Šta je novo?

Sve o putu na more autom

 
jos i sa grcima da sklope dogovor, ako ne pre, onda do sledece sezone...
 
Pa, trebalo bi da se potrude da zaživi kroz celu Evropu. Bar u zemljama gde ima putarine.
 
Već vidim temu u kojoj pišemo ko koliki popust, na koliku uplatu daje, pa ako se voziš sa hrvatskim tagom kroz Srbiju, ispadne jeftinije, nego sa srpskim. Naravno, najviše vremena u temi će provesti oni koji autoput koriste nekoliko puta godišnje :)
 
Evo da se javim, stigao sam u Grčku pre par dana, tačnije u petak. Oko 2 smo krenuli iz Beograda a stigli u 12 po našem a 1 po njihovom u Neos Marmaras.
Što se tiče puta protekao je bez problema. Gužve na granicama nije bilo za divno čudo, na srp-mkd smo čekali mozda pola sata. Na mkd-grk malo duže rekao bih 45min. Ko ima mcard nek se ne brine savršeno odrađuje posao za Makedoniju skoro kao tag. Takodje nije bilo radara kroz Makedoniju, mada prolazilo sam u jutarnjim časovima pa se možda nisu još namestili. Svakako savet da posle tunela uvek vozite po ograničenju, često se tu nameste iza tunela odmah. Još jedan savet da pazite na strance kroz Srbiju, voze kao ludi posebno noću.
 
Da li neko vozi na metan? Kakva je situacija ove godine u Mkd?
 
Putujem na Hrvatsko primorje i mislio sam da prespavam negde izmedju Karlovca i Gospica kako bih stigao odmoran. Nego mi je par njih sada ubacilo crv sumnje, koliko je bezbedno ostaviti vozilo sa Bg tablicama i prenociti? Znam da ljudi koji mogu da naprave problem ima svuda, obicno sam prilicno opusten, bio sam par puta bez ikakvih problema ali to nije bilo skoro....i sada mi jos ubacise to u glavu. Ima li neko neka iskustva ili preporuke za prenociste al da nije bas ni previse skupo?
 
Kao sto si sam rekao budala ima svuda, nema garancije nikakve.

Imas jeftinih kineskih cirada, pokri auto, ne verujem da ce neko da je podize i proverava tablice.
Mada, ako nije neki udarni vikend sa ludilom na granici ne vidim zasto bi spavao. Trebao bi svuda da stignes za 7-8 sati... osim ako ne ides na neko daleko ostrvo.
 
Znaci li to da ne trebalo pobiti rezervoar do cepa? Kad sam isao za Gr, na ulazu i izlazu iz Mk uvek do cepa. Nisam za sada imao problem
Slično ali manje opasno. I ja sipam sam do čepa kad idrmna put i cepkam pištolj malo po malo dok ne počne da preliva iz rezervoara. Ali na prvoj pauzi usput prstom gurnem klapnu da povuče vazduh malo. Kanistar ja zatvoren skroz i on se širi jer se ne prazni a rezervoar sr prazni dok voziš u vakuumira se. Zato je dobro da gurneš klapnu povremeno jer rasterećuješ benzinsku pumpu i lakše onda vuče benzin do motora.
Ne valja da ga napuniš do vrha i ostaviš na suncu da stoji. Ako nastaviš da voziš, gorivo se troši i nema problema. Mada su i rezervoari dizajnirani za takve situacije da to bije problem, ali ne treba rizikovati.
Svaki auto pa i zastava 101 imaju prelivno crevo za te situacije. U svakom slučaju to gorivo se potroši u tom danu bar 30%. Ja volim da ga natankam do čepa jer od momenta kad izbaci pištolj prvi putapa do laganog točenja meni stane još bar 13-15L što je meni skoro 200km veće autonomije na putu ka odredištu. Napominjem da ga ovako tankam samo kad idem na put taj dan.
 
Poslednja izmena:
Tipovi vozača na putovanju za Grčku.
1. Krene u ponoć i nema živaca da napravi pauzu do odredišta osim kad sipa gorivo i da deca odu u wc. Najviše do 10 min jer boze moj kako će posle da se pohvali prijateljima da je stigao na more brže od svih ostalih.
Kad stigne do smeštaja parkira auto i ne pomera ga narednih 10 dana, takodje kad spusti peškir na plažu i zauzme mesto, više se ne pomera odatle.

2. Krene ujutru kad se naspava i nadje smeštaj na pola puta da prespava jer nigde ne zuri, zatim nastavi put do mora sutra ujutru.
Kad stigne nikad ne ide na istu plažu, predje po 200 km jer u toku 10 dana obidje nekoliko plaža.

Naišao na zanimljiv post na fejsu, definitivno ima malo istine 🤣
Ja sam neka trojka. Krenem kad se naspavam. Volim na pola puta sa noćim gde god išao iako mogu iz cuga da pređem, neretko i po dve noći. Nastavljam do odredišta ponovo kad sr naspavam pa kad stignem stignem. Usput žena ako zakureta da joj se jede nešto slatko isključim se do prvog grada i nađrm neki lidl ili kaufland. Uz slatko ona nađe i neku garderobu koju je ceo život tražila i koja sreća eto tu je nađe. Zadnji put našla dva PrEsLaTkA i pReMeDeNa jorgana za decu.
 
Slično ali manje opasno. I ja sipam sam do čepa kad idrmna put i cepkam pištolj malo po malo dok ne počne da preliva iz rezervoara. Ali na prvoj pauzi usput prstom gurnem klapnu da povuče vazduh malo. Kanistar ja zatvoren skroz i on se širi jer se ne prazni a rezervoar sr prazni dok voziš u vakuumira se. Zato je dobro da gurneš klapnu povremeno jer rasterećuješ benzinsku pumpu i lakše onda vuče benzin do motora.
Ma kakva klapna.. Nije rezervoar hermetički zatvoren. Ja sipam skoro uvek do čepa i vozim do rezerve.
 
Ma kakva klapna.. Nije rezervoar hermetički zatvoren. Ja sipam skoro uvek do čepa i vozim do rezerve.
Meni jeste. Ja kad gurnem klapnu posle 400-500km rezervoar usisa vazduh. Tako mi je sada na Renou a tako je bilo i na Fiatu pre. Čak je na Fijatu bilo mnogo osetno kada odvijam čep čuje se baš jako dok odvijam kako uvlači vazduh.
 
Kakve klapne i vakumiranje rezervoara? Da, u auto industriji rade dundjeri koji posle 130 godina nisu primetili da treba da postoji sistem za odušak u rezervoaru... Postoji ceo sistem za povrat nepotrošenog goriva od motora u rezervoar, sa sve hladnjakom - da se gorivo ohladi da se ne bi toplo vraćalo u rezervoar. Sipajte normalno, kad pištolj sam prekine dodajte još malo par puta i to je to. Osim ako ne želite da na +35° prosipate benzin po kolima, a sve zbog eura i po uštede i oba kilometra dužeg dometa.
Pozdrav
 
Niko u Hrvatsku? Ja sam dva puta do sada u Istru, krenem u 5 ujutru, tamo sam pola 12, 12, imam ceo dan posle, put prelagan, nema potrebe ni za kakvim pauzama i predejanama..
Bili u HR, Crikvenica. Em fantazija more em put laksi dosta od cg/gr. Cene u radnjama kao i kod nas, restorani cene kao u CG. Mi zadovoljni.
 
Kakve klapne i vakumiranje rezervoara? Da, u auto industriji rade dundjeri koji posle 130 godina nisu primetili da treba da postoji sistem za odušak u rezervoaru... Postoji ceo sistem za povrat nepotrošenog goriva od motora u rezervoar, sa sve hladnjakom - da se gorivo ohladi da se ne bi toplo vraćalo u rezervoar. Sipajte normalno, kad pištolj sam prekine dodajte još malo par puta i to je to. Osim ako ne želite da na +35° prosipate benzin po kolima, a sve zbog eura i po uštede i oba kilometra dužeg dometa.
Pozdrav
Ne kažem da je to ispravno i da jr tako projektovano. Sigurno je vremenom negde začepio odušak ili šta već ali znam da kada gurnem vazduh utrči ko lud.
Meni konkretno nije do uštede nego da manje stajem zbog goriva.
 
Koje navigacije koristite kada idete na more u Grcku, Crnu Goru na telefonu
 
Nego mi je par njih sada ubacilo crv sumnje, koliko je bezbedno ostaviti vozilo sa Bg tablicama i prenociti?
Druže, ako mi nismo imali problem sa UE tablama u Kuparima i Dubrovniku, a idemo par puta godišnje iz Trebinja, ne brini mnogo i pusti priče. Ima budala svuda, ali apsolutno nikakav problem nismo imali do sada
 
Koje navigacije koristite kada idete na more u Grcku, Crnu Goru na telefonu
Testirao sam vecinu aplikacija i Sygic Premium je po meni najbolja. Prosao pola Evrope sa njom i ubedljivo se najbolje pokazala. Prikazuje ogranicenja brzine, u koju traku da se vozi... Radi odlicno sa Android autom, kao i sa CarPlay.
 
Ne kažem da je to ispravno i da jr tako projektovano. Sigurno je vremenom negde začepio odušak ili šta već ali znam da kada gurnem vazduh utrči ko lud.
Meni konkretno nije do uštede nego da manje stajem zbog goriva.
NIje to slučajno tako projektovano. I treba da bude podpritisak u rezervoaru.
 
Poslednja izmena:
Ili samo postujes ogranicenja :)
 
Samo ako ih patrola sačeka na izlazu. Možda nisu tu non stop a možda i tu Waze pomaže?
 
Kroz Srbiju se snima, ali kazne stižu za nekoliko meseci, tako da je jedino presretač realtime.
Trebalo bi da im naplaćuju na graničnom prelazu, pa bi se u njihovim chat grupama brzo pročulo i svi bi se smirili.
 
Ja godinama koristim mod vam mreže Here GO ili kako se sad to već zove. Grčka, Crna Gora, Makedonija, Bugarska, Mađarska, Austrija i jednom u tranzitu do Banja Luke Hrvatska i BiH.

Nisam imao većih problema s istom, ako zaglupi zbog novog autoputa ili tome sl. pratim signalizaciju na samom putu i to je to. Daje upozorenja na ograničenje brzine jakim zvučnim signalom.
 
Nazad
Vrh Dno