Pod 1, kritika svima koji voznje voze sa bilo kojim pogledem sem iz kabine (eventualno preko haube kao u colinu ili krova).
Trudite se da se igrate sto bilizi realnosti, a kola posmatrate iz totalno nemoguceg ugla. Ili mozda smatrate da je moguce da dok vozite kola neki helikopter ide iz vas i salje "Chase" pogled na vas HUD?
Makar je pogled lako uciniti gotovo 100% realnim, a vi to ne radite. Kako posle ovoga uopste da pricamo o realnosti.
Nemojte mi pricati ni "tako bolje vidim" jer sem haube ili prednjih tockova kod bolida-jednoseda ni ne treba nista vise da vidite.
Sto se tice igranja na volanu, dobar volan moze samo da doprinese realnosti, tesko da odmogne.
Nekoliko stvari doprinose da je volan mnogo realnija sprava od tastature.
Prvo, postoji mogucnost doziranja zakretanja tockova, sto je nemoguce na tastaturi.
Igranje na tastaturi znaci ili da cete morati da u krivini pustate taster za levo/desno da ne biste otisli previse ka temenu krivini (ili preko nosa ili "otkacenog" dupeta odleteli ka spolja ukoliko na vreme ne pustite odgovarajuci taster) ili, bolja varijanta, da se naviknete da igrica sama ogranici maximalan zaokret tockova u cilju da ne prezakrenete tockove i desi se nesto od gore navedenog.
To medjutim, takodje ima svoje negativne strane a to su nemogucnost da vozite vise ka unutrasnosti krivine, niti da ponekad svesno naterate prevozno sredstvo (necemo pricati samo o kolima obzirom da postoje i igre tipa GP500 i MB Truck Racing
) u klizanje prezakretanjem tockova. Primeri su Colin McRae i F1GP serijali, respektivno.
Druga, manje bitna stvar je realnija mogucnost namotavanja iz polozaja max desno u max levo (ili obrnutno). Kod tastatura to je moguce u gotovo trenutku, dok kod volana to ipak iznosi neki vremenski period. Ma koliko direktan volan bio (a komp volani imaju ugao zakretanja od oko 270-200 stepeni), npr. u nekoj levo desno levo sikani njime necete biti ni blizu brzi kao sa tastaturom. Hm.. neko ce reci da je onda bolja tastatura, ali volan je ipak realniji sa tim svojim vremenom potrebnim da se namota prvo full levo pa full desno pa nazad na full levo.
Trece je sto je volanom mnooogoo lakse fino kontrolisati prevoze, a neke igre nije ni moguce voziti tastaturom. Primer je GP legends koji prosto "vapi" za volanom obzirom da se one formule 90% vremena voze "pod kontrama" pogotovo na ubrzavanjima, kako iz krivine, tako i na pravcima.
Cetvrto, nista menj bitno, je fino kontrolisanje gasa i kocnice. Vecina zna koliko je lose blokiranje tockova, dok sigurno 100% ljudi zna da ni proklizavanje na ubrzanju nije nista bolje.
Negativne uticaje na realnost koriscenjem volana umesto tast. ne vidim. Zna li ih neko ?
Problem moze biti samo losa elektronika (kod losih volana) , pa da nikako nije moguce ici savrseno pravo jer volan cak i kada se ne dira oscilira na jednoj ili vise osa. Vecina igara ima podesavanja ove tolerancije, medjutim ovakve volane treba izbegavati u svakom slucaju.
Izgled, kvalitet plastike i slicno je manje bitno, najvaznije je da je volan precizan.
Toliko.
Pozdrav!
p.s. jeste ovo malo off-topic, nigde nema nikakve konkretne preporuke ili negativne cene nekog volana, ali dobro