Šta je novo?

8600 series - konkretan info

HDCP? Cemu to? Recimo da me ne zanima nista bolje od DVD-a (ali redovnog, ne pijacnog ili kiosk varijanta). Dzaba brate i DVD kada stigne bioskop snimak, a ni ovi kiosci nisu bolji, krs zivi.
Dok sve to "legne" na mesto, tj. dok udje u upotrebu 9xxx serija ce uveliko biti "narodna" varijanta. Cinjenica je da je 8600 cist promasaj (bar ove prve karte), pa sada hvataju na foru prikaza videa. Setite se samo kako je predstavljen 6600GT. Doom3 grafika. 7600GT, jaci od svake 6800GT (ko kaze da nije nezna sta prica i nije imao i jednu i drugu), a ovo? Od cega je ovo jace? Da nije mozda jace od 7900GT ili x1950pro? Tesko. Cim AMD izadje sa svojim resenjima morace 8600 na generalku ;)
 
Poslednja izmena:
http://www.benchmark.co.yu/modules.php?name=BenchmarkNews&file=article&sid=12951

FutureMark - 3D Mark 05 Pro 1.2.0
FutureMark - 3D Mark 06
iD Software - Doom 3
iD Software / Raven - Quake 4
3DRealms - Prey
Company of Heroes 1.3
EA's Battlefield 2142
Activision Call of Duty 2
Valve's Half Life 2 Episode One
Valve's Half Life 2: Lost Coast
Splinter Cell 3: Chaos Theory
Crytek FarCry v1.4
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Trackmania Nations
Need For Speed: Most Wanted
Need For Speed: Carbon
X3 Reunion Demo Benchmark
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay
F.E.A.R 1.08


Lep test, samo mnogo podseca na jedan strani po koncepciji ;)
 
@GoranM:
Uporedi 7800GTX i 7600GT. Prvi ima 24pp i 8vp i 256bit magistralu, a drugi 12pp i 5vp i 128bit magistralu. Gledano po ovome, 7600GT je malo jaci od jedne polovine 7800GTX. 8800GTX ima 128SP i 384bit magistralu. 8600GTS ima 32SP i 128bit magistralu. Znaci u proseku je bar 4x slabiji.

Sto se benchmarka tice, 7600GT ima snagu od 55-60% 7900GTX. Znaci.. koliko je hardverski slabiji takvi su mu i rezultati. Sa druge strane 8600GTS je bar 4x hadrverski slabiji od 8800GTX pa ipak ima snagu 30-40% od 8800GTX (ocekivao bih 20-30%). Ipak nije toliko losa koliko se prica. Cak naprotiv, sa onim sto ima jako dobro radi.



Mislim da je NVidia namerno ostavila "rupu" u paleti proizvoda. Tu ima taman mesta za $250 karticu koja bi imala 64SP i 256bit magistralu i da ce oboriti cene 8600 i 8500 kartica kada ATI izadje na trziste sa svojim karticama. Mozda cak obore cene svih kartica i ubace nesto novo za 200$.

SP-ovi na nvidiji grupisani u blokove po 16, sto znaci da 8600 ima 2 bloka po 16SP-ova. Najgore sto mogu da izbace je GPU sa 16 SP-ova (1 blok), sto i jesu uradili i slabije od toga nemoze.
 
nema leba dok ati ne izbaci svoje kartice jer ovo sa samom nvidijom na trzistu je teski ocaj za nas kupce.
 
E, ja ozbiljno mislim da navratiš, od vikenda sam slobodan, pa se najavi, da raspravimo više sa tim :)
 
yooyo je napisao(la):
Sto se benchmarka tice, 7600GT ima snagu od 55-60% 7900GTX. Znaci.. koliko je hardverski slabiji takvi su mu i rezultati. Sa druge strane 8600GTS je bar 4x hadrverski slabiji od 8800GTX pa ipak ima snagu 30-40% od 8800GTX (ocekivao bih 20-30%). Ipak nije toliko losa koliko se prica. Cak naprotiv, sa onim sto ima jako dobro radi.

to je zato sto je 8800GTX u dx9 modu zagusen CPU-om i dx9 API-jem. Cenim da ce u DX10 8800GTX (sa dobrim drajverima) imati jos jace performanse, a 8600GTS jos slabije.
 
Ima istine u tome gx-x. Pod DX10 uloga cpu visestruko se smanjuje, ali je zato i snaga vga potrebnija.
 
Da li bi neko mogao da potera Cascades demo na 8600GTS i na 8800GTX pa da nam kaze kako to radi?
 
pure video?

Sada sam procitao review 8600gts-a, pa mi nije bas jasno sto se toliko spominje prednost nove generacije pure videa, kada i na 7600 seriji(verovatno i 7300) i sempronu radi savrseno 1080p rezoluzija.Tako da ne vidim smisao ovo spominjati kao prednost, jer su i starije kartice dovoljne i ne opterecuju puno cpu pri reprodukcija HD filmova. A da se koristi sa jos slabijim procesorima od semprona nema smisla, a nema pcie slota.
 
Zabac je OpenGL demo koji koristi neke DX10 efekte. Cascades demo je pravi DX10 demo.
 
Nema mnogo veze sa temom, ali da li negde ima testova 8500gt-a i direktnog poredjenja sa sadasnjim low endom do 100$?Inace nasao sam jedan test na vr zoneu ali nema direktnog poredjenja sa nekim od konkurencije, i u skoro svim testovima je davala 1/2 skora 8600gt kartice.
Znam da je isti u markovima ispao losiji i od 7300GT ddr2 i od 6600GT-a, ali imam znatizelju da vidim kako se ponasa u igrama i to bas u direktnom poredjenju.

Da li ce na benchu biti ovakvog testa uopste ili karta nije zanimljiva za test?
 
Poslednja izmena:
Da li bi neko mogao da potera Cascades demo na 8600GTS i na 8800GTX pa da nam kaze kako to radi?

Trenutno ne postoji verzija frapsa koji bi pokazao framerate u dx10 aplikacijama, a niti gamecam postoji u nekoj verziji da to moze ... jedino kada bi kroz sam demo bila omogucena ta opcija. Vec jako dugo nije izbacena neka nova verzija frapsa, poslednja je 2.8.2
 
Zabac je OpenGL demo koji koristi neke DX10 efekte. Cascades demo je pravi DX10 demo.

kako god, doticni se vuce na 8800gts 320 mb pod XP-om. Porazavajuce. ATi nikada nije izbacio demo koji tako ocajno radi na flagship kartama...Toy shop radi i na x1600pro kako treba i impresivniji je od zabca.
 
kako god, doticni se vuce na 8800gts 320 mb pod XP-om. Porazavajuce. ATi nikada nije izbacio demo koji tako ocajno radi na flagship kartama...Toy shop radi i na x1600pro kako treba i impresivniji je od zabca.
atijevi demoi su generalno lepsi i sa tehnoloske strane impresivniji. Za sve je kriva Natalija Tatarchuk, ruskinja (eto iznenadjenja za tebe gx-x :d ) koja je glavna u timu koji radi demoe u atiju.
Za X1K seriju je glavna fora bio paralax ocullsion mapping, a za X2K ce biti High Quality Noise

http://ati.amd.com/developer/gdc/2007/Tatarchuk-Noise(GDC07-D3D_Day).pdf

i
Real-time Procedural Shading

http://ati.amd.com/developer/gdc/20...eRenderingArchitecture(GDC07_AMD_Session).pdf
 
Poslednja izmena:
da da Nedjo :) znam to ;) Steta sto nemaju nekog takvog u svim segmentima, mozda bi se vec igrali na x2xxx seriji :D

Inace nisam siguran da ta Ruskinja pise code...ne bitno...
 
Poslednja izmena:
Fudo je nasao na nekom ruskom sajtu info da se 256-bitni 8600gts sa 512 mb rama moze pojaviti pocetkom juna:
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=782&Itemid=1

Malo ce da vredi dodatni memorijski bandwidth i vise memorije ako ima samo 32 shader-a. Sadasnji 8600GTS je dobro izbalansiran, jedino mu je cena previsoka.

Kad bi se pojavilo nesto sa 64 shader-a, 256b magistralom i 512MB RAM, to bi bila prava mainstream karta :eyebrows: . Verujem da bi bila tik iza 8800 GTS 320MB, pa cak ga i negde tukla gde je 320MB RAM-a malo, pri vecim rezolucijama i/ili srednjim i visokim AA/AF. Pogotovu ako bi shaderi radili na taktu slicnom kao 8600 GTS, koji je solidno veci nego na 8800 GTS.

OT: Upravo sam presao sa 9800Pro (256b) na 7600GS (128b). Iako bez AA/AF ima razlike, cim se malo optereti karta sa visim rezolucijama i AA/AF performanse su skoro iste. Nema nista bez dovoljno memorijskog protoka. To znaju i nVidia i AMD i nece da ugroze prodaju high-end karata. Tek u sredini veka generacije izbacuju nesto sto vredi u mainstream segment, i tad je najpovoljnija kupovina. Cekam taj trenutak za upgrade kompletne konfiguracije...
 
Да ли може неко да ми појасни одакле толика разлика између 8600GTS теста на http://www.hardocp.com и осталих сајтова? На овом првом је закључак да се 8600GTS понаша боље од 1950pro у већини игара, а на осталим је увек у рангу 7900gs
 
Ako mislis na http://www.hardocp.com/article.html?art=MTMyNCwsLGhlbnRodXNpYXN0, onda se radi o fabricki overklokovanim 8600 GTS kartama. I RX1950Pro i GF8600GTS su klokovani blizu svojih realnih limita tako da nema neke vajde od overklokovanja. RX1950Pro je skoro po svemu bolja karta od GF8600GTS, osim u potrosnji struje. Neke vajde od DX10 na GF8600GTS nema (tesko da ce terati bilo koju ozbiljnu DX10 igru i iole vecim rezolucijama da ne govorimo o AA/AF).

