Ja sam igrao Sins neko vreme i jeste ok igra, ali mi je jako brzo dosadila jer se sve svodi na masovke sa puc puc logikom uz bacanje mađija sa capital shipovima u vrlo manevarski ograničenom prostoru.
Još jedna stvar, u Sins-u se pogodak računa po formuli i onda se samo iscrta putanja zraka/rakete/čegagod. U SOTS-u je svaki zrak ili projektil entitet sa svojom putanjom, tako da može da se dogodi da pogodiš savezničke brodove ako ne paziš. Da ne pominjem da je moguće targetovati svaki turret posebno, ometati protivničke senzore, ako koristiš mass oružja fizički oterati protivnika u sudar sa planetom/asteroidom/drugim brodom.
Postoji i gomila jedinstvenih ideja na strateškom nivou, počevši od potpuno drugačijeg načina putovanja među zvezdama za svaku rasu, preko raznih sitnica tipa moguće pobune AI-ja ako počneš da istražuješ računare u tom pravcu, širenja kuge od neuspelog research-a u bio weapon grani tehnologije, itd...
Uz sve to, svaki model broda se custom projektuje u destroyer/cruiser/dreadnought klasi sa izborom tri sekcije (prednje/srednje/zadnje) u zavisnosti od raspoloživih tehnologija i mount-ovima za oružja različite veličine. Odbrambeni sateliti isto mogu da se customizuju, kao i svemirske stanice.