Šta je novo?

Posta Net Digitalna TV

Pozdrav svima,

Imam jedan problem i unapred se izvinjavam na podužem pisanju, ali hoću da ga detaljnije opišem iako ne verujem da se tu nešto može uraditi, ali me zanima mišljenje nekih upućenijih ukoliko mogu da preciziraju problem ili me približe rešenju.
Kablovska kod PTT-a trenutno ima 71 analogan i 147 digitalnih kanala.
U osnovnom paketu pored 71-og analognog kanala dolazi i 81 digitalan. 66 kanala je zaključano i vezano je za platne pakete. Na sreću, PTT digitalne kanale u osnovnom paketu drži kao slobodne ( kao i Vektor npr.) tj. nisu skremblovani kao kod SBB-a te ih možemo gledati preko televizora sa ugrađenim DVB-C tjunerima, nisu nam potrebni dodatni uređaji u vidu STB-ova. Ovo je, svakako, dobra stvar. Sećate se da je i na PTT-u bio pokušaj da se kanali i u osnovnom paketu zaštite, no dobrim delom i našim pritiskom, se od toga odustalo.
Želeo sam da kanale gledam i na nekim drugim uređajima po kući pa sam uzeo jedan wireless repeater koji pored funkcije povećanja dometa wirelessa u kući poseduje ugrađen i DVB-C sa dva tjunera. Taj uređaj dalje pakuje kanale u IPTV streaming te su oni po kući dostupni i na nekim smart uređajima ili računarima. Zbog 2 tjunera istovremeno može da opslužuje 2 uređaja sa 2 različita TV kanala.
Ograničenje tog uređaja je što ne poseduje CI+ slot te nema mogućnosti za postavljanje CAM-a i gledanja skremblovanih kanala. Naravno toga sam bio svesan i lista od 81 kanal mi je bila sasvim ok.
Uređaj prepoznaje slobodne kanale i njih prikazuje u meniju s tim da ima posebne sektore za SD, HD kanale kao i radio kanale (za ovo zadnje pretpostavljam da se radi o dig. radiu, ali nemam potvrdu).
Uređaj, kao što rekoh, prepoznaje samo slobodne kanale te od njih pravi listu, ove skremblovane uopšte „ne konta“ tj. ne prikazuje ih. To i odgovara logici jer skremblovane ne može da pusta pa nema potrebe ni da ih prikazuje u meniju.
Konačno dolazim do problema, a on se sastoji u tome da uređaj iskenira svega 23 slobodna kanala. Više sam puta pokušavao, koristio i brzo i detaljno skeniranje, ali uvek bude 23 kanala. Oni rade ok. Šta je sa ostalih 58, ne znam. Pomislio sam da nije uhvatio sve frekventne opsege kanala sa multipleksima te da zato ne prepoznaje sve kanale, ali svih 12 frekventnih područja sa multipleksima su skenirani i prepoznati i sličnih su karakteristika po pitanju snage signala i odnosa signal/šum tako da tu nisam uočio problem. Pokušavao sam skeniranje na 3 lokacije u stanu gde posedujem TV, ali bih uvek našao istih 23 kanala. Čak i na istom multipleksu neki slobodan kanal vidi, a drugi ne. Jedino je prvi multipleks sa nosiocem na 346.MHz-u u potpunosti prepoznao sa svih 7 kanala (tu su RTS 1-2-3-HD, B92 i njihov info kanal i Prva). Na drugom multipleksu sa nosiocem od 354MHz je prepoznao najviše, 8 kanala, ali to nije potpuni broj kanala jer on ima 14 kanala, a od toga su 12 slobodnih. Na ostalim multipleksima vidi 1-2 ili 3, a najčešće nijedan kanal.
Radeći oko ovog primetio sam da na mom TV-u nedostaje određen broj kanala i video da je PTT dosta toga menjao i prebacivao, a verovatno postavljao i nove multiplekse. Mislim da multipleks na nosiocu 426 i 354 nisam ni imao skenirane. Nakon skeniranja izvezao sam listu kanala da bih je lakše sredio na kompjuteru jer to zna biti velika muka direktno preko TV-a. Probajući neke od programa za izmenu liste video sam da pored raznih parametara i informacija o programu neki od ovih softvera imaju kolonu koja pokazuje da li je kanal skremblovan ili ne. Naravno, na svim platnim kanalima je stajala oznaka da je kanal kriptovan, ali i na mnogim tzv. slobodnim kanalima je takođe bilo te oznake. Iznenadio sam se kada sam video da tačno 23 kanala nemaju oznaku za kripciju i detaljnijim uvidom sam uočio da su to upravo onih 23 kanala koje mi je uređaj uspešno pronašao. Onih 58 tzv. slobodnih kanala su pored imena imali oznaku kao da su kriptovani.
Naravno TV vidi svih 81 i bez problema ih prikazuje. Svakako TV beleži i one skremblovane kanale, ali ih, normalno, bez CAM-a ne može prikazivati. Nemam neki pametan zaključak sem da možda u samom kanalu postoji neki upis koji softver čita i koji mu kazuje da li je kanal skremblovan ili ne, a kako je ovaj uređaj što sam nabavio napravljen da prikazuje samo slobodne kanale moguće je da on odmah odbaci kanale koji imaju oznaku enkripcije pa makar i ne bili kriptovani.
U stvari, ne znam ni šta bih pitao, samo sam izneo slučaj, a ako neko ima nešto korisno da doda možda bi mi moglo biti od koristi.
 
Pa jel' ima nešto na netu o tome? Koji je uređaj u pitanju? Ne valja ako tv raspoznaje slobodne kanale bez problema, a taj uređaj ne.
 
... Nemam neki pametan zaključak sem da možda u samom kanalu postoji neki upis koji softver čita i koji mu kazuje da li je kanal skremblovan ili ne, a kako je ovaj uređaj što sam nabavio napravljen da prikazuje samo slobodne kanale moguće je da on odmah odbaci kanale koji imaju oznaku enkripcije pa makar i ne bili kriptovani.
...

Baš je ovo što si napisao razlog, a to je da svaki kanal koji je označen kao zaštićen (kriptovan), čak i ako je slobodan, bude nestavljen u listu.
Dakle, on ih sve skenira, a u listu izbaci samo one koji su od operatera ozačeni kao slobodni (FTA).
P.S.
Daj tačnu oznaku uređaja, pa da neko možda ima rešenje...
 
Da li kod nekog preko stb-a kanali pocinju od broja 46? Od 1-46 nema nista. Normalno iskenira sve postojece kanale ali od 46-ice.
 
Imam uređaj tek par dana tako da nisam stigao da toliko detaljno tražim po netu, ali nema previše tekstova o njemu i uglavnom su informativni o samom uređaju i većina ih je na nemačkom jer je uređaj nemački.
Oznaka je Fritz Repeater 1750 DVB-C.
@ igorko, ako i ti potvrđuješ da je uzrok onaj koji sam pominjao onda i ne vidim neko rešenje sem da molim PTT da to preprave, a nešto ne verujem da će mi izaći u susret ili da možda pišem samoj kompaniji koja pravi fritz da u nekoj budućoj verziji firmvera ubace mogućnost pojavljivanja na listi i zaštićenih kanala, mada i to ne vidim kao realno rešenje.
 
Neće ti prepraviti te atribute kanala sa cryptovanih na slobodne, osim ako im ne naredi Krkobabić, lično! ;)
 
Verovatno ću tako i uraditi. Ostaje mi da se nadam da će nešto uraditi u nekoj novoj verziji firmvera.
 
"rešenje sem da molim PTT da to preprave, a nešto ne verujem da će mi izaći u susret". Pretraži ponovo kanale pa reci da li su izasli u susret :)
 
"rešenje sem da molim PTT da to preprave, a nešto ne verujem da će mi izaći u susret". Pretraži ponovo kanale pa reci da li su izasli u susret :)

Pretražio i...da...:happy:...izašli su u susret :)!
Sada se vide svi kanali, svih 81 slobodnih.
Hvala na urađenom.
Nisam bio optimista, ali očito da ne treba uvek sumnjati. U redu je kritikovati kada treba, ali i pohvaliti kada za to ima razloga.
Zato svima u PTT-u koji su bili zaduženi za ovaj slučaj i pozitivno ga rešili, želim da se zahvalim. Posebna zahvalnost ide i @HeadEndu koji mi je to zagonetno javio.
Ovo je, svakako, pozitivan stav PTT-a prema korisnicima.
Pozdrav svima i hvala na interesovanju.
 
HeadEnd=Krkobabić ? :D
 
Prijatno sam iznenađen da ljudi iz PoštaNet KDS-a prate ovu temu, i da reaguju (tehničkom implementacijom) u vrlo kratkom roku, na indirektni zahtev korisnika. Sve pohvale za @HeadEnd i ljude iz tehnike.
 
Ne prate oni ovu temu.Korisnik se direktno obratio za pomoć.
Nisu oni nista nikome pomogli ,nego je greška sve ovo vreme bila kod njih u postavkama sistema.Ko prati ovu temu od samoga početka može sam da shvati o čemu se tu radi.
Oni koji su se ranije žalili na slične probleme neka sada ponovo preskeniraju kanale.
 
Poslednja izmena:
Ja sam shvatio da @HeadEnd radi u PTT kao @Becks u TT i pomaze ljudima tamo u TT temi.
 
Vidim da je nedoumica pa da kažem ono što znam ne želeći da bilo koga branim ili napadam.
Tačno je da je, u osnovi, ovo bila greška do njih i da sam se i lično obratio njima, ali je tačno i da nikome nisam pominjao pisanje na forumu, već da je @HeadEnd sam ovu temu pronašao i odlučio da se na ovaj način javi.
Da li je neko u PTT-u pre ili posle mog obraćanja njima video ovaj forum i odlučio da dela, to ne znam. Nikakav zvaničan odgovor ja još nisam dobio, ali sam zahvaljujući poruci @HeadEnda krenuo da ponovo skeniram i video da su reagovali.
Znam za propuste, ali, sve u svemu, ja na ovo gledam pozitivno jer je ipak praktično pokazana želja da se nekome izađe u susret nakon molbe/žalbe/obraćanja, kako već želite to da zovete.
 
Poslednja izmena:
Pa to ja i kazem tako i @Becks u temi o TT zaposlen kod njih covek pomaze jel imaju velikih problema , ocito i @HeadEnd pomaze ptt-ovcima sam se covek prikljucio i to je pozitivno.
Svaka cast sta drugo reci.
 
Kad već možemo da imamo informaciju iz prve ruke na forumu jel ima nekih naznaka da ce biti vecih paketa i prelaska na docsis 3.0?
 
Koliko ja znam implentacija tog projekta je u toku, za rokove nisam siguran.
 
Cesto sam kritikovao neke poteze Poste, sad zelim da pohvalim izlazak u susret svom korisniku. Problem koji ne obuhvata ni 0,1% korisnika, obicno se ignorise.
Nadam se da ce uskoro unaprediti brzine interneta, uvesti servise kao sto su "pogledaj propusteno", emitovanje kanala +/-1h, telefonija... Da se vrate u vrh kablovskih distributera.

Pozdrav za HeadEnda!
 
Poslednja izmena:
Hvala na odgovoru :)

Bilo bi lepo da povećaju brzine, ovako mi je posta samo back up jer su bas stabilni... Doduse od juče ne radi, prvi put posle sto godina, ne znam da li je globalno ili do mene jer ni korisnički centar ne radi :d
 
Cesto sam kritikovao neke poteze Poste, sad zelim da pohvalim izlazak u susret svom korisniku. Problem koji ne obuhvata ni 0,1% korisnika, obicno se ignorise.
Nadam se da ce uskoro unaprediti brzine interneta, uvesti servise kao sto su "pogledaj propusteno", emitovanje kanala +/-1h, telefonija... Da se vrate u vrh kablovskih distributera.

Pozdrav za HeadEnda!

Hvala na pozdravu,
telefonija vrlo brzo, sve ostalo je u fazi izrade projekta.... ipak je ovo javno preduzeće koje se ne finansira iz budžeta (a puni ga), tako da su ulaganja u modernizaciju vrlo skromna i ograničena u poređenju sa privatnicima:D
 
Zbog te sporosti, imace sve manje i manje korisnika...
 
M O Z G A L I C A

Ako sam dobro razumeo,cilj bilo kog preduzeća pa i javnog je da zaradi pare, i to štima.
Da bi se pare zaradile pre toga mora da se uloži nešto, i to štima.
Ako se pare ne ulože nema ni dobiti, i to štima.
Ako se ipak nešto uloži i pare se zarade,onda se te iste zarađene pare odliju iz javnog preduzeća i zašto bi onda neko iz tog javnog preduzeća uopšte ulagao pare u delatnost koja nije primarna,ovde već ništa ne štima kako treba.
Naravoučenije:ne praviti posao sa takvim preduzećem ,i to štima.
PS:Sve vam je oprošteno,niste vi krivi što smo mi plaćali na pogrešan račun ,odnosno u budžet.
Pomoć člana Headend-a je svakako pozitivna stvar u ovom negativnom kontekstu.
 
Poslednja izmena:
Ipak nema problema ja zaboravio da platin račun...

ono sto je potpuno neverovatno je to da mi radnica iz kontakt centra kaže da će ukljuciti tek u ponedeljak jer moraju da sacekaju da prodje uplata...

Da li postoji način, da kao kod svih drugih operatera, pošaljem uplatnicu i da me ukljuce ranije?
 
Po ZZP račun se smatra plaćenim kada si ti uplatio na šalteru, kada će oni proknjižiti to je njihov problem. Samo to isterati je problem, ali uvek treba insistirati na poštovanju zakona:

Plaćanje novčane obaveze

Član 15

Novčana obaveza koju potrošač plaća putem banke, javnog poštanskog operatora ili drugog lica, koje u skladu sa zakonom pruža platne usluge, smatra se izmirenom na dan kada su banka, javni poštanski operator ili drugo lice koje u skladu sa zakonom pruža platne usluge primili platni nalog potrošača.

http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
 
Nazalost, finansijska sluzba ovog JP je mozda i najgori njen segment. Svesno redovno krse zakon, prave sitne prevare, a kada im se to prezentuje, resenje je da pocnu da ignorisu prijavu/reklamaciju/korisnika. Nisam jos otkrio da li misle ili mozda i jesu nedodirljivi kao JP, ili samo neke njihove zaposlene bas briga za posledice koje moze da snosi njihovo preduzece, jer oni nece odgovarati zbog toga.

Zato sam odmah pohvalio potez koji je resio problem korisniku, sto znaci da tamo ima dobrih i vrednih ljudi, koji zasluzuju da se za njih cuje. Takodje, Posta ima dobru i legalnu infrastrukturu (bar koliko ja znam), grehota je da ne bude iskoriscena. Moj licni interes je da se ova usluga ne svede samo na tri slova (SBB), vec da postoji sto jaca konkurencija.
 
Nazad
Vrh Dno