Šta je novo?

Novi fiskalni uredjaji od 2022?

Samo da javim.. FP700MX i Logik softver konacno rade kako treba poslednjih 10tak dana.. Jeste bilo 30tak azuriranja PC softvera u medjuvremenu, ali evo radi konacno kako treba.
Interesantna stvar u toj kombinaciji je da IntRaster inace koristi Logikov softver, ali eto dok nije krenula i zvanicno efiskalizacija, nije se bas radilo na testiranju izgleda.
 
Ja prvi put ovo čujem , iskreno
U principu tako je bilo sa starim kasama do sada, ako recimo zatvaraš firmu iz bilo kog razloga i slično-stara kasa se defiskalizuje u servisu, ili gde je već kupljena.
Prelaskom na nove kase, samom njihovom inicijalizacijom prilikom ugradnje BE i kačenjem na server PU , smatra se da je stara kasa time defiskalizovana i više se od tog trenutka ne sme koristiti.Naravno ,za svaki slučaj, ne bacamo te stare kase već idu nazad u kutiju i neki orman…
Kad pomenu njih- juče je Intraster kasa, iz nekog razloga,imala 2 ažuriranja, prvo oko 2-3 min i sledeće ,pola sata kasnije, trajalo oko 6-7 minuta.Bar je tako bilo sa ovom našom 150mx kasom.
Samo da se korisnici ne isprepadaju :D
 
Stigla i nama fiskalna kasa, konkretno Int-raster 25MX, primetih jednu čudnu stvarčicu, kad se uradi presek stanja kase, na isečku stoji "Dnevni izveštaj", pretpostavljam da je neki bug.
 
Stigla i nama fiskalna kasa, konkretno Int-raster 25MX, primetih jednu čudnu stvarčicu, kad se uradi presek stanja kase, na isečku stoji "Dnevni izveštaj", pretpostavljam da je neki bug.
Da, piše ali videćeš piše "X"-to je znak da je običan presek stanja a kada kucaš dnevni izveštaj/nuliranje pisaće "Z". Po tome vidiš razliku.
Jeste malo bezveze, ali tako je-kako je.

Presek stanja:
1652990324792.png

Dnevni izveštaj:
1652990381911.png
 
Poslednja izmena:
Uneo sam ručno gomilu artikala, kako sad da dobijem export-ovani csv fajl?
Snašao sam se za ovaj deo, uneo dodatne artikle, sad mi samo treba info da li idem na "import from old file" ili na "import from new file"?
I da li overwrite-uje staru cenu ako u import-ovanu listu dodam već postojeće artikle u kasi, samo sa ažuriranom cenom?
Hvala!
 

"Poreska uprava je, prema pisanju medija, uradila 760 kontrola evidentiranja prometa preko nove fiskalne kase, od toga, 143 objekta dobila su zabranu obavljanja delatnosti i to 138 objekata na 15 dana i pet objekata na 90 dana."
 
Snašao sam se za ovaj deo, uneo dodatne artikle, sad mi samo treba info da li idem na "import from old file" ili na "import from new file"?
I da li overwrite-uje staru cenu ako u import-ovanu listu dodam već postojeće artikle u kasi, samo sa ažuriranom cenom?
Hvala!

@Belgrade. ja sam išao na import from new file, i uradi prepisivanje stare cene novom, tako što kada učita podatke iz csv fajla ako se dobro sećam, pošto mi kasa nije dostupna sada, ideš na save pa tamo biraš all (sve) ili od koje do koje šifre da sačuva izmene. Kada odradi save, možeš proveriti sa read opcijom da li je sve ok.
 
20.05 izašla je nova dopuna Pravilnika o PDV-u.
Pravilnik je objavljen u SI. glasniku
RS broj 59/22, od 20.maja i stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja, tj. 21. maja 2022. godine.

Propisana su pravila izdavanja elektronske fakture za promet izvršen subjektu javnog sektora za koji je izdat fiskalni račun.
 
Poreska je trebala da poveže sistem eFiskalizacije i eFaktura, to je originalno tako i zamišljeno, ovo stvarno ne kontam, kucaš račun koji u XML formatu ide na SUF a onda treba i da otkucaš eFakturu i da se duplo zadužiš? I šta ćemo sa malim firmama i preduzetnicima koji nisu obveznici PDV-a pa samim tim i ne moraju da koriste eFakture, trebalo je da je fiskalna kasa sa unosom piba i JBJSK-a dovoljna, međutim ispade da će i oni morati da se registruju na efakture?
 
