Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Da, samo da vidim šta se događa sa onim štucanjem na oko 2000 rpm. i nema nikakvih upozorenja na kontrolnoj tabli. To i da vidim kako sve to radi. Odvešću majstoru na popravku ionako.
Dijagnostika je kod mehaničara možda 30% posla. Auto bukvalno može da bude lešina koja je 5 dana pred smrt bez upaljene check engine lampice i bez grešaka. Ljudi se previše oslanjaju na dijagnostike ne kontajući da je to mehaničarima samo pomoćna alatka. Kao čekić recimo.
Navikao sam na karburatore i platine, eventualno na elektronsko paljenje. Više volim oldtajmere i HotRod. Poslednje vozilo u Kanadi mi je bio Mercury (kanadski Ford) pickup iz 1966e a 5.7 litara V8 i 400 konja. 3-4 žice iz kabine do motora, nema zavrzlama.
Ovo mi je prvi Japanac. Imam i par oldtajmer motorcikla i savremen 250cc skuter. Oldtajmeri uživanje a skuter prevoz kada je lepo vreme.
Nema toga više. Ovo je era turbo motora od 1000 kubika sa 170ks, plastičnim usisnim granama, plastičnim karterom, plastičnim crevima, senzorima i kompjuterima. Posao R&D-a je da motor projektuje tako da opali posle isteka garancije. Nakon isteka garancije, kupuješ OEM ili zamenske delove koji su napravljeni da traju još kraće od prve ugradnje i tako u nedogled ili do kupovine sledećeg plastikandera. Era automobila koji prelaze po 100000 km bez kvara je prošla pre 15 godina. Welcome to the future boys.
Molim vas da obratite pažnju na to o čemu se diskutuje u ovoj temi. Diskusija o softveru, očitavanju grešaka i rešavanju konkretnih problema nije dozvoljena. Ukoliko imate problem sa vozilom, posetite adekvatan servis za vaše vozilo i prepustite posao stručnom licu.
Jedino o čemu može da se diskutuje su OBDII adapteri. Svaka priča o dijagnostici će biti sankcionisana. Sve savete i opremu koju kupite na osnovu saveta iz ove teme sprovodite na sopstvenu odgovornost. Imajte u vidu da nepravilna upotreba dijagnostike može da napravi mnogo štete na vašem vozilu.
Pa o tome je i Alex, pričao da ne treba "čačkati" ništa a i ja sam naglasio da neću. Same zanimalo koji instrument i kako to radi, čisto tehnička strana OBD, nije bilo navođenja nikakvog ilegalnog SW ali SW u ovom kontestu mora da se pomene jer je sastavni deo rada sa OBD. Ništa više ni manje nego za recimo grafičku ili zvučnu kartu, štampač, skener itd.
Da sam hteo samo da znam koji OBD adapter pitao bih u rubrici "Šta da kupim"
Ako je i ovo previše i nedopustivo, izvonjavam se i neću više da pitam. Samo kaži.
Hvala.
Ja imam ovaj ELM 327 na bt i OK je. Očita greške pa znaš okvirno šta te očekuje, ima i neka razna očitavanja u vožnji, tipa potrošnja, temperatura (u manjem autu imam samo lampicu pa mi je dobro došlo kad mi krenuo da crkava vent).
ja sam uzeo ovaj sa usb vezom (da izbegnem bt i wifi), prekidacem protokola i cipovima(mrzelo me da ga otvaram da proverim jesu cipovi na broju) , radi posao sa windows laptopom, a sa androidom ne.
carina mi je bila prilično zacepila procenu pa sam morao da se zalim i usvojili su mi expresno zalbu. izgleda da ne gledaju blagonaklono na autodijagnostike.
Ja imam NIssan Qashqai 2009 i dva bluetooth komada ELM 327 i jedan zični. Bluetooth nije hteo da se druži sa mnom ali zični prikačen na laptop i sa nekim free/trial verzijama koje kakvih programa (ni jedan nije za Nissan jer bože moj nije popularna marka, sve bilo za VW, BMW i sl..) uspeo da očitam da nemam grešaka. Znači ne mogu da potvrdim da radi ali je više radio nego bezicni.
Sad ću da naruchim jedan žični i jedan bezžichni (ima sa BT i sa WiFi) Ja nemam baš mnogo sreće sa BT a laptop nema BT pa moram adapter (koji imam). Telefon je Samsung A12 i nema loš BT ali veza sa windows-om (W10 laptop i W11 desktop) nije baš super pouzdana.
Ovo je sjajna mala spravica koja neće da se razdrnda i polomi kao oni mali BT plastinakderi. Sa BT i WiFi konekcijama može mnogo toga da krene naopako. Ova ima kablić, napaja se iz porta, nema šta da razmišljaš o softveru i da rizikuješ sa piraterijom koja može da ti uništi i telefon, i laptop, a što je najgore i auto.
Ovaj moj mehaničar sa kojim sarađujem ima brdo onih dijagnostika od par hiljada eura, ali u 90% slučajeva koristi ovakvu da nebi drndao big toys. I u 90% slučajeva, ova završava posao.
Jeste sjajna ako znas default vrednosti i tolerancije senzora pa da vidis live sta te zeza.
Meni je beskorisna na mojoj novijoj Mazdi, osim eventualnih ocitavanja gresaka.
Imao sam sumnju da imam neki problem sa motorom pred letovanje, otisao preko reda i termina u Mazda servis, ocitali, nista nisu nasli, sve cisto, koliko sam duzan? - ajd neka bude10€
Dao sam 50€ jer cenim sto su me ugurali izmedju 2 zakazana servisa i sve predamnom odradili, sto u Nemackoj nije nikako obicaj za servise.
Tu sam uvideo da sam pravilno postupio jer koriste namensku dijagnostiku gde univerzalna ne ocita ni 10% podataka.
No univerzalne jesu dobre za starija vozila sa manje elektronike.
Drugar ima neku dobru univerzalnu dijagnostiku i baš smo na mom autu (almera n16) svašta nešto očitavali kada me zezao regulator pritiska. Ali on je to nešto puno platio, reda veličine 500-600 evra.
Univerzalne dijagnostike su dobre, ali nisu svemoćne. Čak i one Autel Max Pro od 3000 eura ne mogu da odrade sve što može dijagnostika specijalizovana za određeni brend. Odnosno fabrička dijagnostika. Pa se čak i kod tih fabričkih uređaja (ponekad) dešava da ne mogu da odrade neke stvari koje će odraditi neki daleko jeftiniji univerzalni uređaj. Koga baš zanimaju te vratolomije i neverovatne stvari sa dijagnostikama, na youtube-u imate odličan kanal DiagnoseDan koji se bavi samo ovom tematikom.
Dobar automehaničar mora da ima više raznih uređaja jer ne postoji jedan uređaj koji može apsolutno sve. Uvek će naleteti neki automobil koji jednostavno odbija saradnju. A onda pored specifične dijagnostike treba i osciloskop, vađenje ECU-a, i 300 drugih čuda.
Evo jedan po meni fascinantan video gde nekoliko high end uređaja očitavaju pogrešne podatke:
Trenutnonazameni prednjih federa i zadnjih amortizea. Majstor sa OBD-om našao da ne valja neko relej, zamenio ali isto štucanje na 2000 rpm. Naručio sam OBD sa USB-om ali nikako da stigne.
Lošeg si majstora našao, radi samo vizuelno, OBD nije igranje ali i u ovlašćenim servisima ne znaju šta je problem jer uredjaj čita od mernog mesta do mernog mesta a izmedju postoji gomila gomila habajućih delova pa ko šta provali da se dešava (haba).