Šta je novo?

Softveri za sistem administratore

Kljajoni

Cenjen
Učlanjen(a)
22.04.2012
Poruke
53
Poena
159
Pitanje je malo longshot, ali me ništa ne košta da vas pitam, nadam se da će neko moći da mi pomogne.

U dosadašnjoj karijeri kao sistem admin/sistem inženjer primetio sam da mi je ubedljivo najveći problem vođenje dokumentacije sistema, kao i saradnja sa kolegama na zajedničkim projektima. Ne koristimo nikakav collaboration alat, te vremenom zbog razdvajanja i povećanja obima posla postaje sve teže i teže pratiti ko je šta i kako nešto uradio. A milion tekst dokumenata razbacanih na sve strane ne pomaže baš puno.

Da li koristite neke programe za

1) vođenje sistemske dokumentacije (topologija mreže - fizička, logička, softveri, konfiguracije softvera, licence, računari, serveri i sl, mrežna oprema). Tipa kad dođe junior admin da može da pregledom kroz softver razume bar deo infrastrukture
2) administratorske taskove ? (npr projekat implementacija novog mail servera, pa da se onda može deliti na sitnije taskove koji se kasnije označavaju da su urađeni ili ne ili bilo šta slično)
2) kolaboraciju između administratora na projektima ? Nešto slično kao gore, ali da može više ljudi to da koristi

Ja jedino što sam video kao rešenje je neka vrsta wiki-a, ali tu bukvalno imam samo centralizovanu dokumentaciju i to na način kako se sami dogovorimo da je definišem. Korisno, ali prenaporno za održavanje. Bilo kakav predlog dobrodošao, ja ama baš ništa nisam uspeo da nađem što bi mi odgovaralo (npr Microsoft Project za projekte mi nije nimalo odgovarao).
 
Tako nesto i ja trazim vec par godina, sada vec ne znam ni sta je to sto hocu da nadjem :)

Za potrebe "prve linije odbrane" sam podigao media wiki, tu smestam odgovore na cesta pitanja.

Projekte nemam, jer nas je dvojica i projekat se sastoji od "uzmi i uradi", kolege programeri koriste Redmine ali ga ja nisam probao.
 
Pogledaj asana.com .
Mi smo od skoro počeli da je koristimo.
Za sada deluje ok , videćemo kako će se pokazati na duže staze.
 
freedcamp.com, ako nisam promašio temu.
 
Ja sam od skoro počeo da se igram sa racktables mada on ni izdaleka ne pokriva sve ono što ti tražiš od softvera. Ovo je više inventory rešenje:
rekovi, oprema u rekovima, IPAM, mreža, čak i konfiguracije mrežne opreme... Nema, na žalost, grafički prikaz mrežne topologije, mada može da se integriše sa cacti-jem.
Kolaboracija, jok. Ako naletiš na nešto, javi i nama, ne bilo ti zapoveđeno :)
 
Poslednja izmena:
GestioIP za vođenje mreža / subneta / IP hostova / uređaja.
Radio se o LAMP alatu koji sam digao na Linux virtualki.
 
Da li koristite neke programe za

1) vođenje sistemske dokumentacije (topologija mreže - fizička, logička, softveri, konfiguracije softvera, licence, računari, serveri i sl, mrežna oprema). Tipa kad dođe junior admin da može da pregledom kroz softver razume bar deo infrastrukture
2) administratorske taskove ? (npr projekat implementacija novog mail servera, pa da se onda može deliti na sitnije taskove koji se kasnije označavaju da su urađeni ili ne ili bilo šta slično)
2) kolaboraciju između administratora na projektima ? Nešto slično kao gore, ali da može više ljudi to da koristi

U dobrom sjećanju mi je ostao Atlassianov Confluence, koji je pravi profesionalni wiki sa raznim ekstenzijama. 10$ za do 10 usera. Ekstenzije se plaćaju dodatno.
Mi koristimo Lotus Notes, tako da uglavnom tamo imamo taskalice, planove, dokumentaciju i ostalo u Knowledge bazi. (Lotus je bio i glavni razlog zašto je pilot s Atlassianom propao ;).)
 
Poslednja izmena:
Zabbix(monitoring) + Jira(ticketi, taskovi) + Confluence(dokumentacija)
sve se moze integrisati sa AD-om
 
pokusao sam na Ubuntu virtualki ali mi trazi Apache Daemon server i tu staje. Odustao

Ja sam to podesio na CentOS-u 6 praktički iz prve. Ako se ne varam, samo sam 2 paketa dohvaćao s nekog 3rd party repozitorija, sve ostalo je instalacija povukla kako treba.
 
U dobrom sjećanju mi je ostao Atlassianov Confluence, koji je pravi profesionalni wiki sa raznim ekstenzijama. 10$ za do 10 usera. Ekstenzije se plaćaju dodatno.
Mi koristimo Lotus Notes, tako da uglavnom tamo imamo taskalice, planove, dokumentaciju i ostalo u Knowledge bazi. (Lotus je bio i glavni razlog zašto je pilot s Atlassianom propao ;).)

Mi koristimo JIRU sa custom workflowovima za podrsku, tehniku i sl. Confluence se koristi za dokumentaciju, knowledge base. Observium za nadgledanje masina. Do sada 0 problema i bez ikakvih poteskoca uspevamo da opsluzimo veliki broj servera i kroisnika.
 
Nazad
Vrh Dno