Šta je novo?

Canon vs. Nikon vs. Olympus - the final fight

Athlon

Čuven
Učlanjen(a)
03.06.2002
Poruke
324
Poena
619
Pa reko da krenem sa tipovima, jer to ljudi ne mogu da shvate zlonamerno kao shto shvataju ostale moje postove :)

Nisi u pravu, al hajde. Ja bio u prirodi i mogu ti reci da Nikon rastura. Evo dvije bez ikakvih korekcija. Radni naslov edicije "siva jesen".:D
 

Prilozi

  • nature2.jpg
    nature2.jpg
    405.6 KB · Pregleda: 855
  • nature1.jpg
    nature1.jpg
    415 KB · Pregleda: 241
Poslednja izmena:
^ A gde sam ja to pomenuo Nikona, i kako su ove dve fotke dokaz da Nikon rastura (i to bilo koji :d) ? :)
 
^ A gde sam ja to pomenuo Nikona, i kako su ove dve fotke dokaz da Nikon rastura (i to bilo koji :d) ? :)

Daj pitaj bilo koga ko se razumije u boje, koji aparat najvernije docarava jesen. Ja znam da Nikona nikada nisi probao, dzambas je dzambas i uvek svoga konja hvali, ali probaj pa reci. Naravno ako nisi zasleplken mrznjom ili si odusevljen sa onim sto imas kao Stanlio ili kako bese, pa od drveta ne vidi sumu.:d
 
Canon najvernije docarava emocije i najbolje fokusira na strah i neizvesnos'.
 
Daj pitaj bilo koga ko se razumije u boje, koji aparat najvernije docarava jesen. Ja znam da Nikona nikada nisi probao, dzambas je dzambas i uvek svoga konja hvali, ali probaj pa reci. Naravno ako nisi zasleplken mrznjom ili si odusevljen sa onim sto imas kao Stanlio ili kako bese, pa od drveta ne vidi sumu.:d

Bravo, post meseca :)
 
Ne da je post meseca nego je za sig :D

Znaci ako zelimo sumorne boje na svim slikama treba da kupimo Nikon :d
 
Jesen ima lepe boje a ne sumorne, problem je da ih nadjes bez obzira sto ti imas Canon...
Opet stara prica C vs N

Ma mene samo zanima:

1. Kako se meri da li se neko "razume u boje"?
2. Sta ima aparat da docarava boje? Pa nije madjionicar nego senzor + A/D konvertor!

Boje zavise od:

- svetla
- objektiva
- default podesavanja u aparatu (saturation, WB shift, etc)
- kolor profila (sRGB, Adobe RGB, Pro Photo)
- konverzije pri importu u program za editovanje
- editovanja (najtacnije je linearno, a ne gamma corrected editovanje koje svi koriste i koje unosi artefakte i banding)

Znaci sve i da snimis dve identicne slike sa dva identicna aparata ako bilo koji od ovih parametara nije isti ni boje nece biti iste.

Fotografija nije voodoo nego egzaktna, jer je u osnovi fizika + matematika prema tome ko god prica ribolovacke price o tome kako Nikon ima najbolje boje u jesen apsolutno zasluzuje da mu se svi smeju, a ko god ga brani nije nista pametniji od njega.
 
Ma mene samo zanima:

1. Kako se meri da li se neko "razume u boje"?
2. Sta ima aparat da docarava boje? Pa nije madjionicar nego senzor + A/D konvertor!

Boje zavise od:

- svetla
- objektiva
- default podesavanja u aparatu (saturation, WB shift, etc)
- kolor profila (sRGB, Adobe RGB, Pro Photo)
- konverzije pri importu u program za editovanje
- editovanja (najtacnije je linearno, a ne gamma corrected editovanje koje svi koriste i koje unosi artefakte i banding)

Znaci sve i da snimis dve identicne slike sa dva identicna aparata ako bilo koji od ovih parametara nije isti ni boje nece biti iste.

Fotografija nije voodoo nego egzaktna, jer je u osnovi fizika + matematika prema tome ko god prica ribolovacke price o tome kako Nikon ima najbolje boje u jesen apsolutno zasluzuje da mu se svi smeju, a ko god ga brani nije nista pametniji od njega.
pa neće biti baš tako. pri potpuno istim setovanjima C i N daju različit koloritet. svi N sa Expeed procesorom daju blago žućkastu nijansu (osim D90 koji je izlečen :)) i hladnije boje, dok C ima za nijansu toplije boje.
 
pa neće biti baš tako. pri potpuno istim setovanjima C i N daju različit koloritet. svi N sa Expeed procesorom daju blago žućkastu nijansu (osim D90 koji je izlečen :)) i hladnije boje, dok C ima za nijansu toplije boje.

1. Sta ti znace ista setovanja?

Studijski uslovi? Test chart? Neutralna podesavanja za saturaciju, kontrast? Zakljucan WB? Ista optika (npr. ista sigma za oba modela)? Isti otvor blende? Apsolutno ista pozicija aparata u odnosu na objekat i izvor svetla? Isti raspored, gustina foto-celija i dimenzije senzora? Isti algoritam za demosaicing i interpolaciju? Iste kolorne matrice pri konverziji raw snimka? Isti nacin i stepen chroma noise reduction-a?

Mislis li da zaista to moze da se poredi? Na kraju krajeva percepcija boja nije apsolutna nego subjektivna i razlikuje se od coveka do coveka. Sustina je da je digitalna fotografija aproksimacija stvarnog sveta -- ona moze da bude samo priblizna, neko ce da omasi na jednu stranu neko na drugu ali niko ne moze dati tacnu kolornu reprezentaciju zbog nedostataka procesa kojim se analogna velicina pretvara u digitalnu -- vec to je aproksimacija jer se unosi kvantizaciona greska pri konverziji, da ne pominjem da svaki piksel nema kolornu informaciju za sva tri kanala nego se nedostajuci dobijaju interpolacijom sto je opet unosenje greske u proces.

Pa onda na primer kad snimate nocu u parku scenu na snegu -- imate natrijumsku zutu sijalicu koja ima monohromatski spektar (tj emituje samo jednu frekvenciju iz celog vidljivog spektra) -- ljudsko oko kompenzuje i vama sijalica izgleda zuta, a sneg izgleda beo, dok aparatu sve izgleda zuto. O kakvoj onda vernoj reprodukciji boja uopste pricamo kada jedini nacin da se dobije korektna fotografija u takvim uslovima je snimati crno-belo?!?

Batalite se zato tih ribolovackih prica, ako vam trebaju boje kao na Nikonu, jednostavno snimite color chart pa uporedite odstupanja od originala i primenite iste razlike na sliku sa Canona, Sony-ja, Olimpusa. Ne morate kupovati Nikon zbog toga.
 
nisam tako detaljno secirao aparate, tako da stvarno ne znam zašto se javljaju razlike u reprodukciji boja kod C i N, ali znam da ih ima. pretpostavljam da to ima veze jedino sa senzorom i procesorom; sumnjam da ima bilo kakvog uticaja ono ostalo što si nabrojao, osim objektiva koji i nije sastavni deo aparata. u krajnjoj liniji nije ni bitno zašto, bitno je da ih ima. onaj ko ne vidi te razlike ne treba ni da se bavi fotografijom.
ovde se ne postavlja pitanje subjektivnog doživljaja svake boje posebno, nego razlike u reprodukciji iste nijanse jedne boje. ne vidimo svi isto istu boju, ali razlike vidimo svi.
i grešiš ako misliš da možeš da dobiješ isti boje na aparatima različitih proizvođača. nikakva podešavanja kod N ne mogu da daju C boje.
na svakom dpreview testu imaš i test reprodukcije boja. pogledaj pa ćeš videti o čemu pričam.
evo jednog lepog primera:
http://translate.google.de/translat...l_frame/00_pag.htm&sl=it&tl=en&hl=en&ie=UTF-8
meni se više sviđaju C boje. sigurno bih uzeo C da je to jedini kriterijum, ali na žalost, nije.
poz
 
kolega uzeo 5D i nesto nije zadovoljan.. kaze ne lezi u ruici lepo.. brlja sa pixelima... i sad ga prodaje uzima D700 ... al' da canon ima jaku reklamu ima...
 

Pre bih rekao obrnuto... samo je centar ostar, na D700 em ima vise detalja u senci em su coskovi extra ostri, manje nus pojava ima D700 (aberacije i slicno).

A kad treba da se izvuce dinamika (onaj slucaj sa balonom) i napuca RAW fajl Canon 5D se raspao u paramparcad ;)
 
A gde je to dinamika kod D3 bolja ? Pa na svakoj fotki 5D ima bolju dinamiku, i neuporedivo bolje (vernije) boje, a poshto je isti objektiv, ochigledno nije do njega. D700 ima raspukle i "blatnjave" boje, kao i D300 i D3, i to se ne moze popraviti nikako, a da ne pricham o chishcenju shuma koji razbija i onda kada ga necesh, valjda da bi mogli u prospektu da kazu kako imaju ISO 50000 :d

A shto se tiche coskova, pa bolje da je veci deo kadra duplo oshtriji nego da cela bude ista (neoshtra). A uopshte sramota je porediti Nikona sa tako matorim aparatom i po tome ga zvati dobrim, shto ga ne poredish sa 5D II ? :d
 
Poslednja izmena:
Slike ne lazu (doduse 5D jeste malo ostriji u centru ali kad krenes van centra...):

D3:

25_18mm_D3_D.jpg


5D:

26_18mm_5D_D.jpg


Dinamika kad se siluje RAW, D3:

48_D3_luciombre_B.jpg


5D puca, crvena je losa a u senci arftifakti i crna polako odlazi u out:

49_5D_luciombre_B.jpg


Detalji na D3 su ipak bolji (kliknite na thumbnail za sliku u punoj rezoluciji):



Opet puca RAW fajl:

D3:

46_D3_luciombre_A.jpg


5D:
47_5D_luciombre_A.jpg


D3 je poznat da ima izuzetan dinamicki "headroom" u RAW fajlu i po tome je neprikosnoven.

JPG je bolji kod 5D.
 
Poslednja izmena od urednika:
Evo naostrio sam :d
 
nisam tako detaljno secirao aparate, tako da stvarno ne znam zašto se javljaju razlike u reprodukciji boja kod C i N...

Tipican primer srpskog strucnjaka -- ne poznaje materiju (kako sta funkcionise, faze procesa, itd), ali zato zna da je on u pravu.

...sumnjam da ima bilo kakvog uticaja ono ostalo što si nabrojao...

Probaj pa vidi, to bar nije tesko.

...osim objektiva koji i nije sastavni deo aparata...

Pa dovoljno je koristiti razlicite objektive na istom aparatu pa da boje budu za nijansu drugacije.

...u krajnjoj liniji nije ni bitno zašto, bitno je da ih ima. onaj ko ne vidi te razlike ne treba ni da se bavi fotografijom.

Zavisi na koji nacin se bavi, ako pravi fotografije proizvoda za katalog onda zaista mora da vidi svaku razliku, ali ako pravi fotografije koje ljudi gledaju zbog umetnickog dojma ili uhvacenog trenutka, a ne zbog preciznosti reprodukcije onda zaista nije bitno osim cepidlakama.

...nego razlike u reprodukciji iste nijanse jedne boje. ne vidimo svi isto istu boju, ali razlike vidimo svi.

Tebi sa logikom nesto nije u redu -- ako ne vidimo svi isto istu boju onda ne mozemo ni da primetimo razlike izmedju dve nijanse te boje.

...i grešiš ako misliš da možeš da dobiješ isti boje na aparatima različitih proizvođača. nikakva podešavanja kod N ne mogu da daju C boje.

Ne znam da li si ti cuo za kolor profile? Ne samo da mozes da dobijes iste boje nego mozes oba da nateras da daju neke trece boje koje smatras ispravnim.

na svakom dpreview testu imaš i test reprodukcije boja. pogledaj pa ćeš videti o čemu pričam.

Gledam ja to jos od kad nisam imao aparat i za razliku od tebe razumem ceo proces -- od fotona koji pogadjaju foto-diode na senzoru, A/D konverzije, pa preko dark noise substraction-a jos u DSP-u, zatim demosaicinga i AHD interpolacije, pa konverzije linearnog digitalizovanog signala u odredjeni ICC profil (najcesce sRGB ili Adobe RGB, retko ko ima izmeren profil za svoj aparat) -- tek nakon svega toga ti vidis sliku na ekranu koji takodje nema linearan prikaz i ima svoj sopstveni ICC profil.

U tom celom procesu ima gomila aproksimacije:

1. Prvo se pri A/D konverziji vrsi aproksimacija analogne velicine (intenzitet svetla) u digitalnu vrednost -- jasno je da ako je najmanji naponski korak koji A/D konvertor moze da zabelezi na primer 5 mV da ce vrednost od 7.5 mV biti zabelezena ili kao 5m V ili kao 10 mV.

2. Zatim se "izmisljaju" kolor komponente koje nedostaju interpolacijom iz susednih piksela (demosaicing, AHD interpolacija).

3. Potom se wide gamut kolor informacija koju svaki iole bolji aparat moze da snimi sabija u sugavi sRGB za prikaz na sRGB monitorima -- konverzija moze biti izvedena na vise nacina ali se svodi na aproksimaciju originalnih boja koje ne postoje u sRGB kolor spejsu.

4. Sad dolazi na red editovanje. RGB podaci su linearni ali je na njih primenjena gamma korekcija sto dovodi do gresaka pri svakoj operaciji koju radite nad slikom -- sharpen, saturation, blur, you name it -- sve unosi greske i greske i artefakti se akumuliraju jer se ne edituju linearni podaci nego gamma korigovani.

