Šta je novo?

Mass Effect 2

dijalozi u ME2 i "izbori" mogu biti zanimljivi samo nekom ko nikad nije odigrao neki pravi crpg...

Suvisna primedba. Prvo, to bi znacilo da cinjenica da volim Adamsa uslovljava da mi Pratchett-ova dela ne mogu biti zanimljiva, sto nije tacno. Drugo, to sto si rekao vazi i za ME, i to u vecoj meri nego li za ME2, te stoga nije bitno za raspravu ME vs ME2.
Da, sto se tice izbora, mnogi od tezih ce po svemu sudeci dati rezultate tek u ME3, ukoliko ne bude toga, bicu jako razocaran.

...hvala bogu na titlovima i space tasteru da mogu da ih prelistam pre nego sto NPCevi krenu da smaraju u bledom pokusaju imitacije filma...

Nisam bas isiguran da mozes da pricas o kvalitetu price i dijaloga, ukoliko si ih samo prelistavao. To sto nisi uvideo kvalitet sadrzaja i sto ti smeta filmski karakter je samo tvoj gubitak, ne mana igre.

...i kvazi dobijanje lojalnosti kod saboraca je prosto da prostije ne moze biti, ne vidim nikakve teske odluke, sve je transparentno i predvidivo.

Gotovo u svakom CRPG-u mozes da uradis sve "kako treba" ako ides niz dlaku igri i imas dovoljno harizmaticnog lika. Cak ni kad sam Fallout 2 obrnuo bez ubijanja(inace najbolje igracko iskustvo u mom zivotu) nisam cesto nailazio teske situacije u kojima nisam mogao da predvidim ishod razgovora i da ga uz vrlo malo razmisljanja okrenem u svoju korist(jeste da su upravo ovi trenutci bili najbolje od najboljeg, ali to je ipak F2 i ne ocekujem da ga bilo koja igra prevazidje). Na kraju, nije u pitanju da li je tesko, nego da li zelis da odstupis od pravila. ME2 blista kada se igra van okvira stereotipnih good/bad karaktera(ME nije ni pokusao da sa pozabavi ovim). Probaj, pa ces videti na sta mislim.

cak je mehanika dijaloga uvek ista
- levo srednje je novo pitanje
- levo gore i dole su podpitanja koja mogu dovesti do dobijanja +paragona
- desno su opcije sa kojima prelazis na poentu razgovora
- ne mozes pogorsati odnos sa NPCem kroz razgovor sa njim

Sto je identicno dijalozima iz ME. U stavri ne, nije. Jesi li obratio paznju na sadrzaj opcija, dalje od "levo gore +2 paragon, levo dole dole +2 renegade"? Bilo je dosta situacija gde paragon odgovor oupste nije bio u skladu sa principima mog, inace paragon-orijentisanog lika(tipican primer je situacija sa batarian barmenom u "Afterlife"-u). ME je u ovome bio mnogo transparentniji.

- mozes biti i paragon i renagade u isto vreme bez vecih posledica

Opet, i ovo vazi za ME, ne za ME2. Probaj da odiras igru u ulozi lazljivog sadistickog skota, pa ces videti koliko je bez problema.
Moram da pitam, zasto mislis da je paragon/renegade sistem los? Mnogo je bolje nego konvencionalno anuliranje loseg dobrim(i obrnuto).

ceo smisao je da ih s vremena na vreme posecujes i da izlistas sve opcije u dijalozima i sigurno ih dobijas, nema nekog mudrovanja.
- nemas izbor, alternativu, sa kojima ces imati bilo kakvu znacajnu posledicu ako izaberes "pogresno"

Opet pricas o necemu sto je prisutno u obe igre. U ME2 cak ima par situacija kada tvoj izbor zapravo mnogo znaci, samo imas vise sansi da promenis misljenje, ali ukoliko verujes u njega, niko te ne tera da to uradis.


Ne, nije, bar ne zapravo. Kao sto vec rekoh, u ME nista nije moglo da iznenadi, posledice su bile... ustvari nije ih bilo, a snazna harizma je i tada(kao i uvek) cinila cuda.
Jedini tezak izbor je bio Kalenko/Williams... za neke, za mene ne. Kalenko nije imao nikakvu dubinu te ga je uvek bilo lako zrtvovati, nevezano za pol mog lika(a u slucaju nuzde,uvek je tu bila Liara).

Ovde da dodam da mi se nije dopalo sto razvoj primarnih osobina ukljucuje mnozilac za harizmu, suvisno je i podilazenje je casual igracima.


- jedina dilema je bila jack ili miranda

Ja izabrao Tali, a sa zenskim likom Garrusa ... nostalgija.
Inace, prolazak kroz igru likovima razlicitog pola i klase se znatno razlikuje(za razliku od ME, gde mu dodje isto), sto je iznenadjujuce dobra stvar.

...zato jer sam navikao na savremene tendencije da su igre sve jednostavnije...

Tacno, i protiv toga se, na zalost, malo sta moze, ali ukoliko treba da budu proste neka to rade sa stilom... kao ME2 :D
 
ja bih se pomirio sa tim da film npr. treba da izađe tek za nekih 5-6 godina ali pod uslovom da bude master-piece. mislim da bi se Cameronova tehnika, korišćena u Avataru, mogla lepo iskoristiti ovde. Nek batali on nastavak Avatara ustvari, evo mu priče za film.

i da bude trilogija po pričama kao u nastavcima igre, kontam da bi to bio film koji bi me konačno naterao da odem u bioskop.

nego kad već bulaznim o tome http://www.imdb.com/title/tt1482455/ pronađem ovo na imdb
 
Poslednja izmena:
Prica u drugom delu mass effecta je jednom recju katastrofalna. Steta. Imala je potencijal, prvi deo je bio zanimljiv.
 
Prica u drugom delu mass effecta je jednom recju katastrofalna. Steta. Imala je potencijal, prvi deo je bio zanimljiv.

Ne može se baš reći da je katastrofa ali da je lošija u odnosu na prvi deo to stoji. S'druge strane Mass Effect treba posmatrati kao jednu celinu tj. triologiju.
 
Upravo to shto Reaper ne mora da bude samo ogroman svemirski brod je dobar obrt u prichi - objashnjava zashto su na Citadeli uveli stroge mere chak i za humanoide.

Ko nije istrazio ME2 univerzum nece imati potpunu sliku o tome koliko detalja ima u prichi.

BTW, jedno pitanje:
Izgleda da je moguce biti sa Tali?!? Poshto posle svake misije pricham sa svim saborcima, provalio sam da moze da se pricha o intimnim detaljima sa Tali :)

I josh jedno pitanje - poshto sam u svadji medju Mirande i Jack stao na stranu Mirande (j*biga ima bolje sise :d), Jack je prestala da mi bude loyal... E sad, kada hocu da pricham sa njom vidim da ima opcija za Paragon/Renegade ali mi je ona za sada nedostupna. Koliki treba da mi bude nivo Paragon da bi mogao da iskoristim tu opciju u dijalogu i vratim Jack na svoju stranu?
 
Ti što se svrstavaju u "prave rpg igrače" često igraju RPG-ove iz, za mene, potpuno pogrešnih pobuda. Ja ne razumem ljude koji su u stanju da igraju svakakve gluposti samo zato što imaju dobro razrađen borbeni sistem (bilo potezni ili pseudo-realtime) ili zato što su opsednuti prikupljanjem loota. Reći da je Mass Effect 2 bezveze igra zato što su borbe ponekad previše ponavljajuće ili zato što nema inventara je potpuni debilizam. Igra briljira na svim ostalim poljima i san je snova za svakog ljubitelja SF-a i one koji vole igre gde se treba iscimati za razvijanje odnosa između karaktera. Priča je top notch, samo što se za njeno odmotavanje treba malo potruditi i obići sve grane dijaloga umesto samo pročitati grubo prepričanu fabulu iz rivjua. Ostali, eno vam Icewind Dale i Temple of Elemental Evil pa lootujte uz poteznu borbu do sutra.

PS. Ni ja ništa u životu ne radim samo da ubijem vreme.

ME i ME2 su generalno shooteri sa jakim RPG elementima. Treba stvari nazvati pravim imenom. To definitivno ne znaci da su igre lose, naprotiv. ME1 je imao lose odradjene side questove (vecina ih je bila jako dosadna), ali je glavna prica maestralna. nisam zavrsio ME2, ali prica nije razocarala do sada, mada drugo nisam ni ocekivao od BioWare-a. Ipak, staviti na ME2 etiketu RPG-a i staviti je u isti kos kao sto su legendarne Baldur's Gate 2 i Planescape: Torment, pa cak i Dragon Age (mada koliko god da je odlican, ipak nije BG2), sa se skupljanjem loota JESTE debilizam. Glupo je uopste porediti igre koje su fundamentalno razlicite.
 
imam jedno pitanje u vezi hardverskih zahteva za keca i dvojku. komšija ima neki raspad od kompa (sempron 140, 3giga DDR2(ajd ovo i nije raspad) i HD4200 na AMD785 ploči, 19" wide(16:10)) pa me zanima da li će moći ikako da igra, mislim ne mora sve na ultra high?
 
Upravo to shto Reaper ne mora da bude samo ogroman svemirski brod je dobar obrt u prichi - objashnjava zashto su na Citadeli uveli stroge mere chak i za humanoide.
Ne ne ne... Reaperi JESU ogromni svemirski brodovi, ali su u isto vreme entiteti koji podsećaju oblikom na rase od čijeg genetskog materijala su konstruisani. Ovo s jedne strane objašnjava zašto se Reaper-i uopšte cimaju sa puštanjem organskih rasa da se uzdignu do ovog stepena, a ne zatuku ih odmah u startu. Znači da su im potrebne za harvest-ovanje da bi se umnožavali i evoluirali. Ovo onda naravno znači da Reaperi očigledno nisu čisto sintetička stvorenja, već organsko sintetički hibridi.
 
imam jedno pitanje u vezi hardverskih zahteva za keca i dvojku. komšija ima neki raspad od kompa (sempron 140, 3giga DDR2(ajd ovo i nije raspad) i HD4200 na AMD785 ploči, 19" wide(16:10)) pa me zanima da li će moći ikako da igra, mislim ne mora sve na ultra high?
Trebalo bi da radi u 1440x900 na low-medium. Detaljne opcije nek namešta iz launchera, a ne iz igre.
 
ok, reko da je ne instaliram bezveze ako neće raditi. npr. wolfenstein mu ne radi uopšte pa sam mislio da neće ni ovo
 
Kome na Citadel-u treba da dam onaj forged ID da iskoristi?
 
Nekim Asari koje traze to sede tamo negde na nivou gde je C-SEC office.

I meni je prica mnogo bolja i uzbudljivija nego u prvom delu, ustvari sve su poboljsali i igra je dosta kvalitetnija. Dijalozi su na istom nivou, ne znam sta pricate.
 
Kome na Citadel-u treba da dam onaj forged ID da iskoristi?

Kod stepenica koje vode na 26 nivo sede dve asari zenske koje pokusavaju da odu sa citadele ali im carina ne dozvoljava jer misle su Geth ili tako nesto. Mozes im dati taj krivotvoreni ID ili da popricas sa carinom i da ih ubedis da ih puste.

Inace jel ima neko screenshot full renegade Sheparda/Shepardice bez odradjene dermalne regeneracije? Citam po forumima da izgleda/ju kao schwarcika pred kraj Terminatora 2.
 
BTW, jedno pitanje:
Izgleda da je moguce biti sa Tali?!? Poshto posle svake misije pricham sa svim saborcima, provalio sam da moze da se pricha o intimnim detaljima sa Tali :)

I josh jedno pitanje - poshto sam u svadji medju Mirande i Jack stao na stranu Mirande (j*biga ima bolje sise :d), Jack je prestala da mi bude loyal... E sad, kada hocu da pricham sa njom vidim da ima opcija za Paragon/Renegade ali mi je ona za sada nedostupna. Koliki treba da mi bude nivo Paragon da bi mogao da iskoristim tu opciju u dijalogu i vratim Jack na svoju stranu?

Ja bio :)
Bezveze sto joj ne prikazu lice, zbog toga sam je i bio startovao...

Sto se drugog pitanja tice,
ako se drzis nekog od dva puta, sigurno ce ti poplaveti/pocrveneti opcija za razgovor sa Jack, pre prolaska kroz Omega 4. Ukoliko te mrzi da cekas, najlakse ti je da razvijes primarnu sposobnost, ona ti povecava mnozioce za paragon/renegade skale.
 
HAHAHA dva sasava momenta ...

Ona Quarianka koja za stolom razgovara sa Thurianom u restoranu na Illiumu... Znaci, o cemu sve prica...:d

I onda Konrad ...

"Resio sam da te zamenim, bla-bla...I supruga mi je pomogla da se spakujem..." A ona me'andzija Asari iza - *facepalm* :D:D


Inace...nedostaje inventar, smeta mi sto nema oklopa, sto kad stavim kacigu, nosim je i kad pricam sa NPC-ovima, tako da je bzvz stavljati one budzevine, maske i sl, bodovanje XP-a po zavrsenoj misiji, a ne po konkretnom ucinku...akcija je dobra, s druge strane....Prica jeste slabija nego u kecu, nema nicega posebno novog, cool mi je otkrice o Protheanima, i to je sve za sad, ...ali mi ova igra deluje duza, sto je napredak...
Skoro sve makete sam sakupio, a ribice mnogo brzo uginu, jbt...:D
 
Poslednja izmena:
Jel moze neko da napise gde da nadjem Konrada, tj. Citadel fana iz keca? Mogu se zakleti da sam pricao sa svim likovima u igri ali nisam naisao na prethodno pomenutog.
 
Poslednja izmena:
Jel moze neko da napise gde da nadjem Konrada, tj. Citadel fana iz keca? Mogu se zakleti da sam pricao sa svim likovima u igri ali nisam naisao na prethodno pomenutog.

Pa, u onom baru na Illiumu...pravi probleme...bar je meni tako bilo :)

Umislio je da je - ja...kupio i bofluk armor i spasava galaksiju:D

Agilni je napisao(la):
Meni Kelly hrani ribice. Čini mi se, biće obostrano :d

Heheh, pretpostavljao sam da soba moze da dobije jos jednog stanara...hmmm...ae sacekacu Mirandu da se odluci:p
 
Mnogo epic momenata u igri ima.

Po meni jedan od najboljih je kad naredik objašnjava funkcionisanje topa na brodu.

Gunnery Chief: This, recruits, is a 20-kilo ferrous slug, Feel the weight! Every five seconds, the main gun of an Aphros-class dreadnought accelerates one to 1,3 % of light speed. It impacts with the force of a 38-kiloton bomb. That is 3 times the yield that the Citybuster dropped on Hiroshima back on Earth. That means - Sir Isaac Newton is the deadliest son of a bitch in space! Now, Serviceman Burnsight, what is Newton's first law?

Serviceman Burnsight: Sir, an object in motion stays in motion, sir!

Gunnery Chief: No credit for partial answers, maggot!

Serviceman Burnsight: Sir, unless acted on by an outside force, sir!

Gunnery Chief: Damn straight! I dare to assume you ignorant jackasses know that space is empty! Once you fire this hunk of metal it keeps going till it hits something! That can be a ship, or the planet behind that ship. It might go off into deep space and hit somebody else in 10,000 years! If you pull the trigger on this, you are ruining someone's day, somewhere and sometime. That is why you check your damn targets, that is why you wait for the computer to give you a damn firing solution! That is why, Serviceman Chang, we do not eyeball it! This is a weapon of mass destruction, you are not a cowboy shooting from the hip!

Serviceman Chang: Sir, yes sir!

[YOUTUBE]0bloy8-7vrk[/YOUTUBE]

Tu je i naravno car Garrus. Ali kez na Shepard-u. Neprocenjivo :D
30kg3f6.jpg
 
Poslednja izmena:
Igrao sam Mass Effect 1 ali nikad nisam zavrsho. U jednom momentu me smorio. Uz to činilo mi se da je tu i gomila stvari koje ti nešto i ne trebaju. RPG način igranja sam po sebi zna da dosadi nekad. Probao bih ovu 2-cu ali pošto sam ispao iz priče nekako mi se i ne kreće. Imam save ali kako da krenem od pola karaktera a uz to zaboravio sam karaktere i priču.

Ispada da se igra svodi ko ce više riba da smuva i tako dobije vishe poena, sve ostalo je ionako nebitno ako glavni baja nema bar 10 naslednika. Ma sve je to jedan Mass Erect da ne kažem Mass Eject. :D

Ipak če ovaj predator da čeka neki alien wake. :) a ovo ako pokrene, pokrene.
 
Predjoh napokon. Iako sam istrazio sve planete i odradio sve dostupne side questove i nabudzio Normandiju, na kraju mi izginushe ljudi:

Tali popila raketu na vratima, Thanea odneo swarm, Zaeed popio metak (njega mi je najmanje zao) i na kraju Jack ostala da lezi... Ne znam kako sam trebao da iskombinujem da niko ne zagine?!?
 
Predjoh napokon. Iako sam istrazio sve planete i odradio sve dostupne side questove i nabudzio Normandiju, na kraju mi izginushe ljudi:

Tali popila raketu na vratima, Thanea odneo swarm, Zaeed popio metak (njega mi je najmanje zao) i na kraju Jack ostala da lezi... Ne znam kako sam trebao da iskombinujem da niko ne zagine?!?

Malo je čudno da si toliko članova izgubio ako si odradio sve loyalty quest-ove. Jedino ako si napravio pogrešan raspored uloga na kraju igre. Kako si rasporedio ekipu za napad na kraju?
 
Sto se tice pogibija clanova tima, evo sta utice:

Nadogradnja oruzija, oklopa i stita normandije diktira da li ce neko zaginuti tokom one sekvence borbe u svemiru sa onom malom gamadi i sa brodom sakupljaca. Moguce je da na ovo uticu i neke nadogradnje oklopa i helta... nisam siguran.

Lojalnost, nadogradnje oruzija, oklopa i specijalnih sposobnosti (tech damage, biotic damage, krogan vitality...) diktiraju da li ce neko od clanova tima, koji nisu u odredu koji kontrolise igrac, zaginuti tokom finalne misje.

Takodje za svaki odred odabrati specijalca, ne hibrida. Ako se trazi Tech NPC da vodi tim, nikad ne uzimati Legiju ili Garusa, vec odabrati Tali ili Mordina. S druge strane Garus je Spec-Ops NPC, i dobar je da vodi fire team odred.

U prvom prelazu uradio sam sve kvestove odanosti, nadogradio Normandiju u potpunosti i odradio ukupno oko 90% upgradeova oruzija, oklopa... Tokom bitke u svemiru niko mi nije poginuo. Za prvi izbor odreda uzimam Tali kao Tech specijalca i Garusa kao Fire Team. U drugom izboru biram Grunta da da odprati Dr. Chakwas i prezivele, Samaru kao biotic shield i opet Garusa kao fire team. Svi su preziveli do tacke gde biram tim za finalni okrsaj, gde uzimam Legiju i Zaeeda. Obojica prezivljavaju, od ostalih gine samo Mordin. Loadujem save pre finalne bitke, umesto Zaeeda uzimam Mordina, zajedno sa Legijom zavrsim finalnu bitku i svi ostali prezive. Kada sam pogledao upgradeove video sam da je Mordin bio slabo nadogradjen. Da je bio nadogradjen bolje verovatno bi preziveo bez da ga stavljam u party.

Takodje je moguce da nakon finalnog bossa, lojalnost igru ulogu da li ce Shepard uhvatiti lika koji klizi ka provaliji i da li ce neko poginuti kada onaj krsh koji Shepard sklanja padne na likove.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice pogibija clanova tima, evo sta utice:

Nadogradnja oruzija, oklopa i stita normandije diktira da li ce neko zaginuti tokom one NP sekvence borbe u svemiru. Moguce je da na ovo uticu i neke nadogradnje oklopa i helta... nisam siguran.

Lojalnost, nadogradnje oruzija, oklopa i specijalnih sposobnosti (tech damage, biotic damage, krogan vitality...) diktiraju da li ce neko od clanova tima koji nisu u odredu koji kontrolise igrac zaginuti tokom finalne misje.

Takodje za svaki odred odabrati specijalca, ne hibrida. Ako se trazi Tech NPC da vodi tim, nikad ne uzimati Legiju ili Garusa, vec odabrati Tali ili Mordina. S druge strane Garus je Spec-Ops NPC, i dobar je da vodi fire team odred.

U prvom prelazu nadogradio sam Normandiju u potpunosti i odradio ukupno oko 90% upgradeova oruzija, oklopa... Tokom bitke u svemiru niko mi nije poginuo. Za prvi izbor odreda uzimam Tali kao Tech specijalca i Garusa kao Fire Team. Zatim Grunta da da odprati Dr. Chakwas i prezivele, Samara kao biotic shield i opet Garusa kao fire team. Svi su preziveli do tacke gde biram tim za finalni okrsaj, gde uzimam Legiju i Zaeeda, obojica prezivljavaju, od ostalih gine samo Mordin. Loadujem igru, umesto Zaeeda uzimam Mordina, zajedno sa Legijom zavrsim finalnu bitku i svi ostali prezive. Kada sam pogledao upgradeove video sam da je Mordin bio slabo nadogradjen, tako da ovo sigurno utice.

Takodje je moguce da nakon finalnog bossa, lojalnost igru ulogu da li ce Shepard uhvatiti lika koji klizi ka provaliji i da li ce neko poginuti kada onaj krsh koji Shepard sklanja padne na likove.

I ja sam u prvom prolazu ima sličnu prvu postavku. Dakle Tali tech, Garrus drugi tim. Jacob da otprati preživele (u ovom prelasku mi je poginula Kelly i dosta članova posade). Zatim Samara biotic i Garrus drugi tim. Boss fight Garus i Grunt. Samo je Mordin poginuo iako sam mu unapredio omni tool i odradio loyalty.
U drugom prelasku poslao sam Mordina da vrati preživele (ovaj puta cela posada je preživela jer sam odmah posle napada Collectora krenuo kroz Omega 4). I sve ostalo nepromenjeno. Na kraju su svi preživeli uključujući i celu posadu. Posle završetka igre Normandy izgleda kao da se ništa nije desilo :)
 
Aha, znaci da nisam odmah zapalio kroz Omega 4 relej, zarobljena posada bi izginula... ju covece koliko izbora...

Inace zanimljivo mi da kroz dijalog sa Legijom na videlo izlazi cinjenica da je Geth otvoren za mir i dijalog sa Quarijancima. I sve ovo vreme Geth cisti i sredjuje maticnu planetu Quarijanaca od pustosi i toksina nastalih tokom rata... Ko zna mozda u Mass Effect 3 sklope mir i daju planetu nazad Quarijanicma... u svakom slucaju jedva cekam trojku!!!

I za kraj Garus i Tali se prisecaju liftova iz prvog dela igre:

[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2cvY2eLi6fE&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2cvY2eLi6fE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno