Šta je novo?

SPLIT: Eurolink zatvoren?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Upozorenje!

Svaka buduca rasprava o politici bice ostro sankcionisana. Svi postove na tu temu su obrisani. Trebalo mi je 20 min torture na touchpad-u da sve sredim tako da ako neko opet krene da krsi pravila foruma, pored bana, bice prinudjen i da mi kupi adekvatnog misonju - Logitech VX nano recimo.

Dosta sa offtopic-om!

Pozdrav
:smack:
Konačno!
 
Skočila blokada na 25 Mdin. A ja na prvi pogled rek'o "Opa, 2,5 mil, možda se i izvuku" . Nisam dobro brojao cifre. *bi ga.
A ko juce da je bila 2003. kad sam iz Novog Sada zapucao da kod njih pazarim računare za radnju. Bez ikakve preporuke, samo na osnovu utiska preko telefona. U Novom Sadu mi za konfiguraciju koju sam ja zamislio tada tražili 470 evra i belo gledali kad ih upitam "A jel ima neki popust na 8 komada?". U EL (tada je bio na Bulevaru u nekom malom kancelarijskom prostoru) nađem to isto za 35 evra jeftinije i kad sam spomenuo 8 komada "nema problema -10 evra". izašao me još jedan skoro džabe. Kad je momak video da sam se ja nešto zamislio, pita u čemu je problem. Ma , reko, sad moram da se snađem za prevoz do NS. "Kakav crni prevoz, pa mi vam to dostavljamo prekosutra na adresu" . I bilo tako. A u NS mi na nekim mestima na pitanje da li isporučuju po gradu rekli "Kako da ne, zvaćemo vam taksi." :d
 
To što je lik koga si citirao lupio nema blage veze sa prodajom, to su samo ostaci prošlovremenskog načina razmišljanja, koje će polako početi (i počinju) da zamenjuju savremeni principi poslovanja, od kojih je jedan, ako ne i osnovan princip prodaje: poznavanje proizvoda koji prodaješ.
Uvek sam se grozio prodavaca koji su manje znali o svom proizvodu od mene, a usto se nisu ni trudili da "pričom" (što bi rekao "kolega") pokriju neznanje.
Na tom polju je Elink bio jak i to jedan od razloga zbog čega mi je žao što tamo više neću kupovati. Kod nas je IT sektor blago rečeno priučeno "profesionalan" s obzirom da bar trećina ljudi koji rade u direktnoj prodaji nije adekvatno edukovan + nedostaje im i malo elana u radu. I ovde je Eurolink odskakao, bar za stepenicu od drugih, kod kojih u poslednje vreme nisam ni kupovao (izuzev Microsystem-a).
Eto, još malo lamentovanja nad sudbinom najomiljenijeg nam snabdevača kvalitetnim komadimac hardvera.
R.I.P
Uz veliku ogradu od dotičnog usera i dotične firme, taj način koji oni rade je veoma uspešan i dalje funkcioniše na trulom zapadu. Pa vidi šta su oni napravili za kratko vreme. Telefonska prodaja + dobra nagrada prodavcu = sigurna zarada, naravno da zavisi i od proizvoda, ali u ovom konkretnom primeru ne isključivo.
 
Poslednja izmena:
@RingeRaja
Znam da nema veze sa prodajom, zato sam ga i citirao jer me fascinirao njegov nacin razmisljanja. On je bez pardona presao preko svih optuzbi da im firma prodaje racunare sa delovima od pre par godina i izjavio da je zavrsio cetvorogodisnju trgovacku i to mu je bio argument zbog cega ljudi treba da kupuju od njih.
Izvinjavam se na offtopicu.
 
Uz veliku ogradu od dotičnog usera i dotične firme, taj način koji oni rade je veoma uspešan i dalje funkcioniše na trulom zapadu. Pa vidi šta su oni napravili za kratko vreme. Telefonska prodaja + dobra nagrada prodavcu = sigurna zarada, naravno da zavisi i od proizvoda, ali u ovom konkretnom primeru ne isključivo.
Funkcioniše, ali ja nisam ovde govorio o načinu prodaje, već o poznavanju proizvoda.
Svi prodavci u prste znaju svoj proizvod (oni bolji i proizvode konkurencije), a prodaja po principu "delboy sistem" funkcioniše, ali tamo gde i treba: na ulici.
Ja sam ovde govorio o civilizovanom načinu prodaje, a ne o spopadanju na ulici, uznemiravanju telefonom nedeljom popodne ili kucanju na vrata radnim danom posle 17h.

p.s. poslednji off
 
Poslednja izmena:
Uvek sam se grozio prodavaca koji su manje znali o svom proizvodu od mene, a usto se nisu ni trudili da "pričom" (što bi rekao "kolega") pokriju neznanje.

Možda bi imao više razumevanja da si bio na nešem mestu. Sa tobom smo jako lepo sarađivali (makar ja) dok sam radio u Kozjačkoj kao komercijalista. I, ako mene pitaš, uvek si važio za primernog i dobrog kupca. Opet, sa druge strane, ne mogu da te podržim u tome da jedan komercijalista mora da zna više od kupca (uvek). Ah, da, pa naravno da mora u situacijama kada kupci ne znaju šta žele, ali postoje neke finese oko proizvoda. Finese koje nikad nisam znao, niti su me zanimale (osim kada mi je kupac zahtevao informaciju). To je već malo problematično.

IT industrija se jako brzo razvija. Često izlaze novi proizvodi i prava je muka pratiti sve to. Pa znaš i sam koliko smo proizvoda imali tamo. Zamisli da sam znao sve o svemu. Glava bi mi bila velika k'o Mars :). Osam sati radnog vremena + "potencijalno" učenje kući bi mi dezintegrisalo privatan život. Ne postoji komercijalista koji sve to zna, to smem da ti garantujem. E, sad, druga je priča kada komercijalista to vešto prikrije ;). I naravno, ni u ludilu se ne sme dogoditi to da komercijalista ne zna osnove o nekom proizvodu. To je, ako mene pitaš, nedopustivo (samo je pojam tih "osnova" jako subjektivna stvar).
 
Iskreno, nikada nisam kupovao hardware u Eurolinku, drzao sam se Imtela koji mi je na 5minuta od kuce i sa kojima sam imao jako jako dobra iskustva. Pocetkom ove godine sam izdvojio za mene poprilicnu sumu i odlucio da sebe obradujem novim racunarom, no par stvar koje sam zeleo nisu imali u Imtelu pa pregledah malo PCBerzu i nadjem ih u Eurolinku, nazvao sam firmu gde sam razgovarao sa veoma ljubaznim ljudima i na ciju preporuku sam komponente narucio preko njihovog sajta. Odusevio sam se prvo odnosom prema kupcima drugo prema brzini kojom su mi komponente stizale na kucnu adresu. Navikao sam na super odnos prema kupcima u Imtelu, ali iskreno posle Eurolinka sam cak postao i razmazen. Sto se tice garancije za sve komponente sam dobio garanciju direktnih uvoznika, osim procesora, no sacuvao sam originalnu ambalazu pa pu pu zlu ne trebalo. Eurolink sam preporucio jos par drugara koji su tamo uzeli racunare i iskreno veoma mi je zao da je tako kvalitetna firma sa stanovista odnosa prema kupcima i profesionalnosti nestala u druge aspekte njihovog poslovanja necu ulaziti posto nisam upuce, a i iskreno nije moja stvar niti bilo koga od nas da u to zalazi.
 
ma bas sad gledam u tri firme koje sam ove godine kupovao sve su nestale:
- atom computers (nije radio duze vreme)
- 3record (sajt offline)
- eurolink

A bas pre neki dan kupovao monitor u pakomu i lik u diskusiji samnom opravdava vece cene neke robe i kritikuje ostalu maloprodaju (gigatron, el, itd) kao on meni to je sve kocka ko zna koliko ce oni raditi i koliko ce ti garancija tada vaziti...
Ja tu kritikujem njih sa jako losom ponudom ka krajnjom kupcu (pre svega vecim cenama za pojedine komponente) i napominjem mu da monitor jedino uzmimam kod njih jer je na akciji a ostali HW jok...

Stvarno steta vracamo se u 90-te da bar ima sverca pa da te tajkune ostetimo bar malo ako nemozemo drugacije

Atom Computersa nije radio neplanirano dugo zbog prelaska u nov veci prostor, sad je sve OK. Sto se tice reklamacije one se resavane i dok firma nije radila, tako da kupci sa te strane nisu bili osteceni.
 
Možda bi imao više razumevanja da si bio na nešem mestu. Sa tobom smo jako lepo sarađivali (makar ja) dok sam radio u Kozjačkoj kao komercijalista. I, ako mene pitaš, uvek si važio za primernog i dobrog kupca. Opet, sa druge strane, ne mogu da te podržim u tome da jedan komercijalista mora da zna više od kupca (uvek). Ah, da, pa naravno da mora u situacijama kada kupci ne znaju šta žele, ali postoje neke finese oko proizvoda. Finese koje nikad nisam znao, niti su me zanimale (osim kada mi je kupac zahtevao informaciju). To je već malo problematično.

IT industrija se jako brzo razvija. Često izlaze novi proizvodi i prava je muka pratiti sve to. Pa znaš i sam koliko smo proizvoda imali tamo. Zamisli da sam znao sve o svemu. Glava bi mi bila velika k'o Mars :). Osam sati radnog vremena + "potencijalno" učenje kući bi mi dezintegrisalo privatan život. Ne postoji komercijalista koji sve to zna, to smem da ti garantujem. E, sad, druga je priča kada komercijalista to vešto prikrije ;). I naravno, ni u ludilu se ne sme dogoditi to da komercijalista ne zna osnove o nekom proizvodu. To je, ako mene pitaš, nedopustivo (samo je pojam tih "osnova" jako subjektivna stvar).

Hvala na lepim rečima, i meni je bilo zadovoljstvo:)
Možda sam malo preterao, više sam mislio na prodavca koji ne zna osnove o proizvodu koji prodaje, ne ono, sitna crevca, finese i tako te, već najosnovnije, ono što je potrebno za prosečnog laik kupca, a takvih ima u ovoj zemlji (ne samo u IT-u) koliko hoćeš.
Plus, vi ste bili orjentisani prema kupcu, što bi, jelte, trebalo da bude nešto uobičajeno, ali defakto nije, jer da jeste mi ne bi ovoliko lamentovali nad sudbinom Elinka.
Anyway, veliki pozdrav i nadam se da si (ćeš) vrlo brzo naći dobar posao.
 
Ja se zaista retko oglasavam na benchu u poslednje vreme, ali posto sam i sam u poslu sa hardwareom, zeleo sam ponesto da dodam. Mislim da je vecina vas prilicno licemerna i neiskrena. A evo i zasto. Vrlo je jednostavno matematicki izmeriti uspeh neke kompanije. Sa jedne strane stavimo prihode, sa druge rashode, i to je to. Niko od vas ne bi ni spominjao Eurolink da je ta razlika bila u korist prihoda. A to ne bi cinio iz jednostavnog razloga sto bi u tom slucaju, nivo cena, uzevsi u obzir image kompanije (organizacija, broj zaposlenih, kvalitet zaposlenih, izgled prostora, lager itd.) bio daleko visi, i samim tim kod vecine vas izazvao komentare tipa "trgovci deru"," jako je skupo", "ima mnogo jeftinije kod...", i slicno. Ne bi vam tada bio bitan nivo usluga i obucenost/znanje/ komercijalista. Ne bi Eurolink nikad stekao popularnost da je imao vise cene, da se ne lazemo. Dug od 25+ miliona nije nastao preko noci i ne deluje mi kao slucajnost. Vise mi lici na dobro smisljenu akciju. A cini mi se da su niske cene bile samo u funkciji velikog obrta da se kod dobavljaca stekne poverenje, pa da se nestane. Ako su pojedini dobavljaci dozvoljavali minus od preko 100k eur, postavlja se pitanje i njihove umesanosti. Zasto vam, npr. ni jedna banka ne bi odobrila kredit veci od 20k eur bez neke cvrsce garancije tipa zirant, nekretnina itd. od samo "majke mi, evo menice". Moja firma posluje 3 godine i najveci kredit koji imam kod domacih firmi je 30k eur a nikad nisam isao vise od 10 u minus. Za dug u inostranstvu tu je bankarska garancija koju ne mozes dobiti samo tako. Toliko.
 
Bravo @student. Moja poruka je mnogo detaljnije opisala okolnosti koje su dovele do "zatvaranja" Eurolinka ali je obrisana od ocigledno vrlo objektivnih moderatora. Kao sto sam vec napisao kucista kupovana za od Kimteca za 27eur su prodavana za 21eur u maloprodaji.
 
pa napishi ponovo... glupo je da te brishu... a ima nas koji smo dosta kupovali tamo i preporucili mnogima...
 
Bravo @student. Moja poruka je mnogo detaljnije opisala okolnosti koje su dovele do "zatvaranja" Eurolinka ali je obrisana od ocigledno vrlo objektivnih moderatora. Kao sto sam vec napisao kucista kupovana za od Kimteca za 27eur su prodavana za 21eur u maloprodaji.

Tvoj post je bio kolatelarna steta u moru postova koji su mesali politiku u sve ovo. Greska je ispravljena. Morate shvatiti i vi nas, ljudi smo i ponekada gresimo. Umetnuo si ga medju brdo postova koji su imali politicku konotaciju, a i sam si je pomenuo pa ... Maltene koliko ti postova vidis, jos toliko je pobrisano, a mozes misliti kakve su sve sadrzine, pa kada procitas toliko promasaja, jednostavno ti se ukljuce "filteri" i gde god vidis nesto sto upucuje na nju, brises automatski. Ovde pise 22.222 ljudi (toliko ima clanova), a uredjuje nas 20-tak. Ljudski je gresiti ... :wave:
Po pitanju teme Student vam je sve lepo rekao. Trazite opet nekoga ko je najjeftiniji na trzistu i posle se cudite kako nemate dobru podrsku ili ako taj nestane preko noci.
 
Poslednja izmena:
Po pitanju teme Student vam je sve lepo rekao. Trazite opet nekoga ko je najjeftiniji na trzistu i posle se cudite kako nemate dobru podrsku ili ako taj nestane preko noci.

Ja pre kupovine uvek pogledam barem na 3 mesta cene.
Ako ima 3 firme koje prodaju potpuno istu stvar i prodaju je po slicnim uslovima, logicno je da cu kupiti gde je najjeftinije.

Sve ostalo je bacanje para u najmanju ruku, a sto vise radim to vise znam da cenim svoj novac.
 
Za eurolink su svi imali samo reci hvale... ako su bili najjeftiniji i imali su odlicnu podrsku i preporuke ne vidim kako je neko ko nije uputjen u stanje mogao da predvidi da tje putji preko notji??? ( a pogotovo sada kada se postavlja pitanje da li je sve bas tako kako je izgledalo na prvu loptu... blizi sam verovanju da ovo sve nije bas slucajno)

Razumem da neke firme odluce da daju dosta vise novca zarad dobre garancije i usluga, kao sto je, na sretju, tjaletova fimra dala jer im je lakse da daju vise ali da ne razmisljaju, ali za vetjinu je ta usteda velika i sasvim mi je razumljivo sto su isli ( i sam sam isao, iako mi ta razlika ne igra neku veliku ulogu u zivotu i volim da kupujem kvaltetno, ali ni meni nije za baciti 100 eura na moju konfu, bolje potrositi te pare na veceru sa ribom, prvenstveno da pomognem mladoj firmi koja unosi nesto novo na nase trziste) u eurolink koji su povrh odlicnih cena imali super podrsku, ljude i veliki izbor proizvoda sa velikim lagerom... i ono sto je jako bitno dobar imidz i reci hvale...
 
Poslednja izmena:
@Gedzo pomislio sam da je poruka obrisana iz drugih razloga pa sorry na reakciji ali je logicno izgledalo da je to u pitanju:) .

@Akki Eurolink nije "pukao" preko noci, oni vuku minus zadnjih 1.5 godinu. Da li je bila namera vlasnika da "odradi" veleprodaje jer je video da sa ovime nema dalje buducnosti ili nesto drugo u pitanju to je vec drugo stvar za koju sa sigrnoscu ne moze da se kaze .

Jos jedan buduci primer toga ce biti Forum racunari koji su na takvim staklenim nogama da je to samo pitanje dana.
 
Poslednja izmena:
Znam, dopisao sam to u edit-u... fraza ``preko notji`` je vezana za odgovor na Gedzin post...

Za vetjinu je potpuno svejedno da li pukose preko notji ili za par godina kada to nisu znali... Da su znali da tje putji, mnogi ne bi nista ni kupili tamo...
 
da su znali da tje putji, mnogi ne bi nista ni kupili tamo...
zbog cega tako mislis ? mene prvog ne zanima da li ce neko puci ili ne ako imam garanciju kod generalnog uvoznika/distributera . jedino ako u ovom sluchaju ne mislish da "pukne generalni uvoznik/distributer" mada ni to nije nemogucje...

ah da..poshto se svi lepo pozivate na pojam garancija - ajde da neko za svaki uredjaj lepo uzme i 2 puta ishchita shta tamo sve pishe..koliko imam uredjaja i koliko sam garancija prochitao shvatio sam da ti u sushtini nemash nikakvu garanciju jer pishe da milion stvari koje utichu na korishcjenje proizvoda NE UTICU na garanciju..i shta onda..zvekne napon sprzhi se karta ili lap top - sine to ne ide pod garanciju lepo pishe..tako da apsolutno sam sam sebi uskochio u usta na ono sa pochetka, ali samo da bih predochio gomili koja se tripuje jao jao moram da imam garanciju na 2-3-4-5 godina...
zashto tako kazhem zato shto sam evo juche kupio nov laptop a pre mesec dana i n81 fon i chitam shta pishe u garanciji..mogu i da prepishem ne bi me mrzelo...
 
Poslednja izmena:
nije mi jasno kako neko moze d ahvali nekog ko je DUZAN 25exp6 dinara. Sta mislis koliko ih tek poverioci vole....
 
nije mi jasno kako neko moze d ahvali nekog ko je DUZAN 25exp6 dinara. Sta mislis koliko ih tek poverioci vole....
Mene lično baš boli vceu za poverioce, ja sam KUPAC.
A hvalio sam njihovu poslovnu politiku prema krajnjem kupcu, za koju mislim da je bila odlična.
 
A ja kupio racunar u Eurolinku pre 20 dana... ne znam da li da kazem na srecu, ili na zalost :)

U svakom slucaju imam pozitivna iskustva sa njima jos od pre ~4 god kad sam kupio prosli racunar, kad su mi zbog neispravne ploce zamenili 3x memoriju, 1x procesor i na kraju maticnu :D

Steta...
 
slazem se ali si ti na tvom radnom mestu na kome zaradjujes lovu PRODAVAC robe/usluge. I posteno saradjujes svoj hleb. Ti svoje pare nosish u radnju gde si KUPAC dajesh pare drugom prodavcu, koji opet dodje kod tebe i potroshi te iste pare. Kad dodje do prekida tog lanca dodje do akumulacije kapitala u dzepu pojedinca koji nece da se igra " u krugu " spichi sa parama u Monaco i gleda tenis. A ostali u tom lancu ostanu gladni. E pa ako si KUPAC onda treba vrlo da te interesuje jer sto kaze moj cale : " Bice ti do DUPE i za sutra "
TO je moral to je zivot, i ne treba gledai sastrane.
Vrlo lako je moguce da je i njih neko zapalio za lovu pa su oni duzni.... ko zna.
 
Poslednja izmena:
slazem se ali si ti na tvom radnom mestu na kome zaradjujes lovu PRODAVAC robe/usluge. I posteno saradjujes svoj hleb. Ti svoje pare nosish u radnju gde si KUPAC dajesh pare drugom prodavcu, koji opet dodje kod tebe i potroshi te iste pare. Kad dodje do prekida tog lanca dodje do akumulacije kapitala u dzepu pojedinca koji nece da se igra " u krugu " spichi sa parama u Monaco i gleda tenis. A ostali u tom lancu ostanu gladni. E pa ako si KUPAC onda treba vrlo da te interesuje jer sto kaze moj cale : " Bice ti do DUPE i za sutra "
TO je moral to je zivot, i ne treba gledai sastrane.
Vrlo lako je moguce da je i njih neko zapalio za lovu pa su oni duzni.... ko zna.
I ja se slažem sa tobom, ako se prekine lanac neko uvek naj***, ali to nije bila poenta mog "hvaljenja" Elinka. Ja kao prodavac uvek gledam da servisiram kupca maksimalno korektno, ne zbog moje kompanije, već zbog mog rejtinga prodavca, s obzirom da su to moji klijenti bez obzira za koju kompaniju radio.
Elink je bio prema MENI krajnje profesionalan, a to što su pukli mene lično pre boli moralno, nego materijalno, s obzirom da su pokušali da uspostave drugačiji (čitaj: normalan) odnos prema kupcu. Lično nisam ništa izgubio (sve garancije su kod Kimtec-a), osim mesta gde sam mogao da kupim ono što želim, a ne ono što moram, po krajnje korektnim cenama.
Ne ulazeći u njihovu poslovnu politiku (definitivno im je bila loša, čim su propali), moj sud o profesionalnosti zaposlenih u sada već bivšem Eurolinku je krajnje visok - vlasnika nisam upoznao, niti me je interesovao.
 
Evo primera, poručim ja monitor od njih Samsung 206bw odmah mi stigne platili su mi ptt troškove, posle za drugara poručim ceo komp sve mi pošalju odmah naravno ali desi se da napajanje nije ispravno koje dolazi u kućištu Antec Sonate III neko 550 w, odmah sam im reklamirao i poslali su mi drugo doduše za dve nedelje jer nisu imali na lageru, mislim da su stvarno bili prema meni maksimalno korektni i da svaka firma mora da bude profesionalna kao oni, jedino finansijski treba da budu obazirviji u ovoj bari punoj krokodila.
 
S obzirom da sam ja još jedan u nizu koji je proključao jer je zatvoren EUROLINK, imam dodatno pitanje, ostavio sam 08.05.2008. UPS (APC-ov) kod njih da ga poprave, trebali su da ga proslede glavnom serviseru, mislim da je to ENELPS. Moje pitanje glasi kako da ostvarim moje pravo jer je cela kutija sa papirima kod ljudi iz Eurolinka, nisu ga prosledili Enelps-u, ja kod sebe imam samo papir za servis, i garantni list sa svim komponentama koje sam kupio u Eurolinku. Kupio sam ceo računar krajem prošle godine. Juče sam išao do Kozjačke, POPIS piše, zvao sve telefone niko se ne javlja. Danas sam išao do Vodovodske, piše preseljen na nepoznatu adresu. Išao u kreditnu službu EFG banke jer je preko njih kupljen računar, ne znaju kako da me posavetuju. Išao u Findomestic banku, jer im je to valjda banka, ne znaju kako da me posavetuju, zvao Agenciju za privredne registre i Poresku upravu isti odgovor. Ljudi radi se o tome da može da se pregovara sa glavnim serviserima samo treba da se dođe do tih uređaja.... toliko od mene, ako neko ima savet neka mi piše.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno