Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ja sad ne znam kako bi to išlo pošto je ponuđen uređaj prihvaćen al' čisto da se zna, u ovakvim slučajevima niko me može da vas natera da prihvatite ponuđen uređaj umesto povraćaja novca.
 
Sad sam prosao ZZP, ali nisam nasao gde se posle 6 meseci moze traziti novac nazad, drugi prozivod i razlike u ceni?
 
Drugar je danas uzeo wirless ruter i na kraju se ispostavilo da mu ne treba. Da li moze da im vrati ruter i da dobije novac nazad ili ne? Ili, da im vrati, da uzme ono sto mu treba i da mu isplate razliku u ceni?
Mislim da postoji neki zakon o vracanju robe u roku od 7 dana, ali nisam siguran pa bolje da pitam.
 
Poslednja izmena:
Nema toga u zakonu, ali moze da objasni situaciju i zamoli da zameni za nesto drugo.
 
Potrazi moje postove u ovoj temi imas objasnjeno.
 
Moze da se pozove na to da nije zadovoljan uredjajem, jednostavno mu ne odgovara domet ili vec sta i da bi hteo da uradi povracaj novca sto oni nece odbiti ali ce morati prvo da provere ispravnost uredjaja, e sada to moze da potraje neki dan a mozda i odmah, jer njihov interni servis treba da utvrdi da je uredjaj ispravan - sto je normalno i to je to.
 
Nezadovoljstvo uredjajem odnosno nesaobraznost mora da se dokaze. Ako uredjaj radi u skladu sa specifikacijama onda "ne odgovara mi" ne povlaci zamenu, bar ne sto se tice zakona. "Ne odgovara mi" moze samo kod kupovine na daljinu.
 
Sad mi je javio da je otisao do radnje i da su mu zamenili proizvod za drugi.
 
Većina radnji prihvata povraćaj proizvoda bez pogovora uz jednostavno objašnjenje, koje nije ni neophodno.
Naravno, ako nije neki specifičan proizvod, vakum pakovanje, oštećen proizvod, nedostaju delovi proizvoda, pakovanja ili račun.
E sada, da li to rade zbog zakona ili dobre prakse nisam siguran.
Ono što se sećam je da je u nekim od prošlih zakona bilo omogućeno takvo vraćanje. Znam jer kada sam kupovao televizore i monitore da su svi tumačili nesaobraznost za mrtve piksele na svoj način, tj uslovljavali su reklamaciju brojem i rasporedom istih.
Zbog toga sam uvek tražio da probam monitor, a ako za to nisu imali mogućnost znao sam da ću u tom slučaju moći da ga vratim uz objašnjenje da sam se predomislio u tom nekom okvirnom roku od 7-10 dana ako ima npr jedan mrtav piksel ili dva, tri odvojena.

Kod kupovine manjih aparata u poslednje dve godine, trgovci su mi uvek govorili da čuvam kutiju prvih šest meseci radi zamene proizvoda u slučaju kvara.
 
Poslednja izmena:
4. Reklamacija

Reklamacija i način rešavanja reklamacije

Član 56

Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
 
To je u redu ako postoji nesaobraznost/reklamacija. Ako se menja za drugi proizvod onda gore navedeni clan ne vazi.
 
Prilog oko dekodiranja telefona posle isteka ugovorne obaveze.

 
Jel neko reklamirao spravu za vezbanje? Kupio sam sobno veslo u decembru 2014, cak nisam ni nesto mnogo ga koristio i danas se ladno pojeo jedan od tockova sedista. Zanima me iskustvo kod takvih reklamacija.
 
Nezadovoljstvo uredjajem odnosno nesaobraznost mora da se dokaze. Ako uredjaj radi u skladu sa specifikacijama onda "ne odgovara mi" ne povlaci zamenu, bar ne sto se tice zakona. "Ne odgovara mi" moze samo kod kupovine na daljinu.

Nije tako, u prvih 7 dana od kupovine u radnji ili 14 dana kupovine na daljinu, mozes vratiti proizvod i traziti povracaj novca ili zamenu za sta god. Sve sam to prosao u praksi, znaci ne teorija.
 
Poslednja izmena:
Tih 7 dana od kupovine u radnji ne postoje u zakonu, deseti put vec se provlaci ta dezinformacija.
 
Znaci ja pisem dezinformacije jer sam kroz to prosao u praksi, ko hoce neka veruje ko nece neka slusa ove koje pametuju a ko ima taj problem neka pokusa ovu moju dezinformaciju da sprovede u delo. Ja cu samo da kazem da sam vratio tako telefon u laptop centru bez ikakvih problema i tamo mi niko nije rekao da sam dezinformisan i to se desilo tako da sam kupio telefon u petak a vratio ga u ponedeljak i to sa oko 2-3h razgovora, jednostavno nisam bio zadovoljan sa slusnoscu telefona.
 
I kakve veze ima to što Laptop centar prima robu nazad sa zakonskim pravima kupaca? Nigde u zakonu ne piše da imaš pravo da vraćaš robu, takva pravila trgovac određuje sam.
 
U prvih 7 dana vecina uvoznika prihvata da je uredjaj DOA i menjaju i menjali su i pre zakona. To je interna procedura. Nije pravilo i ne mora uvek da bude ispostovano.
 
I kakve veze ima to što Laptop centar prima robu nazad sa zakonskim pravima kupaca? Nigde u zakonu ne piše da imaš pravo da vraćaš robu, takva pravila trgovac određuje sam.

Zar stvarno mislis da cu ovde na forumu da se raspravljam sa tobom ili bilo sa kim, nemam nameru.
Ja forum dozivljavam kao jednu zajednicu i pomoc prijatelju. Covek ima problem i ako mozes pomogni mu ako ne nemoj da mu odmognes. Ako je neko izneo svoj problem a ako si isti ili slican imao moje licno misljenje je iskrena pomoc prijatelja i to je to. Ali, uvek ima neko ali.
 
Poslednja izmena:
Kad zelis nekome da pomognes, neces mu plasirati dezinformacije koje mu mogu naskoditi. Jedino "ali" ovde odnosi se na ispravljanje netacne informacije.
 
Da podelim danasnju konverzaciju sa zvanicnim ASUS-ovim servisom sa vama. Naime, plocu sam odneo kod njih 31.1. Posle nekoliko zvanja i dosadjivanja, konacno su 10.2. rekli da treba zamena. Zovem danas i pitam sta se desava, kaze mi devojka da se jos ceka zamena i da cu najkasnije 30.2 (?!!!?) da dobijem novu plocu. Slusam ja nju kako mi lepo citira zakon i sve ostalo, ne prekidam je. Kada je zavrsila, samo je pitam, koliko ono bese februar ima dana?!
 
Pa dobro sad, mogla ti je reci i 2 mart (svi grese ako se ovo moze i svrstati u gresku jer je usmena komunikacija a ljudi nisu kompjuteri)... verovatno je citirala krajnji datum posle koga bi trebao tek da ih zoves
 
Mogla je, samo što 2. mart postoji, a 30. februar ne.
 
Kad zelis nekome da pomognes, neces mu plasirati dezinformacije koje mu mogu naskoditi. Jedino "ali" ovde odnosi se na ispravljanje netacne informacije.

Da li si razmislio kada si ovo napisao dezinformacije koje mu mogu naskoditi! Ako je netacna informacija kada sam bio kod njih i pozvao se na to da mogu trazim povracaj u prvih 7dana i to su ljudi bez problema prihvatili, ja pisem dezinformacije po tebi.
 
Nadji clan zakona, podzakonskog akta ili preporuke gde se pominje da u roku od 7 dana mozes da trazis povracaj kada robu kupis u radnji. Dok to ne nadjes, a neces naci, to sto ti pominjes je samo dobra volja trgovca i distributera a ne i obveza Prestani da siris nepotpune informacije.
 
Kad zelis nekome da pomognes, neces mu plasirati dezinformacije koje mu mogu naskoditi. Jedino "ali" ovde odnosi se na ispravljanje netacne informacije.

Nadji clan zakona, podzakonskog akta ili preporuke gde se pominje da u roku od 7 dana mozes da trazis povracaj kada robu kupis u radnji. Dok to ne nadjes, a neces naci, to sto ti pominjes je samo dobra volja trgovca i distributera a ne i obveza Prestani da siris nepotpune informacije.

Vi ste naravno procitali Zakon o Zastiti potrosaca pa znate...

IV ZAŠTITA POTROŠAČA U OSTVARIVANJU PRAVA IZ UGOVORA NA DALJINU I UGOVORA KOJI SE ZAKLJUČUJU IZVAN POSLOVNIH PROSTORIJA
Pravo potrošača na odustanak od ugovora
Član 28. stav 1

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana,
bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).
 
Da. Procitao sam. Ali ti izgleda ne citas dobro. Pominjala se zamena uredjaja kupljenog u radnji a ne na daljinu. Vracanje u roku od 14 dana kada se kupi preko neta nije sporno.
 
@Miskonius
To sto si napisao veze nema sa ovim o cemu @doggy prica. Taj clan vazi za kupovinu preko interneta npr. Kada kupis U RADNJI, nema zakona koji kaze da mozes vratiti robu u roku od 7 dana.
 
Ovako, da ja izlozim svoju situaciju.
Naime, odneo sam Asus maticnu plocu u zvanicni servis 31.01. Posle desetak dana, uvazuju mi reklamaciju i kazu da treba zamena. Dakle, 10.02. status radnog naloga se menja u to da treba zamena. Od tada, zamenu nisam jos uvek dobio, iako sam ih vise puta zvao da proverim, uvek sam dobijao isti odgovor da se ceka zamena. Navodno, nema je na stanju. Pre par dana ponovo pozovem, uz zahtev da pricam sa nekim nadredjenim a ne sa sekretaricom. Naravno, nisu me prebacili. Danas sam malo pogledao cene, vidim da je ista ploca oko 19000 dinara, a ja sam je platio 13500. Dakle, da li je moguce da namerno navlace na 30 dana od prijema kako bi mogli imati pravo da mi vrate pare umesto robe? Zvao sam maloprodaju gde sam ja uzeo plocu, imaju je na stanju. Zvao sam drugu "duplo pobednicku" firmu i oni imaju plocu na stanju. Dakle, uvoznik ima ovu plocu, nije space shuttle da se unikatno uvozi.
Pricao sam i sa sluzbom za zastitu potrosaca (igrom prilika, dobra koleginica sa faxa radi tamo) i kaze mi da ja mogu i posle 30 dana da trazim produzenje roka i da zahtevam plocu, ali da ce to verovatno samo da se vrti i dalje i da ce opet doci do isplate. Da li postoji mogucnost da ikako saznam da li je servis uopste trazio od uvoznika plocu? Da li je moguce da su tolike eggare?
 
Ako si ploču predao direktno ovlašćenom servisu i uvozniku kao što pišeš ne znam kakve veze ima sa njima to što maloprodaja ima istu ploču na stanju.
Isplatu tebi daje prodavnica gde si kupio i to tek po odobrenju servisa odnosno ako servis nema tu ploču na stanju a nemaju najavu da će je dobijati u skorijoj budućnosti.
Ti eventualno možeš da tražiš da ti daju neku ekvivalentnu ploču koju imaju na lageru.
 
Nazad
Vrh Dno