Ja mislim da je AMD-u cilj od pocetka bio da pritera MS uza zid i natera ga da sto pre stvori DX12 i u tome je uspeo.
Uopste ne ocekujem da ce DX12 sada nesto da bezi Mantlu jer rade isti posao, a to je prvenstveno drugaciji pristup koriscenju CPU-a. Za
DX11 multi-core CPU jedva da je postojao. Koliko je samo bilo slucajeva da je Pentium/i3 bio bolji od FX-8 i slican i7. Upravo ta mantra "vazne su single-core performanse" koja lezi u temelju DX11 je AMD procesore urnisala, a rekao bih i naterala AMD da krene sa Mantle pricom.
Postavlja se pitanje da li je DX11 morao biti bas onakav i zasto je morao da dodje Mantle da bi nesto konacno bilo uradjeno po tom pitanju. Da li su fini ljudi iz MS bili samo lenji i glupi, ili su smatrali da je to u interesu XBOX-a, ili su tajno delili enorman profit sa Intelom, jer on je najvise prihodovao u celoj prici, buduci da su ljudi cesto kupovali skuplji procesor od grafike zbog igara i sada vidimo da su na taj nacin pravljeni ovcama. Mozda se MS zbog Mantla malo uplasio i Linuxa, pa se bacio na posao.
Neki pricaju da se stvari nece mnogo promeniti i da ce igre i dalje od developera biti pravljene neoptimizovane, ali ako se pogleda
Thief i DX11/Mantle, vidi se da se ta dosta neoptimizovana igra prelaskom na Mantle sasvim drugacije ponasa i da najvise API vedri i oblaci. Na
Oxide’s Ashes of the Singularity se vidi koliko su danasnji multi-core procesori sposobni da prate grafike, ali nisu imali realnu sansu da se iskazu posteno, bili oni Intel ili AMD, kao i koliko igre zapravo nosi grafika i koliko je bila gusena neiskoriscenim procesorom. U svakom slucaju, od jeseni nece biti dosadno, a rekao bih da ce se MS tada pre stideti, nego sto ce ponosno dizati glavu zbog (tek sada) obavljenog posla oko DX12.
To je neko moje vidjenje stvari, mozda gresim, nisam ekspert. :wave: