Šta je novo?

O Civilization III

Majstor

Čuven
Učlanjen(a)
25.12.2001
Poruke
926
Poena
620
Jeste, odlicna igra jos od pre par godina, medjutim toliko me stvari nervira da sam po ko zna koji put 'bacio disk u djubre'!! Igram na srednjem nivou tezine - regent, a u pitanju je sledece:

1. Primetio sam da je jedna od najbitnijih stavki gradnja 'Wonders'. Grad mi odlicno napreduje dosao je do velicine 6, imam visak food 2, i onog drugog 8, 5 stanovnika su happy a jedan je content, imam jedan happy face i proizvodnja 'Piramids' je dosla do 15 krugova (krenuo sam sa oko 120). I onda odjednom na 10 krugova do kraja izbacuje mi da zbog toga sto grad ne moze vise da izdrzi proizvodnju 'Piramids' i da zato prelazi na 'Temple'???? Zasto mi to radi kad grad odlicno napreduje?? Ovo je stvar koja me najvise nervira, a jedino sto mi pada na pamet je, da cim jedna civilizacija napravi piramide, ostale se prekidaju, posto su pre par krugova ih Kinezi upravo zavrsili, ili?

2. Druga stvar koja me izludjuje, je kad napravim grad, blizu neke civilizacije, sredim ga on pocne da napreduje, i bap samo odjednom izbaci da su stanovnici svrgli vlast i da je sad grad vlasnistvo te druge civilizacije. Kao pise da ako je susedna civ. kulturoloski naprednija onda blizi gradovi prelaze dobrovoljno u njihove ruke. A meni se desavalo da sam kulturoloski jaci pa da se desi upravo isto- sve mi se vise cini da ovde radi funkcija random. Uzasno

Da li neko mozda zna odgovore na ovo?
cini mi se kad ne bi bilo ovakvih gluposti, a ima ih jos, da bi igra bila daleko bolja.
 
1. Kad neko zavrsi wonder koji gradis, ti odmah prebaci proizvodnju na neki drugi wonder, da ti ne propadnu shieldovi (ono sto si do tada postigao u gradnji). Ako nemas koji drugi wonder da gradis, onda ti propada, rizikovao si i nisi uspeo (drugi su bili brzi).

2. Ne zavlaci gradove istureno u tudju teritoriju, i gradi sto vise kulturnih gradjevina (temple, library) da nabudzis kulturu pre drugoga.

3. Ove dve stvari su sasvim OK, ono sto smara u C3 je korupcija, tj sto ti je grad udaljeniji od glavnog ili od forbidden palace, vise proizvodnje (shieldova) i trgovine ti propada.
 
Imam jedno prilicno glupo pitanje - postoji li neki nacin da diplomatija zaista uradi nesto korisno ? Recimo kad hocu da neko nekome objavi rat i tome slicne stvari. I da ne funkcionise po principu ja tebi 1000 ti meni 10 zlatnika, i jos ja tebi 5 tehnologija pride i sad smo kao prijatelji...
 
Geek_master je napisao(la):
1. Kad neko zavrsi wonder koji gradis, ti odmah prebaci proizvodnju na neki drugi wonder, da ti ne propadnu shieldovi (ono sto si do tada postigao u gradnji). Ako nemas koji drugi wonder da gradis, onda ti propada, rizikovao si i nisi uspeo (drugi su bili brzi).

Znaci ipak je stvar u tome da moras da ga napravis prvi

2. Ne zavlaci gradove istureno u tudju teritoriju, i gradi sto vise kulturnih gradjevina (temple, library) da nabudzis kulturu pre drugoga.[/QUOTE]

Pa i ne zavlacim ih nego se desi da oni namerno budze gradove oko mojih

3. Ove dve stvari su sasvim OK, ono sto smara u C3 je korupcija, tj sto ti je grad udaljeniji od glavnog ili od forbidden palace, vise proizvodnje (shieldova) i trgovine ti propada.[/QUOTE]

Zato ja retko idem u republiku

Inace sam provalio da je najbitniji pocetak
Obicno posle prvog grada pravim warior, worker, settler, piramids
 
ne gradi wonderse dok ti grad ne pocne proizvoditi 20-30 shields po turnu.tako ti nece trebati 120+ turnova da ga zavrsis
 
Čini mi se da ti je to malo rano za piramide... inače, ja kad osvojim neki grad, ili napravim pogranični, uvek izgradim library odmah, čak i pre odbrane ako imam iz nekog drugog grada da je dovedem. U 95% slučajeva ti je dovoljna biblioteka, i miran si, osim ako ti ostatak civilizacije nije baš slab.
 
sharp_blade je napisao(la):
ne gradi wonderse dok ti grad ne pocne proizvoditi 20-30 shields po turnu.tako ti nece trebati 120+ turnova da ga zavrsis

he, zadnji put mi je doslo do 3 kruga kad su ih pametni nemci napravili pa mi je sve palo u vodu. A dok dodje do toga da mi grad pravi 20 shieldova, ostali su vec stigli do pola gradnje!
Inace cini mi se stvarno nemoguce na ovom srednjem nivou ih dobiti (regent). Neverovatno je kojom brzinom prave gradove i ostalo - cini mi se kao da komp vara :)
 
OptiPlex je napisao(la):
Imam jedno prilicno glupo pitanje - postoji li neki nacin da diplomatija zaista uradi nesto korisno ? Recimo kad hocu da neko nekome objavi rat i tome slicne stvari. I da ne funkcionise po principu ja tebi 1000 ti meni 10 zlatnika, i jos ja tebi 5 tehnologija pride i sad smo kao prijatelji...