Vreme ce pokazati, ali verujem da ce kao i uvek do sada ATi karte pokazati da duze odolevaju vremenu (u ovom slucaju da ce vek upotrebljivosti RX1950Pro biti bar isti ako ne i veci kao i GF8600GTS bez obzira sto je ovaj drugi DX10 i sto se kasnije pojavio).
 
1. Vec dugo se provlaci tvrdnja da G8x nece biti dobar u DX10 naslovima. Na osnovu cega mozete da tvrdite da npr. 8600GTS lose terati DX10 igre?
2. Srednja klasa i nije namenjena ljubiteljima vecih rezolucija i AA/AF. Uvek je bilo i ostace... koliko para toliko pixela.
 
Да на тај тест сам мислио и ту су 8600GTS боље од 1950pro у свим тестовима. Е сада не знам да ли је овај Radeon на фабричким сетовањима или је и он клокован...
 
1. Vec dugo se provlaci tvrdnja da G8x nece biti dobar u DX10 naslovima. Na osnovu cega mozete da tvrdite da npr. 8600GTS lose terati DX10 igre?

Na osnovu toga kako 'tera' DX9 igre, a DX10 igre ce sigurno biti zahtevnije. Prica da ce DX10 igre biti manje zahtevne jer je DX10 bolje optimizovan su za malu decu. DX10 trazi Vistu, a Vista i optimizovan software su dva razlicita pojma :). Cak i da nije tako programeri bi pre iskoristili dodatne perfromanse za bolju grafiku, nego za majne zahtevnu igru.

2. Srednja klasa i nije namenjena ljubiteljima vecih rezolucija i AA/AF. Uvek je bilo i ostace... koliko para toliko pixela.

R9800Pro, RX800GTO, GF7900GS, GF7900GTO, RX1950Pro?
Sve ove karte iz srednje klase su sasvim lepo radile u svoje vreme u najzahtevnijim igrama na max setovanjima sa AA/AF na srednjim rezolucijama.

Sta im je zajednicko? Da su imale dovoljan memorijski protok i da su imale bar 50% i vise snage tadasnjeg high-end-a. 8600 GTS nema ni jedno ni drugo...
 
Poslednja izmena:
to nisu karte srednje klase :S: to su karte iz vise klase ili ajde, nek su i iz srednje ali to je mid to high end. srednja klasa je 9600xt, 5700xt, 6600gt, 7600gt, x1600/x1650
 
Poslednja izmena:
to nisu karte srednje klase :S: to su karte iz vise klase ili ajde, nek su i iz srednje ali to je mid to high end. srednja klasa je 9600xt, 5700xt, 6600gt, 7600gt, x1600/x1650
OK, ajde prvo da definisemo srednju klasu :). Srednju po cemu? Po performansama u odnosu na high-end, po sirini magistrale, kolicini memorije? Ne. Jedini kriterijum za srednju klasu je cena, a to je 150-250 USD/EUR. Sve nabrojane karte su imale ovu cenu u vreme kad su se najvise prodavale.

U svakom slucaju 8600GTS je odlicna karta, samo je prilicno precenjena. 200+ EUR za 8600GTS naspram 160 za RX1950Pro je velika razlika. Posto nema DX10 konkurencije, moze se nVidia-i. Kad AMD izbaci svoju DX10 seriju, cene 8600XXX ce sigurno drasticno pasti, posto je 8600XXX projektovan sa minimalnom cenom proizvodnje kao vodecim kriterijumom.
 
9800Pro sigurno nije srednja klasa niti ce ikad biti...ona je bila jedna od najboljih u klasi u svoje vreme (btw: kostala je oko ~300e kada se pojavila i bila je vrlo pozeljna u to vreme)...ok, ali sada je srednja-niza klasa ako uporedimo sa npr. 8600GTS...performanse mozemo uporedjivati izmedju generacija ali klase ne (druga tehnologija, drugo sve)...
 
Poslednja izmena:
DX9 nema puno dodirnih tacaka sa DX10. Prost primer je kako se rederuju senke kroz DX9 i kroz DX10 API. Ako se koristi shadow volume CPU mora da trazi siluetu i da u letu generise shadow volume topologija koja se salje kartici na render. U DX10 shadow volume generise GPU. Dalje.... kod character animacije u DX9, CPU mora da radi skinning pa da trazi siluetu od skinovanog modela sto dodatno komplikuje svari.

Drugi primer su shadow mape, tj. cube shadow mape. DX9 API ne podrzava cube shadow mape, pa se za takva svetla mora rederovati 6 shadow mapa i 6x renderovati scena.

Dalje... dx10 podrzava multi render target stim da render targeti mogu imati razlicite pixel-formate. U dx9 ovo nije moguce. DX10 omogucava texture arrays a dx9 ne, sto omogucava da se vise geometrije renderuje sa malim brojem api poziva, jer je omoguceno da se iz shadera bira textura.

Iako je ovo dx10 kratica ipak je nemoguce da dx9 igre iskoriste ove dx10 feature cak i kroz driver trikove, jer jednostavno engine baziran na dx10 se mora dizajnirati od nule da bi postigao punu efikasnost.

Da ne nabrajam dalje...Ocenjivati dx10 performanse na osnovu dx9 performansi nema puno smisla.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno