Šta je novo?

Optimalan fps???

Sto znaci da, u slucaju modernih igara pisanih nogama, nisi uopste zadovoljan :d, jer je min fps daleko od 60...

Potpuno si u pravu,pola modernih igara nemaju bas najbolje optimizovan engine, frejmovi skacu i padaju k'o ludi (bez ikakvih pravila) kao da je engine napisan nogama. Retko koja grafika moze da se izbori sa takvim igrama kako treba i da odrzi zavidan frame rate (pod zavidnim podrazumevam 50-60 pri 1280x1024 4xAA i sl...)
 
u principu dok ne silazi ispod 25 dobro je..sve preko moze samo biti bolje za oko i uzivanje..ali 25 je neki minimum..
 
jok. 30 je minimum minimuma. 25 je katastrofa.
 
po tebi igrica loshe radi ako je min fps 25?
 
narodi koji zive primitivnim zivotom, aboridzini na primer, imaju znatno osetljiviji vid po pitanju brzine. oni 25fps ne vide kao tecnu sliku. ne znam koliko im tacno treba ali sigurno ne preko 40. razlog tome je jednostavan, ljudi su lovci, i njihov vid je izostren. isto tako ima i ljudi u modernoj sredini koji jednostavno genetski, ili uslovljeno imaju nesto "brzi vid" od prosecnog.

ja licno 24fps vidim kao glatku animaciju, kada je konstantna, medjutim u igrama to najcesce nije slucaj.

kao sto su ljudi lepo objasnili, optimizacija je kriva za to sto su neki umislili da vide i po 80fps :d
 
Ja sam zadovoljan sa 25fps u Oblivionu na medium/high nivou detalja u 10x7 (+hdr). Kartica radi na kloku 7600GT!
 
Nista to ne vredi kad nema nove igre koja drzi 60+ konstatno ljudi
 
narodi koji zive primitivnim zivotom, aboridzini na primer, imaju znatno osetljiviji vid po pitanju brzine. oni 25fps ne vide kao tecnu sliku. ne znam koliko im tacno treba ali sigurno ne preko 40. razlog tome je jednostavan, ljudi su lovci, i njihov vid je izostren. isto tako ima i ljudi u modernoj sredini koji jednostavno genetski, ili uslovljeno imaju nesto "brzi vid" od prosecnog.

ja licno 24fps vidim kao glatku animaciju, kada je konstantna, medjutim u igrama to najcesce nije slucaj.

kao sto su ljudi lepo objasnili, optimizacija je kriva za to sto su neki umislili da vide i po 80fps :d

jeste sad, ja sam masai ratnik i idem da ubijem lava sa 8800GTX u ruci i zato mi treba 60fps..ma daj..
 
"So what is the answer to how many frames per second should we be looking for? Anything over 60 fps is adequate, 72 fps is maximal (anything over that would be overkill). Framerates cannot drop though from that 72 fps, or we will start to see a degradation in the smoothness of the game."

Idem po sekiru...
 
Nista to ne vredi kad nema nove igre koja drzi 60+ konstatno ljudi
Pa ima, al' ako imaš 8800Ultra SLI :p il' ako smanjiš rez. na 640x480, a i onda je pitanje, ako nemaš neku bar solidnu grafičku :d
Ja npr. nikad ne bi' išao na grafiku na uštrb dobrog FPSa. E sad opet zavisi od slučaja, C&C Tiberium Wars izgleda veoma tečno, neko će reći da je zato što je u pitanju strategija, al' po meni je zato što je zakucano na 30FPS. Zbog capa ne može dalje, a setovanja nisu dovoljno jaka da bi išlo ispod tago. Jeste konstantnost je važnija, al' malo gde ćemo je naći :crash:
 
meni je bitniji konstantan framerate nego neki max fps, recimo da bi 45-60fps bila neka vrednost za komotno igranje. Naravno i 25-30 je dosta u nekim slucajevima, opet zavisi koliko je neka igra optimizovana (mouse lag anyone?) .
Ja cesto upalim vsync cisto da eliminhishem problem sa prelamanjem i ogranicim pad fpsa, ustvari vishe rast nego pad, npr kad neka igra radi na 35-40 frameova i povremeno skace na 60-70, to ume da se oseti, a vsync malo sredi tu razliku :p , iako nije namenjen za to, ubiju se dve muve jednim udarcem.
 
Ma Vsync obavezno na on. Zbog Tearinga.
 
kojih crnih 25fps... Goranstein je kacio link ka video fajlu od 30fps i istom tom u 60fps. Razlika se i te kako vidi. Iako je 30fps igrivo, jednostavno - nije dovoljno za sticanje "privida realnosti"

"Mit" o ljudskom oku i 24 fps je nastao u ranim danima tjranim pocecima tehnologije video zapisa na film i projektovanja doticnog u bioskopima. Zapravo, prvi filmovi i projektori su pustali u 12 (ili bese 14, ne sluzi me secanje bas najbolje), ali su veoma brzo skontali da to nije to i duplirali. Danas se, kao sto Dandy rece, koriste razne tehnike u snimanju (iskustvo, efekti) da bi se izbegle limitacije 24fps filma (posto je seckanje vidljivo pri brzim svenkovima ili kod brzih objekata na staticnoj sceni)... Imao sam i sam prilike da gledam video materijal sniman u 60fps i da ga posle konverzije pogledam u 24fps...Cak i sa interpolacijom na TV-u 60fps je daleko fluidnije...

jos: http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Konkretan primer koji svi mozete da probate je da uzmete neku igru sa quake 2 ili quake 3 enginom, najbolje bas quake 3, spustite konzolu i kucate r_swapInterval 1 (to je za v-sync ON) i com_maxfps 30 i r_displayrefresh <vas refresh> , i zatim vid_restart. Drndajte malo okolo, pa posle ukucajte com_maxfps 60 ... Ako ne vidite razliku onda imate ultra los vid...sta da vam kazem :D
 
Poslednja izmena:
Pošto se slabo razumijem rizikujem da lupim ali lupiću :D
Zar ne bi rezolucija trebala da igra bitnu ulogu u tome da li se vidi seckanje. Nije isto gledati divx film koji ima malu rezoluciju i igru u rezoluciji 1024x768 ili više
 
Moze li neko da mi objasni zasto mi i CoH i Quake 4 zakucan na max 60 fps. Mereno sa FRAPS-om. Verovatno su mi i ostale igre takve ali nisam proveravao. Znam da je dosta 60 fps ali me interesuje. :wave:
 
HA!Sta je seckanje?To ti je kad predjes onog tupavog spajdermena sa 7300 LE i posle te boli glava dva dana...
 
Moze li neko da mi objasni zasto mi i CoH i Quake 4 zakucan na max 60 fps. Mereno sa FRAPS-om. Verovatno su mi i ostale igre takve ali nisam proveravao. Znam da je dosta 60 fps ali me interesuje. :wave:

Ili je VSync uključen, ili su igre interno ograničene na 60 fps jer nema nikakve potrebe za višim framerateom. Mislim da je u Quake IV upravo to slučaj.
 
Poslednja izmena:
Moze li neko da mi objasni zasto mi i CoH i Quake 4 zakucan na max 60 fps. Mereno sa FRAPS-om. Verovatno su mi i ostale igre takve ali nisam proveravao. Znam da je dosta 60 fps ali me interesuje. :wave:

V-sync? Trebalo je samo da procitas temu lepo od pocetka!
 
Hajde opet da pisem o ovoj temi. Prosecno ljudsko oko (neutrenirano) vidi promene koje su duze od 1/75 dela sekunde. Promene koje se odigravaju sa recimo 1/200 deo sekunde su mu neprimetne. Naravno ove promene ne ukljucuju naglu promenu intenziteta svetla (npr blic), ve svakodnevni prirodni habitat.
Na TV je bila lepa emisija o istrazivanju stereoskopije, bioskopa, filmova itd. Tada su prezentovali rezultate testiranja grupe pilota F-16. Zaključeno je da piloti (trenirani i odabrani od nekoliko hiljada smrtnika) vide do oko 100-120Hz ispred sebe, dakle pravo i oko 160-180Hz perifernim vidom sa strane. Biolozi su ovo objasnili evoluciom i nekadasnjom potrebom ranijeg primecivanja opsanosti (predatora) pre nego sto bude kasno, tj. pre nego sto iskoci ispred zrtve. I covek je naravno nekada bio u opasnosti, zbog toga bolje detektuje promene sa strane. Ovo moze svako sa CRT monitorom isprobati. Lepo podesite 85Hz i deluje vam lepo, a onda okrenite glavu i perifernim vidom cete ''osetiti'' da treperi. Treba malo vezbe jer refleksno skrecete pogled ka njemu, ali posle 2-3 minuta svako ce primetiti pojavu. Naravno ovo ne znači da pokretna slika mora biti te brzine da bi bila glatka, ali govori o nekoj realnoj granici preko koje ne vredi ici. Dakle to je max 100fps. Sve preko toga nema nikakvog efekta. Za osecaj glatkosti je dovoljno i 50% od ovoga, dakle 50fps je da kazemo potpuno glatko. Ovo vazi za dinamicne igre, pucacine, voznje, razne simulacije. Ako je igra staticnija (strategije i tako to) dovoljno je i manje jer se ''kamera'' krece polako. DA bi me svi shvatili o cemu govorim setite se pravila kojeg se drze svi kamermani sveta. Kamera se krece polako, a kada mislite da je dovoljno sporo, pomerajte je jos sporije. Brzi pokreti usled nedovoljnog broja slika u sekundi kod snimanja kamerom izazivaju osecaj ''morske bolesti'', tj. nelagodnos, neprijatnost jer nije prirodno za samo oko.
Dakle voznje i pucacine 50+fps, a sporije igre, tj. strategije (pogled pticije perspektive) 30+fps. Sve preko toga je bolje, a ispod ovih granica nije dovoljno. Molio bih one koji govore o glatkoci pucacine ili npr. Obliviona koji im ne pada ispod 30fps da jos jednom razmisle o svemu. Treba vam 50fps. Uzdravlje! :wave:
 
Posto tema glasi optimalan onda definitivno 50fps.
Cak sam juce isprobavao sa kamerom podesavanje shuttr speed sa 25 i 50fps, a zatim sam lagano pomerao kameru po horizontali.
Sa 25fps je bilo solidno, ali sa 50 fps je slika bila dosta prirodnija.
 
Samo da napomenem. WinXP ima neki bug sa svim grafickim karticama. Bug se ispoljava tako sto se neke 3D aplikacije izvrsavaju sa osvezavanjem ekrana u 60Hz. ATi ima onaj RR override, ali u novijim nV drajverima to ne postoji... Jedino resenje je ovaj programcic.
 
Zakljucak

Optimalno je sve dok tvoje oko ne primeti da se nesto cudno desava, lik iz igrice ide usporeno a ribice ne plutaju u moru FAR CRY-a 4, puska zapinje u doom-u, i dignes ruke od svega i kupis onda dual core na kvadrat sa 14gb L2 kesa i ati 4900xt, sacekas da izadju kasvetni drajveri jedno 3 meseca i opet uzivas celih 6 meseci u visokom fps. Ma briga te kolko je optimum igras, a kad pocne da secka smanjis rezoluciju....itd
 
Zakljucak

Optimalno je sve dok tvoje oko ne primeti da se nesto cudno desava, lik iz igrice ide usporeno a ribice ne plutaju u moru FAR CRY-a 4, puska zapinje u doom-u, i dignes ruke od svega i kupis onda dual core na kvadrat sa 14gb L2 kesa i ati 4900xt, sacekas da izadju kasvetni drajveri jedno 3 meseca i opet uzivas celih 6 meseci u visokom fps. Ma briga te kolko je optimum igras, a kad pocne da secka smanjis rezoluciju....itd

Covek je potpuno upravu igras se dok ti ne smeta a ne igras igricu i gledas fraps pa ako padne ispod 60 nerviras se par dana a onda das poslednje pare za novu karticu da bi video koji frejm vise(naravno u frapsu ne okom)
 
Nazad
Vrh Dno