eto nam "zabave"... :p
 
Bice ovo dobra igra kada izadje... Mislim, nadam se da ce biti dobra (Citaj: EA)
 
Meni se naprotiv ovaj trailer svidja. Cini mi se da je ovo in game trailer pa iz njega moze da sledi da ce biti krvi do kolena, samim tim i M rating igre. Trailer je tu da napali i privuce potencijalne kupce sto ce ovaj verovatno i uraditi, a smatram da u stvaranju hype-a nema niceg loseg, jer ljudi moraju da reklamiraju svoj proizvod da bi ga sto bolje prodali. Sto se EA tice, oni su kupili Bioware kad je igra gotovo vec bila gotova, tako da ne verujem da su previse umesali prste u sam razvoj, osim ovog odlaganja koji je definitivno njihovo maslo. Iako mi se sve igre Biowera nisu bas svidele, one svakako nisu bile lose igre, tako da verujem da i ovo nece biti losa igra, a da li ce se nekome svideti , stvar je licnog ukusa.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno