Šta je novo?

Najjeftinija opcija za legalni office za firmu?

Bolo oči ili ne, legalno svakako nije.
Poresku upravu, prilikom provere legalnosti softvera, pre svega interesuje poreski aspekt. PU prilikom provere legalnosti pokrene onu sviju aplikaciju i vidi šta se od aplikacija nalazi na računaru.

Ja sam WPS svojevremeno platio karticom, online, a onda mi je poštom stigao račun sa izraženim PDV, od neke beogradske advokatske kancelarije koja ih zastupa u Srbiji.

Verujem da je ta kancelarija prijavila i WPS Office u bazu gore pomenute aplikacije. I onda više nema veze da li nešto bode oči ili ne.
 
Danas svaki normalan komercijalni program ima brdo telemetrije i šalje informacije u centralu. Tj. svaka kompanija zna koliko ima korisnika, pa i kada se koriste piratske verzije (uglavnom). I onda je samo pitanje koliko će se cimati da naplate svoj dinar.
 
Najjeftiniji paket sa desktop verzijama (12,5 USD mesečno) Microsoft 365 Business Standard može na do 5 računara po korisniku. Tj. sa istim nalogom.
Hvala, nisam citao sitna slova tj.da je jedan korisnik ali do pet uredjaja. Ima cak opcija samo office aplikacije za 8,25 dolara mesecno sto izadje oko 13,300 dinara godisnje,, i moze isto na pet racunara. Problem je sto moram izvaditi karticu za placanje preko interneta za firmu. A moj knjigovodja ce da popizdi.
Svakako sam zasad aktivirao probnu verziju na mesec dana a do tad cu i isprobati libru i open i only office pa cu odluciti.
 
Odosmo u off, ali šta ima knjigovođa da pizdi na tvoju karticu?
Odeš u banku, izvadiš karticu, koristiš je onako kako ima smisla da se koristi platna kartica pravnog lica, a knjigovođa radi svoj posao kao i do sada.

Osim što kod nas knjigovođe često rade stavri koje ne bi trebalo da su u opisu njihovog posla. Pa im valjda zato ljudi daju za pravo da pizde.
 
Kako je pravno rešeno tih 5 uređaja po korisniku, tj. šta me sprečava da instaliram taj Office 365 na 5 kompjutera u firmi i kažem da ih koristi samo "Pera" itd.?
 
Ništa. To je siva zona, čak ni MS neće da kaže da je to zabranjeno. Tj. što se njih tiče, ako si na svih 5 logovan sa [email protected] nalogom, sve je po PS-u (EULA). Tako da ni poreska ne bi smela da te maltretira (kazni), ali treba proceniti rizik i odnos vlasnika firme sa PU

@lemi_3
Da, u pravu si, ovaj od 12,5 ima mail i teams, a to ti verovatno ne treba.

OpenOffice ne moraš da probaš. LibreOffice kao njegov fork ima mnogo ozibljniji i brži razvoj. Iako neki tvrde ta OpenOffice ima bolju MS kompatibilnost, nisam baš siguran da je tako. S druge strane, OnlyOffice cilja na kompatibilnost i UI sličan MS-u, mada ima manje opcija. Ali one najbitnije su tu. Eventualno možeš probati FreeOffice (2021), oni se hvale da imaju dobru kompatiblinost sa MSO. Mada ta besplatna verzija je osakaćena u odnosu na njihov SoftMaker Office. A licenca za njega iako nije skupa (80€ trajna ili 30€ godišnje), ide po uređaju, a ne po korisniku.

Generalno, što se alternativa tiče, nema ti mnogo da se priča :D
Kada je reč o kompatibilnosti - pravilo je "svakom svoje", bez obzira na format i izvor fajla. Uvek će biti problema kada se fajl kreira u jednom programu, a otvara u drugom. Čak i između različitih MSO verzija. Što nije problem kada svi u firmi koriste isti program, ali može biti prilikom razmene sa drugima.

Što se opcija tiče, ovo su neke meni interesantne stvari na koje sam naleteo
  • Mislim da jedino WPS ima (korisnu) Flash Fill funkciju kao Excel (mada ne radi tako dobro)
  • FreeOffice/SoftMaker ima izuzetno glupu pretragu po filterima - nema u vrhu polje gde odmah kucaš tekst da suziš pretragu, već moraš da ideš u meni i uneseš dodatne filtere. Ili da klikćeš po checkbox-ovima. Neverovatno
  • LO i FO/SMO imaju najviše opcija za podešavanje UI-a, pri čemu SMO ima i tabove (po programu, kao i WPS). OnlyOffice stavlja sve tipove (doc, spreadsheet, presentation) u tabove u jednom prozoru. Mada je moguće i namestiti da svaki dokument otvara u zasebnom prozoru
  • LibreOffice (Writer) ima najbolje opcije za custom properties polja. Tj. jedini uz MSO, pri čemu je MS i dalje jad i beda po tom pitanju.
  • Iako LO ima odlične opcije za generisanje (pdf) formi, OnlyOffice od skoro ima posebnu apliakaciju baš za forme. Pa ako koristiš (next)cloud sa njihovim document serverom ili njihov cloud (besplatan za firme za do 5 korisnika, uključuje i CRM i Project management softver), veoma je zgodno napraviti formu koju možeš slati klijentima/kupcima/dobavljačima i da ne razmišljaš kako će je oni videti/otvoriti i kako će izgledati kad je popune
  • LO jedini u Writer (Word, Document, Textmaker) programu ima opciju da ubaciš tekstualnu tabelu u koju možeš unositi formule. To je zgodno ako neko želi npr. da ima tekstualni template za fakture/ponude, ali i da ima automatsko izračunavanje sume. I glavni razlog zbog kog sam počeo da ga koristim (tj. OO) pre više od 10 godina
TL: DR
Ponavljam se, ali je po mom mišljenju OnlyOffice najbolja alternative za firme koje nemaju specijalne zahteve (Excel stručnjake). Iako je LibreOffice generalno bolji paket, manje iskusnim korisnicma može biti teže da se naviknu. Ja ga inače koristim od OpenOffice-a, tj. pre forka, kucao 120 strana diplomskog :d, koristim za fakture (ubacio i makro za automatsko generisanje naziva fajla i čuvanje na određenoj lokaciji). Naravno, ni MSO zaista nije skup (tih, 8,5$ ili slično u zavisnosti od države) za to što nudi (posebno Excel i 1TB OD prostora)
 
Poslednja izmena:
Da li je iko razmatrao Google Office - Workspace?
 
Zašto bi? Košta kao Microsoft 365 Business Basic, a dobiješ isto to. Tj. MS nudi online verziju svog paketa, koja je opet bliža desktop varijanti.
Kada je odnos cena/kvalitet u pitanju, MS je tu zaista odličan. Jedino što ja lično ništa osim Excela ne smatram vrednim plaćanja, tj. bolje su mi alternative koje postoje za ostale njihove proizvode. Isto tako ne smatram ni ništa guglovo toliko kvalitetnim da je vredno plaćanja mada znam da imaju svoje korisnike ;)
 
Ništa. To je siva zona, čak ni MS neće da kaže da je to zabranjeno. Tj. što se njih tiče, ako si na svih 5 logovan sa [email protected] nalogom, sve je po PS-u (EULA). Tako da ni poreska ne bi smela da te maltretira (kazni), ali treba proceniti rizik i odnos vlasnika firme sa PU

@lemi_3
Da, u pravu si, ovaj od 12,5 ima mail i teams, a to ti verovatno ne treba.

OpenOffice ne moraš da probaš. LibreOffice kao njegov fork ima mnogo ozibljniji i brži razvoj. Iako neki tvrde ta OpenOffice ima bolju MS kompatibilnost, nisam baš siguran da je tako. S druge strane, OnlyOffice cilja na kompatibilnost i UI sličan MS-u, mada ima manje opcija. Ali one najbitnije su tu. Eventualno možeš probati FreeOffice (2021), oni se hvale da imaju dobru kompatiblinost sa MSO. Mada ta besplatna verzija je osakaćena u odnosu na njihov SoftMaker Office. A licenca za njega iako nije skupa (80€ trajna ili 30€ godišnje), ide po uređaju, a ne po korisniku.

Generalno, što se alternativa tiče, nema ti mnogo da se priča :D
Kada je reč o kompatibilnosti - pravilo je "svakom svoje", bez obzira na format i izvor fajla. Uvek će biti problema kada se fajl kreira u jednom programu, a otvara u drugom. Čak i između različitih MSO verzija. Što nije problem kada svi u firmi koriste isti program, ali može biti prilikom razmene sa drugima.

Što se opcija tiče, ovo su neke meni interesantne stvari na koje sam naleteo
  • Mislim da jedino WPS ima (korisnu) Flash Fill funkciju kao Excel (mada ne radi tako dobro)
  • FreeOffice/SoftMaker ima izuzetno glupu pretragu po filterima - nema u vrhu polje gde odmah kucaš tekst da suziš pretragu, već moraš da ideš u meni i uneseš dodatne filtere. Ili da klikćeš po checkbox-ovima. Neverovatno
  • LO i FO/SMO imaju najviše opcija za podešavanje UI-a, pri čemu SMO ima i tabove (po programu, kao i WPS). OnlyOffice stavlja sve tipove (doc, spreadsheet, presentation) u tabove u jednom prozoru. Mada je moguće i namestiti da svaki dokument otvara u zasebnom prozoru
  • LibreOffice (Writer) ima najbolje opcije za custom properties polja. Tj. jedini uz MSO, pri čemu je MS i dalje jad i beda po tom pitanju.
  • Iako LO ima odlične opcije za generisanje (pdf) formi, OnlyOffice od skoro ima posebnu apliakaciju baš za forme. Pa ako koristiš (next)cloud sa njihovim document serverom ili njihov cloud (besplatan za firme za do 5 korisnika, uključuje i CRM i Project management softver), veoma je zgodno napraviti formu koju možeš slati klijentima/kupcima/dobavljačima i da ne razmišljaš kako će je oni videti/otvoriti i kako će izgledati kad je popune
  • LO jedini u Writer (Word, Document, Textmaker) programu ima opciju da ubaciš tekstualnu tabelu u koju možeš unositi formule. To je zgodno ako neko želi npr. da ima tekstualni template za fakture/ponude, ali i da ima automatsko izračunavanje sume. I glavni razlog zbog kog sam počeo da ga koristim (tj. OO) pre više od 10 godina
TL: DR
Ponavljam se, ali je po mom mišljenju OnlyOffice najbolja alternative za firme koje nemaju specijalne zahteve (Excel stručnjake). Iako je LibreOffice generalno bolji paket, manje iskusnim korisnicma može biti teže da se naviknu. Ja ga inače koristim od OpenOffice-a, tj. pre forka, kucao 120 strana diplomskog :d, koristim za fakture (ubacio i makro za automatsko generisanje naziva fajla i čuvanje na određenoj lokaciji). Naravno, ni MSO zaista nije skup (tih, 8,5$ ili slično u zavisnosti od države) za to što nudi (posebno Excel i 1TB OD pr
Ti si kralj..., napokon lepo objasnjena ova zavrzlama na jednom mestu.
Hvala.👍
 
Zaboravio sam da dodam da jedino OnlyOffice (kao Excel alternativa) zadržava šablon kada se tabela formatira naizmeničnim bojama i ubaci ili obriše novi red. Kod ostalih boja ostaje ista, pa se mora formatirati ponovo

Screenshot from 2022-05-23 06-59-17.png
 
Ja sam ipak posle besplatne verzije Offisa 365 otkazao pretplatu.
Naime, kako svi sad koristimo gmail, poceo sam da koristim google docs, online. Sama komunikacija izmedju dva racunara je laksa preko G diska i sve fercera zasad kako treba.
Za neke externe cenovnike koji stizu u exelu skinuo sam Libru office i to zadovoljava nase potrebe.
 
LibreOffice kao njegov fork ima mnogo ozibljniji i brži razvoj. Iako neki tvrde ta OpenOffice ima bolju MS kompatibilnost, nisam baš siguran da je tako

Potvrđujem, ranije sam koristio OpenOffice, a zatim dugo koristim LibreOffice i trenutno je mnogo bolja podrška za MS Office, nego što je to bilo ranije.
 
Platiš Office paket 250€ i dobiješ reklame od MS-a
 
Da malo osvežim temu, mada je već žvakana 100 puta, ali zašto ovako nešto ne bi bilo legalno?

https://store.techspot.com/sales/mi...4133&utm_content=a0x1P00000588qWQAQ&scsonar=1
Sve legalno funkcioniše, odeš na microsoft sajt, uneseš serijski broj pre nego što dowloaduješ installer, nema ništa registracija preko telefona i slične zavrzlame.
Može li neko da kaže šta je tu protivzakonito?

Sa obzirom na cenu isplati se platiti i privatnom karticom. Ako mi neka advokatska kancelarija isporuči račun za pdv na 50e rado ću ga platiti.
 
Ne ubacuj advokate u kombo sa Office-om. Oni imaju svoje kombinacije sa državom i tu neš' dobiti ono što želiš. :)

Za poresku je bitno da si izmirio obaveze prema državi. Ako ti na to što si uzeo sa techspot sajta platiš pdv na uvoz softvera (ima neka stavka, ne znam sad tačno), cenim da si dobar. E sad, dvojno oporezivanje sa Amerikancima da li ima i kakvo je (jer mislim da je Techspot odatle) je već pitanje druge zezancije. Jedino ako MS nema neki dil sa državom, pa su oni rekli no-no. MS je kod nas prilično jak igrač i neretko su imali odrešene ruke i da postavljaju uslove kakve žele što se tiče licenciranja, dok je država cepala samo amin na to.
 
Nazad
Vrh Dno