5. Zatim se prilikom prikaza na LCD ekranu jos radi i dithering ako nije pravi true-color ekran nego ima 6-bit per channel kao vecina sto ih ima jer je jeftinije. Raznorazne tehnike za povecanje brzine odziva da i ne pominjem. A ako gledate CRT, morate sacekati da se prvo zagreje i proveriti da se nije razdesio od proslog puta i ponovo ga kalibrisati.

6. Tek na kraju posle svih tih aproksimacija gledate sliku na monitoru (koji najverovatnije nije ni kalibrisan), a kolicina i temperatura ambijentalnog svetla, pa cak i boja zidova i radne povrsine (idealno bi bilo da su neutralno sivi) uticu na vasu percepciju boje i eksponiranosti fotografije.

I posle celog tog ciklusa gde vam se od akvizicije, preko editovanja i prikaza akumulira greska za greskom, dodjete ovde na forum i tupite o tome koji aparat ima verniju reprodukciju boja?!? :trust:

Total BS if you ask me. Apsolutno verna reprodukcija boja je moguca samo ako je ceo lanac kalibrisan (sto je moguce ali preskupo za amatere), a potrebna je samo za stampane kataloge, kriminalistiku i reprodukcije umetnickih dela, a ne i za umetnicku fotografiju kojom cini mi se vecina vas zeli da se bavi.

Znaci da rezimiram:

1. Vernost reprodukcije boja je totalno subjektivna stvar jer ne vidi svako istu boju na isti nacin. Nemoguce je cak i izmeriti -- moze da se izmeri odstupanje od kalibracione mete ali i to je relativan pojam -- ako Canon odstupa za -3 a Nikon za +2 neke imaginarne jedinice sta je vernije? Da li je bitnija amplituda odstupanja ili znak?

2. Obzirom na to da se digitalna fotografija svodi na RGB vrednosti, moguce je postici identicne boje sto kalibracijom sto obradom u softveru. Ako je zuta na Canonu 235 225 12 onda vas apsolutno nista ne sprecava da se igrate sa Curves ili necim jos naprednijim dok ne navucete zutu da ima iste vrednosti.

3. Po mom misljenju ne valja ni Canon ni Nikon ni Olympus jer svi odstupaju od kalibracione mete na dpreview.com.

EDIT1: aim-dtp.net je obavezno stivo za sve koji hoce da diskutuju dalje.
EDIT2: Bench mi pojeo parce posta. Rekonstruisano po secanju.
EDIT3: Evo foto-odgovora Fuji S6500FD na 300mm .vs. Nikon D200 iz prvog posta:
 
Poslednja izmena:
ja bih pre rekao da je nerešeno, ali obzirom da je ovo klasa aparata kojim se retko puca JPEG... :)
@Audiofreak
1. apslotuno me zabole zašto se razlike javljaju, time neka se bave njihovi inženjeri, meni je bitno da razlike IMA.
2. hoćeš da kažeš da isti objektiv na f/4 i f/11 daje drugačije boje?!
3. pričamo o samom aparatu, a ne o uticaju objektiva. naravno da ima razlike sa različitim objektivima, nekad i drastične.
ne mogu više da kucam, smorio sam se skroz.
najbolje bi bilo da se javi Nidza, on je skoro prešao sa C na N, ili Abdee, pa neka kažu nešto.
tvrdim da ne postoji nikakav kolor profil i nikakva čarolija da N daje iste boje kao C direktno iz aparata. ko ima mogućnosti neka se sam uveri.
 
@Nightbringer:

Profesionalci itekako pucaju JPEG, a najvise sto rade od obrade je crop i/ili resize. Ako moras mnogo da podesavas naknadno onda ne znas da slikas tj. nisi dobro podesio aparat u startu.

Sto se ostalog tice:

1. To sto si ti resio da ignorises cinjenice u vezi boja ne znaci da one ne vaze za tebe.

2. Za objektiv nisam rekao to sto mi imputiras, vec da razliciti objektivi ne daju iste boje na istom aparatu kao sto si i sam potvrdio.

Evo pogledaj kako se radi kalibracija boja za import:

http://www.creativepro.com/article/out-gamut-calibrating-camera-raw-photoshop-cs

Imas i ovde:

http://people.csail.mit.edu/ericchan/dp/acr/

Ima jos ali me mrzi da trazim sada.

Kao sto rekoh -- ne treba da ti bude cilj da Nikon ima iste boje kao Canon vec da oba imaju iste boje kao color checker. Tek onda mozemo da pricamo o vernoj reprodukciji boja.
 
Poslednja izmena:
Isti raspored, gustina foto-celija i dimenzije senzora? Isti algoritam za demosaicing i interpolaciju? Iste kolorne matrice pri konverziji raw snimka? Isti nacin i stepen chroma noise reduction-a?

Mislis li da zaista to moze da se poredi?

Eto sam si sebi dao odgovor:), to je i on mislio kad je rekao da su razliciti...
Ma dajte ljudi ne mogu da verujem da se jos prepucavate canon nikon...
Ja ne znam sta ste vi okoreli profesionalci (a verujem da vecina njih, a svi svadbari, fotoreporteri... pucaju iskljucivo jpeg - osim ako su jos na filmu) ili umetnici (e oni pucaju raw, a ja verujem da ovde najvise ima umetnika tj. "umetnika"),dakle ne znam sta ste vi do sad koristili... ali ja pre neki dan pazario slr tj. dslr (necu da kazem koji:p ali je srednja klasa, i ljudi to oduvava onog mog zenit-a samo tako u svakom pogledu!
Tako da kazem ukoliko ste bas profesionalni umetnici onda ok, samo nastavite...
U suprotnom radite nesto pametno, kao recimo audiofreak. E covece tebi stvarno hvala na ovako detaljnoj razradi... a i ne da si smorio Nightbringer-a: "ne mogu vise da kucam"... Ne stvarno mislim onojica se raspravljate bez veze.
A ozbiljno, audifreak svaka cast na postovima!
pozdrav

ps. nego da malo raspirim vatru, gde je u celoj toj prici olympus
 
Poslednja izmena:
EDIT1: aim-dtp.net je obavezno stivo za sve koji hoce da diskutuju dalje.
EDIT2: Bench mi pojeo parce posta. Rekonstruisano po secanju.
EDIT3: Evo foto-odgovora Fuji S6500FD na 300mm .vs. Nikon D200 iz prvog posta:

A ti kao nisi tipican primer petla misirca. Zar je tako tesko otvoriti wikipediju i copy- paste ovo sto si ti napisao. Ali pogledajmo ti zato fotku koju si nazalost stavio i uporedi je sa mojom, pa ako ne vidis razliku stvarno se i ne trebas baviti fotografijom. Ili si daltonista ili ti je los monitor, daj izjasni se.:D:d
 
Poslednja izmena:
sad sam ponovo pročitao celu temu i ispada da ne pričamo o istoj stvari. ja pričam o tome da Nikon boje nikada ne mogu da budu kao Canon boje i da ne postoji način da se to dobije, a ti pričaš o apsolutno tačnoj reprodukciji boja.
@Nightbringer:
Profesionalci itekako pucaju JPEG, a najvise sto rade od obrade je crop i/ili resize. Ako moras mnogo da podesavas naknadno onda ne znas da slikas tj. nisi dobro podesio aparat u startu.
hoćeš da kažeš da nema razlike u kvalitetu JPEG i slike razvijene iz RAW-a? isti je DR, ista količina svih mogućih artefakata, isto NR peglanje, ista oštrina, ista količina detalja???? da ne pričam o korekciji WB, expozicije... jbm li ga čega sve ne. ne radi se samo o naknadnom doterivanju slike, radi se o samom kvalitetu zapisa. ne mogu ni da zamislim budalu koja se ozbiljnije bavi fotografijom, a da je spreman da se odrekne svega ovoga zato što ga mrzi da potroši par minuta na razvijanje.
ako se dobro sećam, ti koristiš 40D? ako ti nije teško, spucaj isti kadar u JPEG i RAW i uporedi ih.
 
Au bre al' ste razvodnili :)
 
Ako neko ne zna potencijal svog aparata nikakve boje mu nece pomoci :d

Tako da, mante diskusiju, ajte na slikanje :d
 
A sto je najludje mislim da se audiofreak i Nightbringer u sustini slazu, samo oni to nikako da skapiraju. Ustvari neki ljudi jednostavno vole da polemisu:D
A ti Athlon kako mozes da poredis prolece(audiofreak fotke) i jesen(tvoje fotke):) pa normalno da prolece i jesen imaju razlicite boje, kao i canon, nikon tj. fuji:). Znaci dosadasnji zakljucak je ako fotkate prolece onda fuji, za jesen nikon, za leto canon, a evo ja da ubacim za zimu oly;) Znaci za svako godisnje doba po jedan aparat i nema problema:)

U svakom slucaju, iako znam da ste zbog toga ovde ali sto kaze cozmo "mante diskusiju, ajte na slikanje"
 
Vrh Dno