Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

Meni su pocetkom meseca uveli optiku u stan u NS i bili su i vise nego korektni.
Prvo su pokusali da kroz postojece kanalice ubace kabl, mucili se pola sata, pa kad nije moglo, tek onda pristupili busenju...
Sve su postavili tako da se ni ne vidi gde je prosao kabl, ni gde je usao u stan.
I na kraju, pocistili sve iza sebe, kao da se nista nije ni radilo.
Pritom, morali su da slikaju radove iza sebe, jer kako su mi rekli, imaju sluzbu koja proverava da li je sve cisto i sredjeno za njima, ako i da li je sve povezano...

Pisao sam o uvodjenju u hodnik zgrade, u stan ne moze optika za sada, ni posle godinu dana nas ne vide u njihovom sistemu???
 
Evo da kazem ja moje iskustvo i da se nadovezem gore na komentar da slika uopste nije HD. Posto i dalje imam televiziju preko Kds Poste, imao sam mogucnost da uporedim. Razlika je ogromna u korist poste. Preko MTSa kanali deluju kao da nisu HD. Rts je HD sigurno medjutim sam znak je zamucen i tavkva je slika i na svim kanalima. Imam Sony Oled i plasim se da ovaj mali crni box ustvari daje losu sliku :( Bas sam razocaran i razmisljam da otkazem i ostanem na posti, jer valjda imam pravo u roku od nedelju dana.

Treba da gledaš kanale preko broja 700
Itekako su HD i slika je sasvim dobra
 
Pozdrav drugari, danas sam uveo optiku, pa mi je potrebna pomoc i par informacija ako imate.

Zanima me da li je neko uspesno uspeo da otvori portove na HG8245Q2 uredjaju? Ja pokusavam, na ADSL sam pre lagano mogao da ih otvorim, sada ne uspevam, iako sve radim ispravno, uz napravljenu staticku adresu i prateci uputstva sa NET-a za ovaj model uredjaja. Da li i na optici postoji mogucnost CGNAT-a i da li treba da im saljem mejl da me skinu sa NAT-a?
 
Pozdrav drugari, interesuje me par stvari. Iscitao sam komplet temu, nisam naisao na odgovore, ili bar ne resenje za iste. Elem, uveo sam Box3 i optiku 200/80, majstori su danas dosli posle nedelju dana cekanja, sve odradili kako treba, dobio sam HG8245Q2 uredjaj. Imam nekoliko problema, pa se nadam da ce mi neko pomoci ili me bar uputiti na pravi put :).

1. TV mi i dalje nema otkljucane kanale koje sam dobio sa Box 3 paketom, vec stare kanale koje sam imao sa ranijim Box 2 paketom. Ja sam racunao da ce mi odmah po namestanju biti prebaceno i na TV-u sve, ne znam da li negde gresim ili cu Box 3, odnosno sve kanale iz Box 3 usluge imati otkljucane tek sledeceg meseca?

2. Iz nekog razloga, brzine su mi 90/80, nikako ne uspeva preko toga. Sumjnam da je nesto do mene, svi kablovi su novi, kvalitetni, pa ne znam zasto ne uspevam da dobijem zeljene brzine. Da li da kontaktiram tehnicku sluzbu, da vidim da li ovo iz tacke 1 nije povezano i sa tackom 2, pa da iz tog razloga nemam punu brzinu. Da napomenem da testiram preko kompa, koji je noviji, Win10, svi uredjaji su prakticno mladji od godinu dana.

3. Pokusao sam Port Forward, nisam uspeo, nece uvek da odradi, uprkos dodavanju staticke IP adrese i pracenju uputstva za uredjaj koji imam. Nisam probao sa Admin privilegijama, pod opcijom Security – Dos configuration isključim sve opcije. Nadam se da ce ti dati rezultata. Ako imate neki dodatni predlog, rado cu da isprobam.

4. Nisu mi menjali onaj beli uredjaj koji ide za TV, da li je bolje da trazim noviji uredjaj ili ce i taj beli da radi posao?
 
Zdravo Bojana, ti si zaduzena da proveravas temu na forumu (ili teme) i dalje cinis da se poboljsa usluga...?
Ako jesi i ako mozes proslediti dalje, reci naleznim da mts korsisnici zele mogucnost gledanja televizije preko CA modula umesto preko stb uredjaja...
To SN (Supernova) vecima pa ako "ne znaju" kako neka pogledaju u ćerka firmi.
 
Iptv ne može preko CAM, to što gledaš na supernova je kablovska televizija.

Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
 
Specijalno za tebe će da posle 10+ godina gde su koristili isključivo IPTV da uvode setup za DVB-C. Naročito u eri gde uveliko i provajder koji su do sad koristili DVB-C planiraju prelazak na IP-based sisteme u bliskoj budućnosti.
 
Poslednja izmena:
Zdravo Bojana, ti si zaduzena da proveravas temu na forumu (ili teme) i dalje cinis da se poboljsa usluga...?
Ako jesi i ako mozes proslediti dalje, reci naleznim da mts korsisnici zele mogucnost gledanja televizije preko CA modula umesto preko stb uredjaja...
To SN (Supernova) vecima pa ako "ne znaju" kako neka pogledaju u ćerka firmi.

Zdravo, relativno skoro sam na forumu, mogu da pomognem u nekim stvarima... Sto se stb uredjaja tice iskreno ne mislim da ce se nesto menjati.
 
Eto kod mene IPTV ne može ni preko STB-a. Dan nakon uvodjenja optičkog interneta i IPTV-a, ova usluga je naprasno nestala. Kontaktirao sam 4 operatera do sada, niko ne može da pomogne i svi prebacuju lopticu nekom trećem. Čekam da me pozove neki peti operater... Četvrti dan tako. Možeš se žaliti Bogu samo. Da li da tražim umanjenje računa, hahaha? A možda taj IPTV ne može da radi prvih 12 meseci, dok je pretplata 1 din?
 
Zdravo, koliko sam razumela vi i dalje nemate optiku u zgradi iako su vam svi radovi zavrseni? Mozes mi poslati adresu da proverim o cemu se radi.

Zdravo Bojana, da kada sam pre mesec dana isao u poslovnicu, receno mi je da nismo u sistemu, ne vide nas, da za sada nije moguca realizacija optike....... Radovi zavrseni ima godinu dana. Adresa je Smederevo, Karadjordjev Dud zgrada E2.
 
Specijalno za tebe će da posle 10+ godina gde su koristili isključivo IPTV da uvode setup za DVB-C. Naročito u eri gde uveliko i provajder koji su do sad koristili DVB-C planiraju prelazak na IP-based sisteme u bliskoj budućnosti.

Za ovakve kao sto sam ja i nema nas malo, verujem barem 1/4 sadasnjih korisnika bi htela osloboditi se stb i dodatnih daljinskih (i to je sigurno potcenjena procena)...

Zdravo Bojana, da kada sam pre mesec dana isao u poslovnicu, receno mi je da nismo u sistemu, ne vide nas, da za sada nije moguca realizacija optike....... Radovi zavrseni ima godinu dana. Adresa je Smederevo, Karadjordjev Dud zgrada E2.

Ima li tom Smederevu ulica i kucni broj?
Sta je E2, sigurno nije kucni broj a to je ono sto telekom vidi u sistemu.
 
Za ovakve kao sto sam ja i nema nas malo, verujem barem 1/4 sadasnjih korisnika bi htela osloboditi se stb i dodatnih daljinskih (i to je sigurno potcenjena procena)...



Ima li tom Smederevu ulica i kucni broj?
Sta je E2, sigurno nije kucni broj a to je ono sto telekom vidi u sistemu.

Ulica =Trg Karadjordjev Dud, E2 je broj zgrade=ulaza iste. Kucni broj svakako ovde necu da pisem, nije ni bitan jer se cela zgrada ne vidi u sistemu.
 
Eto kod mene IPTV ne može ni preko STB-a. Dan nakon uvodjenja optičkog interneta i IPTV-a, ova usluga je naprasno nestala. Kontaktirao sam 4 operatera do sada, niko ne može da pomogne i svi prebacuju lopticu nekom trećem. Čekam da me pozove neki peti operater... Četvrti dan tako. Možeš se žaliti Bogu samo. Da li da tražim umanjenje računa, hahaha? A možda taj IPTV ne može da radi prvih 12 meseci, dok je pretplata 1 din?

Katastrofa, pisem ti na priv.
 
Nije više, proradio IPTV popodne. Sad još samo da rešim Moj MTS nalog i MTS Web mail, ne mogu da se logujem od prvog dana...
 
Jel može neko da napiše koliko je dobar MTSov optički internnet. Da li je protok konstantan koliko kažu? Ili je samo taj protok u 3 ujutru kad nema nikog na internetu, a uveče bude loš. Razmišljam da predjem na MTS sa Supernova baš iz tog razloga.
 
Moje iskustvo je da nema nikakvih uskih grla. Prvih 6 mesci mi je brzina bila 890+ down umesto 200 ili koliko već je trebalo jer neko nije završio posao do kraja pa mi nisu ograničili u startu. Bilo koje doba dana da sam testirao ili nešto skidao bio je max down.
 
Za ovakve kao sto sam ja i nema nas malo, verujem barem 1/4 sadasnjih korisnika bi htela osloboditi se stb i dodatnih daljinskih (i to je sigurno potcenjena procena)...

Kada su u pitanju stariji televizori bez smarta, onda je novi daljinski, onaj od STBa, za većinu upotreba jedini daljinski jer on malo bitnih opcija sa daljinskog od TV mapiraš na novi od STBa. Jedino za šta može poslužiti stari je prebacivanje izvora slike jer to nisam mapirao na STB daljinski.

Ako govorim o 4K televizorima sa pametnim sistemima tu već dolazimo do problema jer je teško to izvesti. STB u tom slučaju postaje višak jer već imaš STB ugrađen u TV i bilo bi dobro da imaju aplikaciju kao što je EON.
 
Posle skoro mesec dana, sa optikom MTS-a (Box 4, plavi, 200/80) uglavnom sam zadovoljan. Međutim, imam i zamerke.

Download je oko 200 Mbps i ne opada, ali upload nije 80 već oko 75 Mbps. Čitajući poruke i iskustva drugih sa MTS optikom, u ovoj temi, vidim da je i drugima upload ograničen. Tako korisnici sa paketom 400/160 imaju oko 151 ? Da li ovo treba reklamirati ?

Takođe, kvalitet zvuka koji daje Q11 STB, preko SPDIF optičkog izlaza, je očajan. Ništa nije bolji ni sa AV izlaza, tj. preko priloženog kabla sa chinchevima. Povezao sam optički kabl sa AV receiverom i rekoh da probam kanale na kojima se emituje radio Radio Bg 1, 2, Stingray kanali...
Šta reći sem da je u poređenju sa analognim FM stereom (na istom AV receiveru) neslušljivo. Takođe zvuk je jako tih i treba baš dobro odvrnuti receiver.

Q11 STB zna da zabaguje i ponekad se mora isključiti i uključiti na njegovom prekidaču. Ovo se nije dešavalo u toku gledanja već pri uključivanju TV-a.
 

Prilozi

  • 10075487609.png
    10075487609.png
    19.2 KB · Pregleda: 122
Poslednja izmena:
Postavljeno je ovde u nekoj temi da je provajder obavezan da pruzi 80% od navedenih brzina (ako sam dobro razumeo). Ovo sto provajderi navode su brzine DO npr 200/80.
Ja sam prvi za to da se na infrastrukturi koja to omogucava (optika i to jos uvek krajnje neopterecena brojem korisnika) puste brzine koje se reklamiraju. Ali mislim da neke reklamacije tipa 5% do 10% manje od maksimalne brzine, nemaju neke preterane sanse za uspeh, pogotovo sto ce i Ratel da vas "ladno" otkaci.
 
Evo i mala dopuna na istu temu...
Neka je za 32 korisnika ostavljeno jedno vlakno 2.5/1.25 Gbps. Kad bi svih 32 korisnika zeleli garantovanu brzinu mogli bi dobiti npr 70/35.
Posto obicni korisnici nemaju garantovane brzine/ne koriste internet svi u isto vreme/nije svih 32 korisnika ni prikljuceno na to vlakno (pogotovo u ranoj fazi) rade se procene opterecenja i na osnovu toga se nude i mnogo veci paketi koji ce bez problema raditi (u najgorem slucaju ce svi imati tih 70/35Mbps sto ce jos uvek biti prilicno upotrebljivo).
Za full garantovane brzine (simetricne) i 99.99% vremena online su cene mnooogo vece od ovih za rezidancijalne korisnike.
 
A kad se tu ukljuci iptv... racunas li tu i taj protok? :(
 
A kad se tu ukljuci iptv... racunas li tu i taj protok? :(

Da to je dobro pitanje.
Ako se, na primer, gledaju HD kanali na dva IPTV-a, da li taj protok za IPTV oduzima nešto od, recimo, mojih garantovanih 200 Mbps u downloadu. Pre nego što sam prešao na MTS optiku jedan od njihovih promotera (akvizitera) me je ubeđivao da za IPTV treba ~ 4 Mbps i da to ne utiče na garantovani protok jer u tom slučaju MTS automatski poveća protok u downloadu za tih 4 Mbps. Mada mislim da to nije tačno i da se 4 Mbps odnosi samo na SD kanale, a da je za HD to više. Ne znam tačno koliko. To verovatno zavisi i od stepena kompresije koji MTS, kao i svi ostali, primenjuju.

Da li neko zna postoji li, u svetu, da se putem IPTV-a emituje u rezoluciji 1080p, jer koliko znam i MTS i SBB i ostali kod nas penose 1920 x 1080i. MTS-ov Q11 STB u svojim skrivenim postavkama nudi i 1080p ? Vredi li to uključiti ?
 
Poslednja izmena:
Za SD iptv treba 3.5 mbps i tačno je da povećavaju protok za to. Kod mene je actual rate 27mbps, 20 za net, ostalo za 2 stba.
 
Postavljeno je ovde u nekoj temi da je provajder obavezan da pruzi 80% od navedenih brzina (ako sam dobro razumeo). Ovo sto provajderi navode su brzine DO npr 200/80.
Ja sam prvi za to da se na infrastrukturi koja to omogucava (optika i to jos uvek krajnje neopterecena brojem korisnika) puste brzine koje se reklamiraju. Ali mislim da neke reklamacije tipa 5% do 10% manje od maksimalne brzine, nemaju neke preterane sanse za uspeh, pogotovo sto ce i Ratel da vas "ladno" otkaci.

Ne znam odakle tebi ovih 80% ali posto se duze vreme ganjam sa SBBom, 10% je maksimalni, ali zaista maksimalni gubitak koji sme da se tolerise. Sve preko 10% je neprihvatljivo i vreme je za uzbunu - zalbe.
 
Ne znam odakle tebi ovih 80% ali posto se duze vreme ganjam sa SBBom, 10% je maksimalni, ali zaista maksimalni gubitak koji sme da se tolerise. Sve preko 10% je neprihvatljivo i vreme je za uzbunu - zalbe.
10% je priča koja je potekla iz SBB-a

Sent from my LEX720 using Tapatalk
 
Evo iz druge teme šta je kolega razor81 dobio kao odgovor iz ratela u vezi toga.

Evo odgovora Ratela:

Usluge elektronskih komunikacija su definisane podzakonskim aktom i “usluga širokopojasnog interneta” se imenuje kao Usluga pristupa Internetu i Internet usluge. Korišćenje svih usluga elektronskih komunikacija uređuje se ugovorom između korisnika i operatora elektronskih komunikacionih usluga i mreža, u pisanoj formi. Sadržina ugovora propisana je članom 105. Zakona o elektronskim komunikacijama ("Sl. glasnik RS", br. 44/2010, 60/2013 - odluka US, 62/2014 i 95/2018 - dr. zakon). Ugovor između ostalog sadrži specifikaciju usluga, uključujući naročito podatke o minimalnom nivou kvaliteta pružanja usluga i primenjenim merama za sprečavanje preteranih opterećenja mreže, a s tim u vezi i podatke o ograničenjima u korišćenju terminalne opreme. Ugovor treba da sadrži naknade i uslove vraćanja sredstava za slučaj nepridržavanja ugovorenog nivoa kvaliteta usluga. Ovo sve iz razloga što je brzina pristupa internetu, za koji ste pitali, parameter kvaliteta gore navedene usluge.

Takođe, u skladu sa Zakonom o elektronskim komunikacijama Agencija je propisala Pravilnikom o  parametrima kvaliteta javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga i sprovođenju kontrole obavljanja delatnosti elektronskih komunikacija ("Sl. glasnik RS", br. 73/2011 i 3/2014) minimalne vrednosti parametara kvaliteta elektronskih komunikacionih usluga, između ostalih i za protok podataka na internet pristupu koji iznosi bolje ili jednako od 80% ugovorenog protoka, izraženog u kbit/s, osim za bežični pristup i za internet pristup u mobilnoj komunikacionoj mreži.

Srdačan pozdrav 

Služba za kontrolu - RATEL

Dakle po ovome bi ugovor trebalo da sadrži "minimalni nivo kvaliteta pruženih usluga".




Poslato sa LDN-L21 pomoću Tapatoka
 
Vrh Dno