Kako da ne moze. Car si ako si tehnoloski najnapredniji. Druge civilizacije su u stanju da objave rat tj da ti postani saveznici protiv neke treće civilizacije ako ima za uzvrad das neku tehnologiju. Ja npr. nikad suparnicima (pa čak ni saveznicima) ne dajem tehnologije kao sto su Iron Working, Gunpowder, Nationalism, Communism... Tako da budem i vojno najači.
Kasnije u igri možeš da sklopiš "Mutal Protection". U sluaju da neka treća civilizacija tebe napadne, druga sa kojom si sklopio "savez" u sledećem potezu trećoj objavljuje rat. (pogledaj attach, biće ti jasnije).
 
Majstor je napisao(la):
Znaci ipak je stvar u tome da moras da ga napravis prvi

Ne. Stvar je u tome da u isturenim gradovima gradis temple i library. Naravno, dokle god ima slobodnog mesta samo se koti i sevaj gradove.

Majstor je napisao(la):
Pa i ne zavlacim ih nego se desi da oni namerno budze gradove oko mojih

Zivot je ku*** :)

Majstor je napisao(la):
Zato ja retko idem u republiku

Pa republika bas ima malu korupciju! Cim mozes iz despotizma idi u monarhiju, iz monarhije u republiku (pa stavi 10-20% na luksuz rate) pa opet cim mozes a ti u demokratiju. Komunizam i ostalo zaj***, sem ako si bas u gadnom ratu.

Majstor je napisao(la):
Inace sam provalio da je najbitniji pocetak
Obicno posle prvog grada pravim warior, worker, settler, piramids

Pocetak je apsolutno najbitniji, sto se vise raskotis to bolje.

Probaj da gradis ovim redom: warrior, warrior, settler, settler, settler, kad mozes udri i jednog spearmena (bronze working), settler, settler ... (until nema vise slobodne zemlje, temple, worker, library, market, walls. Wondere nemoj uopste da gradis osim ako bas tacno znas sta radis ;)
 
Majstor je napisao(la):
Jeste, odlicna igra jos od pre par godina, medjutim toliko me stvari nervira da sam po ko zna koji put 'bacio disk u djubre'!! Igram na srednjem nivou tezine - regent, a u pitanju je sledece:

Hehe, ti bi dai iz par puta skapiraš civilizaciju. :D Razočaraću te, ali AI vara. To je urađeno iz prostog razloga jer se komp ne može takmičiti sa čovekom. Recimo, na regent nivou AI kreće sa mislim dva setlera i tri ratnika, plus ima bonus shield. Zatim, AI zna kako izgleda mapa i gde će se pojaviti budući resursi. Recimo, verovatno si zapazio da AI gradi usred pustinje ili džungle grad, besmilseno a ? ;)
Da bi pobedio u Civ-u jako je bitna početna strategija, dovoljan broj radnika, i ekspanzija. Znači, polja kao što su grassland, ii plains treba navodnjavati, bonus shield polja, po meni ne već graditi rudnik. Znači ne automatizovati radnike, i prvo na željenom polju najpre izgradiiti rudnik ili navodnjavanje, pa zatim put. Nevolja kod ovoga je što ne dobijaš commerce bonus onda.
Oko culture flipsa (odvacivanje gradova i prelazak drugom), to se dešava kada je civilizacija sa kojom se graničiš ima dosta višu kulturu. To možeš sprećiti građenjem hramova, katedrala i držanjem većeg garnizona u gradu, ali i luksiznim proizvodima.
Verovatno te dosta frustrira. to što AI u početku ti beži sa tehnologijama. Rešenje je trgovina, ili možda prisila. Sve zavisi od toga u kakvom si položaju. Ako možeš na brzinu da zauzmeš par gradova i uvučeš bar još jednog suseda u rat, AI će ubrzo biti voljan za saradnju. :D
Naročita bitna stvar je oblik vladavine. Ako igraš osnovnu verziju, Monarhija je rešenje pre pronalska vatrenog oružja ili eventualno Nacionalizma. Onda naravno sledi Demokratija, ili eventualno Republika u zavisnosti da li si u ratu. Ako igraš Conquests, izbegavaj Fašizam, deluje cool, ali drastično utiče na industriju, bar po meni, plus nema gold rush. Ako si u ratu bolje uzmi komunizam.
E da, najbitnije. Ako se kojim slučajem neka civilizacija idvoji u snazi počne da guta ostale, nikako ne sedeti skrštenih ruku. Napadnute civilizavije obavezno pomaži. Ako nemaju resurse ili tehnologiju, ako treba i poklanjaj. Organizuj mirovnjanke, ako treba sprovedi vojnu kampanju, sa saveznicima naravno. I obavezno od vodeće super sile napravi "Rough state". Stupi u diplomatske veze sa ostalim civilizacijama i zajedno sa njima uvedi sankcije.
Evo u ovom threadu imaš primer vođenja keltske civilizacije malo silom malo milom upakovanu i sjajnu priču.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=78077
 
Poslednja izmena:
SuperStarr je napisao(la):
Kako da ne moze. Car si ako si tehnoloski najnapredniji. Druge civilizacije su u stanju da objave rat tj da ti postani saveznici protiv neke treće civilizacije ako ima za uzvrad das neku tehnologiju. Ja npr. nikad suparnicima (pa čak ni saveznicima) ne dajem tehnologije kao sto su Iron Working, Gunpowder, Nationalism, Communism... Tako da budem i vojno najači.
Kasnije u igri možeš da sklopiš "Mutal Protection". U sluaju da neka treća civilizacija tebe napadne, druga sa kojom si sklopio "savez" u sledećem potezu trećoj objavljuje rat. (pogledaj attach, biće ti jasnije).

Ma znam ja sve to, ali problem je sto se do tog stadijuma dolazi uz mnogo davanja zlata, tehnologija itd.

Osnovna zamerka mi je u sustini sto nema sanse da razmenimo tehnologije 1za1, vec komp uvek trazi jos neku tehnologiju i tozla pride...
To je ono sto me nervira.

Inace, nisam bas pocetnik u Civu, obrtao sam ja to X puta :) Mada nisam ni neki znalac, iskreno...
 
OptiPlex je napisao(la):
Ma znam ja sve to, ali problem je sto se do tog stadijuma dolazi uz mnogo davanja zlata, tehnologija itd.

Osnovna zamerka mi je u sustini sto nema sanse da razmenimo tehnologije 1za1, vec komp uvek trazi jos neku tehnologiju i tozla pride...
To je ono sto me nervira.

Inace, nisam bas pocetnik u Civu, obrtao sam ja to X puta :) Mada nisam ni neki znalac, iskreno...

Pa kako Filipe očekuješ da AI razmenjuje tehnoliogije 1 za 1? Postoji gradacija tehnologija. Recimo tehnologije koje s tiču oblika vladavine se najviše cene, kao Invention i Nacionalizam. Ja sam par puta razmenjivao Nacionalizam za dve ili tri manje vredne tehnologije i Ai je bio voljan za takvu razmenu. Doduše, znači nešto i u kakvim si odnosima sa potencijalnim partnerom.

SuperStarr je napisao(la):
Kako da ne moze. Car si ako si tehnoloski najnapredniji. Druge civilizacije su u stanju da objave rat tj da ti postani saveznici protiv neke treće civilizacije ako ima za uzvrad das neku tehnologiju. Ja npr. nikad suparnicima (pa čak ni saveznicima) ne dajem tehnologije kao sto su Iron Working, Gunpowder, Nationalism, Communism... Tako da budem i vojno najači.
Kasnije u igri možeš da sklopiš "Mutal Protection". U sluaju da neka treća civilizacija tebe napadne, druga sa kojom si sklopio "savez" u sledećem potezu trećoj objavljuje rat. (pogledaj attach, biće ti jasnije).

Hmm, pa nije baš neki izazov boriti se protivnikom koiji je ostao na nivou spearmana, a ti na nivou oklopno-mehanizovanih jedinica. Uostalom nije bitno da li AI ima isti broj tehnologija koliko je bitno da imaš jaču industriju, kao i resurse za njih. Meni je u igri potpuno ne bitno da li protivnik ima i više tenkova ili aviona od mene sve dok sam ja u stanju da proizvodem više i brže od njega. Nebrojeno puta mi se dešavalo da AI započne rat protiv mene sa drastično večim snagama, ponekad i modernijim. AI je u principu glup, i ne zna da pravilno upotrebljava neke jedinice, kao i da fokusira napade. Pogotovo ume da se glupo ponaša kada prebacuje jedinice preko mora. Ima i gadnu naviku da ide napred, pa onda kreni stani, pa se vrati. Što je obično kobno za njega. U principu ga je relativno lako zaustaviti u ofanzivnim akcijama. E napasti ga je druga priča, ume da krene potpuno naopako, plus čudni ishodi bitke poput ovog
 

Prilozi

  • spearvstank.gif
    spearvstank.gif
    2.7 KB · Pregleda: 105
srdjan_r je napisao(la):
Pa kako Filipe očekuješ da AI razmenjuje tehnoliogije 1 za 1? Postoji gradacija tehnologija. Recimo tehnologije koje s tiču oblika vladavine se najviše cene, kao Invention i Nacionalizam. Ja sam par puta razmenjivao Nacionalizam za dve ili tri manje vredne tehnologije i Ai je bio voljan za takvu razmenu. Doduše, znači nešto i u kakvim si odnosima sa potencijalnim partnerom.

E meni to nikad nije uspelo sa ravnopravnim protivnikom. Ali apsolutno nikad.

Recimo desava se da neko hoce takvu transakciju, ali obicno to budu neki koje sam u proslosti taslacio, oduzeo sve zemlje sem 1-2 grada pa sam im po krugu poklanjao 1 zlatnik da ih odobrovoljavam i na kraju bi pristajali na sve.

Ali nikada mi ne bi uspelo da obavim takvu transakciju sa superiornom civilizacijom ili slicnom mojoj
 
To je zato što uvek polaziš od stanovišta šta će on dobiti a ne ti. Recimo, jedna stvar koju nisam pomenuo, tehnologije koje se poznate više manje svima, imaju manju cenu. Pored toga, da bi postizao bolje dogovore, moraš češće da "sarađuješ" sa njima. AI takođe pamti i šta si uradio ostalima. :) Ako recimo u vreme važenja dogovora o slobodnom prolazu napadneš AI, on više nikad neće hteti da potpiše takav dogovor sa tobom, kao i većina ostalih civilizacija, pa makar ti imao sa njim ugovor o savezništvu protiv trećeg sa njim. Da li ćeš imati "dobru" trgovinu sa nekim zavisi od dosta parametara. Polazi se od toga, u kakvim si odnosima sa njim, da li ste ranije ratovali, kakvu reputaciju imaš, pa do toga da li imate isti oblik vladavine. Neke civilizacije ne vole neke oblike. Recimo Persijanci vole Monarhiju, a ne vole Republiku. :p Na osnovu svih tih parametara je napravljen diplomatski algoritam u igri. ,) :wave:
 
Civilizacija je moja, praktično, broj 1 igra i aktivno je trošim skoro 10 godina, još od prvog dela. Treći deo jeste dobar i jeste doneo neke novine, ali se u ponečemu i preteralo, kao što je napr., kulturni uticaj.

Što se tiče trećeg dela (uz PTW i Conquest), igram ga na Emperor nivou. Božanski i Sid predstavljaju već mučenje. Moja iskustva su sledeća, bez pretenzije da komentarišem sve aspekte, jer bi za tako nešto bila potrebna knjiga:

1. Industrijska proizvodnja je ključ pobede. Ukoliko nemaš najjaču indistrijsku proizvodnju, u problemu si.

2. Lakše postizanje tačke 1 vodi preko pravog odabira civilizacije. Lično biram Amerikance, zato što kao civ bonus imaju najjaču industrijsku proizvodnju.

3. S obzirom da me kulturni uticaj strahovito nervira, i to ne zbog gradova koji su konvertiti, već zbog osvajanja, isti isključujem u opcijama. Naime, oni koji imaju iskustva primetili su da ukoliko omašiš broj trupa potreban za prisustvo u gradu koji si zauzeo i hoćeš da ga konvertuješ na svoju stranu, i to samo za jedno jedinicu, a unutra imaš napr. 20 modern armor, a grad je veličine 21+, grad će se vratiti matici i konvertovati SVE tvoje jedinice unutra bez koske. To je strašno smorno. Mogao bih da shvatim da ih grad izbaci napolje i da budu na crvenom sa zdravljem zbog pobune, ali NE i da budu konvertovane. Ova pojava se dešava u velikim gradovima bez obzira što posle smirivanja pobune odmah platiš temple i library. Ponekad sam imao para da u trećem krugu platim i katedralu, ali opet protiče puno vremena dok tvoje stanovništvo postane većinsko, i to samo ako ima uslova za to.

4. Ekspanzija i istraživanje tehnologija. Ništa ratovanje do modernog doba. Samo u slučaju da si prisiljen ratuj. Ekspanzija znači od capital-a do poslednjeg kvadratnog milimetra graditi gradove. Samo settleri i settleri. U proizvodno jakim gradovima napraviti na dva setlera po jednog radnika da bi obrađivao zemlju i pravio puteve. Tek kada više nemaš gde da posadiš grad, onda vojska.

5. Pažljivo pozicioniranje gradova prema zahvatu industrije i poljoprivrede. Ne mogu se stakovati gradovi jedan na drugi, osim u slučajevima kada nema izbora. Dakle, onaj "krst" 2+2+2+2 u poljima ne sme da zauzima drugi grad. Takođe, planirati najjače gradove tako što će biti pravljeni na mestima gde je hrana/brda 2:1 ili čak možda 1:1.

6. Drugi industrijski centar = Forbiden pallace. Glavni grad, pod uslovom da ima čistu komunikaciju, uticaće na corruption u susednim gradovima i time omogućiti da jedno 5-6 gradova pored njega imaju zanemarljiv negativni uticaj na proizvodnju. To isto radi forbiden pallace na drugom mestu. Dakle, ukoliko se na vreme izgradi ovaj local wonder, imaćeš barem 10 gradova koji će moći punom parom u kratkom roku da proizvode vojsku.

7. Istražuju se prvo uređenja a uz njih tehnologije koje daju čuda. Ja lično idem odmah na Republiku, bez Monarhije, iako gubim napr. Hanging gardens. Osvojiću ih posle, ili ću trejdovati tu tehnologiju, mada je teško dobiti tehnologiju koja daje čudo od kompjutera iz jednostavnog razloga zato što ti ne da da gradiš ono što on hoće ili je počeo. Po demokratiju idem u pravoj liniji po svaku cenu zbog korupcije i proizvodno/ekonomskih bonusa.

Malo udavih, no, ako neko ima interesovanja za diskusiju na ovu temu, tu sam. :)
 
Judge je napisao(la):
Civilizacija je moja, praktično, broj 1 igra i aktivno je trošim skoro 10 godina, još od prvog dela...

Sličan sam slučaj. :d
Sa tim izuzetkom da sam vise voleo da igram Colonization nego Civilization...

3. S obzirom da me kulturni uticaj strahovito nervira, i to ne zbog gradova koji su konvertiti, već zbog osvajanja, isti isključujem u opcijama. Naime, oni koji imaju iskustva primetili su da ukoliko omašiš broj trupa potreban za prisustvo u gradu koji si zauzeo i hoćeš da ga konvertuješ na svoju stranu, i to samo za jedno jedinicu, a unutra imaš napr. 20 modern armor, a grad je veličine 21+, grad će se vratiti matici i konvertovati SVE tvoje jedinice unutra bez koske. To je strašno smorno. Mogao bih da shvatim da ih grad izbaci napolje i da budu na crvenom sa zdravljem zbog pobune, ali NE i da budu konvertovane. Ova pojava se dešava u velikim gradovima bez obzira što posle smirivanja pobune odmah platiš temple i library. Ponekad sam imao para da u trećem krugu platim i katedralu, ali opet protiče puno vremena dok tvoje stanovništvo postane većinsko, i to samo ako ima uslova za to.

