Šta je novo?

proizvođači više zarađuju od reklama nego od uređaja

YouTube vanced i nema ni jedne reklame.
 
Problem je Cast na tv, onda povlaču kao lud da nadoknadi ono blokirano na telefonu :mad:
 
^
dobar tekst! Hvala.

"Google is a tracking company, not a search one."

Što bi Eric Schmidth rekao: "to što vidite više rezultata pretrage, to je bug na Googlu! Mi hoćemo da vam ponudimo samo jedan, pravi rezultat za vašu pretragu." (valjda iz tog razloga i jesu skenirali sve knjige pa sad agituju "da više nije potrebno da imate pristup originalima"... :D)

"Creeped out: this is how much power we have given Google in exchange of comfort, convenience"

Iain Davis je ovo odlično formulisao u intervju: https://www.corbettreport.com/iain-davis-dissects-the-pseudopandemic-video/ u 39 minutu: "real disease is mass convenience"... (preporučujem intervju u celosti!)

---

Ja bih mogao kao dodatak da preporučim rad Šošane Zubof (Shoshana Zuboff, imate puno njenih video klipova).
Mogao bih da dodam i da Google kupuje račune iz Maxija, Tempa, Idea... i vezuje za vas šta i kada kupujete (pogotovo ako imate "lojaliti" kartice).

Takođe bih preporučio Jarona Laniera. Bilo šta od njega, samo mu dajte šansu! :)
 
Mogao bih da dodam i da Google kupuje račune iz Maxija, Tempa, Idea... i vezuje za vas šta i kada kupujete (pogotovo ako imate "lojaliti" kartice).
Ovo je zanimljivo, ako je istina. Ima li nekih dokaza?

Kako taj racun vezuje za pojedinca? Ako placa kesom ne vidim kako. Ako placa karticom onda jedino da uporedi broj kartice sa svojim brojevima u bazi.

Na kraju da li neko tu krsi zakon o privatnosti, ali sva ova diskusija ima smisla ako postoje dokazi.
 
Samo sam cekao kada ce se Kovac trigerovati :)
Ne vidim cemu drama, niko nas ne tera da koristimo google servise, srecom ima alternativa.
 
Ima, ali 90% ljudi i dalje koristi Gugl servise (Chrome, Search, YT, Android, Gmail i Maps pre svega). Meni lično su njihovi servisi su đubre. Kada je reč o UI-u, upotrebljivosti i korisnim funkcijama. Ako se na to doda privatnost, nemam mnogo razloga da ih koristim. Bukvalno samo YT, i to preko FreeTube ili NewPipe programa ili nekog Invidious proxy-a

Problem je što ljudi zapravo vole Gugl servise i ne vide razlog da ih menjaju. Iako od njih imaju više štete nego koristi. Tj. imaće ih u (bliskoj) budućnosti
 
Ovo je zanimljivo, ako je istina. Ima li nekih dokaza?

Kako taj racun vezuje za pojedinca? Ako placa kesom ne vidim kako. Ako placa karticom onda jedino da uporedi broj kartice sa svojim brojevima u bazi.

Na kraju da li neko tu krsi zakon o privatnosti, ali sva ova diskusija ima smisla ako postoje dokazi.
Ja koristim bonus program u velikom norveškom lancu prodavnica, i piše u uslovima da prosleđuju dalje informacije o kupovinama. Verovatno Idea super i sl. rade na istom principu. Kao i u slučaju Google, prodajemo/menjamo privatnost za komfor. Posledice ćemo tek videti...
Screenshot_20211128-084823_Chrome.jpg
 
Da, te bonus/loyalty kartice su ogroman izvor za skupljanje informacija. Još ako korisitš aplikaciju, a ne plastiku, njihovoj sreći nema kraja. Ovo je direkna kupovina privatnih informacija, pošto ti korišćenje ovih kartica ne olakšava ništa, zapravo moraš još malo da se potrudiš (da izvadiš i skeniraš), već "samo" snižava cenu proizvoda. Al' ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji ;)
 
Ja sam npr. skupio oko 1800 evra za 7 godina korišćenja ovog programa. U zamenu oni znaju da li vikendom radije kupim picu ili taco, koliko mleka i piva godišnje popijemo, i desetine ostalih statistika.
Koristim Google pay i sl. aplikacije da ne nosim novčanik više maltene. Imam i vozačku kao aplikaciju.
Kao što sam već napisao iznad prodajemo privatnost za komfor, i sitne benefite. Saznaćemo verovatno jednog dana i koliko nas to zaista košta...
 
Odlučim da platim mesec dana pretplatu na neki online magazin. Sam sajt ima sve moguće trekere i skupljače podataka, i moraš jedan po jedan da ih isključuješ. Krenem da pogledam svoj profil nakon toga, dobijem poruku da ugasim adbloker. Krenem da vidim mobilnu aplikaciju, prebaci me na sajt medija koji je vlasnik i koji mi ne da da mrdnem dok ne ugasim adblok. I traži da platim tu još 2€ za sajt bez reklama. Čekam da prođe mesec dana za koji sam bacio pare i da nikada više ne odem na taj sajt, bez obzira na informacije koje ima.
 
Odlučim da platim mesec dana pretplatu na neki online magazin. Sam sajt ima sve moguće trekere i skupljače podataka, i moraš jedan po jedan da ih isključuješ. Krenem da pogledam svoj profil nakon toga, dobijem poruku da ugasim adbloker. Krenem da vidim mobilnu aplikaciju, prebaci me na sajt medija koji je vlasnik i koji mi ne da da mrdnem dok ne ugasim adblok. I traži da platim tu još 2€ za sajt bez reklama. Čekam da prođe mesec dana za koji sam bacio pare i da nikada više ne odem na taj sajt, bez obzira na informacije koje ima.
U pocetku je bilo da kad je FREE ima reklama do iznemoglosti...
A kad je PLATNO nema reklama ni malo...

Nego sam primetio da Sport Klub koliko god da prelistavas nest uvek na ekranu ima bar dve reklame...

A tek web preporuke za koje me zable pistolj...

Takodje je porazavajuce da skoro svaki domaci web sajt obavestava o kolacicima i trazi da ih sve prihvatis da bi bio funkcionalan...
Pri cemu ni jedan od njih ne nudi opciju odbi sve i nastavi a sto bi trebalo da postoji kao obaveza zarad privatnosti...
 
Pri cemu ni jedan od njih ne nudi opciju odbi sve i nastavi a sto bi trebalo da postoji kao obaveza zarad privatnosti...
Ta opcija odavno ne postoji ni na jednom sajtu. Čak i ako postoji, i ako odbiješ sve, on i dalje napravi cookie. Pitanje je vremena kada će se i to obaveštenje totalno ukinuti.
 
Npr. o tome da tvoje osiguranje zna koliko čokolade kupuješ, pa ti podigne premiju, jer se ne hraniš zdravo. Ili banka zna da kad ti stigne plata, ti prvo kupiš gajbu piva, pa onda platiš račune, pa ti ne odobre kredit. I tako, mogućnosti su neograničene :|
 
Realno, znaju više o mojim navikama nego ja sam, i što je najgore mogu da prodaju i dele te informacije, tj. da zajednički popunjavaju "slagalicu" kao što je Space Beer napisao.
 
The Movement for an Open Web (MOW), an organization that has lobbied against Google's Privacy Sandbox initiative by claiming it's harmful to rival internet advertising businesses, has filed a complaint with the UK's Competition and Markets Authority (CMA) over Google's IP Protection proposal.

IP Protection, previously referred to as "ip-blindness" or "Gnatcatcher," is a proxy system similar to Apple's Privacy Relay. It's designed to run Chrome browser connections through two proxies, one operated by Google and one operated by a third-party (eg, Cloudflare), so that the true public IP address of the user is obscured, hopefully thwarting attempts to track them around the web using that address.

IP Protection is expected to appear in a future version of Chrome, possibly as soon as January 2024 with the debut of Chrome 122.
izvor citata > https://www.theregister.com/2023/11/11/google_proxy_plan_cma/
 
Ja sam vala ad free, tv ne gledam, rootovan mi je fon, koristim FF i dva najbolja anti marketing addona (uBlock i Privacy Badger). Jedino sta se provuce jesu embeded reklame kad skinem neku seriju mada i to uglavnom lepe na one "limunade" koje retko i gledam. :) Nije toliko ni tesko.
Joш да пробаш Librewolf, па да запеваш :)
 
Floorp je bolji od LibreWolf-a.
 
Librewolf je FF konfigurisan isključivo za bolju privatnost, što na nekim sajtovima može značiti lošije iskustvo. Floorp je FF konfigurisan da bude (i) malo korisniji. Izgleda da im je cilj nešto kao Vivaldi među Chromium browserima, ali tek su na početku, pa ćemo videti kako će ići.
 
Nazad
Vrh Dno