Šta je novo?

I OVO je PS3 Oblivion?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Dobro, dokle ćemo vrteti iste priče "evo šta je PS2 mogao, tako će i PS3 isto moći"? Jel shvatate vi da je to vreme kada su PC i konzole imali drastično drugačiji hardver prošlo? PS3 i 360 daleko više liče na PC nego što je to bio slučaj sa PS2, i jedina konzola "stare škole" danas je Wii. I prema tome, nije nemoguće porediti ram sa ramom i clock sa clockom, iz prostog razloga što ni PC danas nije baziran na Pentiumu 2 gde su se samo pumpali megaherci. Alo, pa Core 2 je toliko uznapredovao od onog što se nekada smatralo x86 arhitekturom i komotno može da tera igre u 1080p, dokle više ti mitovi i legende o konzolama kao homogenom hardveru i PC-ju kao sklepanoj kanti? Ja znam dobro šta PS2 može da uradi, ali PS3 nije PS2, i igre se više nikad neće programirati u C-u kodu prožetom asemblerskim deonicama. I drajverova zamena teza "eto kako na PC-ju nijedna igra nema konzistentan frejmrejt", a dobro zna da to nije do procesora nego do DirectX-a i GPU-ova prilagođenih istome.
Sad odjednom iskoči gomila hardverskih stručnjaka koja zna bolje od ljudi sa arstechnice i koja smelo tvrdi da "branch prediction nije bitan, jer programiranje za konzole nije isto kao ono na PC-ju". Gospode Bože, kao babe kad se skupe i pričaju o politici a pritom veze nemaju šta se dešava.

Promashio si prichu, jer PS3 bash jeste PS2, pricha o tezem razvoju u odnosu na PC/X360 postoji od izlaska prvih devkitova, a samo zbog postojanja SPE-ova je jasno da to nije isto kao ova dva. Postoji gomila chlanaka iz razlichitih izvora koji govore o tome.

PS3 ce za razliku od X360 napredovati vremenom, a u pravu si da ovo nije ista stvar kao u vreme PS2, jer u to vreme PC je naglo krenuo da se razvija, bio je duplo brzi svakih 6 meseci, a danas je to daleko sporije, jer su doshli u corsokak i nemaju gde vishe, zato mogu da potpishem da za 5-6 godina, igre na PCu nece izgledati drastichno bolje, ali ce ih zato biti josh manje nego danas, a ljudi ce prelaziti masovno na konzole jer ce ukapirati da razlika u grafici na shotovima ne opravdava mali broj igara, chest upgrade i losh framerate.

I PC naravno moze da pusti 1080p, ali u kom framerateu :D Highend PC ne moze da pusti ni 1280 sa stabilnim framerateom bilo koju noviju igru, i sve igre i na X360 rade bolje nego na highend PCu. Ne mogu da verujem da se josh uvke pricha o rezoluciji i kvalitetu detalja, jer ti na PCu uvek mozesh to sve da naduvash, ali niko ne pricha o buljashkom frameratu koji nikada ne moze da bude zakucan, nego su PC igrachi navikli i sada im je to potpuno normalno :)
 
Poslednja izmena:
I gde se u to uklapa recenica "Furthermore, the PS3's L2 is only 512K, which is half the size of the Xenon's L2" ? Dakle, nije rekao da ppe ima 512 L2 kesa vec ps3 sto nije tacno...



Neko ko se imalo razume u konzole zna da je kod njih nemoguce porediti ram sa ramom, cpu clock sa clockom etc. sto ars tehnika u ovom textu radi pa mi ceo text deluje besmisleno. Da to ide tako pc na 400 mhz-a bi imao daleko bolji izgled igara od ps2 dok bi xbox imao tri do cetiri puta bolju grafiku od ps2 sto bas i nije slucaj.


Neko ko tvrdi da zna sta je L2 kes trebalo bi da zna da ono sto SPE-ovi imaju nije L2 kes vec se zove locally addressable memory:
http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-1.ars/2
The main differences between an individual SPE and an early RISC machine are twofold. First, and most obvious, is the fact that the Cell SPE is geared for single-precision SIMD computation. Most of its arithmetic instructions operate on 128-bit vectors of four 32-bit elements. So the execution core is packed with vector ALUs, instead of the traditional fixed-point ALUs. The second difference, and this is perhaps the most important, is that the L1 cache has been replaced by 256K of locally addressable memory. The SPE's ISA, which is not VMX/Altivec-derivative (more on this below), includes instructions for using the DMA controller to move data between main memory and local storage. The end result is that each SPE is like a very small vector computer, with its own "CPU" and RAM.

This RAM functions in the role of the L1 cache, but the fact that it is under the explicit control of the programmer means that it can be simpler than an L1 cache. The burden of managing the cache has been moved into software, with the result that the cache design has been greatly simplified. There is no tag RAM to search on each access, no prefetch, and none of the other overhead that accompanies a normal L1 cache. The SPEs also move the burden of branch prediction and code scheduling into software, much like a VLIW design.

Znaci covek je opet kazem sto posto u pravu,a ti nisi a i dalje se pravis pametan.
PPE u Cellu ima 512KB L2 ,Xenon ima ukupno 1MB L2.End of story.

Sto se tice komentara o PS2 i igrama,voodoo je dao savrsen odgovor i nemam nameru nista da dodajem na tu temu.
 
Poslednja izmena:
PPE u Cellu ima 512KB L2 ,Xenon ima ukupno 1MB L2.End of story.

I to znachi da je Cell loshiji ? :) Pozdravio te Major Nelson, shto sumnjam da znash ko je (google se ne vazi) :)

Sto se tice komentara o PS2 i igrama,voodoo je dao savrsen odgovor i nemam nameru nista da dodajem na tu temu.

Da, odgovor je savrshen za onoga koji o konzolama chita na ars technici, jer sve shto je napisao je suprotno od stvarnosti :)

Ovo su stvari poznate vec godinu dana, i vec su se svi slozili (multiplatform developeri) da je PS3 hardver bolji, ali ti sada izmishljash toplu vodu.
 
Poslednja izmena:
Ne izmisljam ja nikakvu toplu vodu,a developeri su bili prvi koju rekli da je PS3 bulja za programiranje.Drugo nisam ja rekao da je bolji zXenon zbog 1MB L2 vec sam naveo podatak da obrazujem coveka koji je se pravio pametan oko kilicine L2 kesa na Cell-u.

Voodoo je dao dobar odgovor,a to sto je Sony ovde svetinja to je druga stvar.

PS Pozdravi i ti Nelsona :d.
 
Da se vratim na temu - Oblivion na PS3. Evo zašto je viđena slika loša - uz PS3 se isporučuje buljaški trokraki AV priključak za SD TV, sa sve konvertorom sa SCART :zgran: Taj priključak ima podršku za rezoluciju 576i max. Naravno, sve te igre onda izgledaju katastrofa, ako se ne kupe odgovarajući kablovi (bilo od Sonija, bilo HDMI), što verovatno nije učinjeno. Slika je upravo zato očajna...

Bitno je da radi na svakom TVu, a što nije kabl koji može da isporuči HD sliku serijski sa konzolom to nema veze :trust:
 
Ne izmisljam ja nikakvu toplu vodu,a developeri su bili koju rekli da je PS3 bulja za programiranje.
Isto ko sto su pricali i za ps2. Ali ajde probaj da naprefgnes mozak- ako je ps3 bulja za programiranje kao sto ti sam tvrdis da li to znaci da sada izlaze ps3 igre koje su programirane na daleko nizem nivou nego sto ps3 moze da izgura?

Drugo nisam ja rekao da je bolji zXenon zbog 1MB L2 vec sam naveo podatak da obrazujem coveka koji je se pravio pametan oko kilicine L2 kesa na Cell-u.

Ko kad sam ja tebe obrazovao kad si se pravio pametan da je sony 4kvartala u gubitcima i da je obecavao milionsku prodaju ps3 pa se ispostavilo da na samom linku koji si prilozio nigde to ne pise :D Znas kako se kaze- sta je babi milo to joj se i snilo...


Btw jel je makar nesporno da ps3 ima 2.5 mb on-die memorije na cell-u i da valjda tih 2 mb necemu i sluze ili mislis da su ih stavili tek da bi landarali?

Voodoo je dao dobar odgovor,a to sto je Sony ovde svetinja to je druga stvar.

