Šta je novo?

Mass Effect - PC verzija

Ako treba, dokazacu ;). Ali posto si ti u svom svetu i drvis samo sebi prepoznatljivu pricu, nije vredno vremena koje bih utrosio na to. Kao sto rekoh, hvalio si se kako si od 1996. u ne znam ni ja kojoj prici, ali ti zaista nemas neku posebnu moc zapazanja ... Cela prica potegla se zbog pada performansi na PC-u kog zatrpaju svim i svakakvim opcijama na MAXIMUM, dok se na konzolama optimizacija radi po principu "ustini malo ovde, ustini malo tamo", a iza cele price stojim i dalje, kao sto sam stajao i onda ...

:Klanjanje

najsmesnije je to sto te konzole tipa x360 postaju stvar jucerasnjice iz dana u dan. Za godinu dana nece biti nove x360 konzole a PC ce opet da ode (tehnicki) godinu dana unapred. (ko plati ima da klati). Dve godine od danas, xbox 360 ce imati iste igre kao sto danas ima, a PC ce biti 2 stepenice iznad toga (za onog ko ima da plati, a za 1280x1024 ce svako imati uz maltene blagi finansiski upgrade). Meni samo nije jasno kako konzolasi ne kontaju da imaju fiksiran hardwer, fiksiranog kvaliteta, koji ce se drzati jos nekih godinu dana i onda ce vredeti ko danas ps2. Em je jeftin em ga niko nece :d
 
Poslednja izmena:
Istina je to sto si rekao, ali samo iz ugla hardverasa/ PC gamera i to je prica samo o tehnickom aspektu. Konzole ne treba da gledas kao parce pc hardvera, u stilu : "Da li mi je bolje da uzmem x360 ili 8800gtx i sta ce duze trajati", jer one to jednostavno nisu. Treba da ih posmatras kao naprave za igranje igara, totalno van fazona u kome si trenutno. Kao uredjaji su blize DVD playeru, Game boy-u ili PSP-u, nego PC-u i njegovoj filozofiji i pritom ne mislim nista negativno. Jednostavno su "nesto drugo". Da li bi poredio PC gaming i igre sa automata, npr? Probaj da ih prihvatis kao paralelni svet, samo tako ima smisla. Mozda je najjednostavnije skapirati na primeru nintenda, jer je on jos vise "nesto drugo" :) : zamisli koliko je besmisleno porediti iskustvo igranja Maria na Nintendu i railovanja u q3 sa vrhunskom preciznoscu? Da li je u tom slucaju nesto bolje, a nesto losije? Mislim da bi odgovor morao da bude kao deljenje nulom :).

Ponekad se pitam kako smo se svi upecali na sva ta poredjenja... Prosto je neverovatno. Mislim da smo uvuceni od strane ljudi koji su jos davno potpuno pogresno poceli da porede cene igranja na PC-u i konzolama, pa je odatle sve krenulo, jer pare ni za koga nisu zanemarljiv faktor. I sve te vesti na raznoraznim sajtovima o smrti pc gaminga, prodaji po platformama i sl. koje su bukvalno postale svakodnevne.

Prica definitivno nema veze sa nama, jer BUKVALNO na svakom forumu ima po deset ovakvih rasprava koje su uvek iste i uvek izmedju ljudi potpuno drugacijih pogleda na igranje. Na hardverskim forumima u gaming sekcijama pc gameri analiziraju sve iz tog ugla, a na konzolaskim forumima toga ima manje, jer oni jednostavno rade ono sto im se radi i nemaju potrebu za bilo kakvim poredjenjem.

Ubedjen sam da ovakva prica moze da krene samo od sadasnjih ili jos cesce bivsih pc gamera, po prirodi stvari.

Sa nekim stvarima jednostavno mora da se sraste da bi se razumele. Ako je neko celog zivota igrao samo na PC-u i nijedna od prethodnih konzola mu ni na koji nacin nije ostala "u srcu", na cemu god da se igrao dok je bila aktuelna, tesko ce moci da skapira drugu stranu, sigurno ne zbog tehnikalija, vec zbog tipova igara na koje je navikao. Isto i obrnuto: sta nekog ko nikada nije igrao RTS-ove boli uvo sto je najavljen Starcraft 2? I kako sad neki pc gamer sa njim da se razume? Ili kad bi nekom klincu pokusao da objasnis da "ima necega" u starim igrama sa automata i da je ovako ili onako. On to jednostavno NE MOZE da razume.

Na isti nacin se ne razumeju ljudi koji su probali samo pc gaming sa onima koji su probali samo konzolni i analiziraju drugi iz ugla prvog i obrnuto :).

Zato i dolazi do tih beskrajnih rasprava izmedju vas oko tekstura u pc ili konzolnoj verziji ili kontrola npr. Ne zato sto je neko od vas u pravu, vac zato sto se ne razumete. Teksture cete porediti samo dok su pc i konzole tehnicki blizu, a posle toga ostaje samo ono sto je osnovna i jedina bitna razlika - iskustvo. byMax vam u principu prica o drugoj vrsti iskustva u igranju, vi udarite na tehnikalije, pa onda i on ima potrebu da se pozabavi i tehnikalijama jer trenutno moze, iako zna da to nije bila poenta njegove price i sve to vodi u jedan veliki promasaj :). Nije mi bila namera da budem bilo ciji advokat, btw, samo sam probao da pojasnim neke stvari u 5 ujutru :)
 
Poslednja izmena:
Ako treba, dokazacu ;). Ali posto si ti u svom svetu i drvis samo sebi prepoznatljivu pricu, nije vredno vremena koje bih utrosio na to. Kao sto rekoh, hvalio si se kako si od 1996. u ne znam ni ja kojoj prici, ali ti zaista nemas neku posebnu moc zapazanja ... Cela prica potegla se zbog pada performansi na PC-u kog zatrpaju svim i svakakvim opcijama na MAXIMUM, dok se na konzolama optimizacija radi po principu "ustini malo ovde, ustini malo tamo", a iza cele price stojim i dalje, kao sto sam stajao i onda ...

http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/02/Mass_Effect_PC_versus_Xbox_360_1.jpg

mnogo bolji kvalitet, zar ne? :D

pa naravno da se radi o optimizaciji, uštini malo tamo, a malo ovamo. naravno da ću sa svojom mašinom u kojoj je kartica skuplja od samog xboxa igrati sa većim AA i većim AF-om, ali na tome se uglavnom i u 99% slučajeva priča završava. Ja nikad nisam rekao da Xbox ili PS3 nude isti nivo detalja kao najnadrkaniji PC, to bi bilo suludo. A ti opet ponavljaš priču, jer si picajzla i insistiraš da je na PC-ju ne znam koliko bolje, a to jednostavno nije istina. Naravno da jeste malo bolje, mora da bude, ali mašina od 700-800 evra ne može to da izvuče bolje - mogu moja ili tvoja i još par mašina na forumu. Pogledaj situaciju sa svim igrama koje su razvijane za Xbox360 - Vegas, Condemned, NBA-ovi, Lost Planet, GoW... Sve to je dokaz koliko su igre optimizovane za određen hardver, a onda puštene za Win platformu na kojoj su ultrazahtevne, čak i u 1280 rezoluciji. E sad koliko je to malo bolje, stvar je ukusa, a ne moći zapažanja. Nemaš pravo tako da pričaš jer ne znaš o čemu ja pričam. Ja dobro vidim razliku čak i u kvalitetu AF8x između GeForce-a i ATI-ja. Uvek bi mogao da ti kažem koja je karta unutra samo na osnovu toga što gledam igru (osim ako igra ne forsira neki svoj AF, kao Doom 3 igre ili Crysis), oko mi je izoštreno za te stvari i angle independant AF je u tom smislu (kod NVIDIE) mnogo bolji od ATI-jevog rešenja. I šta sad, ti bi, da si neki novinar, rekao u zaključku "brate, onaj ATI-jev AF je bulja, ne valja ništa, bolje ga ne uključujte uopšte, dajte 100 evra više za geforce". 99.9% ljudi koji bi to proverili u praksi bi rekli - o čemu ovaj priča, kakva razlika? O tome se ovde radi. Ja vidim razlike, ali nisam u fazonu bitchinga zbog njih, jer, nije da se radi o razlici kakva je recimo između High i Very High nivoa u Crysis-u. Nivo detalja je isti, samo je u pitanju razlika u rezoluciji (brzini učitavanja tekstura u nekim igrama) i nivou AA i AF-a. Na TV-u to izgleda skroz OK i razlika je još manja nego kad gledaš na monitoru. I još jedna razlika je u tome što sam ja posle dugo vremena zapravo počeo da igram igre, a ne samo da ih gledam... :)

@gx-x

Original source, a? Pa što te veće teksture nisu bile primenjene u prethodnim portovima? To je bar lako, jedan dan posla, zar ne? Ali pre je PC dobijao PS2 portove (ej, PS2 portove!!!) nego igre sa većim brojem detalja. Jedina igra (i vaši totalno lame skrinovi ništa neće promeniti jer sam sve lično video i poredio) koja je stvarno urađena maltene ponovo je GRAW2... Stvarno ima za dva koplja nadrndaniju grafiku.
 
Otkud ja znam da li jesu ili nisu i zasto eventualno nisu ? :) Nisam igrao te igre na Xbox-u pa ne bih znao. Teksture sam naveo kao banalni primer toga da je moguce unaprediti nesto bez preterano mnogo rada i truda. Takodje, mislim daje moguce i efekte unaprediti lako dizanjem parametara za preciznost renderovanja doticnih (tamo gde postoji). Koliko znam, upravo to je uradjeno u Lost Planetu, tj. Mozes da biras preciznost u opcijama, pa kako kome odgovara.

Inace, nisam se bavio pregledanjem screenshotova i poredjenjem detalja (niti cu). Eventualno mogu da prokomentarisem nesto sto je ocigledno, kao recimo sto je ocigledno iz onog linka da je neki lejmer drndao gamma setinge na PC verziji i upropastio boje. Da li je to namerno, ili covek stvarno ima takav konfig za gammu - to je vec druga stvar. Ono je svakako ruzno i sasvim sam siguran da igra ne izgleda tako. ;)
 
http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/02/Mass_Effect_PC_versus_Xbox_360_1.jpg

mnogo bolji kvalitet, zar ne? :D

pa naravno da se radi o optimizaciji, uštini malo tamo, a malo ovamo. naravno da ću sa svojom mašinom u kojoj je kartica skuplja od samog xboxa igrati sa većim AA i većim AF-om, ali na tome se uglavnom i u 99% slučajeva priča završava. Ja nikad nisam rekao da Xbox ili PS3 nude isti nivo detalja kao najnadrkaniji PC, to bi bilo suludo. A ti opet ponavljaš priču, jer si picajzla i insistiraš da je na PC-ju ne znam koliko bolje, a to jednostavno nije istina. Naravno da jeste malo bolje, mora da bude, ali mašina od 700-800 evra ne može to da izvuče bolje - mogu moja ili tvoja i još par mašina na forumu. Pogledaj situaciju sa svim igrama koje su razvijane za Xbox360 - Vegas, Condemned, NBA-ovi, Lost Planet, GoW... Sve to je dokaz koliko su igre optimizovane za određen hardver, a onda puštene za Win platformu na kojoj su ultrazahtevne, čak i u 1280 rezoluciji. E sad koliko je to malo bolje, stvar je ukusa, a ne moći zapažanja. Nemaš pravo tako da pričaš jer ne znaš o čemu ja pričam. Ja dobro vidim razliku čak i u kvalitetu AF8x između GeForce-a i ATI-ja. Uvek bi mogao da ti kažem koja je karta unutra samo na osnovu toga što gledam igru (osim ako igra ne forsira neki svoj AF, kao Doom 3 igre ili Crysis), oko mi je izoštreno za te stvari i angle independant AF je u tom smislu (kod NVIDIE) mnogo bolji od ATI-jevog rešenja. I šta sad, ti bi, da si neki novinar, rekao u zaključku "brate, onaj ATI-jev AF je bulja, ne valja ništa, bolje ga ne uključujte uopšte, dajte 100 evra više za geforce". 99.9% ljudi koji bi to proverili u praksi bi rekli - o čemu ovaj priča, kakva razlika? O tome se ovde radi. Ja vidim razlike, ali nisam u fazonu bitchinga zbog njih, jer, nije da se radi o razlici kakva je recimo između High i Very High nivoa u Crysis-u. Nivo detalja je isti, samo je u pitanju razlika u rezoluciji (brzini učitavanja tekstura u nekim igrama) i nivou AA i AF-a. Na TV-u to izgleda skroz OK i razlika je još manja nego kad gledaš na monitoru. I još jedna razlika je u tome što sam ja posle dugo vremena zapravo počeo da igram igre, a ne samo da ih gledam... :)

@gx-x

Original source, a? Pa što te veće teksture nisu bile primenjene u prethodnim portovima? To je bar lako, jedan dan posla, zar ne? Ali pre je PC dobijao PS2 portove (ej, PS2 portove!!!) nego igre sa većim brojem detalja. Jedina igra (i vaši totalno lame skrinovi ništa neće promeniti jer sam sve lično video i poredio) koja je stvarno urađena maltene ponovo je GRAW2... Stvarno ima za dva koplja nadrndaniju grafiku.

Ovo si ti captureovao shotove? Posto vidim da ne priznajes neka poredjenja, pa sam pomislio da je ovo tvojih ruku delo? Kao sto sam rekao, kada izadje ME za PC, vrlo lako cemo uporediti kvalitet ;). Ovde je sad pocela da se shiri prica vise no sto treba, pojedinci pricaju o filozofiji PC i Console gaminga, i njihovom besmislu poredjenja. Dakle, niko nije potegao pricu o tome, pa ne bih zeleo da se sada prica shiti nepotrebno. Sto ne znaci da ne bih imao sta da kazem ;).

Elem, zaista sam se smorio citajuci pojedine postove, smanjio sam maksimalno boravak na ovom forumu, jer je sve postalo izuzetan smor. Ima tu i divnih ljudi, ali prosto, ne vide se od one mase budalastina koje prosipa velika vecina :)
 
OFF:
byMax je napisao(la):
Pogledaj situaciju sa svim igrama koje su razvijane za Xbox360 - Vegas, Condemned, NBA-ovi, Lost Planet, GoW... Sve to je dokaz koliko su igre optimizovane za određen hardver, a onda puštene za Win platformu na kojoj su ultrazahtevne, čak i u 1280 rezoluciji.

Maxo o kojem condemned-u pricas? Jel izasao najavljeni nastavak ???
 
nastavak je izasao ali samo za xbox360. Prvo deo Condemned-a je bio zahtevan ali je i radjen na FEAR engine-u (zaboravljam stalno pravi naziv engine-a) koji je po meni ocajan sto se tice optimizacije. Normalno je d ana konzolama to sve mora da radi inace niko ne bi kupovao igre, a ni konzole. Jaka graficka je za PC opcija, a ne moranje.
 
Pitam jer je Max napisao da je condemned radjen za x360 pa pusten za win. Koliko znam 1. deo je izasao samo za PC pa sam pomislio da je i drugi deo portovan. BTW condemned i nije toliko zahtevan tj. relativno je optimizovan u odnosu na ostale FEAR igre.
 
Pitam jer je Max napisao da je condemned radjen za x360 pa pusten za win. Koliko znam 1. deo je izasao samo za PC pa sam pomislio da je i drugi deo portovan. BTW condemned i nije toliko zahtevan tj. relativno je optimizovan u odnosu na ostale FEAR igre.

Condemned: Criminal Origins postoji i za Xbox360 i za PC, dok je Condemned 2: Bloodshot PS3, Xbox360 only, mada je moguc port za nekih 6-12 meseci?
 
Poslednja izmena:
Nastavak nije izašao. Maxa govori o prvom delu.

Inače, i nastavak će izaći za PC, potvrđeno je.;)
 
Čeka se zdravko da pomene kako konzola nikada takvu igru kao Condemned neće imati...
 
Mass Effect First Look - PC Version



Currently scheduled for release in May, the PC version of BioWare's popular sci-fi role-playing game will benefit from a number of improvements over the Xbox 360 original, many of which are a direct result of feedback from reviewers and fans.
The most obvious of these improvements, which was immediately evident regardless of the fact that we were checking the game out on a 720p HDTV rather than on a higher-resolution monitor, is that the visuals are now much sharper and more detailed. The character models look great, environmental features such as water and foliage are much more believable, and even the textures of the relatively featureless non-story-critical planets look very different now that you can clearly see cracks in the ground, small stones, and such. On one of the planets we were shown during the presentation, there were clouds of dusts blowing across the screen, which are in the Xbox 360 game but not nearly as effective as they are on the PC. We can report that the PC game's textures load much more quickly than those in the console game as well, and though we noticed them popping in on occasion, the problem wasn't nearly as pronounced as it was for Xbox 360 players last year. For what it's worth, the PC version of Mass Effect that we were looking at is still a work-in-progress as well, so it's conceivable that the problem won't be in the finished game at all.

Mass Effect will purportedly run well on "midrange" gaming PCs when it's released, and will support both the Windows XP and Vista operating systems. The game will also boast Games for Windows Live support, and those of you with a penchant for achievement points will have an opportunity to earn the same 1,000 that you might already have on the Xbox 360. We look forward to bringing you more information on the PC version of Mass Effect as soon as it becomes available.

Ostatak http://www.gamespot.com/pc/rpg/mass...clk=multimodule&tag=multimodule;picks;title;3
 
Poslednja izmena:
undefined je napisao(la):
Ha ha. Optimum konfa ce biti quad core penryn na 4.5GHz i 9800GTX2 x2 u SLI. I bice vista exclusive...

Kakav crni 9800GX2?!...:zgran: Ljudi, igra je izasla pre skoro godinu dana, a posto je tera X360 sa svojim R600 baziranim grafickim cipom, ne vidim zasto prakticno sve graficke u rangu 150-200 evra, ne bi gurale ovo bez ikakve frke. Inace, system requirements jos nije oficijalno izdat, sve ostalo su samo nagadjanja. Evo oficijalnog Bioware-ovog thread-a gde upravo raspravljaju na tu temu:

http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=617419&forum=125&sp=0
 
Kakav crni 9800GX2?!...:zgran: Ljudi, igra je izasla pre skoro godinu dana, a posto je tera X360 sa svojim R600 baziranim grafickim cipom, ne vidim zasto prakticno sve graficke u rangu 150-200 evra, ne bi gurale ovo bez ikakve frke. Inace, system requirements jos nije oficijalno izdat, sve ostalo su samo nagadjanja. Evo oficijalnog Bioware-ovog thread-a gde upravo raspravljaju na tu temu:

http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=617419&forum=125&sp=0


M daj covece sta se palis! Lik kojeg si citirao je konzolaski smarac na koga ne treba obracati paznju. Mass Effect koristi Unreal 3 Engine tako da ce i 2600XT moci da pruzi zadovoljavajuce performanse.
 
Poslednja izmena:
Nisam se bas bukvalno primio, ali svejedno me iznervira kad ljudi pisu takve gluposti. Ej, quad core i 9800GX2 za ono?!...:zgran:

Sta vise, Gears of War mi graficki izgleda dosta lepse od Mass Effect-a, a drug mi ga igra bez ikakve frke na 8600GT-u. :d
 
Au ljudi al ste se popalili....
 
:d:d:d
 
al ce ovo biti popljuvano kad izadje za pc....Meni je taj tip igara ok ali kontam da se vecini nece svideti :p
 
Minimum System Requirements for Mass Effect PC

Operating System: Windows XP or Vista
Processor: 2.4+ GHZ Intel or 2.0+ GHZ AMD
Memory: 1 Gigabyte Ram (XP) 2 Gigabyte Ram (Vista)
Video Card: NVIDIA GeForce 6 series (6800GT or better) ATI 1300XT or better (X1550, X1600 Pro and HD2400 are below minimum system requirements)
Hard Drive Space: 12 Gigabytes
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card and drivers

Recommended System Requirements for Mass Effect PC

Operating System: Windows XP or Vista
Processor: 2.6+ GHZ Intel or 2.4+ GHZ AMD
Memory: 2 Gigabyte RAM
Video Card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or higher. ATI X1800 XL series or higher
Hard Drive Space: 12 Gigabytes
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card and drivers – 5.1 sound card recommended
 
Kamo srece da su teksture...:p
To su dijalozi, dijalozi i samo dijalozi...pa jos na gomili jezika, i voila.12GB.Sama igra sumnjam da je veca od jednog obicnog DVD-a.
 
Jeste čuli kako su rešili lipsync? Deo endžina "sluša" voiceovere i prema tome animira pomeranje usta, kako ne bi pet puta radili lipsync animacije.
 
Verovatno se radi o ovoj tehnici ili su resili na slican nacin...posto neki developeri imaju sopstvene programe za brzo animiranje lipsync-a.
http://www.image-metrics.com/
 
Kamo srece da su teksture...:p
To su dijalozi, dijalozi i samo dijalozi...pa jos na gomili jezika, i voila.12GB.Sama igra sumnjam da je veca od jednog obicnog DVD-a.

Za takve igre je tu Skullptura.:)
 
PC Version Of Mass Effect To Get DLC For Free

Electronic Arts has announced that the PC version of BioWare's RPG Mass Effect will include the "Bring Down The Sky" content for free. The pack was previously release on the Live Marketplace for 400 points and included about 90 extra minutes of gameplay. The PC version of Mass Effect will be in North American stores May 28.

Fully optimized for the PC, "Bring Down the Sky" is the first in a series of planned downloadable content that will further expand the Mass Effect story and universe. It includes a new uncharted world that introduces the deadly Batarian alien race, approximately 90 minutes of new gameplay and an original soundtrack.

Batarian extremists have hijacked a mobile asteroid station in the Asgard system, setting it on a collision course with the nearby colony world of Terra Nova. Only Commander Shepard can save the millions of innocent civilians before the asteroid completes its deadly descent.
 
Nazad
Vrh Dno