Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Natočim pun u Srbiji pre polaska, benzinac 1.4, znači najklasičniji mogući auto, 700km mu je range. Vozim do pred izlazak iz MK ili BG, i natočim pun. U GR taj rezervoar poprilično potraje. Za povratak ne nišanim u kilometar da imam nego 200-300km uvek ostavim više. 30 eur uštedim tako što umesto da tamo i nazad vozim kanister pun benzina koji smrdi i samo čeka da plane donesem 2 kanistera maslinovog ulja.
 
Moj auto (2000 ccm, 190KS, dizel) na leru troši manje od litar na sat (sa uključenim A/C). Ne znam koliko dugo bih morao da zaglavim negde da bih ispraznio rezervoar, a da pre toga ja ne riknem od gladi/žedji. Ovi što se isprazne dok čekaju na granici, mogli su da sipaju 5 litara koji kilometar pre granice, i ne bi se patili za oba eura uštede.
U Grčkoj nema baš svugde pumpi pored puta - slažem se, negde mora da se skrene i po 500 metara do pumpe.
Dajte ljudi, u današnje vreme nositi gorivo sa sobom je apsolutno nepotrebno. Razumem da je u pitanju problem sa snabdevanjem (kao pre 10+ godina u jednom momentu u Grčkoj), ali kada je situacija normalna...
Pozdrav
 
Mislim da je jako glupo da se više uopšte pominje oko goriva u ovoj temi. Apsolutno je beskorisno da se vise diskutuje ko nosi a ko ne nosi gorivo. Nek kače cisternu ako hoće.

Dajte nešto korisno.
 
Ako uplatite auto osiguranje, donose vam tamo gde vam nestane (ako je to ikako moguće :))

Što se tiče zdravstvenog osiguranja, vidjao sam ovakve mini klinike po GR. Naglašeno da se ne plaća ništa za pregled.
 

Prilozi

  • 20230625_165954.jpg
    20230625_165954.jpg
    169 KB · Pregleda: 140
Treba mi par informacija o tag-u. Zanima me da li prilikom kupovine mogu na licu mesta da ga dopunom(sigurno može)ili na pumpama, bez povezivanja sa karticom i da li je tako moguće voziti kroz Makedoniju?
 
Prepaid tag, koji dopunjavaš na rampama i benzinskim stanicama, ne može da se koristi van Srbije. Za otvoreni balkan mora pospaid tag, povezan sa aplikacijom (Puteva ili ENPay), a time i platnom karticom - što ti svakako preporučujem ispred prepaid, ne samo zbog Makedonije, nego jer je neuporedivo jednostavnije. Prosto samo prolaziš i boli te uvo dal imaš nemaš, naplate naknadno sve prolaske.
 
Jedini problem je što postpaid TAG mogu da imaju samo pravna lica, fizička ne.
 
Da li u Hrvatskoj moraju biti upaljena svetla danju i da li je potreban PP aparat, za putničko vozilo?
 
Nisi dužan da imaš upaljena svetla u periodu od 1.4. do 1.11.

A za PP aparat isto mislim da nije obavezan, bar ga mi nikada nismo imali u automobilu, a idemo godinama u Hrvatsku.
 
Nađoh taj ENPay, nisam znao za tu opciju, gledao sam na sajtu puteva Srbije, gde piše da postpaid TAG mogu samo pravna lica.
Hvala svima za info.
 
Ja bih sad uzeo zvaničnu državnu aplikaciju, pošto ova na konto popusta za pravna lica izvlači pare iz Puteva. Ja ću da otkažem i pređem na puteve, jer više volim da državi idu pare, a ne ovako očigledno nekom ko je blizak vlasti.
 
Poslednja izmena:
Termin "postpaid" je loše odabran: nije postpaid u smislu da koristiš po želji, a plaćaš po obračunu jednom mesečno (kao postpaid telefon, napr). Ovde se plaća u realnom vremenu, sa mogućnošću da naplata zakasni do 4 dana. Nakon toga mora da se plati ili više nema korišćenja. I ovo kašnjenje do 4 dana je mehanizam zaštite - da korisnik može da nastavi putovanje i da ne blokira rampu, ako u tom momentu transakcija nije obavljena.
Pozdrav
 
Imam EnPay tag koji je u postpaid sistemu, da li neko pouzdano zna, jel potrebno praviti nalog na Open Balkan da bi radio u Makedoniji ili nije potrebna nikakva dodatna registracija?

Edit:
Pronašao sam na sajtu OpenBalkan uputstvo gde pominju EnPay korisnike, međutim ja putujem uskoro tako da nije baš jasno kada će se desiti ta migracija. Poslao sam mail EnPay-u, javiću kad dobijem konkretne informacije.

1687950584760.png
 
Poslednja izmena:
Moze neko iz licnog iskustva da mi kaze da li ima razlike izmejdu koriscenja taga i bez (rucno placanje) i da li je to toliko velika razlika?
Razmisljam se da ga uzmem ako je to tolko olaksavajuca stakva.
 
Velika je razlika sa tagom ali prodaju ga sa profitom uz dve godine garancije a neizmenjiva baterija ume da crkne odmah posle isteka garancije.
 
Poslednja izmena od urednika:
Imam prepaid tag, i na uplatu od 10k dinara imam 4% popusta. Ako bih prešao na ENpay (ovu postpaid varijantu), ne bih imao ni tih 4%? Ako neko zna...
 
Tolika prica o tagovima...

Meni ne idu u glavu da nema da se kupi neki medjunarodni tag na koji mogu da spojim karticu i da putujem po svetu i da mi skida koliko treba.

Kakav je smisao taga ako mi za 5 drzava treba 5 razlicitih komada?
Jos ne daj boze da su prepaid i treba sve da ih nepotrebno punis i ne znas da li ces da iskoristis.
Onda bolje da platim svaki put karticom.

ne moguce da ne postoji neki univerzalni tag, da sam se samo ja toga setio? 😂
Sta rade kamiondzije koje putuju po svetu?
 
Pazi kad ovde nismo crna rupa, već su to Hrvatska, BiH, Crna Gora i Kosovo.
 
Ja sad nissta ne razumem, sad sam isao u amss i kazu mi sa oni isklnucivo prodaju prepaid tagove a neka alias firma koju ne mogu naci na internetu prodaje postpaid... Gde uzeti tu postpaid varijantu?
 
U Pošti bi trebalo da može da se kupi Tag. Oni su već namešteni za open balkan itd. Samo povežete kartice.
Neko je pitao da li vredi Tag. Naravno da vredi, Tag je odlična stvar pogotovo ko mnogo koristi AP. Ja stvarno malo putujem, ali i to malo puta što vidim dovoljno je da ne moram da čekam već samo usporiš i teraš dalje.
Kod nas još ima samo ulaz-izlaz, ali kroz Mk ima 5 putarina pa znači još više.
 
Dobih odgovor od EnPay vezan za njihov tag i OpenBalkan.

Rekoše da će svi njihovi post-paid klijenti biti automatski spojeni na OpenBalkan.
Takodje kazu da projekat OpenBalkan trenutno nije aktivan na putevima van SRB i da se nadaju da će se aktivirati u narednih nekoliko dana nakon 01.07.2023.

Biće i zvanično obaveštenje na sajtu kao i putem mail-a kada se to dogodi.
 
Nazad
Vrh Dno