Dobio sam odgovor od Trzisne inspekcije. Vazi novi zakon o potrosacima a ne stari bez obzira kad je uredjaj kupljen (naravno ako je u garanciji).
"Међутим, уколико сте Ви, као физичко лице власник телефона (потрошач), примењују се одредбе Закона. У том случају,, предмет Ваше рекламције коју сте упутили трговцу Telekom је мобилни телефон који није саобразан уговору, имајући у виду својства потребна за редовну употребу робе исте врсте (члан 50. Закона). Сходно одредбама овога Закона продавац одговара за саобразност робе уговору, па у складу са одредбом члана 52. Закона, ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач који је обавестио продавца о несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе. Као што сте навели у поднеску, потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту сагласност потрошача. Однос између потрошача и трговца у погледу саобразности робе уговору и припада, по природи ствари, области грађанског права, па ту није прописана надлежност за поступање инспекцијског органа, односно, у складу са одредбама Закона о заштити потрошача, тржишни инспектор није овлашћен да одлучује (да доноси решење) у поступку решавања Ваше рекламације на купљени телефон.
Скрећемо пажњу на одредбу члана 56. став 7. Закона о заштити потрошача којом је прописано да је трговац дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од пријема рекламације, одговори потрошачу са изјашњењем о поднетом захтеву и предлогом његовог решавања. Такође, продавац је дужан да реши прихваћену рекламацију, на начин прописан законом у року који не може да буде дужи од 30 дана од дана пријема рекламације за техничку робу. У вези са тим, тржишни инспектор је овлашћен и дужан да изврши надзор и предузме законом прописане мере уколико трговац није одговорио на рекламацију и решио прихваћену рекламацију потрошача у прописаним роковима у складу са одредбом члана 56. Закона о заштити потрошача, не улазећи у начин на који трговац решава рекламацију потрошача.
С обзиром да нисте задовољни пословним понашањем трговца у вези са решењем Ваше рекламације, за остварење својих права можете да се обратите саветовалиштима за заштиту потрошача која ће Вас посаветовати о даљим корацима. За регион Београда, скрећемо пажњу на Центар потрошача Србије,
www.ceps.rs , Шпанских бораца бр. 32а, телефон 011 3120-444 (пријем телефоном: радним данима од 9 до 13 сати; пријем потрошача: уторком и четвртком од 12 до 14 сати.), e-mail:
[email protected], уз напомену да крајња инстанца за решавање потрошачких приговора увек остаје суд"