Nije svetinja vec sam sebi uskaces u usta- tvrdis da je programiranje na ps3 *******o (ko sto je bilo i za ps2) a onda govoris kako ps3 i ps2 nemaju veze. Kad ocekujes da ce se cell iskoristiti 100% kad je vec toliko zeznuto raditi na njemu i kad se to dersi jel ti deluje logicno da ce malo i performansi iz toga da se izvuce :p
 
Ko kad sam ja tebe obrazovao kad si se pravio pametan da je sony 4kvartala u gubitcima i da je obecavao milionsku prodaju ps3 pa se ispostavilo da na samom linku koji si prilozio nigde to ne pise :D Znas kako se kaze- sta je babi milo to joj se i snilo...


Btw jel je makar nesporno da ps3 ima 2.5 mb on-die memorije na cell-u i da valjda tih 2 mb necemu i sluze ili mislis da su ih stavili tek da bi landarali?

Hmm tesko da ti mene mozes da "obrazujes" u bilo cemu.Al na stranu to,ja sam na brzinu pogledao onaj naslov,sto i nije neka greska(u pitanju je clanak o finansijama a ne tehnici).A to sto ti ne znas sta je L2 kes a trpas se u ovu pricu,to je tvoj problem a ne moj.Prvo pogledaj sta i kako funkcionise u Cell-u ,pa onda probaj da diskutujes.

Nesporno je da Cell ima 512KB L2 za PPE i 256KB lokalne storage memorije za SPE-ove(cija je kontrola iskljucivo u rukama programera pa i stoga efikasna upotreba istih ).
PS3 i PS2 nisu isto.PS3 i X360 konzole u mnogome lice na danasnje PC racunare(posebno GPU delovi).Sigurno je da ce se vremenom bolje optimizovati stvari za PS3,ali cinjenica je da PS3(kao i x360) nece dobiti "upgrade" na GPU frontu.Koliko ce to limitirati obe konzole u smislu grafike u naredne 2 godine(ako zelimo da ih poredimo sa PC racunarima u tom trenutku) cemo videti kad se to desi.
 
Poslednja izmena:
Dakle hoces da kazes da i pored toga sto je ps3 "bulja" strucno govoreci tvojom terminologijom za razvoj, ps3 vec sada pruza u gpu delu najvise sto moze dok sam cell nece imati veceg uticaja na kvalitet igara u grafickom delu?

Ajd malo obrazovanja o logici- vec sada i pored "bulja" razvoja ps3 gura HS (probaj demo) u 720p koji izgleda odlicno vec u prvoj godini od izlaska ps3. Kako to uspevaju pored teskog razvoja osim ako nije tacno ono sto ljudi iz ninja t. govore- da je tesko razvijati za ps3 i da crpe tek deo snage al da ce tek u narednim godinama moci nesto vise da izvuku? Jel ti stvarno deluje logicno da i pored teskog razvoja vec sada igre izgledaju odlicno i da je to neki maximum??? Pa gde ti se tu uklapa tezak razvoj ako ps3 vec u prvoj godini pruza vrhunac mogucnosti ili mozda ni ne pruza mnogo sta od svojih mogucnosti ali i to malo deluje odlicno?

A sto se tice konzole vs pc tesko da ga i sad ima. Ranije je za vlasnike playstationa bila sreca ako bi neka igra sa pc-ja presla na playstation ali od ulaska ms na trziste konzola prvo je krenuo trend xbox&pc igara a u poslednje vreme sve vise ps3 & 360 dok za pc kad izadje. Imajuci u vidu cenu razvoja igara danas sve se manje isplati izdavanje igara samo za pc. Koji to veliki naslov izlazi u narednim mesecima pc only zbog kojeg se bilo ko moze odluciti da pazari novi gpu umesto 360-ke ili ps3? Meni na pamet samo pada crysis a za konzole mogu da se nabroje bukvalno desetine ps3 ili 360 only igara a sudeci po upinjanju ms-a da udje na trziste konzola jasno je sta i oni ocekuju u buducnosti. Sve manje ce biti investitora koji ce rizikovati novac za budzenje igara za pc kad za iste pare mogu da izbace verziju za sve konzole&pc koje ce manje vise na svim platformama isto da izgledaju tako da neki limit kod konzola neces ni videti u 99% igara sem ako 3d mark ne smatras za igru.

Da dodam jedan link na vašu diskusiju:
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm

Skraćena verzija: Mnogo je teže programirati igre za PS3.

Nesporno, ali meni je impresivno sta vec i pored toga guraju vec u prvoj godini od izlaska. Motostorm izgleda odlicno a HS fantasticno i to i pored zeznutog hardvera sto samo govori da ce tek imati sta da se vidi kad malo udju u stos.sony ne pravi hardver za dve godine vec nesto sto ce moci da traje 5-6 godina i tek pred kraj ciklusa pruzati 100%. Ko sto rekoh - to je fantastican nacin da se ljudi nateraju da kupuju igre po nekoliko puta i da one svaki put sve bolje izgledaju.
 
Samo cu jednu stvar da kazem koja nekima uporno nije jasna, a sve zahvaljujuci monopolu zvanom PC/Windows.

Dobra platforma za programiranje nije isto shto i najlaksha, vec treba da postoji neki balans. PC i X360 su ti koji nemaju balans i koji zrtvuju raw snagu zbog laksheg razvoja, dok je PS3 je najbolje izbalansirana mashina za igre od svih, i na njemu jeste teze programirati, ali krajnji rezultat zato nagradjuje. Na PS2 se bukvalno radilo na nultom nivou pa su napravljene igre za koje je Kutaragi govorio "ovo je nemoguce". To mene interesuje, a ne one igre od Ubisofta, Codemastersa ili EA sa framerateom na ivici u 720p me ne dotiche, jer ce pravi developeri da ih prave 1080p i 60fps (ili oba) igre sa realnijom grafikom, zvukom, fizikom, prichom, gameplayem, komandama, svezim idejama, novim zanrovima...
 
Poslednja izmena:
PS2 igre su crpile hardver do kranjih granica zato sto je bilo isplativo ulagati ogromne novce za vrhunske programere jer je vrhunski naslov garantovao ogromnu zaradu zbog 100 miliona prodatih konzola. Dok kod PS3 za sada to nije slucaj pa se svi okrecu Nintendu. PS3 ce se cijediti do krajnjih granica iskljucivo ako ponovi uspjeh PS2 inace mu slijedi sudbina koju je imao u prosloj generaciji Game Cube. Sem Nintenda gotovo da niko nije radio ekskluzive za njega tako i sada Sony nevjerovatnom brzinom gubi najavljivane ekskluzive koje ne dolaze iz maticne kuce a o novim najavama tek nema govora.
 
Poslednja izmena:
Prebroj first i second party naslove samo u 2008 pa ces shvatiti da je to i vise nego dovoljno. Od third party razvojnih timova (sem mgs i ff) niko nista i ne ocekuje niti je iko ocekivao i u vreme ps2. Koja je to igra iz ubisofta ili ea cedila 100% ps2 ? Pre ce biti da su to cinili naslovi kao gow, soc, gt4 i dr. sony naslovi.
 
Evo opisa jednog od najjprodavanijeg serijala za obije konzole. Da napomenem da je ovo slucaj u skoro svim multiplatform igrama.
Madden NFL 08
PS3 verzija
7.0 Presentation
Once a strength of the franchise, Madden 08 falls flat in terms of offering the feel of a televised NFL game. What's the point in having the ESPN license if it's barely used?
6.5 Graphics
The details are good, but Madden is ugly in motion. It's optimistic to call this a game that runs at 30fps. The animations don't look that great because of the lower framerate.
7.5 Sound
The radio play-by-play is disappointing. There's some good smack talk on the field and you can really hear the crunch of a big hit. The crowd AI is often confused.
8.0 Gameplay
In theory, this is one of the better Madden's. But the framerate issues hinder the gameplay a bit, keeping PS3 owners from experiencing all of the good things Tiburon added this year.
8.0 Lasting Appeal
There are lots of modes to keep you busy. It's too bad there are no online leagues (or a worthy framerate), because otherwise, Madden would likely keep you playing into next year.
7.7
Good


XB360 verzija

7.0 Presentation
Once a strength of the franchise, Madden 08 falls flat in terms of offering the feel of a televised NFL game. What's the point in having the ESPN license if it's barely used?
9.0 Graphics
The new animation system is outstanding and one of the best improvements to Madden in several years. The crowds and sidelines aren't up to par.
7.5 Sound
The radio play-by-play is disappointing. There's some good smack talk on the field and you can really hear the crunch of a big hit. The crowd AI is often confused.
9.0 Gameplay
Running, passing, and defense are all top notch. One of Madden's strongest efforts is held back from true greatness by the sometimes suspect AI and the weak special teams play.
8.5 Lasting Appeal
There are lots of modes to keep you busy. It's too bad there are no online leagues, because otherwise, Madden would likely keep you playing into next year.
8.7
Great

Najveci problem je sto PS3 u vecini igara ne moze da izvuce stabilnih 30fps uz prilicno losiju grafiku od XB360 i PC-a. Naravnoradi se o rezoluciji 720p
 
Poslednja izmena:
Majko mila, ljudi koji predstavu nemaju ni kako izgleda organizaciona šema najprostijeg "školskog" procesora nekom drže predavanje i objašnjavaju koji je hardver bolji a koji lošiji. Ko čita ovo sa strane može taman više nikad da ne kroči u ovu sobu, i to s punim pravom.

Čisto informativno, meni Kvejk 4 radi u 1280x1024 (što je veća površina od 720p) na high detaljima u stotinak frejmova. Toliko o sirovoj neiskorišćenoj snazi x86 arhitekture.
 
Najveci problem je sto PS3 u vecini igara ne moze da izvuce stabilnih 30fps uz prilicno losiju grafiku od XB360 i PC-a. Naravnoradi se o rezoluciji 720p

Miso, jel mozes da sastavis post bez laganja. Ajde napisi spisak igara za ps3 koje imaju problema sa framerateom i predstavljaju vecinu naslova za ovu konzolu. Da ti pomognem- dirt je na 360, ona kvazi 720p trka je isto na 360, geow je na 360... I gde si ti uopste video ps3 i koje igre sa framerate problemom?
 
Poslednja izmena:
Samo prvih par igara je imalo problema sa fps na PS3, toga više nema. Na xboxu ga isto nisam nigde imao osim u Dirt-u i to u situacijama sa više automobila (koje ionako odmah prestignem). I taj pad fps-a traje jako kratko, a pad nije na 10 fps, nego na 20-24, nikad ispod toga - jedva da se vidi da je seckanje.
A ko kaže da GeoW secka, taj je verovatno glup ili lud kad ne može da skapira da su "video ingame" sekvence zakucane na 24 fps radi "filmskog dojma". U igri fps nikad ne pada ispod 30 fps!
 
Ajd nek neki moderator lepo zaključa ovu sobu, pošto će na kraju svi ovi profesionalci sklepati neku novu revolucionarnu konzolu sa ČAK 4MB L2... Možda ubace i koji Xenon unutra... (samo nemojte ubacivati grafički proc od Ati-ja... to ne valja...
 
Ljudi stvarno ovde svaka tema pre ili kasnije zavrsi u kanti zbog troolovanja, fanboyisanja, laganja i prepucavanja. Miso iskuliraj bre, nemoj da izvrces cinjenice i da lazes ljude. Ostali nema potrebe da se maksimalno prepucavate i da postavljate linkove koje dokazuju vasu tvrdnju jer , zamisli, cak i u svetu postoje 3 klana: Sonyjevci, Kutijasi, Nintendovci i oni koji ne pripadaju ni jednom od ovih i svaki od njih ima bar po jednu poznatu kompaniju ili ustanovu koja ce pisati o svom miljeniku najnaj a crniti ostale.

Da li ce Sony izdrzati trku i ponovo vladati 10 godina, hoce li svo boxevi crci, hoce li izaci nova revizija kutije i dici iz mrtvila 360ku videcemo.
 
Evo ja tvrdim da 70% multiplatform igara izgleda bolje ili radi bolje (framerate) na XB360. Ostale rade isto. Ima toliko sajtova koji to potvrdjuju a ja bih preporucio IGN.
I da napomenem da su te multiplatform igre cak najbolje sto PS3 ima jer su im za sada ekskluzive zivi ocaj.
 
Dosta je bilo priche o oblivionu..
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno