Пре недељу дана (у суботу) сам отварао иРачун у Рајфајзен банци, па да напишем неке корисне информације. Прво, раде и суботом до 20h (ваљда), само недељом не раде. Друго, отварање рачуна мени није било ни близу 15 минута, како се рекламира, мада јесте толико трајање саме процедуре, док припрема докумената и истраживање о карактеристикама рачуна, плус читање о искуствима, изашло ме пар сати.
Током процедуре отварања рачуна, користио сам камеру на рачунару и њоме сликао предњу и задњу страну личне карте. Значи не качи се фајл, него камерицом слика, што је искуство прилагођено за телефоне и чудно на рачунару. Како на личној не пише адреса, приложио сам рачун за интернет, овога пута као фајл. Када се заврше те процедуре, чека се неколико минута да дођеш на ред за видео позив. Мени је агентица рекла да је проблем што сам рачун за интернет сликао преклопљен (иако се тако виде све информације), па ми је рекла да покренем пријаву скроз из почетка (што поништава прву пријаву) и приложим рачун у А4 формату. Из другог покушаја су ми одобрили рачун и он одмах постаје функционалан.
По добијању функционалног рачуна, можете направити налог у мобилној апликацији. Међутим, процес отварања иРачуна вам не даје никакве креденцијале, већ при отварању рачуна оставите број телефона и мејл адресу, па кад желите да се региструјете за мобилно банкарство, користите тај исти број. Онда, морате позвати телефонон да вам пошаљу пин за одобрење регистрације. Ја сам одмах позвао и као су ми послали кôд, али он никад није стигао. После пар сати сам звао поново и одмах је стигао кôд.
Даље, чим имате рачун, ви можете да уплатите новац на њега коришћењем банкомата. Број рачуна добијете у уговору који стигне на мејл одмах по отварању, мада ја нисам хтео да уплаћујем док не повежем мобилну апликацију. Уз иРачун добијате 2 виртуалне (Дину и Мастеркард/Визу, зависно од година) и 2 физичке пластичне картице. Битна ставка је да Рајфајзен банкомати дозвољавају да уплатите новац на рачун без поседовања икакве картице. Ја сам то видео на неком од њихових упутстава, али ето да знате да можете одмах по отварању рачуна да га допуните кешом, ако пребацивање из друге банке није могуће или не желите.
Када се успешно региструјете унутар мобилне апликације, можете одмах видети 2 виртуелне картице, које имате опцију да активирате. Ја сам одмах активирао Мастеркард/Визу и кад сам покушао њоме да платим (мислим сутрадан), није пролазила на вебсајту, нити ју је било могуће додати у RaiPay. Онда сам поново звао подршку и рекли су да иако сам активирао картицу из апликације (и писало ми је да је активирана), ипак су они морали ручно да је активирају.
После можда 2 дана ми се у апликацији појављују још две картице, које су заправо физичке и вероватно су ми у том тренутку послате. Пинови су ми стигли у три коверте (за све сем виртуелну Дину) после 4 дана од отварања рачуна, док су картице стигле после 6 дана. Све похвале за брзину. Уз Дину пише да се активира првом употребом са пином, док за Визу/Мастеркард пише да се активира позивом. Ја позовем, они ми кажу обе се активирају само употребом са пином, јер су дебитне, а једино кредитне се активирају позивом.
При покушају прве употребе физичких картица, добијао сам са обе картице грешку „Претходна трансакција није завршена”, која само збуњује, док је проблем био што се ове картице морају деблокирати преко апликације, па се онда активирати првом употребом коришћењем пина. Како је дигиталне картице требало активирати, а након активације се могу блокирати, ја сам случајно уместо деблокирај прочитао без „де”, па сам мислио да су картице стигле активне (а не блокиране) и да их одмах могу користити на банкомату.
Неколико пута сам морао да их позовем у целом овом процесу, али сада све ради. Чисто објасних неке ствари које су мени биле недоумица, као и које сам проблеме имао. Није све текло глатко, а моји превиди су само мало допринели. RaiPay је већ друга прича и проблеми које сам имао са његовом употребом су већим делом моја кривица, нисам видео да је нека друга апликација (са својим ИПС системом) подешена као подразумевана за плаћање, у подешавањима телефона. Док је било раније поменутих проблема да виртуелна картица коју сам ја активирао није заправо била активирана, тада нисам могао виртуелну картицу да додам у RaiPay, али је све прорадило када су је они (поново) ручно активирали. Значи, врло брзо по отварању рачуна можете користити RaiPay, што је још једна корисна информација.