Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja sam na slican nacin novac dobio od kurira, tako da kad dobijes njegov broj verovatno ce se problem resiti ;)

Ali problem je da mi ne daju broj od kurira...eto jos nista nisam resio..zaovem ih, kao bice uplaceno novac pitam kako, gde, sekretarica kaze pa nezna...kakvi su ovi cigani bre, pa sta da radim...
 
Ali problem je da mi ne daju broj od kurira...eto jos nista nisam resio..zaovem ih, kao bice uplaceno novac pitam kako, gde, sekretarica kaze pa nezna...kakvi su ovi cigani bre, pa sta da radim...

Ti ih zovi i kaži da hoćeš nešto da šalješ. Kad kurir dođe po to...
 
A-ha, znači to su razlike .... hvala ljudi .... mislio sad da čim kažeš pravno lice, da se odnosi na bilo kakav vid firma, društva, udruženj .... da, čim ima PIB i pečat, = pravno lice .... hvala obojici ..

Znači, preduzetnik je = skoro fizičko lice, i on odgovara ličnom imovinom, to sam znao.

A sad, vezano za garancije za polovne stvari, pa i nove stvari, da li kad piše fizičko lice, da li se odnosi na fizičko lice, ili na preduzetnika, tj. fizičko lice koja obavlja delatnost ... ? Ili je kao i sve kod nas, sve to "podložno tumačenjim" :)
 
Kupio sam veš mašinu u subotu (06.04.2013).

Prvo pranje je prošlo ok, drugo (u toku pranja) nije bubanj hteo da okreće/prestao je da okreće.

Prijavio isti dan prodavnici, šef rekao da će prijaviti servisu u ponedeljak.

Juče me je nazvao serviser i rekao da će danas da pogleda.

Danas je došao serviser, otvorio zadnju stranu mašine i ustanovio da je spao remen (valjda sam se dobro izrazio) i vratio ga na svoje mesto.

Napisao je izveštaj i sutra zovem službu za reklamacije.

S obzirom da od samog starta mašina nije radila kako treba, dosta je bučna u toku pranja, kada centrifugira čuje cela zgrada... a i dogodio se i taj sitan kvar, jednom rečju nisam zadovoljan mašinom, moje je pitanje:

1. Da li postoji mogućnost da tražim novac nazad?
2. Da li postoji mogućnost da ako ne dobijem novac nazad da tražim zamenu za neki drugi proizvod?

Unapred hvala!
 
Ja sam kupio se bi veš mašinu pre par godina (ali mislim da je još uvek važio stari zakon), i takođe je spao u transportu od prodavnice do kuće neki kabl.

Vraćao sam dva puta mašinu na reklamaciju (u servis) dok nisu otklonili kvar, i nisu hteli ni da čuju da uzmem drugi model. Novi zakon bi u praksi trebao da više štiti potrošača, ali ispostavlja se da je čak i gori u mnogim segmentima.
 
Imam neka pitanja / konstatacije u vezi hardi diska WD6400AAKS s kojim nemam nikakvih problema ( a nadam se da će još dugo raditi, mada je dobro znati šta mogu da očekujem ako crkne )
1. Disk je dobijen u zameni juna 2011. za isti takav - garancija za taj što je crko je važila od avgusta 2009. do avgusta 2012. - iz ovoga sledi da pošto se radi o novom disku da je garancija za njega 3 godine ( bila ) i da važi do juna 2014. ?
2. Pri toj zameni sam dobio papir, od Pakoma, na kom piše da je dat zamenski disk i datum, ima i potpis - fiskalni račun i originalnu garanciju nisam dobio, zadržali je - da li je moguće ostvariti eventualnu reklamaciju bez fiskalnog i originalne garancije, s tom potvrdom ?
3. Ta maloprodaja, gde sam kupio disk, a i veleprodaja, Pakom, su propale - ko rešava takve reklamacije ?
4. Da li je uopšte ostvariva garancija diska, bez ikakvih papira, kod uvoznika, ako na sajtu stoji da je u garanciji ?
 
Poslednja izmena:
1. Disk je dobijen u zameni juna 2011. za isti takav - garancija za taj što je crko je važila od avgusta 2009. do avgusta 2012. - iz ovoga sledi da pošto se radi o novom disku da je garancija za njega 3 godine ( bila ) i da važi do juna 2014. ?

Da, pošto je nov disk, nova garancija.

4. Da li je uopšte ostvariva garancija diska, bez ikakvih papira, kod uvoznika, ako na sajtu stoji da je u garanciji ?

Trebalo bi da jeste. Pitaj uvoznika, pošalji mejl, i screenshot sajta.
 
Imam neka pitanja / konstatacije u vezi hardi diska WD6400AAKS s kojim nemam nikakvih problema ( a nadam se da će još dugo raditi, mada je dobro znati šta mogu da očekujem ako crkne )
1. Disk je dobijen u zameni juna 2011. za isti takav - garancija za taj što je crko je važila od avgusta 2009. do avgusta 2012. - iz ovoga sledi da pošto se radi o novom disku da je garancija za njega 3 godine ( bila ) i da važi do juna 2014. ?
2. Pri toj zameni sam dobio papir, od Pakoma, na kom piše da je dat zamenski disk i datum, ima i potpis - fiskalni račun i originalnu garanciju nisam dobio, zadržali je - da li je moguće ostvariti eventualnu reklamaciju bez fiskalnog i originalne garancije, s tom potvrdom ?
3. Ta maloprodaja, gde sam kupio disk, a i veleprodaja, Pakom, su propale - ko rešava takve reklamacije ?
4. Da li je uopšte ostvariva garancija diska, bez ikakvih papira, kod uvoznika, ako na sajtu stoji da je u garanciji ?

1. Jeste, do juna 2014.
2. Moguce je, ali zavisi iskljucivo od dobre volje uvoznika
3. Reklamacije resava uvoznik
4. vidi 3

Sve u svemu, sto kaze MM, moli boga da ne crkne, jer si sa tim papiricem osudjen jedino na milost uvoznika.
 
aj da pomognem nekima..Nemam baš vremena ovih dana ali je ovo koristan takst...
Nedostaci robe, reklamacija i garancija

Roba koju isporučiš kupcu mora, pre svega, da odgovara opisu koji si dao, a ako je robu kupio na osnovu nekog uzorka ili modela, ona mora imati ista svojstva kao taj uzorak ili model. Drugim rečima, između ponuđene (ugovorene) i isporučene robe mora da postoji saobraznost.

Prava kupca u slučaju nesaobraznosti odnose se i na usluge.
Odgovornost trgovca

U slučaju da nesaobraznost postoji u momentu predaje robe, odgovornost da ispravi stvar ima trgovac, koji ne može da se izvuče na sopstveno neznanje. Čak i ako se radi o robi čiju je neispravnost skrivio proizvođač, obaveza da ispravi stvar i dalje je na trgovcu.

Ako se problem pojavi posle predaje robe, odgovornost je, takođe, na trgovcu, ali samo ukoliko problem potiče od uzroka koji je postojao pre predaje.

Trgovac nije odgovoran kada je potrošaču problem bio poznat u momentu zaključenja ugovora.

Kupac treba da pregleda stvar koju kupuje ili da je da na pregled. Ako pregleda stvar zajedno s trgovcem, mora odmah da kaže koje je nedostatke uočio, inače će izgubiti prava koja mu u vezi s tim pripadaju. Ukoliko je pregled obavljen kasnije, ili roba ima skrivene nedostatke koji se nisu mogli odmah uočiti, kupac ima rok od osam dana da o tome obavesti prodavca.

Sve obaveze da postupi po zahtevima kupca trgovac gubi tek po isteku dve godine otkad je kupac primio robu. Ako je u pitanju polovna roba, trgovac i potrošač mogu odrediti i kraći rok, ali ne kraći od godinu dana.
Reklamacija

Reklamacija je sredstvo kojim potrošač traži od trgovca da popravi ili zameni robu (bilo zbog nedostataka ili po garanciji), da umanji cenu ili raskine ugovor.

Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom za njegovo rešavanje.
Šta kupac može da zahteva ako roba ne odgovara ugovoru?

Kada utvrdi nesaobraznost, potrošač ima pravo da traži od trgovca da se ona otkloni (da se roba popravi ili zameni tako da odgovara ugovoru), i to bez naknade. Trgovac mora udovoljiti ovakvom zahtevu „u primerenom roku i bez značajnih neugodnosti za potrošača“. Ako to nije moguće ili predstavlja nesrazmerno opretećenje za trgovca (na primer, traži velike troškove, a nedostatak robe je minimalan), kupac može da zahteva umanjenje cene ili raskidanje ugovora (tada on vraća robu, a trgovac njemu novac).

Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Garancija

Garancija je svako obećanje koje trgovac ili proizvođač daje u vezi s robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u obećanju (izjavi), kao i oglašavanju u vezi s tom robom. U principu, garancijom se trgovac ili proizvođač obavezuje da će u određenom roku otklanjati kvarove na prodatoj stvari (ili je zameniti ispravnom, koja nema nedostataka), pod uslovom da se ta stvar koristi na uobičajen način.

Upotreba izraza „garancija“ ili nekog sličnog termina predstavlja obmanjujuće poslovanje ako se pod time podrazumeva davanje potrošaču samo onih prava koja inače po zakonu ima, da u roku od dve godine traži od trgovca da popravkom ili zamenom saobrazi robu ugovoru.
Garantni list

Garantnli list jeste pismena potvrda da za određenu robu postoji garancija. Ako ti potrošač zatraži garantni list za takvu robu, moraš mu ga dati, ali će on imati pravo na garanciju i u slučaju da nema taj dokument.
Trajanje garantnog roka

U slučaju manje popravke, garantni rok produžava se za onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari. Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna popravka, garantni rok počinje da teče od zamene, odnosno od vraćanja popravljene stvari.
Pravo na naknadu štete

Kupac ima pravo na naknadu štete koju pretrpi kao posledicu nekog nedostatka robe koju je kupio. Odgovornost da nadoknadi štetu leži na proizvođaču i trgovcu, s tim što postoje slučajevi u kojima i jedan i drugi mogu biti oslobođeni odgovornosti (proizvođač, na primer, ako nije stavio proizvod u promet).
 
@DARK SIDE
imam konkretan problem pa ako može pomoć.
Kupio sam novi laptop, nakon instalacije sam utvrdio da wifi ne funkcioniše kako treba, probao sam sve po savetu prodavca (zamena drajvera, promena ap-a na koji se kačim) međutim problem sa wifi-em nije rešen. Laptop je kupljen u četvrtak popodne, problem je prijvljen prodavcu u subotu, a u utorak je predat na reklamaciju. Na koji način treba da se reši ovaj problem ? Da li treba da čekam standardnu proceduru reklamacije pošto je utvrđeno da je laptop bio neispravan prilikom prodaje. Prodavac je pokrenuo DOA proceduru kod servisa.
 
Poslednja izmena:
@DARK SIDE
imam konkretan problem pa ako može pomoć.
Kupio sam novi laptop, nakon instalacije sam utvrdio da wifi ne funkcioniše kako treba, probao sam sve po savetu prodavca (zamena drajvera, promena ap-a na koji se kačim) međutim problem sa wifi-em nije rešen. Laptop je kupljen u četvrtak popodne, problem je prijvljen prodavcu u subotu, a u utorak je predat na reklamaciju. Na koji način treba da se reši ovaj problem ? Da li treba da čekam standardnu proceduru reklamacije pošto je utvrđeno da je laptop bio neispravan prilikom prodaje. Prodavac je pokrenuo DOA proceduru kod servisa.

Bez obzira.cekas.Zakonski imperativ daje rok trgovcu za odgovor a kasnije za resavanje reklamacije.kucam sa fona pa ne mogu da se raspisem toliko..Ono na sta kupac cesto zaboravlja: ima pravo da bira da li ce nov artikal ili popravku.nema pravo da zatrazi novac odmah osim ako nema adekvatne zamene artikla.
 
Hvala na odgovoru.
 
Hvala na odgovoru.
nema na cemu...tu sam povremeno pa uskochim... I dalje se ceka na novi ZZP koji ce trzisnoj insp. ponovo dozvoliti da mesa u popstupke reklamacija.. Ovaj ZZP iz jan. 2011 vas je prilichno ostavio na cedilu.. Nije fer..
 
Naravno da je loš, odneo laptop u prodavnicu, oni ga poslali u servis, po poslednjoj informaciji servis trvdi da je laptop ispravan. Sad će da ga vrate i šta ? Treba da ga preuzmem, ponovo utvrdim da je neispravan, vratim ga i dokle tako ? Naglasio sam da hoću ili novi laptop ili da mi vrate novac. Može i drugi model uz doplatu.
 
Naravno da je loš, odneo laptop u prodavnicu, oni ga poslali u servis, po poslednjoj informaciji servis trvdi da je laptop ispravan. Sad će da ga vrate i šta ? Treba da ga preuzmem, ponovo utvrdim da je neispravan, vratim ga i dokle tako ? Naglasio sam da hoću ili novi laptop ili da mi vrate novac. Može i drugi model uz doplatu.
Sto je najgore, bilo koju odluku da donesu, nemas zastitu RTI vec mozes samo na sudu da ostvaris svoja prava.. MOgu da te bukvalno odbiju bez validnog obrazlozenja i rep.trz.inspekcija ne moze tu nista...
 
Da, nažalost je tako.
Da li u ovom slučaju koji si opisao ima neke povoljnosti za kupca ? Šta taj rok od 8 dana znači ? Pošto se ovde radi o proizvodu koji ima skriveni nedostatak koji nije moguće odmah uočiti, a prodavac je obavešten u roku od dva dana.

Kupac treba da pregleda stvar koju kupuje ili da je da na pregled. Ako pregleda stvar zajedno s trgovcem, mora odmah da kaže koje je nedostatke uočio, inače će izgubiti prava koja mu u vezi s tim pripadaju. Ukoliko je pregled obavljen kasnije, ili roba ima skrivene nedostatke koji se nisu mogli odmah uočiti, kupac ima rok od osam dana da o tome obavesti prodavca.
 
Poslednja izmena:
Da, nažalost je tako.
Da li u ovom slučaju koji si opisao ima neke povoljnosti za kupca ? Šta taj rok od 8 dana znači ? Pošto se ovde radi o proizvodu koji ima skriveni nedostatak koji nije moguće odmah uočiti, a prodavac je obavešten u roku od dva dana.

Kupac treba da pregleda stvar koju kupuje ili da je da na pregled. Ako pregleda stvar zajedno s trgovcem, mora odmah da kaže koje je nedostatke uočio, inače će izgubiti prava koja mu u vezi s tim pripadaju. Ukoliko je pregled obavljen kasnije, ili roba ima skrivene nedostatke koji se nisu mogli odmah uočiti, kupac ima rok od osam dana da o tome obavesti prodavca.
nije 8 dana...
Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom za njegovo rešavanje. Na primer: odgovorio je da predlaze kupcu popravku. KUpac ne prihvata i trazi zamenu. Zamene nema jer artikla nema na stanju..Kupcu se vraca novac... Ali za svo to ponasanje prodavca nadlezan je sud...Inspekcija tu nema nista.. Tako da hipoteticki oni mogu da ti predloze popravku a ti odbijes. Oni ne zele da ti zamene. Ti mozes samo da ih tuzis... Inspekcija opet nije nadlezna... U prevodu: trgovac moze da te odbiije suprotno zakonu a samo sud moze da ga natera da postupi u skladu sa ZZP. A to je postupak koji traje nekoliko meseci do godinu dana..A uredjaj vredi npr. 30 eu..Svi odustaju, psuju i ne idu na sud tj ne tuze trgovca.,.,....Ali kada je uredjaj vece vrednosti, trgovac zna da moze doci do tuzbe... Pre tuzbe im obavezno das rok u dokumentu, koji se zove Predlog za vansudsko poravnanje ili Opomena pred tuzbu.... Npr. da u roku od 5 dana izvrse povracaj novca jer nemaju adekvatnu zamenu. Ukoliko to ne ucine podneces tuzbu... Ako ne postupe po ZZP dobijas ih 100% i placaju ti advokata i sudske troskove plus zatezna kamata...PA si tu jos i u plusu.. To ti je jedini put kod bahatih trgovaca.,,... Cim budu izmene i dopune ZZP javljam ovde sa komentarom... Nadam se da ce biti...
 
Poslednja izmena:
Joker je mislio na rok od 8 dana od dana kupovine?
 
Izvinjavam se..na fonu nemam dobru preglednost pa nisam dobro video citat..
 
Nije me bilo..posao..trenutno sam na seminaru o Zastiti potrosaca..Saljem sliku sa nekim informacijama tj adresama...
Pozzz
eqy3emas.jpg
 
Koristio sam mts paket kontrolu troskova jer cena sms poruke bila O.78 din. Od januara, cena sms poruke je skocila na 3.89din! To je 5OO% poskupljenje. Mislim d au ogovoru pise da ako raskidam ugovor, ja moram mesecnu pretplatu da ispaltim provajderu do kraja redovnog ugovora.
Imam ja neko pravo da raskidam ugovor? Po ovoj logici, oni mogu sada podignuti cenu sms poruke na 1OOO eur, a ja ako hocu da prekinem ugovor svakako moram platiti mesecnu pretplatu do isteka ugovora koju sam potpisao...
Najlepse je da ja nisam dobio nikakvo obavestenje da su cene poskupile, nego odjednom nisam imao kredita...
 
Koristio sam mts paket kontrolu troskova jer cena sms poruke bila O.78 din. Od januara, cena sms poruke je skocila na 3.89din! To je 5OO% poskupljenje. Mislim d au ogovoru pise da ako raskidam ugovor, ja moram mesecnu pretplatu da ispaltim provajderu do kraja redovnog ugovora.
Imam ja neko pravo da raskidam ugovor? Po ovoj logici, oni mogu sada podignuti cenu sms poruke na 1OOO eur, a ja ako hocu da prekinem ugovor svakako moram platiti mesecnu pretplatu do isteka ugovora koju sam potpisao...
Najlepse je da ja nisam dobio nikakvo obavestenje da su cene poskupile, nego odjednom nisam imao kredita...
Nešto slično se meni desilo sa Telenorom, jednostavno me podigli na skuplji paket i ukinili jeftiniji. Nisu hteli da raskinu ugovor a kada sa pretio da uzmem MIK i pređem na drugog provajdera nisu ni trepnuli. "To je vaše pravo ", samo rekoše i pojela maca. Svi provajderi imaju toliko korisnika da im jedan neznači ništa.
 
Možeš da raskineš ugovor bez plaćanja penala.

Taj deo Zakon o zaštiti potrošača pokriva. Mislim da je član 89.
 
Kakva su vam iskustva sa Win Winom u poslednje vreme? Meni više od deset dana ne odgovaraju na mailove koje šaljem na [email protected] u vezi neke reklamacije. Kad god sam im pre slao mail u vezi neke porudžbine odgovarali su u roku od par sati. :trust:
 
Kakva su vam iskustva sa Win Winom u poslednje vreme? Meni više od deset dana ne odgovaraju na mailove koje šaljem na [email protected] u vezi neke reklamacije. Kad god sam im pre slao mail u vezi neke porudžbine odgovarali su u roku od par sati. :trust:


Cuo sam da se jos ljudi zalilo na WinWin u vezi reklamacija, da su neazurni.Dvoumim se za kupovinu komponenti izmedju Atoma , Emija i Gauntleta.Kakva su vasa iskustva sto se tice kvaliteta komponenti ?
 
Nazad
Vrh Dno