Šta je novo?

Wide angle vs. Normal

Freelancer

Slavan
Učlanjen(a)
24.02.2005
Poruke
372
Poena
319
Kompakt klasa (bez adaptera za sociva)

Pro en contra?
Iskustva, razlozi da se odabare jedan tip a ne drugi?
Mane i prednosti?

Koristeci IXUS 860IS, shvatio sam da je potrebno malo vise od obicnog point-and-click da bi se napravila prava, dobra fotka.

Pa, bilo bi interesantno i lepo cuti od onih koji imaju vise skustva!

Pozdrav :wave:
 
ja sam 3 puta pročitao tvoj post i opet nisam razumeo šta si hteo da pitaš :S:
ako misliš "za i protiv širokougaonih kompakta", nema šta da se komentariše. širokougaoni, ako ti treba širina. ako ne - standaradni.
 
Nema potrebe za takve komentare. Pitanja se zavrsavaju upitnicima.

Da je tako jednostavan odgovor da "koristis siroki ako ti treba sirina", ne bih ni pitao. U stvari, da je tako jednostavan odgovor, svi bi koristili siroke objektive.

Sirina ima svoje mane i upravo se o tome i radi. Zato sam zamolio one koji imaju iskustva sa oba formata da opisu situacije u kojima je u prednosti siroki objektiv, a u kojima normalan.

Hvala.
 
Vidi - pokušavaš da generalizuješ pitanje, a to se ne može.
Mnogo je bolje da sučeliš neka dva (ili tri, četiri) konkretna aparata, pa da se njihovi objektivi uporede u odnosu na sve ostalo. Tako bi dobio jasniju sliku o tome šta se više isplati, jer nije svakih 28mm isto. Neki aparati su na toj žižnoj daljini dobri, neki nisu.

Isto kao što su i kod DSLR aparata neki objektivi dobri, a neki loši, iako pokrivaju isti raspon. Tako je i ovde, samo što nemaš mogućnost da se predomisliš, jer je objektiv taj koji je i zamene nema. Osim toga, postoji tu još nekoliko činioca, kao na primer blenda, prisustvo manuelnog moda itd.

Dakle, imaš li na umu neke konretne modele ili ostaješ pri generalnom pitanju?

Ako je ovo drugo, bojim se da smislen odgovor ne možeš da očekuješ, odnosno - on ne može biti bitno bolji od onoga što Ti je Nightbringer već napisao - ako Ti treba wide (enterijeri, eksterijeri, arhitektura, grupne fotke ljudi i pejzaži), onda wide. Ako Ti trebaju milimetri (portreti, špijuniranje komšinica, životinje itd), onda možeš i nešto standardnije.

S tim što (jasno) postoje modeli koji relativno efikasno pokrivaju i jedno i drugo (i wide i tele raspon), pa je zato poželjno da pitanje bude što je moguće preciznije.

Pozdrav
 
Poslednja izmena:
komentar nije bio ni najmanje zlonameran, samo nisam znao šta hoćeš da pitaš.
a što se tiče objektiva, ja ne vidim ni jedan jedini razlog zašto bih dao prednost standardnom (35-36mm) u odnosu na wide (28mm, ili još bolje 24mm). naravno, pričamo o ozbiljnijim objektivima, a ne nekakvim krševima od 6000 dinara.
kod slabijih širokih se javljaju geometrijska izobličenja na najširem delu (28mm), pa umesto bandere dobiješ burence, ali se i to lako ispravlja u PS-u. a ako ti baš smeta, uvek možeš da zumiraš par milimetara, gde više nema ovakvih izobličenja.
ako pitaš za konkretan model, imaš Canon G10 (28-140mm), Panasonic TZ3 ili TZ5 (28-280mm)... i naravno, fenomenalni Panasonic LX3 (24-60mm), koji nema sebi ravnog.
 
Da li imas oba tipa objketiva?
Naravno da moze da se generalizuje ali evo ti par pitanja, pa mozemo o njima da diskutujemo. Mozda ova tema krene i u nekom normalnom pravcu, pa cak nekom ko se ne razume, a zeli da nabavi aparat, bude od koristi.

Pejzas sa wide? Gde nemas jasnu objekat na maloj odaljenosti od objektiva? Distorzija pozadine bi bila interesanta, ali ne i verna.
Arhitektura, Enterijer? Gde ce disproporcije, osim umetnickog, pokvariti svaki drugi smisao snimka?

Ili si mislio bas to? Slikati nesto, verno proporcionalno zivom otisku objekta je jako tesko sa sirokim objektivom.

standardnom (35-36mm) u odnosu na wide (28mm, ili još bolje 24mm). naravno, pričamo o ozbiljnijim objektivima, a ne nekakvim krševima od 6000 dinara.
...
ako pitaš za konkretan model, imaš Canon G10 (28-140mm), Panasonic TZ3 ili TZ5 (28-280mm)... i naravno, fenomenalni Panasonic LX3 (24-60mm), koji nema sebi ravnog.

Ok, spomenuo sam na koji wide aparat mislim. Isto to sto sam gore napisao mozes da primenis na na opisu 980IS ili jaceg IXUS. To nisu DSLR aparati ali nisu ni aparati od "6000 din"
 
Poslednja izmena od urednika:
Čini mi se da se opet nešto ljutiš, a ne kapiram zašto?

Šta nije jasno u nameni wide objektiva? Pejzaži ne valjaju? Možeš mi pričati sve, ali to ne. Najmanje 70% svih mojih fotografija su pejzaži, NARAVNO sa wide objektivima. Za wide se smatraju i širi objektivi od efektivnih 28, pa tako imamo i 16mm, pa i 12 (Canon EF-S 10-22 ili Sigma 12-24 na FF telu, na primer). To je "a must" za landscape fotografiju. Izobličenja umeju da budu čak i poželjna, pa se ponekad koriste i fisheye objektivi.

Za arhitekturu nema mesta htenju/nehtenju - drugog izbora nemaš. Deo izobličenja se može korigovati naknadno, a ako želiš da imaš što precizniji rezultat u samom startu, otvoriš se za (recimo) Canon TS 24mm objektiv (tilt-shift), koji će izobličenja svesti na minimum.

Ako želiš perspektivu što bližu ljudskom oku, možeš koristiti jedini i samo "normalce". To su prajmovi (objektivi fiksne žižne daljine) od 50mm, koji su svojim opto-fizičkim karakteristikama najbliži ljudskom oku.

E sad, kakve ovo veze ima s kompaktima?
Pa nikakve, al' kad se već bacaš na teoretisanje...

I da, ako je u pitanju kviz pitanje - da, imam "oba tipa objektiva", pa i više od toga. ;)

Pozdrav
 
Poslednja izmena:
Ako želiš perspektivu što bližu ljudskom oku, možeš koristiti jedini i samo "normalce". To su prajmovi (objektivi fiksne žižne daljine) od 50mm, koji su svojim opto-fizičkim karakteristikama najbliži ljudskom oku.

Eto, najzad jedan odgovor na pitanje koje sam postavio gore.

Nisam razumeo ono za ljutnju i kvizove, ali valjda je to zbog vida komunikacije. Normalno pitanje, i ocekujem samo prostu diskusiju.

Ako dobro shvatam po ovome sto je vas par napisalo, bez poluprofi wide objektiva rezultati nece biti previse zadovoljavajuci?

Kao sto rekoh, moje iskustvo sa gornjim aparatom je da je potrebno dobro razumeti kako socivo funkcionise da bi se napravila dobra fotografija. Pitanje je da li je to uopste moguce sa takvim(automatizovanim uredjajem) i da li se on na kraju krajeva isplati ili se sa wide-om vredi "igrati" od EOS-a (DSLR) pa nadalje.
 
Fuji S9600/S6500fd ima objektiv ekvivalentan 28-300mm na 35mm filmu. Njegov objektiv je više nego korektan i čak - manje izobličava u odnosu na neka low-cost rešenja za DSLR tela. Međutim, optička konstrukcija nije nešto što je moguće silovati preko svake granice, pa je nemoguće (bar ja ne znam) naći kompakte sa objektivima koji nisu neuobičajeni na DSLR-u - recimo baš pomenuti Canon EF-S 10-22 mm, odnosno Sigma 10-20, koji na krop telu daju efektivnih 16mm. Tih 16mm je BAŠ MNOGO šire od 28mm, jer što se više ide ka širem kraju, razlike postaju primetnije, odnosno progresivno se povećava FOV (field of view).

E sad, bez obzira što (barem u teoriji) treba težiti što realnijoj perspektivi, 50mm je poprilično uzano za bilo kakve namene koje ne podrazumevaju portrete (ili close-upove). Za landscape fotografiju, 28mm je prosto obavezno, a sve šire od toga izuzetno je poželjno.

Kod baš dobrih objektiva, izobličenja su minimalizovana koliko je to moguće, čak i na ekstremnim žižnim daljinama.

Pozdrav
 
Poslednja izmena:
A u isto vreme neko prodaje 20D za iste pare :d
 
Ja kao da cu pronaci rupu na saksiji, al' 'ajde da i to radimo.

Svako normalan u normalnoj situaciji koristi normalan objektiv.

Normalan objektiv daje utisak perspektive koja je normalna za ljudsko oko.
Sirokougaoni objektivi (sve manje od 45mm u odnosu na Leica format)) imaju drugaciju perspektivu - sve sto je blize je nesrazmerno vece. Zato se, na primer, portreti nikada ne prave sirokim objektivom - osim ako hoces da napravis karikaturu.

Zato siroki objektiv koristis kad hoces da ti sve stane u snimak, ili kad hoces da se igras perspektivom.

Sa kompakt digitalnim aparatima koji imaju nekakav zum je stvar laka: tamo gde imas 28mm, imas i 45mm, pitanje je samo koliko imas od teleobjektiva.
 
Nazad
Vrh Dno