Kad se već pominje Emmi, da i ja dodam moje vrlo sveže iskustvo.
Pre nedelju dana sam dobio kurirskom službom zvučnike Blueberry SW-T400. Sticajem okolnosti, a kao što sam i napisao u napomeni prilikom kupovne koju niko nije pročitao, nisam bio tog dana u stanu, ali je teča umesto mene primio CityExpress paket. Znao sam da mi to smanjuje šanse da proverim da li su zvučnici u redu, ali sam verovao da nema razloga da ne budu. Ali avaj. Kutija je bila rasturena, stiropor polomljen, na vuferu pocepana mrežica a falila je i jedna pljosnata okrugla nožica na istom. Sve mi to nije smetalo, jer nisam od onih što teraju mak na konac. Bilo mi je bitno da zvučnici rade OK, a vufer će ionako stajati ispod stola
U početku se činilo da je sve OK, ali kasnije, kad se pojačalo zagrejalo, primetio sam da levi kanal bruji. Imao sam dovoljno razloga da zvučnike vratim nazad, ali poučen iskustvima drugih kupaca koja sam pročitao na jednom sajtu koji objedinjuje ponude raznih prodavaca, rešio sam da ne teram mak na konac nego da sam probam da popravim pojačalo.
Prva čudna stvar mi je bila što su od tri operaciona pojačavača (dva satelita i vufer) dva bila jeftina kineska YD2030, a jedan originalni TDA2030, ali pretpostavio sam da je proizvođač hteo da stavi bolji integralac na vufer jer je on opterećeniji. Takođe, jedan poliesterski kondenzator je bio malo naprsao. Zamena kondenzatora nije rešila problem, ali nakon zamene mesta dvaju YD2030, suprotni kanal je počeo da bruji. Danas sam kupio novi TDA2030 i kada sam ga zalemio (što je rešilo problem), proveravajući izbliza svoj lem primetio sam da ni onaj drugi TDA2030, koji je već bio na pločici nije fabrički zalemljen, već ručno (tragovi paste za lemljenje i nekvalitetan lem).
Tada sam sabrao 1+1 i shvatio da sam dobio korišćene, pokvarene (crkao YD2030 za vufer), pa popravljene zvučnike. To mi je dalo i odgovor na moje pitanje zašto bi ista firma, Alti, prodavala istu robu po višim cenama (WinWin) i po nižim (Emmi), i kako, tj. zašto im se isplati da besplatno šalju robu kurirskom službom. Svoje garancije i potrošačkih prava sam se svesno odrekao kada sam otvorio kutiju od vufera, ali se nadam da će bar neko nakon čitanja mog izbeći slično iskustvo.
Ovo je druga stvar koju kupujem pouzećem u Srbiji, a prva je bio bicikl sa kojim sam imao sličnu situaciju.
Naravoučenije: ovo je i dalje Srbija i mada nisu svi prodavci isti, ne treba prepuštati slučaju stvari do kojih vam je iole stalo.