Šta je novo?

Iritirajuci ti-tuu-tiii ! ! !

66musicman

Slavan
Učlanjen(a)
06.05.2007
Poruke
228
Poena
319
Mislim da naslov vec govori sve o mom problemu.
Naime vec nekih 20.dana iz kompa se cuju beep-ovi (najverovatnije BIOS) bez neke logike u zvuku .
Najpre kratko tii, pa kasnije 1-2. sekunde tuu, pa odmah ti-tu,
pauza 3-5.sekunde tuu-tii i tako u krug, sa povremenim duzim pauzama od 1-2.minuta.
Naprasno objasnjeno, priznajem, ali pokusavam da vam docaram situaciju.Bez obzira koliko je CPU opterecen i u idle i u full-u, temperature su o.k., RAM takodje, HDD isto, ventovi rade normalnim brzinama, sve provereno vise puta i raznim alatima.
Imate neku ideju o cemu se radi.Hvala na sugestijama !
 
Poslednja izmena:
Pa daj neki info o konfi.
 
Koja je ploca u pitanju? Za pocetak probaj da clearujes cmos.
 
da li brljaju povremeno mouse i/ili keyb ?
probaj jos nesto da nakacis na usb, sto trosi relativno puno struje, pa javi da li se pogorsalo...
 
Konfa je malo starija CPU P4 2.0 (OC na 2.2 vec pre 5.godina),
MB Aus P4B 533, 1.Gb RAMA PQI 400, 2 X HDD Maxtor 80 + WD 160 Gb itd... i onako nebitno.
Clear CMOS uradjen pri prvoj pojavi problema bez rezultata,
na USB imam zakacena dva externa HDD koja rade povremeno, ali se ne javlja problem kad njih ukljucim, vec uvek.Naglasavam da se beep-ovi javljaju bez veze, ikad je proc opterecen i kad nije (i u idle i u full-u).
Izgleda da je komp zreo za penziju, iliti ploca polako, polako, polako....................................
 
ja sam skoro imao istu manifestaciju kod jedne musterije + brljali mis i tastat po random principu. p3 intel je u pitanju. zamenio sam napajanje i preporodio se. sve u redu.
 
Koristis li neko monitoring program? MBM ili nesto drugo?
 
Probaj ako imash da mu zakacish drugi cooler za proc, moguce je da brljavi sa monitoringom broja obrtaja pa zato ploca pishti...
 
Jesi li probao da lepo otvoris kuciste i lokalizujes odakle se cuje taj zvuk? Iz pravca ploce, napajanja, hardova ...

Pozdrav,
Igor
 
Zanimljivo, odakle se cuje ? Hm pa iz beepera odakle bi.
Imas po netu svuda beep codes tabele koje ce ti reci da li je CPU AGP ili RAM u pitanju kad to nadjes znaci ASUS beep codes ili AMI BIOS beep codes ili koji je vec bios nebitno, kontas sta trebas, onda se javis pa cemo dalje.
Koliko ja mogu da skontam napamet i iz tvojih "ti tu tu" to bi trebalo da je CPU ali ako jeste onda ne bi mogao da upalis comp. Ako je to stvar izvadi cpu, ocisti hladnjak i kompresorom izduvaj podnozje procesora i sam procesor i resio si problem.
 
Poslednja izmena:
Mislim da sam otkrio uzrok mog "ti-tu" problema.
Naime prekontrolisao sam apsolutno sve moguce stvari, izduvao komp itd...
Kontrolom svih mogucih opcija u BIOSU otkrio sam sledece:
+3.3 V grana ima tendenciju pada voltaze na 2.95-2.99 V i tom prilikom opcija postaje crvena.
Koje je vase misljenje, da li je napajanje pri kraju ili kondenzatori daju znake izdisaja ? Nijedan kondenzator nije "naduvan" ili deformisan.
Naglasavam jos jednu stvar, koja mozda nije bitna.Iako po postovima mozda deluje da sam neiskusan, imam solidnog iskustva sa hardverom i softverom, ali me interesuju misljenja jos iskusnijih i prefinjemijih kolega po pitanju kompova uopste.
Hvala svima na interesovanju i pomoci ! ! !
 
stavi drugo napajanje za probu, pa ako vise ne bude bilo pi-pip, znaces sta je
 
Isti problem imao... i qlirao sam cudne malodije iz kucista ali...
Od sinoc desktop nece da se stratuje (a svetli led na tastaturi)...Danas se malo pozabavih, izvadih napajanje... Stavio neko staro za probu... ETO RESENJA! ;)
Dakle ima neke napone, ali kao sto si pomenuo tih 3.3V njemu jako njemu bitnih... JOCK!
Stampa na jednom delu pozutela... jedna dioda u hladomE lemi i tako... da ne nabrajam!
Imam 5 propalih napajanja kod kojih je samo to (3.3V) problem!

Vadi, stavi novo ili promeni kondezatore... Nije bitno sto nisu naduvani!
Najbolje bi bilo ako imas malu spravicu da proveris "otpor" (ili ti kvalitet) kondezatora!

Mislim da je jeftinije i jednostavnije pazariti novo! Jedino ako oces da se igras kao ja! :)
 
Poslednja izmena:
Nijednom. Bar ne dok su kondenzatori na ploči.

Kao što ti je već savetovano, zameni napajanje. I probaj da staviš iole kršteno ako misliš da ti ta konfa poživi još malo.
 
