Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Da li ovo važi samo za garantni rok ili i za saobrazni rok?
S obzirom na to da je materijal iz člana Zakona o obligacionim odnosima, koji datira još iz SFRJ i da tada pojam saobraznosti nije postojao, kao i da piše samo "garantni rok" (koji je tada bio jedini termin koji je zakon poznavao), rekao bih da važi samo za garantni rok. Osim ako nije regulisano nekim mišljenjem ministarstva, pravilnikom ili kakvim drugim podzakonskim aktom da obuhvati i saobraznost, a za koji ja nisam čuo.
 
Ja nedelju dana nisam dobio zvanicno sta znaci kada servis izda potvrdu prodavcu da zameni ves masinu kojoj nema popravke hahah
I najjaca stvar, kao mora nas kontrolni servis da odobri :))
Znamo svi da kontrolni servis nije ni video masinu, a znate i koja je firma sa kontrolnim servisom :)
 
Ne bih jos da kacim ovde prepisku sa Haierom, tj Candy, Novatehnikom koja je ovlasceni servis, Gigatronom i Nepo systemom.
Sem par casnih izuzetaka, apsolutni amateri...
U Haieru se one zene iz tehnicke podrske trude nesto, ali se ne pitaju nista, u Novatehnici ima covek koji je razuman i vidi kada je dogorelo i pokusava da resi...Gigatron, sem decka iz radnje koji je zaveo garanciju, duplo golo... A Neposystem, prica koju niko ne razume i koju zakon ne poznaje.
Za neupucene, Gigatron ima tzv kontrolni servis, koji inave i ne pregleda uredjaje, ali izigravaju sudske vestake da proveravaju da li je dokumentacija koju izdaje ovlasceni servis validna.
Pri svemu tome, Nepo odgovara na reklamaciju, a ne Gigatron.
Za jos jasnije razumevanje.
Zakon poznaje kupca, prodavca, proizvodjaca i servis koji otklanja kvar.
Na reklamaciju u saobraznosti odgovara prodavac, a onu u produzenoj garanciji proizvodjac.
Servis, onaj koji popravlja, smao kaze moze ili ne moze da se popravi.
Kontrolni servis je nepostojeca kategorija.
I jedva cekam da vidim rasplet moje reklamacije pa da krene sevanje privatnih tuzbi
 
To nije videlo testiranja, menjaju samo podatke i odbijaju. Organizovani kriminal, tj sprega "laboratorija"-uvoznik-prodavac, uz nezainteresovan drzavni aparat naravno...
 
Patike za trening u kojima ne smeš da se oznojiš
 
Ne znam jel po pravilima foruma da okacim prepisku u vezi sa resavanjem moje reklamacije, gde su ukljuceni Candy, Gigatron, Novatehnika i Nepo system, da vidite sav besmisao srpskog poslovanja i apsolutni amaterizam gde predstavu nemaju ni sta rade, ni kako rade, niti da postoji zakon koji moraju postovati...
 
Mozes okaciti slobodno
 
Ne staje na jedan screen, pa evo teksta....

U ovu prepisku nije ukljuceno bar jos 15, 20 ljudi sa kojima sam, na
obostranu zalost, morao da komuniciram od* 26. juna* do danas, odnosno za
ova skoro 2 meseca koliko traje agonija zvana reklamacija jedne obicne
masine za pranje i susenje vesa.
Ukratko cu vam objasniti samo delic procesa i abnormalnu kolicinu
budalastina koje sam prosao, a da jos nista nije reseno. Imajte u vidu da
je ovo skracena verzija!
Posebno pogledajte tacke 5 - 11!
1. masina se pokvarila jubilarni 10 put i reklamirana je ovlascenom *Candy
servisu - Novatehnici 26. juna*. Kako me je pre par dana jedna od
gospodjica iz Gigatrona pitala, zasto njima nisam prijavio kvar, morao sam
da je uputim da za pocetak procita napisano, gde je mogla i da vidi da je
masina u produzenoj, proizvodjackoj garanciji i da je prijava kvara upucena
na relevantnu adresu.
2. probijeni su svi moguci zakonski rokovi i za odgovor i za resavanje
kvara i dolazimo do toga da treba da uplicemo inspekciju, tuzbe i sl, a u
medjuvremenu ta masina sve vreme stoji u mom kupatilu dok u njoj cveta
flora i fauna zbog koje bi neka sluzba za javno zdravlje zatvorila ceo
komsiluk, da ne prenesemo neku novu zarazu
3. kada smo dosli do pominjanja inspekcija, tuzbi, uplitanja svih mogucih i
nemogucih cinilaca, slucaj se pomera i od Novatehnike dobijam prvo imejl da
ce biti izvrsena zamena uredjaja
4. izmedju svih ovih aktivnosti je bilo jos milion poziva, ali bih sada
pomenuo jedan gde mi je dat savet da u Gigatronu otvorim tiket, tj
reklamaciju, sto sam i ucinio
5. u subotu, 19.08. od Novatehnike i preuzimam pisani primerak potvrde u
kojoj se navodi da uredjaj nije moguce popraviti i da se odobrava zamena
6. navedenu potvrdu istog dana odnosim u Gigatron radnju, G54, kod BG Arene
gde se pridruzuje otvorenom tiketu i gde saznajem da se to salje
Gigatronovom kontrolnom servisu - Neposystem. Ponudio sam da odnesem sam
taj papir, kada vec prolazim tuda, ali eto, ima procedura i mora ovako
7. posle toga kontaktiram Neposystem da vidim sta ce vise da urade i kako
ce resiti reklamaciju, gde saznajem da Nepo vrsi proveru!? Proveru cega,
posto je masina i dalje na mojoj adresi!? Otprilike ispada da oni
izigravaju vestake i utvrdjuju autenticnost dokumenta koji je izdao
ovlasceni servis!? Logicno pitanje, zasto sam ja u subotu isao i lutao po
Zelezniku da nadjem Novatehniku, nosio to u G54 kod BG Arene, da bi oni to
prosledili Neposistemu, koji onda treba da utvrdjuje validnost tog
dokumenta!? *Zato onda Nepo to nije pribavio direktno od Novatehnike i
skratio ceo proces!?*
8. ko je uopste Nepo sistem u celoj prici, jer zakon poznaje kupca
(ja), prodavca (Gigatron), proizvodjaca (Candy) i servis (servis koji vrsi
popravku, a to je Novatehnika)!?
9. u celoj ovoj gunguli, na prosto pitanje sta znaci zamena aparata, vec
par dana slusam abnormalnu kolicinu budalastina, sa jednom floskulom koja
se ponavlja do iznemoglosti - proverice kolege... Pa nisam trazio da budem
prvi sprski astronaut, niti da moja masina bude poslata na Medjunarodnu
svemirsku stanicu, pa da zahteva provere tolikog tima ljudi.
10. na posletku, posto ovo ne ide nikuda, ponudio sam 2 varijante. Dakle
2, ne 1002, pa da to zahteva jos mesec dana. Zamenite mi masinu za
*ekvivalentnu
Haier, posto je Haier sada vlasnik Candy ocigledno kvalitetniji uredjaj,
ili mi vratite *novac prema fiskalnom racunu, ali mi odgovorite sta od ta
2 planirate, posto ne mogu narednih 100 godina da perem ves po tudjim kucama
11. organizujte odvozenje one pokvarene, strokave masine iz moje kuce sto
pre, ne zelim da zaradimo neku bolestinu zbog mikroorganizama koji po ovoj
vrucini cvetaju u njoj

Pokrio sam najvaznije stvari,a bilo ih je jos mnogo. Boldovano vam je
najvaznije i u toj skracenoj verziji.

Izvolite, dogovorite se sta je cija odgovornost, da ne slusam stalno
prebacivanje odgovornosti na drugog i neka neko ovo razresi odmah. Valjda
je svima jasno da ovo nije ni prva ni poslednja masina koja se pokvarila i
ako ovakva aljkavost i nemar budu model resavanja buducih reklamacija koje
cete imati, potrosicete previse vremena, zivaca i novca na iste.
 
Da li je neko ovde imao situaciju da nece da ga razduze po izvestaju servisa?!
Ono smece od Gigatrona apsolutno nema zelju da radi po zakonu i teraju me da ih prijavim i tuzim
 
Prvi put čujem da i to rade. Kontaktiraj uvoznika direktno pa neka oni intervenišu
 
Da li je neko ovde imao situaciju da nece da ga razduze po izvestaju servisa?!
Ono smece od Gigatrona apsolutno nema zelju da radi po zakonu i teraju me da ih prijavim i tuzim
Ja sam posle 4ipo god koriscenje candy susilice, i 8 x popravljanja od kako je kupljena, pola tog vremena nije radila jer je bila u neispravnom stanju, na kraju su mi pomogli iz zastite potrosaca, i kad sam Novatehnici rekao da sam pustio tuzbu, Dobio posle 5 dana papir da masina ne moze da se popravi i da se odobrava zamena za novu. Otisao u radnji gde sam kupio, nije poznata to je lokalna ovde u Vranju, ljudi odmah dosli, pokupili masinu, i pitam u prodavnici sta sad, kaze nista izaberi za taj iznos koju zelis , i odmah uzeo drugu.
 
Pre mesec dana sam kontaktirao jednu domaću online prodavnicu (ukoliko treba napisaću koju), koja je jedina u Srbiji imala određeno Canon Canvas platno. Pošaljem im mail, kaže nemaju na stanju ali raspitaće se kod dobavljača. Stiže odgovor da dobavljač može nabaviti ali se čeka 2-3 nedelje i plaća se unapred. Meni cena odgovara, pristanem, oni mi pošalju predračun kao fizičkom licu, ja uplatim i dobijem potvrdu uplate i da će predmet biti poslat čim ga dobiju od dobavljača. Prošle 2, 3 nedelje, prošla i četvrta, pitam kad će, kažu kasni uvoz, biće početkom ove nedelje. Kraj nedelje, nema, ja šaljem mail i tražim povrat novca. Naravno sad niko ne odgovara, zovem javlja se ženska osoba, kaže pozvaće me njen kolega koji je imao prepisku sa mnom. Naravno, ne zove.
Koje su moje konkretne opcije i mogućnosti sad? Radi se o 13600 dinara, nikad nisam uplaćivao unapred ali sad je to bio uslov da bi naručili i poslali predmet.
 
Loše procenjena isporuka sledećeg uvoza. Za specijalne porudžbine, gde nemaju kontrolu roka isporuke, uvek moraju pismeno da se ograde.

Traži da stupiš u kontakt sa osobom sa kojom si dogovorio porudžbinu, jer može da se desi da ostali zaposleni nemaju ideju o čemu se radi. Ako ti ne bude dao neku konkretniju informaciju o roku isporuke, traži novac nazad.

Mi imamo tačan timeline za sve isporuke/svakog dobavljača i svakog trenutka znamo u kojoj je fazi porudžbina, pa na osnovu toga imamo procenu dana isporuke.
 
Uzeh danas preko firme Samsung 870evo, na sajtu pise 2+3 godine garancije, kad sam dosao da preuzmem - garancija godinu dana!
U pitanju je firma na G. Kakva su trenutno vasa iskustva sa duzinom garancije kada kupuje firma? Kako se manje prodavnice ponasaju po tom pitanju?
 
Ako se dobro sećam, HP isto daje 1 godinu za pravna lica. Bilo je još nekih brendova.

Pre se to rešavalo tako što platiš gotovinom, pa uzmeš gotovinski račun, pa regsituješ proizvod na svoje ime, a uz gotovinski ga uneseš u osnovna sredstva ili finalnu potrošnju pravnog lica. Sa novim fiskalnim računima to više nije opcija, jer je sve na jednom dokumentu.
 
Godinu dana je sve za firmu crna bela tehnika.

