Šta je novo?

Servisi za dostavu: Donesi, Wolt, Glovo

Alidedu je kupio Donesi, tj integrisao se u Donesi par meseci pošto su došli na srpsko tržište.
 
Jedan restoran iz centra Beograda putem sajta nudi dostavu preko AliDede a hrana osnovna jela, specijaliteti i dezerti je 50din jeftinija nego na Glovu koji ima 100rsd jeftiniju dostavu 239 naspram 139. AliDeda donosi za oko 45-50 min a glovo za 45-60min. Znaci AliDeda je sada Glovo jer je Donesi kupio Glovo a pre toga je Donesi kupio AliDedu?
 
Kad se Alideda pojavio, došli su kod nas u restoran i ponudili svoje usluge, to je bilo još 2014-15 ako se dobro sećam. Bili su konkurencija Donesi. Nakon par meseci su nas obavestili da više ne funkcionišu samostalno već preko Donesi. Sve porudžbine koju su bile preko njih su išle na Donesi dok je trajalo ta "integracija".
 
Па Glovo je смеће од кад су дошли овде,. Па док нису купили Donesi нико их није ни користио, 90% људи је наручивало преко Wolta или Donesija. Стојим при томе да су убедљиво најгори од свих достављачких апликација (уз ограду за Alidedu, са њима не бих знао да их упоредим јер AD у животу нисам користио).

1) Фантомска (непостојећа) корисничка подршка, ако и постоји, наука је ступити у контакт са њом.
2) Једини имају посебну накнаду за лоше временске услове.
3) Најскупљи су, минимум за доставу им се креће од 700 динара па на горе (у супротном, плаћа се нека додатна накнада).
4) Немају опцију “више информација” попут нормалних достављачких апликација већ ако поручујеш из ланца ресторана (McDonald’s нпр) ти не знаш који ти тачно ресторан нуди (дал је Мек на Фонтани, дал је у Делти, дал у Јурија Гагарина…) а наравно не нагласе који је Мек конкретно у питању.
Imaju premi koji je 10x povoljniji za nekog koji narucuje 10+ puta mesecno tako da vecinu sto si takodje ne stoji
1. korisnicka podrska radi sasvim korektno svaki put mi je izasla u susret ako je to ne znas naci tvoj problem
2. mislim da imai wolt ali imam prime i ona tu nije ukljucena i da moram pltaiti mislimd a kurir po kisa zasluzuje 70din+ mozda ces ti propasti ne znam
3. kako mislis najskuplju u cemu, cea pod prime se ne moze porediti sa drugima jer je isporuka besplatna u restoranima koji je podrzavaju
4. pa ok manje vise imaju isto sto i mr D i wolt kako koji restoran
 
Једина ствар која у целој причи мени лично смета је када ресторан стави веће цене производа за доставу (у самом ресторану је нпр. нешто 800рсд, док је на Волту исто то 900), и још наплаћују ту доставу. То ми баш иде на ону ствар.
Glovo ima uvecanu cenu za preko 20%, plus dostava, plus 15 rsd na placanje karticom,wolt i mister d i vise.
Iz restorana Glovo dostavljaju neki slip a iz prodavnice daju fiskalni racun sa qr kod,na mail salju fiskalni racun gde je samo stavka placanje karticom 15 rsd.
Wolt i Mister d su jos skuplji,kod njih su uvecane cene za vise od 20%,kod mister d ima bronzani,srebrni i zlatni korisnik i tada daju bonus 200 rsd,wolt ne prima dina karticu.
Kod prodavnica(maxi,idea,dis,dm) cene su uvecane 30% plus dostava 249-349.
Ovde ima poso za nbs,efektivu i inspekciju.
 
Nema to veze sa njima vec sa restoranom, tacno je da neki dignu cene ali ne svi, na primer za NS gde su cene identucne kao i licno su u promandai fuddy, apetit bar, tortilla casa... ima ih jos al nisam uporedjivao
Od ovih sto dizu cene uglavnom su tu burgeri i pljeskavice itd... svakako takve restorane izbegavam
 
To povecanje cena nema veze sa restoranima, oni zaradjuju manje nego sto bi kada bi kod njih otisli direktno.
Kurirske sluzbe, odnosno aplikacije ne zaradjuju od cene same dostave. To je za kurira plus deo marze. Marza aplikacija je u proseku 30% na krajnju cenu, sto znaci da bi restorani morali da podignu cene za nekih 42% da bi im zarada ostala ista. Dakle, u gubitku su po ceni i kad povecaju za 30%, a kamoli 20%, ali benefit dobijaju povecanim prometom.
U zavisnosti od vrste robe, odnosno hrane , oni mogu da spustaju svoju zaradu, sto znaci da za neke proizvode nemaju drugu opciju nego da podignu cene dosta jer ne bi nista zaradili.
 
Znači zaključak je da 95% nas nije kompetentno da govori o ovoj temi jer nismo imali sopstveni biznis, te da bi najbolje bilo da se pokrijemo ušima i molimo se da ne bude još skuplje (jer bi trebalo kako neki smatraju) ili da uopšte ne naručujemo?
Ne moramo valjda svi imati sopstveni biznis da bi nam nešto bilo nelogično i nekorektno?

Ja, onako laički, gledam na vlasnika fast food-a ovako :
-Mogao bih da krenem preko wolta, glovo-a i mr d da radim, aha, znači oni traže 20% posto od prometa ostvarenog preko njihovog servisa, ništa, diži sve cene na dostavi 20%, pa nećemo se valjda odreći potencijalnog profita zarad kanala prodaje u koji nismo ništa uložili i preko koga ćemo imati veći promet nego što je naša rupčaga od fast fooda ikada imala?

Ako sam totalno promašio poentu nek me neko ispravi, ali verujem da nisam mnogo pogrešio kako prosečan vlasnik fast fooda razmišlja.
Restorani ne dizu cene zato sto im se moze nego zato sto moraju pritisnuti visokom cenom dostave, a marze su 30% na finalnu cenu.

Ako si Laik, zamisli da neki proizvod prodajes za 100 dinara, i neka te kosta cak 60 dinara da ga proizvedes (nabavka sirovina, izrada, rastur, troskovi poslovanja i radnje..). Znaci zaradices 40 dinara ako ga sam prodas.. Uzmes kurirsku sluzbu koja uzima 30% na krajnju cenu, znaci da bi ti zaradio tvojih 40, moras da dignes cenu na 142 dinara. Kurirska sluzba ti uzima tih 42 dinara. Plus imas dodatne troskove ambalaze (koja nije zanemarljiva), Pretplatu za koriscenje aplikacije ili otplatu uredjaja sa kojim radis jer svaka kurirska sluzba zahteva jedinstven mobilni uredjaj samo za njih (kod Wolta je to iPad).

Da l iti se i sada cini neprimerenim ako povecas cenu za 20% i da li bi radio takvu dostavu sa istom cenom od 100 dinara gde je tvoj deo (100-30=) 70 dinara - ammalaza i pretplata... <60 dinara ispadne da ti je zarada u minusu (kostalo te je nesto 60 a prodao si ga jeftinije).???
 
Dostava treba da se naplaćuje potpuno extra, bez gubitaka po fast food/restoran.
Hoćeš na noge? Plati!
 
ja sam lično upoređivao cene sa jednog poznatog fastfuda, znači imaju odvojeno cene za lično i za dostavu. Na fiskalnom šta je poručeno preko dostave piše d u zagradi (D)
pomfrit 200din to je ako odeš i kupiš. pomfrit (D) 250din ako naručiš preko wotla itd itd, za pljeksavice i slično je još veća razlika
plus što se plaća dostava

samo deri što se mene tiče, ja sam uvek lično išao i kupovao šta mi treba a neke mrze par desetina metara (bukvalno) da prepešače
za one koji stvarno ne mogu iz zdravstvenih razloga ne bih naplaćivao uz lekarsku potvrdu naravno, a ove ostale deri. Ali to sam samo ja. Ko me šta pita
 
Problem je sto drze cenu dostave od 150 do 300 din jer kao pa 100-300din je dostava sto bih se cimao vecina misli. Deluje kao povoljno ali se onda ugrade u cenu proizvoda da nadoknade realnu razliku utorska za dostavu.
 
Kapitalizam...
Ponuda i potražnja.
Dižeš cenu dokle god promet ne počne da pada.
Kada neko plati 3 lista zelene salate i još par nekih travki 1000 dinara na ulaznim vratima, prekrstiš se i digneš cenu. Koga b k zašto, ide, diži cenu i zarađuj još više. Šta kao, firmirane stvari vrede toliko koliko koštaju!? Sve vredi onoliko koliko ljudi plaćaju i dok plaćaju. Nema tu morala, etike, samo cifre.
 
Sto se mene tice ako je restoran ja ocekujem da snosi deo troskova jer ima manje izdataka, ako ce da lupa cene moze ali bez mene... nek mu jedu oni sto se smucaju po istima kako bi ih neko video da su vazni....
Jednostavno uvek ima onih sto ne bilduju cene na wolt/glovo/mister i uzimam kod njih 98% kod ovih sto da ja ih zaobilazim pa nek uzivaju u zaradi
 
Dobar dan svima. Hteo BiH da pitam, ukoliko neko zna..
uzeo sam opremu u mr.d i radio malo, nekih 40 dana. Ako im vratim opremu da li ću dobiti novac koji mi je odbijan ta tri obračuna? Jer,kad sam došao na razgovor,rekli su da ukoliko prekine pre isteka 2 meseca i vratim opremu,da ce mi isplatiti te odbitke. Da li neko zna provereno,i da li je bio u sličnoj situaciji?

Hvala unapred!
 
ja sam lično upoređivao cene sa jednog poznatog fastfuda, znači imaju odvojeno cene za lično i za dostavu. Na fiskalnom šta je poručeno preko dostave piše d u zagradi (D)
pomfrit 200din to je ako odeš i kupiš. pomfrit (D) 250din ako naručiš preko wotla itd itd, za pljeksavice i slično je još veća razlika
plus što se plaća dostava

samo deri što se mene tiče, ja sam uvek lično išao i kupovao šta mi treba a neke mrze par desetina metara (bukvalno) da prepešače
za one koji stvarno ne mogu iz zdravstvenih razloga ne bih naplaćivao uz lekarsku potvrdu naravno, a ove ostale deri. Ali to sam samo ja. Ko me šta pita
Glovo uzima 20% od cene i plus naplaćuje dostavu. Da bi npr. neki fast food imao istu zaradu kao da ste tamo pojeli pljeskavicu mora 25% da podigne cenu za prodaju preko Glova, a ne 20%. Računica je prosta. Pljeskavica košta 280 din (280 + 25% (70 din.) = 350 din. preko Glova). Kada Glovo uzme 20% od 350 din. (70 din.) prodavcu opet ispadne 280 din. Prodavcu je ovo bitno ne samo da ne bi bio na gubitku nego i zbog knjigovodstvenih peripetija (komplikovano je da mu zarada čas bude ovolika, čas onolika za isti proizvod). Tako da dve pljeskavice umesto da vas koštaju 560 dinara ispadnu 800-1000 din. u zavisnosti od udaljenosti. Još strašnije mi zvuči narudžba samo jedne pljeskavice. Umesto 280 bude 450-650 !
 
Sto se mene tice ako je restoran ja ocekujem da snosi deo troskova jer ima manje izdataka, ako ce da lupa cene moze ali bez mene... nek mu jedu oni sto se smucaju po istima kako bi ih neko video da su vazni....
Jednostavno uvek ima onih sto ne bilduju cene na wolt/glovo/mister i uzimam kod njih 98% kod ovih sto da ja ih zaobilazim pa nek uzivaju u zaradi
Ne bilduju cene restorani nego Glovo uzima 20%, pa da bi on prodao nešto po istoj ceni kao u restoranu, mora da podigne cenu za 25% (ne 20%). Npr. nešto prodaje za 500 din. Cena preko Glova mora da bude 625 din. da bi on ostao opet na 500 kad mu Glovo uzme 125 din. Kad još dodaš cenu dostave, onda ono što košta 500 bude 725 - 925.
 
Znaci restorani ne zele da oni plate usluge marketinga i sajta vec to prenose na kupce... pa fino
Znam ja sta sam rekao restorani bilduju cene jer ocekuju da svi troskovi idu na kupca a ne na nih je stede na marketingu, dostavi a stede i na prostoru jer kupac ne dolazi u restoran i zauzima prostor i vreme
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Nemaju svi restorani marze 40-50% pa da mogu da se odreknu 20%.
Realno, ako Glovo stvarno uzima 20% od svake porudzbine restoranima + naplacuju dostavu kupcima (te dodatak za lose vreme, te dodatak za ovo, te dodatak za ono), to je bezobrazno visoka cifra.
 
Plaćam Glovo Prime, ali imaju i neku adminstrativnu naknadu od 14 dinara, što je baš bezobrazluk.
 
Živeo sam 50 godina bez plaćenog servisa za dostavu, mislim da ću moći i dalje...
 
Da li je neko imao problem sa woltom u vezi sa placanjem karticom? Ja sam koristila glovo dugo bez problema i neki dan da bih porucila nesto sto ima samo preko wolta registrujem karticu skinu mu 1usd kao za registraciju kartice i skinu u rsd za cenu priuzvoda,sve ok. Sutra mi iskoci notifikacija od banke da mi je skinut i vracen 1usd sa nekog paypal naloga za 10 minuta iskoci da mi je neki paypal us nalog skinuo 25 evra. Nazovem banku kao ulozite reklamaciju,wolt se pravi blesav kao nisu oni,vidite sa paypalom iako ja nikakve veze sa paypalom nemam samo sam.porucila preko wolta.. Elem cekam odgovor od banke,dok mi je novac uredno skinut jer banka nije mogla da zaustavi naplatu jer su sredstva rezervisana.
Nije mi jasno kako jedino wolt i glovo ne traze onu dodatnu autentifikaciju nego samo skinu tek tako pare sa racuna kolko im se cefne a teraju te da sacuvas karticu u aplikaciji da bi mogao da je koristis.
 
To što ti se desilo povezala si u glavi sa Woltom zato što je bilo dan posle narudžbine, ali verovatno nema veze s njima. Neko ti se nekako dokopao broja kartice i krenuo da ti skida pare.
 
Ali nemoguce da je slucajnost da se sve desi nakon sto sam sacuvala karticu u woltu. Sad gledam sms od banke i meni i jeste tek sutradan skinut i vracen 1usd za registraciju i nakon toga skinuto jos 25 evra a naravno wolt uredno naplacen u rsd prethodni dan.
Ovo sto pise na njihovom sajtu da trece lice vrsi naplatu i cuva podatke:
Molim vas da imate u vidu da, dok se vama Wolt Usluga pruža u skladu sa zakonom od strane lokalne Wolt kompanije u ovim zemljama, usluge plaćanja se ugovaraju od strane Wolt Enterprises Oy, a pruža ih platni servis kao treće lice.
4.4. Kako bi koristili Wolt uslugu, morate dati valjane podatke o kreditnoj kartici ili drugom načinu plaćanja Wolt-u. Wolt ne čuva podatke o Vašem instrumentu plaćanja, zato što to radi treće lice pružalac platnih usluga koje koristi Wolt.
 
Nije wolt, nema šanse da je paypal. Koriste drugi pejment procesor, nigde veze sa tim.
 
Bas sam registrovao svoj restoran preko svih aplikacija trenutno. (Beograd)

Mr.D jer je prvi 23% provizija
Glovo jer je drugi 30% + navodno nekih 6% za PDV. Nadam se da ovo je ovo za 6% neka nebuloza jer u protivnom nisu normalni.

Wolt - 27% i ako je treci, bas je danas bilo slikanje

Inace to podizanje cena, svaka aplikacija se ogradjuje i prebacuje kritike na restorane, a tamo svaki menadzer sugerise da se cene povecaju za 30% kako bi se pokrili troskovi.
 
Izvinjavam se, nisam citao prethodne postove, mozda je neko napisao odgovor na moje pitanje i pre nego sto sam ga ja posatvio al bicu slobodan da upitam...

Da li Glovo, Volt i bilo koja druga dostava treba da uzme i donese fiskalni račun iz bilo kog restorana kad donosi hranu?
Da li su restorani, svi, sa stolovima i isporukom kao i oni samo sa isporukom u obavezi izdati fiskalni racun, dati ga dostavi koja treba da hranu i fiskalni racun preda potrošaču?

Dešava mi se da cesto dostava sa Glovo i Volt ne preda i fiskalni racun.

Da li picerije (po Vuku) traba da izdaju fiskalni? (jos jedna vrsta hrane koju porucujem)
 
Da, imaju obavezu da izdaju račun i da ti ga donesu ili pošalju na mail, zavisi od načina poručivanja.
 
A racun restorana?
Dodju Glovo i Volt racuni na email ali pocesto nema racuna restorana, odnosno iz nekih restorana nema nikad...
Cini mi se da su to kuhinje koji samo vrše dostavu.

Sta je sa picerijama ako donosi njihov dostavljač (pizzeria dostavljac)?
 
Nazad
Vrh Dno