Šta je novo?

PlayStation 5 - opsta tema

To nikakve logike nema, ako je samo duzina igre bitna onda bi se pravile uglavnom igre koje imaju infinite replay value, sto rpg bas i nisu, a i svakako mogu krace igre da kostaju manje. Isto tako ako je do samo para, onda bi dominire igre sa mikro-transakcijama.

Pogledaj malo forume i nase i strane, RPG igre su vecini igrca omiljene zato sto 1) imaju pricu, cesto veoooma dobru, 2) vrlo lako mozes da uronis u svet i bukv osecas da si lik koga vodis, 3) tvoje odluke zaista uticu na dalji tok igre.
 
Ti pricas o kvalitetnim RPG naslovima koji i dalje postoje i koji su kao takvi zamisljeni i kojih ima ih jako malo, ovde se govori o igrama koje su silom prilika dobile RPG + open world mehaniku sa ponavljajucim generickim kvestovima i ostalim dosadnim mehanikama cisto da bi se produzila duzina igre. Ubaci u to i potencijalne mikrotransakcije da bi se olaksao grind i eto ti prosecne moderne igre.
Uzmi i pogledaj evoluciju Ubisoft naslova i bice ti sve jasno, skoro pa ista mehanika u svim igrama i samo promenjenu postavku i pricu igre. Takodje pogledaj i koliko traje prosecna igra u odnosu na pre 10-15 godina.
 
Uzeo eksperimentano PS Plus Extra (US) jedan mesec uz PS5, baš sam se pozitivno iznenadio. Jako puno igara, i to baš dobrih. Returnal, Demons souls remake, Spiderman Remaster, AC.... Vredi svaku paru, pogotovo na sniženju kad se uzme ili varijanta na 12 meseci.
Imao sam ranije GamePass, ali ovo mi je bolje puno.
 
Malo cu da hejtam ali je trziste pretrpano RPG igrama. Back in my days.. raspon igara je isao od RTS, racinga do 2.5D, CO-OP, FPS, RPG, space sim, horrora, puzzle-solving, (physics based)/puzzle solving, airplain sim itd itd.

Sad je: RPG linerarni, RPG kvazi open world i RPG open world. To je to.

Spala knjiga na dva slova. Raspon je 2 stepena razlike izmedju svega sto sam vidio na tom traileru osim 2-3 naslova. Nedo bog da se malo maknu i probaju nesto drugo kao Indie izdavaci. Zamisli da izdaju ala: prison architect, tale of two brothers, hades, disco elysium, anno, scrap mechanic, FTL, limbo ili Bastion. Gaming trziste bi propalo.

Sorry na offtopicu. Najdraze su mi igre RDR2 ili BOTW ...RPG. Ali 90% tih IP-eva koristi itsi blueprint. Sve isto.
Velike open world igre poput GTA su ubile dosta žanrova jer niko neće da kupi igre poput Vave race, Excite bike 3D, tenisku igru, stealth igru kad su takve igre sada mini igre ili postoji takva stealth mehanika i misije u okviru većih open world igara.
 
Ja na primer ne volim sto su razvukli igre da toliko traju, nista mi sladje nego kad predjem nesto do 10 sati. Posle sve pocinje zestoko da me smara. Sa izuzetkom par dragulja ali malo ih je.

Nadam se da ce kako generacijski matorimo i imamo sve manje vremena da krace igra uzmu malo vise kolača.
 
Poslednja izmena:
Mislis 70$, pa sad sve to moze da se resi na drugi nacin. Moze biti vise takvih igara u pretplatama Stray ... Firewatch i slicne
 
Niko ne mrzi RPG. Neka je RPG najbolji zanr. Ipak treba poigrati nesto drugo. Ja sam se smorio s njima. Evo nikako da nastavim GOW.

Ali ovo me ubode u oko: "3) tvoje odluke zaista uticu na dalji tok igre."

Ja ne znam ni jednu. Postoji par naslova sa alternativnim zavrsetcima i ..to je to. Moze sam obiti razlika ko kada uzima koje questove. Ali da ne idemo u offtopic. Sorry nije namjera bila rasprava vec onako, recimo da mi je odigrati AAA sportsku igru. Ni fudbal nije na nivou kojem je bio zbog MT. Ne postoji AAA space sim. Ili AAA platformer ala crash. Ili..

these15videogameswilltakeyoubacktothe90s13_1398747317.jpg


Ok ode predaleko. But you get my point.
 
Ako ovde ima PS5+PC igrača, možete za 3-4e kupiti DualSenseX program na Steamu. Dok većina nekadašnjih ps ekskluziva ima dualsense podršku, od ovih novijih, druge ne koriste baš najbolje kontroler.
Recimo Cyberpunk ima mod koji dodaje sve adaptive trigger opcije.

MEĐUTIM... ono zbog čega odlučih da koristim ovaj programčić je što ima jednu mnogo kul opciju: Enable audio haptics

Ova opcija sav zvuk pretvara u vibraciju, idealno za neke igre gde pustite muziku u pozadini i igrate ih, te fokus nije na in-game zvuku.
Radi i sa time, naravno, ali iskreno previše je napadan jer ne razdvaja frekvencije te je uvek aktivan. Sigurno postoji dodatna mogućnost bypass-a gde bi se mogao slati zvuk u neki program koji izoluje visoke i niske frekvencije te onda program reaguje samo na to... ali ovo je za sad okej opcija svakako :)
 
Deathloop isto ima pristojnu implementaciju.
Za haptics je sjajan osećaj kiše pod prstima u Returnalu. Postoji i odličan mod, po svemu sudeći, za RDR2, ali to još nisam testirao. Ne skida mi se 120gb igre samo zarad toga :D
 
Najbolja implementacija audio hapticsa koju sam cuo je u Ratchetu kada se priblizava diskoteci i kada gamepad vibrira niske tonove. Toliko je dobra implementacija da se stvara osecaj manjeg subwoofera jer se vibracije direktno prenose kroz ruke dalje na telo i posteno zavarava odakle dolazi bas. Jedan od onih momenata koji izmami osmeh koliko je zanimljiv. :)
 
Developeri iz nekog razloga nemaju tendenciju da koriste napredne stvari kontrolera. Recimo touchpad je ubacen evo druga generacuija. I sve ga igre koriste kao "click". Toliko potencijala i nula bodova.

Isto vazi za audio komande jer imamo mikrofon.

Potenciometar triggera koriste vecinom racing igre. Na ostalim je opet "click".
 
Ako ovde ima PS5+PC igrača, možete za 3-4e kupiti DualSenseX program na Steamu. Dok većina nekadašnjih ps ekskluziva ima dualsense podršku, od ovih novijih, druge ne koriste baš najbolje kontroler.
Recimo Cyberpunk ima mod koji dodaje sve adaptive trigger opcije.

MEĐUTIM... ono zbog čega odlučih da koristim ovaj programčić je što ima jednu mnogo kul opciju: Enable audio haptics

Ova opcija sav zvuk pretvara u vibraciju, idealno za neke igre gde pustite muziku u pozadini i igrate ih, te fokus nije na in-game zvuku.
Radi i sa time, naravno, ali iskreno previše je napadan jer ne razdvaja frekvencije te je uvek aktivan. Sigurno postoji dodatna mogućnost bypass-a gde bi se mogao slati zvuk u neki program koji izoluje visoke i niske frekvencije te onda program reaguje samo na to... ali ovo je za sad okej opcija svakako :)
Verujem da Adaptive Triggers i Haptic ne rade preko BT.
Zato, jedno pitanje - da li neko ima preporuku za neki kabl od oko 3m da spojim DS sa PC-em? Da li nesto specijalno treba da gledam ili ce bilo koji raditi?
 
Ja sam narucio 2 komada sa Alija, duzine 5m, rade perfektno. Bio je neki popust pa me izaslo 4,37$ po komadu

Obican USB-C, naravno uzmi neki kvalitetnije izrade.
 
USB 2.0 je dovoljan?
 
Developeri iz nekog razloga nemaju tendenciju da koriste napredne stvari kontrolera. Recimo touchpad je ubacen evo druga generacuija. I sve ga igre koriste kao "click". Toliko potencijala i nula bodova.

Isto vazi za audio komande jer imamo mikrofon.

Potenciometar triggera koriste vecinom racing igre. Na ostalim je opet "click".
Tipa delis karte u kazinu i samo frkćeš preko touchoada... Zaista imaju milipn mogućnosti ali su lenji. Astro lepo demonstrira sve.
 
Haptic je dobar i u Death Strandingu.

Osim Ratcheta, niko i ne pokysava nesto ozbiljnije da implementira.

Nazalost, trigeri i druga generacija touch pada - bepotrebno.
 
Kada uključim drugi džojstik pita me ko koristi taj džojstik, ako odaberem svoj nalog, prvi se isključi. Kada to uradim u Fifi, da igram protiv nekoga, isto se dešava. Da li to tako mora ?
 
Treba da odabereš drugi nalog/gosta za drugi gamepad. Ne biraš ponovo svoj, inače ti gasi prethodni.
 
Pa da. Ne igraš ti na oba džojstika, zar ne? Napravi nalog za gosta, možeš i lokalni. I onda odabereš taj nalog za drugi džojstik kada budeš igrao sa nekim u lokalu.
 
Ako se dobro secam i Tsushima ima dobar haptic, tj. dodali su za Director's Cut verziju kad je izasla ekspanzija.
 
Ima, ima. Cak je i touchpad koliko toliko iskoristen, dok npr u HFW nije nikako.
 
Društvo postoje li neke wireless sluške koje mogu da rade na PS5, Xbox Series X, LG Oled, PC? Valjalo bi imati neke dobre za Dead Space Remake plus da su odlične za filmove kad se gleda kasno uveče.
 
Vrh Dno