Šta je novo?

Xiaomi automobili?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Mozda bude isto kao Dacia Spring, neki prepakovan kinez. Mada opet lepo izgleda za te pare, mislim na Spring
 
Još jedan spyware uređaj na 4 točka. Great.
 
Mali je izjavio da se sprema sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom. Ukoliko ne bude carine, ukoliko bude subvencija za kupovinu električnih automobila i nekog lepog popusta na sajtu za preorder, biće to dobra kupovina. Najbolji odnos cene, kvaliteta i performansi, definitivno. Još ako Xiaomi odobri kupovinu na rate 5 godina bez kamate uz uključen KASKO, niko više neće kupovati Škodu.
 
Pa ne kupuju oni skodu sto je dobra,vec sto se ugradjuju za odrzavanje.
 
Dobro Xiaomi vozila, nego da li će taj sporazum da uključi i jeftine džidža-bidže sa Alija? 🙃
 
Kinezi su u par navrata pokušali da uđu na razvijena tržišta sa svojom autoindustrijom, i nešto im ne ide.

Pre 10ak godina sam ozbiljno razmatrao Geely. Bas tada su snažno probali da se probiju kod nas i u EU. Nije im uspelo. Gledao sam u salonu, probna vožnja, i moj zaključak tada je bio da nisu bili dovoljno jeftini. Neki tada model, bio je npr. samo 600€ jeftiniji od Ford Fiesta na akciji. Ford jeste imao manje opreme, ali je imao osnovno, sve što treba (klima, radio, centralna...)

Kod vozila, za razliku od AliExpress galanterije i jeftine elektronike, vrednost posle 10-15 pa i 20ak godina jeste bitna. Pitanje je kako će se tu uklapati kineska vozila. I ja sam odustao od Geely (pored nedovoljno niske cene) jer sam se pitao, šta ja sa time da radim posle 5-7-10 god?!?

Sa druge strane, boravio sam neko vreme u severnoj Africi i nekim zemljama Bliskog Istoka, i ponegde su kineski automobili po zastupljenosti na trećem mestu posle japanaca i koreanaca...
 
Problem je u tome što to nije ime. Mi patimo od toga da vozimo BMW, Audi, Mercedes. Ja sam se lično uverio da su koreanski i japanski automobili odlični. Rame uz rame sa nemcima, a u nekim segmentima i bolji. Ali i pored svega viđenog i dokazanog, uvek ću kupiti nemca, pre nego nekog koreanca, japanca, ili nedaj bože francuza ili kineza. Teško je taj mindset izbiti iz glave.

Kad Apple izbaci svoju verziju električnog automobila, svi će posrnuti da to kupe because Apple. "Sirotinja" će voziti Xiaomi, a ostali Apple.
 
Aaa sirotinja koja baš veruje da nije sirotinja?
 
Bas obrnuto, u zsrbiji se voli i vozi vw zato sto smo sirotinja. Ne mozemo prihvatimo skupa odrzavanja i pad vrednosti vozila. Da imamo para vozili bi nove lotuse, alfe, maserstije, aston msrtinei bolelo bi nas uvo posto je odrzavanje i koliko gube vrednost. A ne golf 4.5.6.7.
 
Bas obrnuto, u zsrbiji se voli i vozi vw zato sto smo sirotinja. Ne mozemo prihvatimo skupa odrzavanja i pad vrednosti vozila. Da imamo para vozili bi nove lotuse, alfe, maserstije, aston msrtinei bolelo bi nas uvo posto je odrzavanje i koliko gube vrednost. A ne golf 4.5.6.7.

Pa ima gomila japanaca koji kostaju kao Golf a bolji su za klasu :) Balkan vozi Golfa i Nemce samo zato sto su oni bili jedini izbor pre 50 godina, i jos se proizvodili u Jugoslaviji, i ta inercija je ostala do dan danas, prenosi se sa kolena na koleno. U poslednjih 10 godina i svi ostali Nemci su se drasticno pogorsali, iz nekog razloga koriste plasticne srafove i delove na vitalnim mestima pa dolazi do velikih i skupih havarija, a sto se elektronike tice, nikada nisu ni bili dobri, tako da danas ako ne vozis novog Nemca, bezi od toga, a da bi vozio novog na Balkanu, moras da budes kriminalac :)

A sto se tice Maseratija i Aston martina, pa to su sve krs automobili za voznju, sve sto oni imaju je luksuz, ali im vrednost toliko brzo pada da vec Maseratija starog 5 godina mozes da kupis po ceni Golfa, niko to nece jer su uzasno nepouzdani a delovi kostaju kao za Ferrarija, i opet ponavljam, mnogo su losi za voznju, to se jedino vozi za pokazivanje, sto je mnogo losa prica koja ne vodi nikuda osim praznog novcanika :)
 
Naravno da bi jer ne veruju u predrasude o "kvarljivosti" Alfi.
 
Giulia Quadrifoglio je trenutno najlepši auto, kupio bih je danas da mogu.
 
Kinezi su u par navrata pokušali da uđu na razvijena tržišta sa svojom autoindustrijom, i nešto im ne ide.

NIO i XPENG nešto stidljivo kreću u par evropskih zemalja. Malo je tu problem i sa logistikom - ne možeš više ni Škodu da kupiš a da je ne čekaš pola godine i više, malo im se ni ne žuri - ni domaće tržište ne mogu da zadovolje. Ni Spring još ne može da se kupi kod nas, a kaže uvoznik - neće ni u dogledno vreme
MG (da, onaj MG... sada je u vlasništvu kineza) je najavio dolazak i u region. Bio je prilog i u SAT-u skoro. Homologovani su za Evropsko tržište i ne ide im loše, Robert i ekipa iz FullyCharged ih baš vole.


 
Honda i Tojota, onda sve ostalo.
Da se vratimo na temu. Xiaomi planira da na početku uđe na tržište A+ i B segmenta. Meni kao kupcu neće biti interesantni. Videćemo kakve će performanse imati u gradskoj vožnji, jer sumnjam da će ih neko kupovati za duža putovanja.
 
DFSK Fengon 5, aka kopija Audi Q, Porsche i VW. Pitao prodavca kako mogu da se prodaju u EU kada tako blatantno "kradu" dizajn. Kaze DFSK (aka kinesko drz. vlasnistvo kao i sva velika imena iz Kine) je ucenio sve strane proizvodjace da oni moraju proizvode delove u Kini za njih i da imaju free licence za dizajn. Nisu glupi kinezi...
I tako je Fengon 5 vizuelno lep auto, sa kvalitetno odradjenim enterijerom, moze se slobodno meriti i sa visom eu klasom ali za voziti i overall user experience... Nesto najlosije ikada sto sam doziveo a bogme sam se svega navozao... Cak i supruga koja slabo vozi i bila samnom na probnoj voznji je rekla vracaj ovaj traktor nazad...
Posle par dana smo probali Hyundai Tucson 2022 model, koji je 62 galaksije ispred DFSK (i samo 2000€ skuplji) i mogu slobodno reci da su zaobisli i Mazdu po svemu, jer sam imao (na zalost) prilike da se druzim nedelju dana sa ganc novom Mazda 3 model 2022.
Xiaomi ne moze biti bolji od DFSK nikako, samo max u istoj ravni sto je meni dovoljno za zaobici.
 
Problem je u tome što to nije ime. Mi patimo od toga da vozimo BMW, Audi, Mercedes. Ja sam se lično uverio da su koreanski i japanski automobili odlični. Rame uz rame sa nemcima, a u nekim segmentima i bolji. Ali i pored svega viđenog i dokazanog, uvek ću kupiti nemca, pre nego nekog koreanca, japanca, ili nedaj bože francuza ili kineza. Teško je taj mindset izbiti iz glave.

Kad Apple izbaci svoju verziju električnog automobila, svi će posrnuti da to kupe because Apple. "Sirotinja" će voziti Xiaomi, a ostali Apple.
Zena moze da bude sa sela A'L auto mora da bude iz nemacku !!!
 
Kinezi su u par navrata pokušali da uđu na razvijena tržišta sa svojom autoindustrijom, i nešto im ne ide.

Pre 10ak godina sam ozbiljno razmatrao Geely. Bas tada su snažno probali da se probiju kod nas i u EU. Nije im uspelo. Gledao sam u salonu, probna vožnja, i moj zaključak tada je bio da nisu bili dovoljno jeftini. Neki tada model, bio je npr. samo 600€ jeftiniji od Ford Fiesta na akciji. Ford jeste imao manje opreme, ali je imao osnovno, sve što treba (klima, radio, centralna...)

Kod vozila, za razliku od AliExpress galanterije i jeftine elektronike, vrednost posle 10-15 pa i 20ak godina jeste bitna. Pitanje je kako će se tu uklapati kineska vozila. I ja sam odustao od Geely (pored nedovoljno niske cene) jer sam se pitao, šta ja sa time da radim posle 5-7-10 god?!?

Sa druge strane, boravio sam neko vreme u severnoj Africi i nekim zemljama Bliskog Istoka, i ponegde su kineski automobili po zastupljenosti na trećem mestu posle japanaca i koreanaca...
Sta bre za 5, 6, 7 godina... ja kupio novi F500L i evo ga kod mene vec devetu godinu a na parkingu je i dalje jedan od novijih automobila...
Kako stvari stoje bice kod mene bar do punoletsva.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno