Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Proverio sam sad, I ovde su radne temperature od 0 do 70 stepeni, tako da tu nema problema. Pogledaj moj prethodni post, o tome da li trebam da im navedem simptome u mailu.
Posaljes/odneses im ssd. Simptome objasnis ili licno ili u propratnom pismu. Probaj da ih pozoves i objasnis situaciju pre toga cisto da vidis sta ce da kazu.
 
Kupio sam deo za racunar u radnji 06.01.2015. i posto nisam zadovoljam karakteristikama istog trebalo bi da imam 7 dana da vratim proizvod . Jer taj prvi dan tece od 6 ili 7 januara . Verovatno je neko bio u slicnoj situaciji.
Koliko znam "nezadovoljstvo karakteristikama" moze samo kod kupovine na daljinu. U slicaju kupovine u radnji u pitanju je samo njihova dobra volja sem ukoliko proizvod ne zadovoljava tehnicke karakteristike koje su navedene prilikom prodaje (npr. baterija ispravna a traje samo sat vremena na laptopu a u uputstvu pise 3 ili pise da je jacina zvucnika 100W a ona je manja i sl.).
 
Kupio sam deo za racunar u radnji 06.01.2015. i posto nisam zadovoljam karakteristikama istog trebalo bi da imam 7 dana da vratim proizvod . Jer taj prvi dan tece od 6 ili 7 januara . Verovatno je neko bio u slicnoj situaciji.

Mogu kako oce da racunaju, ne postoji zakon koji kaze da moraju da prime nazad osim ako tako nesto ne praktikuju
 
To znaci da odem pa ako su raspolozeni vracaju pare ako su u bedaku mogu ladno da me odbiju.
 
Tacno tako. E sad, ukoliko menjas za neki drugi proizvod vecina radnji menja (najcesce uz doplatu za skuplji). "Dobra volja" moze da zavisi i od toga u kom stanju vracas trenutni proizvod (kompletnost pakovanja, ostecenja na istom, zastitne folije i sl.) s obzirom da to moraju ponovo da prodaju, ne mogu da vrate nazad dobavljacu.
 
Da sve je u redu sa ambalayom i robom ,tako da najverovatnije cu probati da zamenim za neki drugi malo skuplji uredjaj .
 
Iskreno, ne verujem da je bilo baš tako.
Prvo, telefon se uključuje na licu mesta kako bi se proverilo da li je sve u redu sa njim. Ako je sve u redu, sklapa se ugovor.
Drugo, ako je izašla iz prodavnice, a kasnije je uočila neki nedostatak i vratila se (čak i za pola sata), telefon ne može odmah da se zameni, već se šalje u ovlašćeni servis. Čim ovlašćeni servis utvrdi problem, razdužuje korisnika i korisnik ponovo bira telefon (isti model ili neki drugi, kako želi).

Takva je procedura i to se dogodilo prijatelju pre Nove godine. Ali servis ga je razdužio za 3-4 dana.
 
Poslednja izmena:
Izgleda da jeste, to i jeste problem.
Sumnjam. Gore sam opisao proceduru kompanije Telenor i svako ko je ne poštuje rizikuje svoje radno mesto. Niko ne bi to uradio, pogotovu ne u ovom slučaju. Ja gledam to i sa jedne i sa druge strane, jer znam koliko i prodavci i kupci mogu da izvrnu priču u svoju korist. Odgovor čoveka iza Telenor naloga je generički i on nije bio tamo kako bi mogao da odgovori drugačije.
U svakom slučaju, ako zaista nešto nije bilo u redu sa telefonom, korisnik će dobiti nov.
 
Sumnjam. Gore sam opisao proceduru kompanije Telenor i svako ko je ne poštuje rizikuje svoje radno mesto. Niko ne bi to uradio, pogotovu ne u ovom slučaju. Ja gledam to i sa jedne i sa druge strane, jer znam koliko i prodavci i kupci mogu da izvrnu priču u svoju korist. Odgovor čoveka iza Telenor naloga je generički i on nije bio tamo kako bi mogao da odgovori drugačije.
U svakom slučaju, ako zaista nešto nije bilo u redu sa telefonom, korisnik će dobiti nov.

Maja mi je koleginica (tweet je njen), bila je na licu mesta zbog kupovine telefona za sebe, tako da ne sumnjam da je opisala tacno kako se desilo. A u svakom slucaju nije u tome poenta, vec u banana drzavi... iskreno sumnjam da bi se ovo desilo korisniku u Norveskoj, sve i da se vrati sutradan.

Sto se druge situacije tice, kada vec izneses telefon iz poslovnice, jesi u pravu, i meni se desilo slicno pre neke 4 godine (neka ultra jeftina Nokia je bila u pitanju, za roditelje). Vratio sam se posle 45 minuta u poslovnicu da zamenim, ali je pisana reklamacija koja je potrajala oko mesec dana.
 
Korisnici u Norveskoj ne bi imali taj problem jer prodavci u Norveskoj nemaju problema sa srpskim mentalitetom. Kod nas je potpuno normalno da probas da uvaljas svoj stari uredjaj na bilo koji nacin. Kao i puno nas, ta devojka je platila cenu zivota u Srbiji zbog vecine.
 
crkla mi tastatura na notebook/u. prvo zezali neki tasteri pojedinacni, onda otisla cela grupa u nizu (q, a, z i alt), da bi na kraju tastatura pocela da totalno ne radi s vremena na vreme.

dobih odgovor da ne samo da mi je nece zameniti u garantnom roku, nego da se garancija ponistava, jer je notebook navodno poliven. da zamene tastaturu traze 4500 dinara, a ako necu to da mi zamene da moram da platim dijagnostiku.

posto znam da nisam nista polivao po notebook/u blago sam sokiran, pa ako moze neki savet.

hvala.


fotografija-0090.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovlasceni servis je jedini izuzimajuci sudskog vestaka ovlascen da proceni sta se desilo sa uredjajem. Ako su oni rekli da je poliveno to ti je to.

Dok sam radio u servisu u jednom lancu prodaje laptopova cesto su stizali laptopovi koji su imali takve simptome. Cak sam i ja mogao da vidim da nesto nije u redu (tasteri koji se lepe prilikom otpustanja i slicno). Desavalo se da neko u kuci polije laptop i to ne prijavi pa pater familijas sa "punim pravom" dodje da preti i trazi pravdu i na kraju i on skapira sta se desilo.

Proveri sa ukucanima, prijateljima i sl. da im se nije omaklo. Servis u principu nema razloga da laze s obzirom da delovi dolaze od proizvodjaca kao i pare za uslugu popravke.
 
nista nije lepljivo, masno, niti su tasteri fizicki osteceni.

nekako mi je nelogicno da neko tvrdi samo na osnovu ovoga sa slike da je poliven uredjaj.
 
Poslednja izmena:
Na slici se jasno vide tragovi prolivene tečnosti

Edit:
Jedino što možeš da uradiš je da odeš i lično se uveriš da je ovo na slici tvoj računar ako već nisi video
 
Poslednja izmena:
Ali stvarno imas ovde koroziju od nekog curenja, nije bas da su izmastali pricu.
 
meni je potpuno nejasno šta je ovo na slici.

to "jasni tragovi tečnosti" & "korozija" mene podseća na neki serviserski jezik. ono kao kada dođe pater familias u servis pa mu objasne da ima sina krete na.

ono što mene zanima jeste koje su moje opcije ako znam da nije poliven notebook? ako je ovo dokaz da je notebook poliven onda hebiga.
 
Poslednja izmena:
Imaju oni te sprejeve i najmanji trag vode otkrivaju i cim se otkrije to prekida garanciju... realno nemozes nista osim privatne tuzbe sto nikako nije isplativo i to jedino ako si siguran da mozes dokazat da je podmetnut problem
 
ja mislim da sprej ne radi ispod folije. ovo može da bude i neka prljavština što se skupila ispod folije lepljive na tastaturi.

ja imam samo problem sa time što su oni nepogrešivo identifikovali problem u nečemu što eto slučajno njih oslobađa bilo kakve obaveze da mi servisiraju uređaj u garanciji.
 
Da li je tvoj laptop poliven ne znam, ali ovaj sa slike kako stvari stoje jeste.
Ti tvrdiš da nije i ja ti verujem, ali ne ostvaruje se garancija na osnovu izjave.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje.
Juče sam poručio hard disk online od Emmi-ja i dobio mailom odgovor da je uspešno prosleđena.
Za disk piše da je očekivani rok isporuke 3 dana.
Međutim, danas pogledam i vidim da je cifra skočila pozamašno, sad mi je skoro 20 eura skuplji nego što je bio juče.

Da li imam pravo da tražim cenu po kojoj sam poručio ili ne, pošto ovu sigurno neću da prihvatim?
 
A da li oni moraju da mi prodaju, pošto u narudžbenici postoji jedna tricky rečenica u kojoj piše da garantuju cenu samo za robu na lageru.
Da li se smatra da je roba na lageru kada je ovako poručim ili ne?
Mislim, mogu da kažu da nije na lageru, otkud ja da znam da li jeste ili nije.
 
Poslednja izmena:
A da li oni moraju da mi prodaju, pošto u narudžbenici postoji jedna tricky rečenica u kojoj piše da garantuju cenu samo za robu na lageru.
Da li se smatra da je roba na lageru kada je ovako poručim ili ne?
Mislim, mogu da kažu da nije na lageru, otkud ja da znam da li jeste ili nije.
Vrlo stara priče, tipično vaćarenje sa malim slovima.
 
A da li oni moraju da mi prodaju, pošto u narudžbenici postoji jedna tricky rečenica u kojoj piše da garantuju cenu samo za robu na lageru.
Da li se smatra da je roba na lageru kada je ovako poručim ili ne?
Mislim, mogu da kažu da nije na lageru, otkud ja da znam da li jeste ili nije.

Nisu u obavezi da ti prodaju, ukoliko bi time bili na gubitku (s obzirom da se cena značajno uvećala). Ali uglavnom kontaktiraju pre isporuke, ukoliko nisu u mogućnosti da ti prodaju po toj ceni.

Artikal verovatno nije na lageru.

Ti svakako imaš pravo da odbiješ da preuzmeš artikal ako se cena uvećala.


Vrlo stara priče, tipično vaćarenje sa malim slovima.

Nije "vaćarenje", već je ograđivanje u slučaju greške na sajtu. Barem ja to tako vidim, jer nije nikakva prevara u pitanju da bi se tako nazvalo.
 
Poslednja izmena:
Tako sam i mislio.
Inače, juče sam je prepodne poručio, a još uvek me niko nije ni kontaktirao, iako piše da je vreme isporuke 3 dana. Izgleda da ih nešto mnogo i ne interesuje da prodaju hard disk od 6TB.


edit: Ne mislim ni ja da je vaćaranje, ali uz ovakav sistem ograđivanja poručivanje online praktično gubi smisao, pošto niti znaš koja je cena, niti kada će biti isporuka. A ja sam ovaj disk poručio od Emmi-ja ne zato što ih volim, već zato što im je cena bila dobra, uz razuman rok isporuke. Ovako, isto mi dođe da odem u Kozjačku i vidim da ga nemaju na stanju, a da će mi javiti koliko će da košta i kad bi ga isporučili.
 
Poslednja izmena:
Taj hdd ce stici verujem za par dana, ja cu dva komada takodje poruciti.
 
Jeste vaćarenje.

Trgovac je dužan da proda robu po istaknutoj ceni. Ako je naknadno menja, kad je dogovor o prodaji postignut, čini prekršaj, čist kao suza i bez mesta za neko drugačije nazivanje. Druga je stvar što u našoj državi niko ikad nije stradao zbog toga, pa nam je ideja totalno strana.

Koncept cene na sajtu se uopšte ne razlikuje od cene u izlogu i trgovčeva je obaveza da je ažurira, jer kupac na osnovi nje donosi ekonomsku odluku o kupovini robe. Ako u trenutku zaključenja kupoprodajnog ugovora stoji istaknuta jedna cena, trgovac ne može da je jednostrano menja i traži od kupca da to bespogovorno prihvati.
 
Poslednja izmena:
Dotakli ste se bas fine teme.
U sobotu sam kupio plocu i cpu u jednoj radnji. Posto sam bio u prolazu, nisam ni proverio cene na netu nego sam usao i pitao prodavca koliko to kosta. On mi je rekao cenu (ista ta cena koju je rekao je bila zalepljena na ploci i cpu) i ja sam je upisao u telefon i otisao. Vratio sa se za 15 min i kupio tu plocu i procesor.
Kada sam dosao kuci primetio sam da ima neki trag na kutiji od ploce, i setih se da je tu bila nalepnica za cenu. To mi se ucini malo sunjivim, pogledam racun i cene koje su bile zapisane u telefonu i shvatim da mi je ploca naplacena 150 dinara vise a procesor 100 dinara vise. Medjutim vec je proslo radno vreme radnje, tako da nisam imao kome sa se obratim. Posle toga sam proverio cenu na sajtu, stajale su cene iste kao sto su pisale na proizvodima. Uhvatio sam printscreen za svaki slucaj, i gle vec u ponedeljak su proizvodi dobili novu cebu koja je veca cak i od cene po kojoj sam je ja kupio.
Uglavnom zavrnuli su me za 250 dinara na tako jadnu foru da je to strasno. Suma je sitna, medjutim sigurno je to namerno odradjeno jer je prodavac skinio nalepnicu sa ploce dok je sa cpu zaboravio da skine.
 
Nazad
Vrh Dno