Mislim da grešiš. Ne konvertuje baš sve već deo njih koji ti okrenu ledja. One jedinice koje ti ostanu lojalne nastradaju. Jednostavno ima previše gradjana da bi taj tvoj broj trupa koje su osvojile grad i boravile u njemu za vreme pobune ugušio istu.
Vidi se da ne voliš Komunizam :d U Komunizmu imaš opciju da draftuješ stanovništvo u vojsku i sa tom opcijom bi mogao da rešiš problem. Rat u Republici i Demokratiji je strašan problem. Jedinice te previše koštaju a i rat izaziva enormno nezadovoljstvo. Sve u svemu - skupo te košta u tim oblicima vladavine. Meni je npr. najznačajnije naučno dostignuće u kamenom dobu upravo Monarhija. U njoj ostajem sve dok sam u razvoju, tačnije sve dok mi se i najmladji grad razvija. Ubrzati proizvodnju u nekom gradu pod Monarhijom koštaće te života nekoliko gradjana. Temple i Libary očas izgradiš. Kad se razvijem do maximuma prelazim na komunizam. U komunizmu je "ratno nezadovoljstvo na minimumu. Communism je kao stvoren za ratove....

srdjan r je napisao(la):
Hmm, pa nije baš neki izazov boriti se protivnikom koiji je ostao na nivou spearmana, a ti na nivou oklopno-mehanizovanih jedinica.

Pa nisam ja (direktno) kriv za to. ;)
 
Poslednja izmena:
srdjan_r je napisao(la):
Hehe, ti bi dai iz par puta skapiraš civilizaciju. :D Razočaraću te, ali AI vara. To je urađeno iz prostog razloga jer se komp ne može takmičiti sa čovekom. Recimo, na regent nivou AI kreće sa mislim dva setlera i tri ratnika, plus ima bonus shield. Zatim, AI zna kako izgleda mapa i gde će se pojaviti budući resursi. Recimo, verovatno si zapazio da AI gradi usred pustinje ili džungle grad, besmilseno a ? ;)

Pa to bas nije posteno :). Uzgred, nije iz par puta; do sad sam odigrao jedno cirka petnaestak partija i dalje sam dronjak :0
A u ovom slucaju se covek ne moze takmiciti sa kompom. Jos nekoliko stvari:

1. Sta znaci onaj broj sa desne strane od naziva grada? (ne onaj koji govori koliko krugova ti je ostalo za izgradnju)

2. Ne mogu nikako da instaliram conquest......stalno prilikom instalacije mi izbacuje neki error (na 0%); u cemu je stvar??

3. Da li mogu u toku partije da saznam koji sam na tabeli (kad mi se cefne)??
 
2. Ako si siguran da ti je disk OK, možda je do Win-a. Ja nisam mogao da instaliram PTW sve dok nisam ghostovao C: particiju... :S:

3.F9, F10 ili F11, ne mogu da se setim...
 
Poslednja izmena:
Geek_master je napisao(la):
Pocetak je apsolutno najbitniji, sto se vise raskotis to bolje.

Probaj da gradis ovim redom: warrior, warrior, settler, settler, settler, kad mozes udri i jednog spearmena (bronze working), settler, settler ... (until nema vise slobodne zemlje, temple, worker, library, market, walls. Wondere nemoj uopste da gradis osim ako bas tacno znas sta radis ;)

Da nije malo samo 2 warriora? Sta ces kad ti krenu varvari da pljackaju gradove, ili kad krenu suparnicke civilizacije da te ucenjuju? I ovde ne vidim workere da prave puteve i navodnjavaju.
Mislim da za svaku mapu postoji razlicita taktika; u nekima je cilj sto pre izroditi sto vise gradova (large map), u drugima sto pre pronaci iron, u trecima prvi otkriti Map Making itd....
 
SuperStarr je napisao(la):
Sličan sam slučaj. :d
Mislim da grešiš. Ne konvertuje baš sve već deo njih koji ti okrenu ledja. One jedinice koje ti ostanu lojalne nastradaju...
Vidi se da ne voliš Komunizam :d U Komunizmu imaš opciju da draftuješ stanovništvo u vojsku i sa tom opcijom...

Nisam proveravao gradove koji su se vratili matici koliko su mi zadržali vojske, ali se sećam da sam jednom prilikom krenuo da ga vratim vojnom silom i da je bilo strašne pogibije. Taman i da uzima deo, taj deo je pretežni i, uz to, potpuno besplatan po kompjuter. Glupa situacija, tako da uzročnik tome - konvertovanje - dok ga ne srede da radi pristojno, isključujem.

Zaista mrzim komunizam (gde mu nađe veliko K, boga ti ... :) ), tako da ga i u igri nisam probao. Jeste ratovanje u demokratiji teško, ali vrlo berićetno. Teškoće se smanjuju kada izgradiš Women sufferage i Statute of Liberty, mada je Women s. mnogo bitniji. Naravno, pre toga JSB Catedral itd. 5-7 specijala sasvim odgovara i jedno 20% za ličnu potrošnju. Uz takvo podmićivanje populacije, rat ide dobro. Sve dok ne preteraš u dužini istog. Naravno, postoji i druga opcija, a to je da bacaš populaciju u zabavljače, ali proizvodnja onda opada.

Neko pomenu varvare. Potpuno nepotrebna stavka, ja ih držim na sedentery. Pošto partiju igram protiv 6-7 kompjutera (ponekad i više), samo mi još fale vrljavi varvari. Čak i kad ih aktiviram, nešto se ne smaram, pošto oni ne uništavaju grad, već ga pljačkaju ili uništavaju šta si počeo da proizvodiš. Naravno, nikad ih ne pustim nešto posebno da vršljaju okolo, ali se ipak ne brinem toliko oko njih.
 
Majstor je napisao(la):
Da nije malo samo 2 warriora? Sta ces kad ti krenu varvari da pljackaju gradove, ili kad krenu suparnicke civilizacije da te ucenjuju? I ovde ne vidim workere da prave puteve i navodnjavaju.
Mislim da za svaku mapu postoji razlicita taktika; u nekima je cilj sto pre izroditi sto vise gradova (large map), u drugima sto pre pronaci iron, u trecima prvi otkriti Map Making itd....

Dok si još slab nema *určenja sa kompjuterom. Ja im skoro uvek platim to što traže, osim davanja grada, mada to nikad nisam video. Zato taj AI zabeležim i kad ojačam prvog ga oderem. :)

Po mom mišljenju strategija za svaku mapu je uvek ista, kao što sam već naveo u prethodnom postu. Taktika vojnih operacija može biti modifikovana prema konkretnom terenu upotrebom odgovarajućeg vida oružja. Napr. ukoliko postoji neprijateljski grad koji je na zemljouzu koji spaja dva dela neprijateljeve teritorije, upotrebićeš marince da ga zauzmu sa mora i odmah isti zaposednuti sa dovoljnim brojem mehanizovane pešadije + artiljerija + MA za brzo iskakanje kada se neprijatelj zaglavi na pristupnom hexu. Rezultat: imaš odskočnu dasku za dalja osvajanja i, što je još važnije, prekinuo si dostavu luxuries iz jednog dela na drugi i obratno, što će rezultovati, najverovatnije, pobunom u nekim AI gradovima.

Tip: čim zauzmeš prvi grad na drugom kontinentu i smiriš ga, odmah gradi aerodrom za brzo prebacivanje pojačanja. Za temple uvek ima vremena. Podrazumeva se da svi tvoji početni gradovi već imaju aerodrome. Tako ćeš omogućiti da u jednom krugu prebaciš po 10-20-30 jedinica, u zavisnosti koliko aerodroma i vojske imaš.
 
Majstor je napisao(la):
Da nije malo samo 2 warriora? Sta ces kad ti krenu varvari da pljackaju gradove, ili kad krenu suparnicke civilizacije da te ucenjuju? I ovde ne vidim workere da prave puteve i navodnjavaju.
Mislim da za svaku mapu postoji razlicita taktika; u nekima je cilj sto pre izroditi sto vise gradova (large map), u drugima sto pre pronaci iron, u trecima prvi otkriti Map Making itd....

Pa u svakom gradu drzim po spearmena, tako da varvari nisu problem, a i warriori koji istrazuju ih lako dobijaju. Cim naselis nesto tu se vise ne pojavljuju varvari. Sto se protivnika tice, diplomatija i par jedinica ih drze dalje od tvoje teritorije.

Workere gradis pomalo, u pocetku ti samo trebaju putevi i poneki rudnik jer u despotizmu od irigacije nemas koristi, sem na plainsu i oko reka.
 
Judge je napisao(la):
3. S obzirom da me kulturni uticaj strahovito nervira, i to ne zbog gradova koji su konvertiti, već zbog osvajanja, isti isključujem u opcijama. Naime, oni koji imaju iskustva primetili su da ukoliko omašiš broj trupa potreban za prisustvo u gradu koji si zauzeo i hoćeš da ga konvertuješ na svoju stranu, i to samo za jedno jedinicu, a unutra imaš napr. 20 modern armor, a grad je veličine 21+, grad će se vratiti matici i konvertovati SVE tvoje jedinice unutra bez koske. To je strašno smorno. Mogao bih da shvatim da ih grad izbaci napolje i da budu na crvenom sa zdravljem zbog pobune, ali NE i da budu konvertovane. Ova pojava se dešava u velikim gradovima bez obzira što posle smirivanja pobune odmah platiš temple i library. Ponekad sam imao para da u trećem krugu platim i katedralu, ali opet protiče puno vremena dok tvoje stanovništvo postane većinsko, i to samo ako ima uslova za to.

Mislim da gresis sto iskljucijes kulturni uticaj. Igra je mnogo zanimljivija sa tim. Jednostavno nemoj da zauzimas gradove, nego ih rusi i pravi nove na tom mestu. Time ces kompu naneti ogromnu stetu i ako povrati teritoriju, a on i onako gradi gradove losim rasporedom, uvek se nesto nepotrebno kolje.

Inace sto se ostalog tice, potpuno si u pravu.

_________


SuperStarr je napisao(la):
Vidi se da ne voliš Komunizam :d U Komunizmu imaš opciju da draftuješ stanovništvo u vojsku i sa tom opcijom bi mogao da rešiš problem. Rat u Republici i Demokratiji je strašan problem. Jedinice te previše koštaju a i rat izaziva enormno nezadovoljstvo. Sve u svemu - skupo te košta u tim oblicima vladavine. Meni je npr. najznačajnije naučno dostignuće u kamenom dobu upravo Monarhija. U njoj ostajem sve dok sam u razvoju, tačnije sve dok mi se i najmladji grad razvija. Ubrzati proizvodnju u nekom gradu pod Monarhijom koštaće te života nekoliko gradjana. Temple i Libary očas izgradiš. Kad se razvijem do maximuma prelazim na komunizam. U komunizmu je "ratno nezadovoljstvo na minimumu. Communism je kao stvoren za ratove....

Mislim da je monarhija i komunizam nisu dobri za razvoj. Jednostavno, ta dodatna korupcija i upola manje trgovine te kosta kao petra kajgana. U republici i demokratiji bundzije lako regulises luksuz rate-om i trgujuci specijalnim luksuz resursima.
 
Poslednja izmena:
Geek_master je napisao(la):
Mislim da gresis sto iskljucijes kulturni uticaj. Igra je mnogo zanimljivija sa tim. Jednostavno nemoj da zauzimas gradove, nego ih rusi i pravi nove na tom mestu. Time ces kompu naneti ogromnu stetu i ako povrati teritoriju, a on i onako gradi gradove losim rasporedom, uvek se nesto nepotrebno kolje.

Istakao si jednu od vrlo interesantnih dilema Civ-a. Iskreno, ne smanjuje mi se proizvodnja za dva stanovnika, pa makar i na par krugova, radi dodatnog setlera. Uz to, kada krećem u osvajanje, tu nema stajanja dok ne ugasim neprijatelja, tako da bi mi onda trebalo barem 20 do 30 setlera da bi pokrio celu površinu njegove teritorije. Reći ćeš da ne treba sve gradove da ponovo izgradim, što jeste tačno, ali, da bih izbegao "umuvavanje" druge civilizacije u svoju, sada već, pozadinu, ipak treba pokriti sve.

Takođe, u zavisnosti od toga kako izvedeš napad, ostaju ti određene građevine u zauzetom gradu, ponekad vrlo vredne, kao aerodrom, fabrika ili centrala. Ne bi trebalo odricati se takvih "bonusa". Inače, uopšteno gledano, jesi u pravu kada kažeš da je interesantnije kada se igra sa uključenim kulturnim uticajem, ali, za mene ta interesantnost se proteže samo do natezanja oko graničnih gradova. Kada krene krkanluk, onda ono što mi smeta a što sam već naveo pobija pluseve.
 
Da se nadovezem na pricu, fan sam civ. Da iznesem nesto iz moih iskustava.Moza je oo vec neko napisao mrzi me da citam toliki tekst:)

Najjace partije po meni su kada predjes u poslednje doba,a nisi najjaci, sklopis saveznistvo sa nekim kojim po tebi je dovoljno jak,a da je konkurentan da nabuca arniju i odvalis najaceg. Cesto mi se desavalo da na maticnom ostru imam sve gradove pa vrsim desant na drugo. Zauzmem gradove uz granicu pored slabije saveznika da ga ne bi odrao najjaci komp.

Dobar je fazon da se nabuca dosta artiljerije pa ih sa railroadom setas po celom kontinetu da bi se odbranio od neprijateljske mornarice koja uporno bombarduje tvoja polja i rudnike, a dobro dodju kada komp iskrca npr. 2 puna desantna camca negde na cosak teritorje odvalis mu sve jedinice na 1 kockicu energije artiljerijom pa onda saspes bombarderima ili pocistis modern armorom 3 u 1 potezu.

Jednom sam igrao negde pred kraj tezine (ne secam se koji nivo) nisam mogao da ih stignem u nauci sve do predposledjneg doba. Bio sam najslabiji. Nisam smeo da napad nikoga!! Jos plus me je zadesilo da nemam coal kao resurs, pa sam morao da cacnem jednog na kratko. Posle me je napao kinez sa pesadijom ( bilo ih je ko kineza;) ). Izvukao sam se imao sam templar hram wonder (bese conquest) i pravio brdo tvrdjava pa sa radnicima barikade, gomila artiljerije i naravno gomila pesadije koja je unapredjivana od spearmena. Napadne jedinice (konjanike) nisam imao naravno jer sam bio najslabiji. To je bila jedna od mojih najmucnijih partija. Kasnije kad sam stigao do modernog doba razbucao sam ih sve. :smash: Posle te partije drzim civ pod kljucem sam od sebe :)

Toliko od mene. poz svim civ ludacima :wave:
 
Au ljudi, vidim da svi bas volite da ratujete u modernom dobu. Mene to tako smara, treba pomeriti i napraviti hiljade jedinica. Kad stignem do modernog doba, pravim spaceship i gotova partija. Ako je rat igde zanimljiv, to je na pocetku/sredini kada imas interese na neku dodatnu okolnu teritoriju.
 
Majstor je napisao(la):
Pa to bas nije posteno . Uzgred, nije iz par puta; do sad sam odigrao jedno cirka petnaestak partija i dalje sam dronjak :0
A u ovom slucaju se covek ne moze takmiciti sa kompom. Jos nekoliko stvari:

1. Sta znaci onaj broj sa desne strane od naziva grada? (ne onaj koji govori koliko krugova ti je ostalo za izgradnju)

2. Ne mogu nikako da instaliram conquest......stalno prilikom instalacije mi izbacuje neki error (na 0%); u cemu je stvar??

3. Da li mogu u toku partije da saznam koji sam na tabeli (kad mi se cefne)??

Jeste pošteno. :) Nisi dovoljno puta bio u ratu sa AI-om, i video kako lako može da izgubi buljuk vojske na glupost. Da nije tako, i Sid nivo težine bi bio ništa.
Broj sa desne strane grada označava njegovu veličinu. Broj stanovništva možeš videti ulaskom u grad. Victory screen se nalazi na F9, a na F8 možeš videti izgrađene vondere i one koje su izgradnji. U principu svi Fx dugmići imaju neku funkciju.

Geek_master je napisao(la):
Mislim da gresis sto iskljucijes kulturni uticaj. Igra je mnogo zanimljivija sa tim. Jednostavno nemoj da zauzimas gradove, nego ih rusi i pravi nove na tom mestu. Time ces kompu naneti ogromnu stetu i ako povrati teritoriju, a on i onako gradi gradove losim rasporedom, uvek se nesto nepotrebno kolje.

Inace sto se ostalog tice, potpuno si u pravu.
Mislim da je monarhija i komunizam nisu dobri za razvoj. Jednostavno, ta dodatna korupcija i upola manje trgovine te kosta kao petra kajgana. U republici i demokratiji bundzije lako regulises luksuz rate-om i trgujuci specijalnim luksuz resursima.

Nije baš pametno rušuti zauzete gradove. AI pamti takve stvari, tako da je bolja varijanta smanjiti broj stanovništva u zauzetom gradu. Postoje dva načina, jedan je smanjiti proizvodnju hrane i drigi proizvodi setlere u tom gradu pa ih zatim joinovati ako treba. Na višim nivoima težine, regent ili emperor nemoguće je pobediti bez saradnje.
Monarhija je pravo rešenje za izlaz iz kamenog doba. Prvo, imaš određen broj jedinica koje izdržavaju gradovi, koje znači ne moraš da plaćaš i imaš gold rush umesto population rush. Zatim, u zavisnosti od civilizacije kojom igraš i njenog traita. Religijske civilizacije po pravilu vole monarhistički oblik vladavine. Ako si u ratu na višim nivoima težine, ni luksuzni proizvodi ti neće pomoći. Obavezno dolazi do padanja proizvodnje i broja stanovništva. Ali se u principu može sprečiti anarhija pod uslovom da u svakom gradu imaš courthouse i police station još bolje. :D
 
Poslednja izmena:
Judge je napisao(la):
Dok si još slab nema *určenja sa kompjuterom. Ja im skoro uvek platim to što traže, osim davanja grada, mada to nikad nisam video. Zato taj AI zabeležim i kad ojačam prvog ga oderem. :)

Po mom mišljenju strategija za svaku mapu je uvek ista, kao što sam već naveo u prethodnom postu. Taktika vojnih operacija može biti modifikovana prema konkretnom terenu upotrebom odgovarajućeg vida oružja. Napr. ukoliko postoji neprijateljski grad koji je na zemljouzu koji spaja dva dela neprijateljeve teritorije, upotrebićeš marince da ga zauzmu sa mora i odmah isti zaposednuti sa dovoljnim brojem mehanizovane pešadije + artiljerija + MA za brzo iskakanje kada se neprijatelj zaglavi na pristupnom hexu. Rezultat: imaš odskočnu dasku za dalja osvajanja i, što je još važnije, prekinuo si dostavu luxuries iz jednog dela na drugi i obratno, što će rezultovati, najverovatnije, pobunom u nekim AI gradovima.

Tip: čim zauzmeš prvi grad na drugom kontinentu i smiriš ga, odmah gradi aerodrom za brzo prebacivanje pojačanja. Za temple uvek ima vremena. Podrazumeva se da svi tvoji početni gradovi već imaju aerodrome. Tako ćeš omogućiti da u jednom krugu prebaciš po 10-20-30 jedinica, u zavisnosti koliko aerodroma i vojske imaš.


Teško je sa marincima zauzeti neki grad. Pogotovo ako je u njemu mech ili nedaj bože TOW infantry. Ali za upotrebu artiljerije se slažem. Strašno moćna stvar i u ofanzivnim akcijama. Čudno je zašto AI ne koristi artiljeriju više. Fora sa aerodromima pali, inače bez njih, ratovati sa druge strane mora je prava noćna mora, pogotovo ako je jači protivnik. :)
 
srdjan_r je napisao(la):
Teško je sa marincima zauzeti neki grad. Pogotovo ako je u njemu mech ili nedaj bože TOW infantry. Ali za upotrebu artiljerije se slažem. Strašno moćna stvar i u ofanzivnim akcijama. Čudno je zašto AI ne koristi artiljeriju više. Fora sa aerodromima pali, inače bez njih, ratovati sa druge strane mora je prava noćna mora, pogotovo ako je jači protivnik. :)

Jeste teško ali ne i nemoguće. Naravno, treba krenuti sa dovoljnim brojem marinaca, što znači kada je grad 12+ ne vredi bez najmanje tri desantna čamca full packed marincima, dakle, 24 ukupno. Podrazumeva sa vatrena priprema od najmanje 10 naleta bombardera i 4-5 sa bojnih brodova. Uostalom, bez vatrene pripreme teško vredi ozbiljniji pokušaj osvajanja grada.

Navedeno je više puta provereno u praksi.
 
Toliiko angažovanih jedinica ne opravdava. Ako sam u ratu, dok proizvedem tih dvadesetak marinaca, plus avioni i brodovi, uhaaa. :D Još ako u gradu ima artiljerija ili PVO..:S: Ne, usamljene gradove na ostrvu ne napadam. Ako želim neki priobalni grad, u zavisnosti od jačine protivnika, prvo uništim komunikacije pa iskrcavanje pored grada, brdo ili planina ako ima. :)
 
Nazad
Vrh Dno