  • Like
Reagovanja: PJ
šta ćemo sa malim firmama i preduzetnicima koji nisu obveznici PDV-a pa samim tim i ne moraju da koriste eFakture,
Obaveza izdavanja elektronske fakture postoji ako su oba učesnika u transakciji u sistemu PDV-a ili ukoliko je bar jedan od njih javno preduzeće.

Znači ko hoće da radi sa javnim preduzećima moraće u sistem eFaktura iako je paušalac.

Kada je jedan subjekat u sistemu PDV-a a drugi nije, onda će postojati obaveza onoga koji jeste, da fakturu, ukoliko je izdata/primljena van sistema, naknadno evidentira u centralni sistem elektronskih faktura-ovo važi od 01.01.2023.
 
Poslednja izmena:
Da ali je efiskalizacija to treba da reši, ako provučeš kroz kasu ti već generišeš xml račun koji sadrži pib i jbjsk pravnog lica i to je trebalo biti dovoljno.
 
Koliko sam ja shvatio, na prvo citanje, ostaje da su svi racuni prokucani kroz kasu izdati pravnim subjektima posmatraju kao fakture.
Poenta je, da ako kupac koji je javni subjekat trazi fakturu, ona se kuca ponovo kroz sistem e-faktura a na kasi se kuca refundacija. (clanovi 198 i 198a)
 
Da to sam i ja shvatio na prvo citanje.
Nema mi logike, ako kucas i znas da je javni subjekt kucas odmah e fakturu ili obrnuto izdas fiskalni sa pib reseno.
Ovo mi je samo komplikacija, prave se dva dodatna dokumenta.

Mada mozda nisam shvatio dobro pravilnik.
 
Ako izdas samo fiskalni bez fakture, a u pitanju je placanje preko racuna, onda ne zaduzis kupca kroz njegov konto. Nemas evidenciju potrazivanja, kako da usaglasis ios? Ovo je propisivao neko ko nema veze kako stvari izgledaju u praksi
 
Ovde je sve lepo objasnjeno......

 
Koliko sam ja shvatio, na prvo citanje, ostaje da su svi racuni prokucani kroz kasu izdati pravnim subjektima posmatraju kao fakture.
Poenta je, da ako kupac koji je javni subjekat trazi fakturu, ona se kuca ponovo kroz sistem e-faktura a na kasi se kuca refundacija. (clanovi 198 i 198a)
Evo ovde čovek lepo objasnio kakva je ovo papazjanija oko prodaje javnom sektoru:
 
Do sada sam imao 3 "promet refundacije", ali me poreska, na njihovom portalu, i dalje duži za taj PDV. Čekam prvi PDV presek, da vidim šta će da se desi. Verujem da Zara, H&M I slični, imaju već hiljade refundacija, pa će to svakako morati da se reši.

Jutros sam dobio zahtev budžetskog korisnika za neku opremu, koju oni nemaju gde da kupe, osim kod nas.
Meni je svakako cilj da im to prodam, ali i da im ne prodam, neće značajno uticati na poslovanje (mali je iznos).
Bukvalno razmišljam da li da gubim vreme sa ovim štampaj, traži zahtev, refundiraj, idi na e fakturu. Na stranu što od njih uvek čekamo novac.
 
Mislim da nije vredno cimanja.
 
Napraviće situaciju u kojoj će jedan broj privatnih firmi da odustane od ovakvog vida poslovanja sa državnim firmama, a ostaće "brat" koji ima leđa i koga neće da ganjaju ovi iz poreske za svaku sitnicu.
 
Do sada sam imao 3 "promet refundacije", ali me poreska, na njihovom portalu, i dalje duži za taj PDV. Čekam prvi PDV presek, da vidim šta će da se desi. Verujem da Zara, H&M I slični, imaju već hiljade refundacija, pa će to svakako morati da se reši.
Ne zelis da znas koliko imaju ( + neposlate transakcije, iako imas na portalu uredan broj koliko ima neposlatih i svaki dan se uvecava, sto znaci da kasa nije offline )....

Jutros sam dobio zahtev budžetskog korisnika za neku opremu, koju oni nemaju gde da kupe, osim kod nas.
Meni je svakako cilj da im to prodam, ali i da im ne prodam, neće značajno uticati na poslovanje (mali je iznos).
Bukvalno razmišljam da li da gubim vreme sa ovim štampaj, traži zahtev, refundiraj, idi na e fakturu. Na stranu što od njih uvek čekamo novac.
Ali zasto prokucavas kroz kasu, zasto im ne fakturises odmah?
Ovo je samo za slucaj da je nekom izdat i placen racun, pa se naknadno setio da hoce i e-fakturu posto je javno preduzece i ne moze vise da pravda ( a to vazi od 1.5 )
Mislim, kako ste slagali sa pazar sa racunima ako ste im do sada davali bez uplacenog novca?
 
Danas me na portalu poreske zaduzuju za 20 din vise od mog stanja...sve bilo ok do pre 4 dana kad sam zadnji put proverio...nije me mrzelo da saberem sve racune koje imam na portalu i to stanje je isto kao moje ali oni su ipak nekako sabrali 20 din vise..koji sad pazar da uplatim po mom ili po njihovom
 
Ovo se dešava zato što su jedan ozbiljan posao odradili dunđeri, a ne oni koji to znaju.
Sve što dotaknu zagade, muka mi je više od kamarile nesposobnjakovića koji samo gledaju kako da se očešu o kintu.
 
Ne zelis da znas koliko imaju ( + neposlate transakcije, iako imas na portalu uredan broj koliko ima neposlatih i svaki dan se uvecava, sto znaci da kasa nije offline )....


Ali zasto prokucavas kroz kasu, zasto im ne fakturises odmah?
Ovo je samo za slucaj da je nekom izdat i placen racun, pa se naknadno setio da hoce i e-fakturu posto je javno preduzece i ne moze vise da pravda ( a to vazi od 1.5 )
Mislim, kako ste slagali sa pazar sa racunima ako ste im do sada davali bez uplacenog novca?


Po zakonu za sve sto izlazi iz maloprodaje mora da se prokuca kroz fiskalnu kasu. Do sada se radilo tako sto uz fiskalni odstampas fakturu koja ne ide u KIF (ne zaduzis se za pdv posto si vec otkucao fiskalni racun), a ti zaduzis kupca na njegovom kontu. Problem je nastao sa uvodjenjem e-faktura koje te zaduze za pdv iako si vec se zaduzio kroz fiskalni racun. Trebalo bi da omoguce da e-fakture za koje je izdat fiskalni racun ne zaduzuju pdv. To je najjednostavnije resenje. Nadam se da je malo jasnije u cemu je problem.
 
Do sada sam imao 3 "promet refundacije", ali me poreska, na njihovom portalu, i dalje duži za taj PDV. Čekam prvi PDV presek, da vidim šta će da se desi. Verujem da Zara, H&M I slični, imaju već hiljade refundacija, pa će to svakako morati da se reši.
Na portalu ako pogledas opis pise ukupan porez za racune promet prodaja kao i ukupan iznos za promet prodaja, znaci ne racunaju promet refundacija u tom, po meni nema smisla trebalo da pise za sve racune tipa promet.
I mene je to bunilo tako da sam cak exportovao racune sa portala i poredio iznos sa bazom iznadih racuna i tek tada ukapirao da ne uzimaju u obzir na portalu u zbiru refundaciju, kasno se pali lampica a pise sve :).
 
Ali zasto prokucavas kroz kasu, zasto im ne fakturises odmah?
Ovo je samo za slucaj da je nekom izdat i placen racun, pa se naknadno setio da hoce i e-fakturu posto je javno preduzece i ne moze vise da pravda ( a to vazi od 1.5 )
Mislim, kako ste slagali sa pazar sa racunima ako ste im do sada davali bez uplacenog novca?

Zato što nam je sva roba zadužena na maloprodaju. Alternativni put je da prebacimo tražene artikle u VP, pa da uradimo tako kako si ti rekao.

Gornja procedura mi se dodatno komplikuje, jer koristimo PSIT i Pantheon, da ne idem u detalje, ali imao bih dupli posao. Zbog toga što je neko na mnogo višem nivou, nešto sistemski loše rešio.

Kada roba izadje, isprati je račun, ja sam se zadužio za taj porez, a to što kasne sa plaćanjem je moj problem. Kao da smo prodali na čekove ili karticom na rate.
Kašnjenje plaćanja sam naveo samo kao dodatni problem u poslovanju sa tim kupcem. U pitanju je opštinska turistička organizacija.
 
Poskupeo toalet papir ali i termo-rolne. :)
 
Nazad
Vrh Dno