Znam kako se kupci ljute npr od skoro slučaj sokovnika gde je urnisan prošlo godinu i nešto, kao da je radio 10 godina i čovek kao po zakonu imam 2 godine, rekoh da, ali kao fizičko lice onda je zakon o zaštiti potrošača, a kad su pravna lica u pitanju onda je zakon o obligacionim odnosima i iznosi 12 meseci iliti godinu dana.

Gomile ljudi kupuju kuhinje za 5-6, 10 hiljada evra da ućare na pdv na kraju godine, a onda problem sto je godinu dana garancije. Ne može i jare i pare.
 
То важи само за технику или? Мсм кад купују преко фирме у спортским радњама, колико имају право на рекламације?
 
Колико дефинишу уговором или гаранцијом, Закон о заштити потрошача важи за физичка лица, за правна лица важи Закон о облигационим односима, али ту се не користи појам рекламације.
 
То важи само за технику или? Мсм кад купују преко фирме у спортским радњама, колико имају право на рекламације?
1 godina po zakonu za pravna lica, ako prodavac da više, onda mora napismeno i da stoji.
Radim u firmi koja prodaje medicinsku opremu, standardna garancija nam je 1 godina, ali postoje i produžene opcije uz doplatu, pri čemu to jasno piše na garantnom listu.
 
Može i pravno lice da dobije garanciju od 3-5 godina ako kupuje robu preko tendera i to bude jedan od zahteva za ponudom.

Tender ne mora da ide preko JN ako je ispod 1M din.
 
Pa neće se javiti na javnu nabavku/tender ako ne prihvata.
 
Loše procenjena isporuka sledećeg uvoza. Za specijalne porudžbine, gde nemaju kontrolu roka isporuke, uvek moraju pismeno da se ograde.

Traži da stupiš u kontakt sa osobom sa kojom si dogovorio porudžbinu, jer može da se desi da ostali zaposleni nemaju ideju o čemu se radi. Ako ti ne bude dao neku konkretniju informaciju o roku isporuke, traži novac nazad.

Mi imamo tačan timeline za sve isporuke/svakog dobavljača i svakog trenutka znamo u kojoj je fazi porudžbina, pa na osnovu toga imamo procenu dana isporuke.
Dobio sam nekako osobu sa kojom sam imao prepisku preko mail-a, zvao je uvoznika, nije mogao da dobije komercijalistu uvoznika, ali mu je drugi zaposleni dao informaciju da je to stiglo, da je u magacinu, treba neko da pokupi i da isporuči njima (u radnju od koje sam poručio). To je trebalo da bude u petak, rekli su da će zvati kad pošalju kuririma, međutim nisu zvali.
Sačekaću danas pa ću opet zvati. Kad sam pomenuo povrat novca nisam dobio nikakav odgovor, samo ćutanje.
 
S obzirom da je artikl koji ne drže, povrat novca im je verovatno poslednja opcija.

Sasvim je realno da zbog godišnjih odmora protok informacija nije bio odgovarajući, pa tvoj proizvod stoji na nekoj polici u magacinu.

Iz sličnog razloga je meni jedno ogledalo od 3m2 stajalo mesec dana u nekom stolarskom magacinu. Nisu znali čije je, jer kada je stiglo, taj sa kojim sam dogovorio, bio na godišnjem. Kad se vratio, niko se nije ni setio ogledala. Sreća, pa ga nisu oštetili.
 
Imam pitanje u vezi raskida administrativne zabrane. Radi se o prodaji od vrata do vrata prilikom koje nije dobiven obrazac za odustajanje od kupovine, a ima i jos drugih nepravilnosti.
Da li je dovoljno sto sam prodavcu poslao mail u kome ga obavestavam o propustu i navodim ga da zelim da vratim robu i ponistim ugovor?
Obavio sam i tel. razgovor sa prodavcem u kome se on slaze sa vracanjem robe, navodno cu biti obavesten kada ce njegov radnik doci po robu.
Da mi ne isteku onih 14 dana i da posle ne mogu da vratim robu, a i nije mala svota u pitanju (56k din). Administrativna zabrana ide preko PIO fonda.
 
Nazad
Vrh Dno