Neverovatno, vec desetak sati konfa je potpuno "mirna" i bez ti-tuu-tiii. Cestim ulazom i BIOS radi provere napona na +3.3 grani koja je ranije setala od +2.85-2.95, primetio sam da je u poslednjih 10.sati +3.3 V grana stabilna na naponu +3.10 i samim tim konfa cuti.
Sta mislite da je razlog nagle promene na +3.3 V grani ?
Napajanje ili nesto drugo ?
 
Ye ye... permutovao sam slova!

The Most Useful Tool for Identifying Bad Capacitors

When you are evaluating the capacitors on a motherboard with issues, the problem you will be faced with is that capacitors do not always show visible signs of failure. Therefore it is very useful to have an instrument that will tell you which capacitors are causing the problem. That instrument is an ESR meter.


BTW evo i linka pa vidite sama sta vas interesuje! http://www.capacitorlab.com
 
Poslednja izmena:
@iNtrUdeR

Bacio sam pogled na tvoj link, rek'o možda je neko smislio nešto revolucionarno...

Quote sa sajta:

The problem with testing capacitors in circuit is that there may be other capacitors connected in parallel with the capacitor you are testing. This can mean that the value tested is incorrect. There can be other components in the circuit affecting the value also. In ATX Power Supplies it can be quite difficult to locate the capacitor you want to test on the rear of the PCB. For best results and sometimes the only way is to desolder capacitors and test them out of circuit. Still with this meter there is no problem to test them in circuit when the power is disconnected from the device. You will not damage the motherboard or other device with this meter.

Dakle ne može. Dok ne skineš kondenzator sa ploče nikada nisi siguran da li je ispravan ili ne, a kamoli koliki mu je tačno kapacitet.
 
For best results and sometimes the only way is to desolder capacitors and test them out of circuit

Ako bi radio prakticno znao bi sta to znaci... Jako JAKO retko je bas neophodno da ih vadis iz kola! A i kad jeste dovoljno je da pumpicom svuces kalaj sa jedne nozice (dakle kondezator ostaje na ploci) sto nije neki problem, ali... AJDE!

Ne znam koliko si se upustao u citanje sajta, ali kapacitivnost nije najmerodavnija karakteristika kondezatora vezana za njegov kvalitet vec upravo ESR(unutrasni otpor)! Koji se vremenom povecava! Kondezator moze zadrzati svoju kapacitivnost... ali usled zagrevanja i susenja dielektrika (elektroliti) mogu praviti lom u osetljivom kolu!

Za resavanje vecine problema dovoljan je i om metar cisto da vidis da li se puni i prazni...

Naravno da ne postoji nijedna revolucionarna stvar koja kad spojis dva (ili vise) kondezatora u paralelu (ili na red) moze da ti meri karakteristike jednog od njih! Jer ce se ponasati kao jedan kondezator i ako je problem samo u jednom od njih normalno da moras da razlemis pa da ih pojedinacno proveris!

Ali generalno ESR metar je odlicna stvar! Resava problem jako brzo u vecini slucajeva, ako je problem u kondezatorima! THE END!:type:
 
Pošto vidim da si se jako iznervirao, nemam više šta da dodam. 66musicman je verovatno prepun iskusta u odlemljivanju sa matičnih ploča čim postavlja ovakva pitanja, pa će mu verovatno tvoji saveti sigurno pomoći...
 
Ako nisi iskusan lemach, prepusti to nekom iskusnom. Malo je zeznuto odlemiti a da ne upropastis stampu. Ja sam radio sa lemilicom delikatne stvari pa sam stekao taj osecaj sta, gde i kako treba. Termostatska lemilica, 380 -400 stepeni i tanji vrh. Ne przi dugo jer ce se odlepiti stampa. Ma ako znas znas, a ako ne znas daj onome ko zna.
Predlazem ti da promenis elektrolite i to pogotovu one koji su blizu procesora.
Ono sto se desava je da vruc vazduh sa hladnjaka procesora struji preko tih elektrolita i oni se najbrze "isushe" , tj. izgupe kapacitet. Samim tim sto izgube kapacitet, gube i funkciju filtriranja onih sitnih varijacija napona koje stizu sa napajanja.
Vrlo bitna stvar za dug vek racunara je kvalitetno napajanje. Dobro napajanje ima manji hod zadatih napona i bolju filtraciju pa samim tim i manje trpe elektroliti na maticnoj ploci i duze traju.
Sve je to povezano :)

Jos nesto. Elektroliti nisu skupi pa kad ih budes kupovao obrati paznju da su "svezi" i da su za 105 stepeni celzijusa. Kapacitet mozes izmeriti skoro svakim malo boljim multimetrom. Nazivni kapacitet npr. 2200uF, "svez" kondenzator treba da ima oko
5-10% vise. Ako ima manje znaci da je dosta vec cekao po magacinima ili nije kvalitetno skladisten.

Jos jedna stvar. Kad kupujes elektrolite imas ih u rinfuzi i na papirnoj traci. Ovi na papirnoj traci su A klasa (u zadnje vreme ces ih retko naci kod nas), dok su ovi na rinfuzi B klasa.

Ja sam mog athlona 1700+ osvezio pre 2 godine i dan danas brije bez problema :)

Ajd uzdravlje
 
Nazad
Vrh Dno