fingon82
Slavan
- Učlanjen(a)
- 17.05.2009
- Poruke
- 7,254
- Poena
- 435
Altiju nije moguce direktno poslati predmet na servis. Mora se odneti u prodavnicu. Dok kod Kimteca provereno moze.
Moguce je. Ja sam slao u decembru.
Altiju nije moguce direktno poslati predmet na servis. Mora se odneti u prodavnicu. Dok kod Kimteca provereno moze.
Moguce je. Ja sam slao u decembru.
Zvao sam centar za zaštitu potrošača.
Vlasnik je već nekim ljudima vratio robu iz servisa. Koliko sam ja razumeo, to je samo roba koja je popravljana u garanciji. Rekli su mi da sam u velikom problemu, jer je moj laptop popravljan van garancije. Znači, oni koji su pod garancijom mogu da se nadaju da će dobiti svoje stvari nazad. Ima li nekog ovde ko je uspeo da dobije svoj uređaj natrag?
Niste u pravu, nema to veze sa dobrom voljom, nego sa zakonom, u suprotnom garancija gubi svaki smisao.
"...davalac garancije je trgovac, bilo da se radi o proizvođaču, uvozniku, trgovcu na veliko ili trgovcu na malo, koji preuzima obaveze prema potrošaču po osnovu date garancije;..."
Drugo, konsultovao sam se sa tržišnom inspekcijom, kao i u Centru Potrošača Srbije, u slučaju da firma, trgovac koja je prodala kupcu proizvod, prestane da postoji, uvoznik je obavezan prema kupcu
da izvrši servis ili zamenu, ali ne i povraćaj novca.
Zvao sam centar za zaštitu potrošača.
Vlasnik je već nekim ljudima vratio robu iz servisa. Koliko sam ja razumeo, to je samo roba koja je popravljana u garanciji. Rekli su mi da sam u velikom problemu, jer je moj laptop popravljan van garancije. Znači, oni koji su pod garancijom mogu da se nadaju da će dobiti svoje stvari nazad. Ima li nekog ovde ko je uspeo da dobije svoj uređaj natrag?
Slažem se ja, ali, da je vlasnik poštovao zakon, ne bi se našao u datoj situaciji, zar ne. Ostaje mi samo nada da će da ispadne čovek i vrati ono što je moje. Ako čekamo na zakon, to može da traje i godinama, i da na kraju dobijem odštetu od nekih stotinak evra a laptop sam platio 600 evra. Jedino rešenje je da pritisnemo vlasnika dok nije prodao robu. Zato vas molim, ako se nekome javio vlasnik da preuzme robu, neka ostavi broj telefona sa koga ga je zvao, da probamo da ga kontaktiramo, to nam je jedina šansa!
Jes' to tako ali to ne može da funkcioniše. Još od prvih komentara na novi zakon o zaštiti potrošača, kada je donesen, trabunjamo da je ovo besmisleno. Glavni i odgovorni za kvalitet robe i garanciju treba da je na prvom mestu proizvođač, na drugom zvanični, od proizvođača ovlašćeni zastupnik, na trećem uvoznik (koji ne mora uvek biti i zastupnik) a tek na kraju možda i trgovac.
Da sam ne znam koliko bogat/dobar/jak trgovac, ne bih voleo da se zakonski smatram odgovornim za brljotine koje je napravio neki kineski pogon za sklapanje i projektovanje lelektronike raznih kvaliteta. Besmisleno je da je za greške u proizvodnji npr. Samsung-a, pred zakonom u Srbiji odgovorna neka STR IT & Povrće iz npr. Čonoplje koja je tog Samunga prodala. U ovom hipotetičkom slučaju, ko ima problem sa Samsungom kupljenim u STR IT & Povrće, mora da se ćera sa STR IT & Povrće a ne sa uvoznikom Samsunga, ili njihovim zvaničnim zastupnikom u zemlji. Mislim.... ?!?
Takođe, propadanje određenog trgovca stavlja u nerešiv problem sve kupce koji su nešto u određenoj trgovini kupili, bez obzira dal' je to Samsung, Apple, LG, ili ChongSong electric Co.
Nisam primetio ko je šta trabunjao, ali prema zakonu su stvari postavljene na pravo mesto kao što i treba da bude. Prema kupcu je odgovoran prodavac koji je robu prodao i uzeo novac, a kako će on da rešava reklamacije sa uvoznikom i proizvođačem je njegova briga. Ne vidim potrebu da ja kao kupac brinem oko toga da li proizvođač ima servis, i predstavništvo. Niko prodavca ne tera da prodaje neku robu, ako je lošeg kvaliteta, i ima puno reklamacija, njegov je problem što takav proizvod pušta u promet.
Što se svakodnevnog propadanja tiče, to je malo specifična priča za Srbiju, gde svaka ****** može sa 100 evra da otvori firmu i da se igra biznismena. Kad se budu pooštrili uslovi za otvaranje firme, i naplata bude bolje kontrolisana ređe će se dešavati ovakvi slučajevi.
Ljudi pricaju o robi koju su PREDALI na servis, ko ima proizvod za reklamaciju kod sebe, nema razloga za brigu.
Nije mogao ovoliki dug odjednom da se stvori. Znaci on je vec ovo bio spreman da uradi. Nacice ga sigurno, ali ce se izvuci - slucaj ce da zastari.
Nadam se da se nesto slicno ovome nece dogoditi i Tehnomaniji.
Ljudi sad sam svratio tamo u radnju bili su unutra samo dva lika renoviraju lokal i kao nemaju pojma o tehno ms-u,nisu hteli da mi daju broj vlasnika lokala ali su rekli da svratim sutra oko 1 da ce tu biti gazda pa da vidimo sa njim, najbolje bi bilo da sto vise vas iz nisa dodjete oko 1 ispred radnje i svi da banemo zajedno pa da visimo sta ce nam reci,ko je za to moze slobodno da mi se javi na 0643859025, ja cu biti tamo sutra pa ako saznam nesto javljam
Ljudi sad sam svratio tamo u radnju bili su unutra samo dva lika renoviraju lokal i kao nemaju pojma o tehno ms-u,nisu hteli da mi daju broj vlasnika lokala ali su rekli da svratim sutra oko 1 da ce tu biti gazda pa da vidimo sa njim, najbolje bi bilo da sto vise vas iz nisa dodjete oko 1 ispred radnje i svi da banemo zajedno pa da visimo sta ce nam reci,ko je za to moze slobodno da mi se javi na 0643859025, ja cu biti tamo sutra pa ako saznam nesto javljam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari